Wednesday, October 12, 2011

သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ အဘိဓမၼာေန႔


မဇၥ်ိမပဋိပဒါ က်င့္စဉ္ျဖင့္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠ
ရာဇ္
(၁ဝ၃) ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လ ျပည့္ေန႔တြင္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရား
အျဖစ္ သို႔ေရာက္ ရွိေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။ ခုနစ္ႏွစ္ေျမာက္ေသာ္
သတၱမ ဝါကို တာဝတႎသာနတ္ျပည္ တြင္ဝါကပ္ေတာ္မူသည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအား အဘိဓမၼာေဒသနာ
ေတာ္ ေဟာၾကားရန္ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တာဝတႎသာနတ္
ျပည္ရွိ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ေအာက္ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာ
ထက္၌ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြေနေတာ္မူ၏။ ထို႔ေနာက္မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့
ဖူးေသာ သႏၲဳႆိတနတ္ သားကို အမႉးျပဳ၍ စၾကဝဠာတုိက္တစ္
ေသာင္း မွ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔အား အဘိဓမၼာေဒသနာ ၇ က်မ္း
ကိုေဟာေတာ္မူေလသည္။ ဝါတြင္း သံုးလပတ္
(ရက္၉ဝ) လံုး
အသံမစဲ ရက္ဆက္တရားပြဲေတာ္ႀကီးျဖစ္ ေပသည္။ ထို
() က်မ္းကား--

၁။ ဓမၼသဂၤဏီက်မ္း_(၁၂) ရက္၊
၂။ ဝိဘင္းက်မ္း_(၁၂) ရက္၊
၃။ ဓာတုကထာက်မ္း_() ရက္၊
၄။ ပုဂၢလပညတ္က်မ္း_() ရက္၊
၅။ ကထာဝတၳဳက်မ္း_() ရက္၊
၆။ ယမိုက္က်မ္း_(၂ဝ) ရက္၊
၇။ ပ႒ာန္းက်မ္း
_ (၂၅) ရက္_ ေပါင္းရက္(၉ဝ) ၾကာ ေဟာေတာ္ မူခဲ႔ပါသည္။

ဤသို႔ ထိုေဒသနာျမတ္ႀကီးကုိ ေဟာၾကားရာတြင္ နည္း()နည္း
ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
() အက်ယ္နည္း၊ () အက်ဥ္းနည္း၊ () မက်ဥ္းမက်ယ္နည္း

() အက်ယ္နည္း (အတိဝိတၳာရ ေဒသနာ)
"မယ္ေတာ္မိနတ္၊ ေက်းဇူးဆပ္၊ ေဟာလတ္ဘိဓမၼာ" ဆိုသည့္အတိုင္း မယ္ေတာ္ကို ေက်းဇူးဆပ္လိုျခင္း၊ မိဘဂုဏ္ေက်းဇူးကို သတၱဝါအမ်ား နားလည္ေစလိုျခင္း၊ အဘိဓမၼာတရားကို အစမွအဆံုးထိ တစ္ထိုင္ တည္းေဟာၾကားလိုျခင္း၊ အစအဆံုးတစ္ထိုင္တည္း ေဟာမွသာ
တရားနာသူတို႔ အက်ဳိးထူး ရႏိုင္ျခင္း၊ အဘိဓမၼာ၏ က်ယ္ဝန္း နက္နဲ
မႈကို သိေစလို ျခင္း၊ လူ႔သက္တမ္း သံုးလခန္႔ေဟာမွ ကုန္ႏိုင္မည့္ တရားျဖစ္၍ လူတို႔၏ ဣရိယာပုထ္ျဖင့္ ေဟာသူနာသူ ႏွစ္ဦးစလုံး
အတြက္ မျဖစ္နုိင္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ယ္နည္းကို တာဝတႎသာ
နတ္ျပည္၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

() အက်ဥ္းနည္း (အတိသေခၤပေဒသနာ)
ဆြမ္းခံ ဆြမ္းစား ေရခ်ဳိးသန္႔စင္စသည္ ျပဳရန္အတြက္ ဘုရား႐ွင္
သည္ လူ႔ျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူရ၏။ ထိုအခိုက္ နိမၼိတ႐ုပ္ပြားေတာ္
ကို အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းခဲ့ရ၏။ ဟိမဝႏၲာ စႏၵကူးေတာ၌ ေန႔ သန္႔စင္ ေတာ္မူစဉ္ အရွင္ သာရိပုတၱရာမေထရ္သည္ ဘုရား႐ွင္
အား ဝတ္ျပဳပါသည္။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က ရွင္သာရိပုတၱရာအား အဘိဓမၼာတရားကုိ အက်ဥ္းနည္းျဖင့္ ေဟာေတာ္မူပါသည္။

() မက်ဥ္းမက်ယ္နည္း (နာတိဝိတၳာရ နာတိသေခၤပ ေဒသနာ)
ဘုရားရွင္၏ အက်ဥ္းနည္းကို အရွင္ သာရိပုတၱရာမေထရ္သည္ တပည့္ ရဟန္းငါးရာတို႔အား တစ္ဆင့္ျပန္လည္၍ မက်ဥ္းမက်ယ္နည္းျဖင့္
ေဟာေတာ္မူပါသည္။ ထိုသို႔ တစ္ဆင့္ေဟာေသာ အဘိဓမၼာတရားကို
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ဘုရားထံေမွာက္ ျပန္လည္တင္ေလွ်ာက္ကာ အတည္ျပဳေတာ္မူပါသည္။

ဤနည္းျဖင့္ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ႀကီးသည္ မဟာသကၠရာဇ္
၁ဝ၉ ခု၊ ခုနစ္ဝါေျမာက္ျဖစ္
ေသာ ဝါတြင္းသုံးလ အတြင္း နတ္ျပည္
ႏွင့္ လူ႔ျပည္တို႔တြင္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေပၚထြန္းလ်က္ ထြန္းကားျပန္႔ပြား လာခဲ့ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာၾကားၿပီး သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔တြင္ တာ၀တႎသာနတ္ ျပည္မွ လူ႔ျပည္ သကၤႆနဂိုရ္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လည္ ႂကြဆင္းေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤတြင္ သိၾကားမင္းက ေ႐ႊ၊ ေငြ၊ ပတၱျမား ေစာင္းတန္းသုံးခုကို ဖန္ဆင္း လႉဒါန္းသည္။ ဘုရား႐ွင္၏ လက္ယာဘက္၌ နတ္တို႔က ေရႊေစာင္း
တန္းျဖင့္၊ လက္ဝဲဘက္၌ ျဗဟၼာမ်ားက ေငြေစာင္းတန္း ျဖင့္
ၿခံရံလ်က္ အ႐ွင္ျမတ္က ဗဟုိပတၱျမားေစာင္းတန္းျဖင့္ ႂကြဆင္း
ေတာ္မူေလသည္။ ပဥၥသိခၤနတ္သားသည္ ေဗဠဳဝနတ္ေစာင္း
တီးလ်က္၊ မာတလိနတ္သားကလည္း ပန္း၊ နံ႔သာအေမႊးအႀကိဳင္
တို႔ကို ကိုင္စြဲလ်က္၊ သုယာမနတ္မင္းသည္ စာမရီသားၿမီးယပ္ကို
ခတ္လ်က္၊ သႏၲဳႆိတနတ္မင္းသည္ ပတၱျမား ယပ္ဝန္းကိုခတ္
လ်က္၊ သိၾကားမင္းသည္ ဝိဇယုတၱရ ခ႐ုသင္းကို မႈတ္လ်က္၊
လက္ဝဲဘက္တြင္ သဟံပတိ ျဗဟၼာႀကီးက ထီးျဖဴ ေဆာင္းမိုး
ပူေဇာ္လ်က္ အသီးသီး ပူေဇာ္ကာ သက္ဆင္းလိုက္ပါလာၾက၏။

လူ႔ျပည္အေရာက္ေစာင္းတန္းဦး၌ လက္ယာေျခေတာ္မခ်မီပင္ ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ဦးစြာ ရွိခုိးပူေဇာ္
ေလသည္။ ထိုေနာက္ ပရိသတ္တုိ႔က ၿမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး
ပူေဇာ္ ဖူးေျမာ္ကန္ေတာ့ၾကေလသည္။ ေစာင္းတန္းဦးေျခေတာ္
ခ်ရာသည္ ေနာင္အခါ
"အစလေစတိယဌာန" ဟုအမည္တြင္
ေလသည္။

ထိုေန႔ျမတ္ကို အဘိဓမၼာေဟာ ၾကားေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္း
ျပဳ၍ “အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔” ဟု သတ္မွတ္ ေခၚဆိုၾကသည္။ အဘိဓမၼာရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ားလည္း က်င္းပၾကသည္။ ဘုရား
ရွင္အား ဆီမီးထြန္းကာပူေဇာ္ၾကသည္။ ထိုအခါမွစ၍ သီတင္း
ကြၽတ္ မီးထြန္းပြဲ
က်င္းပေသာ အစဥ္ အလာသည္ ယေန႔လူငယ္
တို႔အတြက္္ ေကာင္းမႈအေမြတစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။

Posted by ဉာဏ္ဦး

No comments:

Post a Comment