Monday, May 25, 2015

ဓမၼသုတ (၅၁)


နိဗၺာန္တူေသာ- ေဘာဇဥ္

ေဘာဇဥ္သည္ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတို႔အား အသက္ကို ေဆာင္ထား သကဲ့သို႔ နိဗၺာန္သည္ မိမိကို မ ်က္ေမွာက္ျပဳေသာ သူတို႔အား အိုျခင္း၊
ေသျခင္း၊ ပ ်က္စီးျခင္းမွ အသက္ကို ေဆာင္ထားတတ္၏။
ေဘာဇဥ္သည္ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတို႔အား အားကို တိုးပြားေစသကဲ့ သိုု ့နိဗၺာန္သည္ မိမိကို မ ်က္ေမွာက္ျပဳေသာ သတၱဝါအားလုံးတိုု႔အား တန္ခိုးအားကို တိုးပြားေစ၏။
ေဘာဇဥ္သည္ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတိုု႔အား အဆင္းကို ျဖစ္ေစသကဲ့ သို ့နိဗၺာန္သည္ မိမိကို မ ်က္ေမွာက္ျပဳေသာ သတၱဝါအားလုံးတိုု႔အား ဂုဏ္တည္းဟူေသာ အဆင္းကို ျဖစ္ေစ၏။
ေဘာဇဥ္သည္ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတို႔၏ ပူပန္ျခင္းကို ျငိမ္းေစသကဲ့ သို ့နိဗၺာန္သည္ မိမိကို မ ်က္ေမွာက္ျပဳေသာ သတၱဝါအားလုံးတို႔၏ ကိေလသာတည္းဟူေသာ ပူပန္မႈ အားလုံးကို ျငိမ္းေစတတ္၏။
ေဘာဇဥ္သည္ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတို႔၏ ငတ္မြတ္ျခင္း၊ အားနည္း 
ျခင္းကို ပယ္ေဖ ်ာက္သကဲ့သို ့နိဗၺာန္သည္ မိမိကို မ ်က္ေမွာက္ျပဳေသာ သတၱဝါအားလုံးတို႔၏ အလုံးစုံေသာ ဆင္းရဲတည္းဟူေသာ ဆာေလာင္ အားနည္းမႈကို ပယ္ေဖ ်ာက္တတ္၏။
စာကိုး။ မိလိႏၵပဉွာပါဠိေတာ္၊ ေဝႆ        ႏၲရဝဂ္၊ နိဗၺာန႐ူပသ႑ာနပဉွာ။

Posted by  ေအးဆက္

Saturday, May 23, 2015

ဓမၼပဒ ၈၅-၈၆ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၆ - ပ႑ိတဝဂ္၊ လူလိမၼာ တရားေတာ္ စာစုမ ်ား
၁ဝ - ဓမၼႆ       ဝနေတၳရဝတၳဳ

အပၸကာ ေတ မႏုေႆ       သု၊ ေယ ဇနာ ပါရဂါမိေနာ။
အထာယံ ဣတရာ ပဇာ၊ တီရေမဝါႏုဓာဝတိ။
ေယ စ ေခါ သမၼဒကၡာေတ၊ ဓေမၼ ဓမၼာႏုဝတၱိနာ။
ေတ ဇနာ ပါရေမႆ        ႏၲိ မစၥဳေဓယ ်ံ သုဒုတၱရံ။
၈၅။ လူအေပါင္းတို႔တြင္ ထိုမွာဖက္စြန္း နိဗၺာန္ကြၽန္းသို႔ ကူးေျမာက္ေသာ လူတို႔သည္ နည္းပါးကုန္၏။ နိဗၺာန္ကူး ေျမာက္သူမွတစ္ပါး ႂကြင္းလူမ ်ား သည္ (သကၠာယဒိ႒ိတည္းဟူေသာ) ဤမွာဖက္ကမ္း၌သာလွၽင္ ေခါက္ တံု႔ေခါက္ျပန္ ေျပးသြားေန၏။
၈၆။ ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္ေသာ တရားတို႔ကို တရားအားေလ ်ာ္စြာ က ်င့္ၾကံကုန္ေသာ သူတို႔သည္ ကူးေျမာက္ႏိုင္ခဲေသာ ေသမင္းေနရာ သံသရာကို (ကူးေျမာက္၍) နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ကမ္းတစ္ဖက္သို႔
ေရာက္ကုန္လတၱံ႔။

Posted by ဉာဏ္ဦး

Thursday, May 21, 2015

ဓမၼပဒ ၈၄ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၆ - ပ႑ိတဝဂ္၊ လူလိမၼာ တရားေတာ္ စာစုမ ်ား
၉ - ဓမၼိကေတၳရဝတၳဳ

န အတၱေဟတု န ပရႆ        ေဟတု၊
န ပုတၱမိေစၧ န ဓနံ န ရ႒ံ။
န ဣေစၧယ ် အဓေမၼန သမိဒ ̈ိမတၱေနာ၊
သ သီလဝါ ပညဝါ ဓမၼိေကာ သိယာ။
၈၄။ ပညာရွိမည္သည္ မိမိအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါးအေၾကာင္း
ေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ (မေကာင္းမႈကို မျပဳ၊) မေကာင္းမႈျဖင့္ သားသမီး ဥစၥာ တိုင္းျပည္ကို အလိုမရွိရာ၊ မတရားမႈျဖင့္ မိမိ၏ ျပည့္စံုမႈကို အလိုမရွိရာ၊ ထိုသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိ လ္မ်ဳိ းသည္ သီလရွိသူ ပညာရွိသူ တရားရွိသူ
ျဖစ္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Thursday, May 14, 2015

ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၂၇)


အမွ ် အတန္းေဝျခင္း (ပတၱိဒါန)

မိမိရအပ္ျပီးေသာ ကုသိုလ္အဖို႔ကို သူတစ္ပါးတို႔အား မိမိႏွင့္ ထပ္တူ အက်ိဳးရေစရန္ အမွ ် အတန္းေပးေဝျခင္းသည္ ပတၱိဒါနမည္၏။
ကုသိုလ္အဖို႔ကို အမွ ် အတန္းေပးေဝလိုက္၍ မိမိကုသိုလ္အဖို႔
ေလ ်ာ႔နည္းမသြားသည့္အျပင္ အျခားသူမ ်ားပါ မိမိကုသိုလ္၏
အက ်ဳိ းကို ရ႐ွိႏိုင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ ်ားသည္ျဖစ္ေစ ေစတနာသုံးတန္ 
ျပဌာန္းကာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ျပီးတိုင္း အမွ ် အတန္း ေပးေဝ အပ္ေပ၏။   

စာကိုး။ ဗုဒၶေဒသနာေတာ္ေဝါဟာရအဘိဓာန္။ ရန္ကုန္၊ သာသနာေရး ဦးစီးဌာန၊ ၁၉၉၆။

Posted by ေအးဆက္

Tuesday, May 12, 2015

ဓမၼသာကစၧာ (၃၄)


အင္ၾကင္းေတာကို အလွဆင္ျခင္း

တစ္ရံခါေသာ္ ေဂါတမဘုရား႐ွင္၏ သာသနာ၌ ထိပ္တန္းေရာက္ ဧတဒဂ္ရ သူေတာ္စင္မေထရ္ျမတ္ၾကီး ေျခာက္ပါးသည္ အင္ၾကင္းေတာတြင္ ေရာက္
႐ွိလ်က္ေနၾကသည္။ သာယာလွပေသာ သဘာဝတရားကို ၾကည့္႐ႈေန ရင္းမွ ပညာအရာ၌ အၾကီးျမတ္ဆုံးျဖစ္သည့္ အ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ ၾကီးက စတင္၍ ေမးခြန္းထုတ္လိုက္ေလသည္။

အ႐ွင္သာရိပုတၱရာ

ငါ့႐ွင္အာနႏၵာ၊ ဒီမွ်လွပတင့္တယ္ျပီး ပင္လုံးကၽြတ္ပြင့္ေနတဲ့ အင္ၾကင္းေတာၾကီးကို ပိုမိုက်က္သေရ မဂၤလာအေပါင္း ခေညာင္းလာေစေအာင္ အဘယ္သို ့ျပဳလုပ္ရရင္ ေကာင္းပါ မလဲ။
အ႐ွင္အာနႏၵာ
အ႐ွင္ဘုရား၊ အစ အလယ္ အဆုံး သုံးပါးလုံး၏ ေကာင္းျခင္းနဲ႔
ျပည့္စုံတဲ့ တရားေတာ္တို႔ကို ေဟာေျပာနာၾကားၾကကာ ဝိပႆ       နာဘာဝနာကို အားထုတ္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ လွပတင့္တယ္
ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ျဖစ္တဲ့ ဒီအင္ၾကင္းေတာၾကီးဟာ ပိုလို႔သာ က်က္သေရ မဂၤလာကို ေဆာင္ဖြယ္ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။
အ႐ွင္ေရဝတ
အ႐ွင္ဘုရား၊ သမထကို အားထုတ္ကာ စ်ာန္ဝင္စားျပီး ဝိပႆ နာဘာဝနာကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ ေနၾကပါက ဒီအင္ၾကင္းေတာ
ၾကီးဟာ ပိုမိုတင့္တယ္ မဂၤလာ႐ွိဖြယ္ ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။
အ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါ
ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ျဖင့္ သတၱဝါအနႏၲရဲ႕ဆင္းရဲဒုကၡကို ခြဲျခမ္း
စိတ္ျဖာ ၾကည့္႐ႈကာ သံေဝဂျဖင့္ ဝိပႆ       နာကို ပြားမ်ားရရင္ ဒီအင္ၾကင္းေတာ ၾကီးကို ပိုမိုလို႔သာ အလွဆင္သလို ျဖစ္ပါ
လိမ့္မယ္ဘုရား။
အ႐ွင္ေမာဂၢလာန္
ဒီအင္ၾကင္းေတာၾကီးမွာ အဘိဓမၼာတရားကို ေဆြးေႏြးေမးျမန္း
ေျဖဆိုၾကကာ ဝိပႆ       နာကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါမူ  ပိုမို တင့္တယ္ေမြ ့ေလ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။
အ႐ွင္မဟာကႆ       ပ
ဓုတင္ကိုေဆာင္လ်က္ ဝိပႆ       နာဘာဝနာ အားထုတ္ၾကပါက ဒီအင္ၾကငး္ေတာၾကီးဟာ သာလြန္ တင့္တယ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္
ဘုရား။
ေနာက္ဆုံးတြင္ အားလုံးက အ႐ွင္သာရိပုတၱရာ၏ အျမင္ကို ျပန္လည္
ေမးျမန္းၾကေလသည္။
 

႐ွင္သာရိပုတၱရာ
စိတ္ရဲ ့အလိုကိုမလိုက္ဘဲ သီလ၊ သမာဓိတည္လ်က္ ဝိပႆ        နာ ဘာဝနာကို အားထုတ္ရရင္ ဒီအင္ၾကငး္ေတာၾကီးဟာ သာလို႔ပင္ တင့္တယ္ေမြ ့ေလ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ေပမယ္ အ႐ွင္ဘုရား တို႔။
ထို႔ေနာက္ ေလာကသားအားလုံး၏ တစ္ဆူတည္းေသာ ဆရာျဖစ္ေတာ္ မူသည့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအျဖတ္ကို နာၾကားၾကရန္ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ ၾကေလသည္။
 

ျမတ္စြာဘုရား
ခ်စ္သားတို႔၊ သင္တို႔ထင္ျမင္ၾကသည့္အတိုင္းလည္း ေကာင္းလွ
ပါေပတယ္။ ငါဘုရားရဲ ့အလိုကား အၾကင္ရဟန္းသည္ ဆြမ္း
စားျပီး သည့္အခါ တစ္ေနရာရာမွာ တင္ပ်ဥ္ဖြဲ ့ေခြကာ ငါတရား အားထုတ္အ့ံ၊ အာသေဝါမကုန္ရင္ ဒီေနရာကမထေတာ့လို႔
ဝိပႆ       နာတရားကို အားထုတ္ျပီး ေနၾကျခင္းသည္ ဒီပင္လုံး
ကၽြတ္ပြင့္ကာ ေနသည့္ အင္ၾကင္းေတာကို ပိုလြန္လွပ တင့္ တယ္ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ က်က္သေရ မဂၤလာအျဖာျဖာနဲ႔ ျပည့္စုံေစ
မွာ ျဖစ္
ေပတယ္။
မေထရ္ျမတ္မ်ား
သာဓု သာဓု သာဓုပါဘုရား။
စာကိုး။  ျမသန္းစံ။ စကားလုံးမပါေသာ စကားျဖင့္ သက္ေသျပခဲ့ျခင္း သို႔မဟုတ္...။ သံဃာဂုဏ္ေက်းဇူး ဆိုင္ရာ ဓမၼေဆာင္းပါးအစု။ ၂၀၀၆။
 

Posted by ေအးဆက္

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၄၄)


ဇနိတာလကၤာရ၊ ဘဒၵႏၲ။ အေကာင္းဆုံးလမ္းက သြားၾကပါ။ ရန္ကုန္၊ ၁ ဩဂုတ္ ၂ဝဝ၈။
လမ္းသုံးသြယ္ ႏွင့္ ယင္းတို႔၏ လမ္းဆုံး (ကံ၊ စ်ာန္ ႏွင့္ ဉာဏ္ လမ္းမ်ား)၊ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳ း၊ သုသိမသုတၱန္၊ အနတၱလကၡဏ သုတၱန္ ႏွင့္ ဓမၼစၾကာလာ ဉာဏ္စဥ္မ်ား၊ စူဠရာဟုေလာဝါဒ သုတၱန္တို႔ပါ႐ွိ၏။ http://goo.gl/Ca2FnX
ေဉယ်ဓမၼသာမိ၊ ဝနဝါသီအ႐ွင္ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္္ ဆရာေတာ္)။ သခၤါရ ႏွင့္ အသခၤါရ။ ၃ ဇူလိုင္ ၁၉၉၇။
သတၱဝါတို႔နယ္ေျမႏွစ္ခု (သခၤါရ ႏွင့္ အသခၤါရ)၊ သခၤါရေလးမ်ိဳ း၊ အကုသိုလ္ကံဆိုးတစ္ခု ႏွင့္ ကုသိုလ္သုံးခု (ကံကုသိုလ္၊ စ်ာန္ကုသိုလ္ ႏွင့္ ဉာဏ္ကုသိုလ္)၊ အသခၤါရဟူသည္၊ သတိ၏
အေရးပါမႈ စသည္တို႔ကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။
http://goo.gl/wUrVxS
ဓမၼသာရ၊ ဦး (ဆင္ျဖဴ ကြ်န္း ဆရာေတာ္)။ ေကာသမၻီသုတ္တရားေတာ္။ ဆင္ျဖဴ ကၽြန္း၊ ၉ ဩဂုတ္ ၁၉၉ဝ။
မဂ္တုဆယ္ပါးျဖစ္ေသာ ၾသဘာသ၊ ဉာဏ၊ ပီတိ၊ ပႆ       ဒၶိ၊ သုခ၊ အဓိေမာကၡ၊ ပဂၢဟ၊ ဥပ႒ာန၊ ဥေပကၡာ ႏွင့္ နိကႏၲိတို႔ႏွင့္အတူ၊
ေသာတာပန္၏ အဂၤါခုနစ္ပါးတို႔ကို ေဖာ္ျပေဟာၾကားထား သည္။
http://goo.gl/6LqzIE
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္