Wednesday, May 18, 2011

ျမတ္ေပါင္းစုံသည့္ ကဆုန္လျပည့္

ကဆုန္လျပည့္ ေနႛသည္ ဗုဒၶ၏ ေမြးေန ့ျဖစ္သည္။ ဘာသာတရားကို ကိုင္းရိွဳင္းေသာ ဗုဒၶဘာ 
သာ၀င္မ်ားက အေလးအျမတ္ထားၾကသည့္ ေနႛလည္းျဖစ္သည္။ ဗုဒၶေလာင္းလ်ာ ဗ်ာဒိတ္ခံ 
ယူျခင္း၊ ေမြးဖြါးျခင္း၊ သဗၺညဳတၪာဏ္ေတာ္ ရရိွျခင္းႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျခင္း အလုံးစုံသည္
ႏွစ္အားျဖင့္ မတူညီေသာ္လည္း ကဆုန္လျပည့္ေန ့တစ္ေန ့တည္းတြင္သာျဖစ္သည္။ ထိုႛ
့ေၾကာင့္ပင္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက ၀ိသာခါပူဇာ ဟူေသာ ပူေဇာ္ဆင္ယင္ပြဲမ်ားကို တေလးတ
စား ျပဳလုပ္ၾကသည္မွာ ထိုက္တန္လွေပသည္။

အိႏၵိယျပကၡဒိန္အရ၊ ကဆုန္လျပည့္ေန ့သည္ ၀ိသာခါ၊ ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္ ေမလ၌ က်ေရာက္၏။ အပူျပင္းဆုံးလျဖစ္သျဖင့္ယင္းအေျခအေနတြင္ရွင္သန္ေစျခင္းအလို ့ငွါ ေညာင္ပင္အရင္းကို 
ေရသြန္းေလာင္းေပးၾကသည္။ ဤဆင္ယင္ပြဲကို "ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲ" ဟု ေခၚဆိုၾက 
သည္။ ပုဂံေခတ္မွ ဆင္းသက္လာျပီး ယေန ့အထိ တည္ရိွေနေသာ ျမန္မာ့ရိုးရာပြဲေတာ္ ပင္ 
တည္း။

သမိုင္း၀င္ ဗုဒၶေန ့၏ ထင္ရွားေသာ အေမြအႏွစ္ ေလးပါးကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက လက္ခံ 
တန္ဖိုး ထားၾကသည္။ ယင္းတို ့သည္ကား_

() ေနာင္ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းတြင္ သုေမဓါ ရွင္ရေသ့သည္ ေဂါတမအမည္တြင္ ဘုရားရွင္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားက ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူေသာေန ့မွာ ကဆုန္ 
 (သို ့မဟုတ္) ၀ိသာခါလျပည့္ေန ့ျဖစ္သည္။

() ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳေဂါတမကို မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ခုႏွစ္ (ဘီစီ ၆၂၃) ကဆုန္လျပည့္၊
ေသာၾကာေန ့၌ နီေပါ နုိင္ငံ လုမၺိနီ ဥယ်ဥ္၀ယ္ ေမြးဖြါးေတာ္မူခဲ့သည္။ မိဘႏွစ္ပါးမွာ အိႏၵိယ
ေျမာက္ပိုင္းရိွ ကပၸိလ၀တ္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္သုေဒၶါဒန မင္းၾကီးႏွင့္ မဟာမာယာမိဖုရားတို ့ ျဖစ္
ၾကသည္။

() မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ (ဘီစီ ၅၈၈) ကဆုန္လျပည့္၊ ဗုဒၶဟူးေန ့၊ သိဒၶတၳေဂါတမ ၃၅
ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန ့တြင္ ဗုဒၶဂါယာရိွ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေအာက္တြင္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို 
ရရိွကာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္။ ယင္းေညာင္ပင္သည္ကား ကဆုန္လျပည့္ေန ့၌ ေပၚေပါက္ 
လာသည့္ ဖြါးဖက္ေတာ္ () ပါးတြင္ပါ၀င္၏။

() ဘုရားအျဖစ္ျဖင့္ သတၱ၀ါမ်ားအား ၄၅ ၀ါပတ္လုံး ေခ်ခ်ြတ္ျပီးသည့္ေနာက္၊မဟာသကၠရာဇ္
၁၄၈ ခုႏွစ္ (ဘီစီ ၅၄၃) ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန ့အာရုံမတက္မီအခ်ိန္၊ သက္ေတာ္ (၈၀
 အရြယ္တြင္ အိႏၵိယျပည္၊ ကုသိနာရုံ၊ အင္ၾကင္းပ်ိဳပင္ ႏွစ္ပင္အၾကားမွာ လဲေလ်ာင္းေတာ္မူရင္း 
ခႏၶာဒုကၡအေပါင္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ မဟာပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူေလသည္။

သို ့ျဖင့္၊ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန ့အခါေတာ္ပြဲမ်ားကို ကမၻာတ၀န္းရိွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက 
စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပလ်က္ရိွေနၾကသည္။

Posted by ေအးဆက္

No comments:

Post a Comment