Thursday, January 24, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၂)


နႏၵမာလာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာဘဒၵႏၲ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU)ရုပ္တရား ကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း အေၾကာင္း (၁)။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၇ဝ။

ရုပ္တရားကို ေလ့လာသုံးသပ္ရာတြင္_ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို ႏွိုင္းယွဥ္
ျခင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ရုပ္ဟုေခၚဆိုရၾကာင္းႏွင့္ ရုပ္ေဖာက္
ျပ
န္ေျပာင္း
လဲရျခင္း အေၾကာင္း၊ ရုပ္ဟူသည္ႏွင့္ ရုပ္ျဖစ္
ေၾကာင္းတရား
စသည္တို႔ ပါ၀င္ေအာင္ ေဟာၾကားထားသည္။   တရားနာပါ။

နႏၵမာလာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာဘဒၵႏၲ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU)
ရုပ္တရား ကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း အေၾကာင္း (၂)။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၇ဝ။

ရုပ္ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးကို အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားျပျခင္း၊ ပဋိသေႏၶအမ်ဳိး အစားမ်ား လူတို႔သေႏၶတည္ေန ရပုံ၊ ရုပ္၏ လကၡဏာမ်ားႏွင့္ ရုပ္တရားကို သိရွိျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးတို႔ကို ေဖၚျပေဟာ
ၾကားထားသည္။   တရားနာပါ။

ပညိႆရ၊ ေဒါက္တာအရွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ပဲခူး)
ၿဖဴစင္ေသာစိတ္ထား။ ပဲခူး၊ ၁၁ ေဖေဖၚဝါရီ ၂ဝဝ၇။

တစ္ကိုယ္လုံး မီးစြဲေလာင္ေနေသာ ေျမြ ျပိတၱာအေၾကာင္းကို ညႊန္ျပလ်က္ စိတ္ကို ညစ္ႏြမ္းေစ သည့္ ကာမစၧႏၵနီဝရဏ (ေလာဘ)ႏွင့္ ဗ်ာပါဒ နီဝရဏ (ေဒါသ) စေသာ နီဝရဏႏွစ္ပါး ကို ထင္ရွားေအာင္ ေဖၚျပထားျပီး ယင္းတို႔ကို ေက်ာ္လႊားကာ စိတ္ကိုျဖဴစင္ေအာင္ထားပုံတို႔ကို ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

ပညိႆရ၊ ေဒါက္တာအရွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ပဲခူး)
ဘဝစစ္တမ္း။ ပဲခူး၊ ၉ ႏုိဝင္ဘာ ၂ဝဝ၆။

အရွင္ရ႒ပါလႏွင့္ ေကာတဗ်မင္းတို႔၏ တရားေဆြးေႏြးစကား ကို ကိုးကားလ်က္ မိမိ၏ ဘဝကို စစ္တမ္း ထုတ္ၾကရန္ႏွင့္
၁။ အို နာ ေသျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဘဝသည္ မတည္ျမဲေၾကာင္း၊ ၂။ မိမိ အားထုတ္ထားသာ တရားမွတစ္ပါး အားကိုးစရာ မရွိေၾကာင္း၊ ၃။ ေသသည္၏ ေနာက္တြင္ ပိုင္ဆိုင္သမွ်တို႔ကို စြန္႔ခြါခဲ့ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဟူ၍ မရွိေၾကာင္းႏွင့္ ၄။ တဏွာ ေလာဘေၾကာင့္မည္သည့္အခါမွ် ျပည့္စုံေက်နပ္
ျခင္း မရွိႏိုင္ေၾကာင္းတို႔ကို စိတ္တြင္ စြဲျမဲထားၾကရန္ ဆုံးမ
ေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။

ဝိမလ၊ ဦး (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)
ဉာဏ္သုံးဆင့္တက္ပုံႏွင့္ အလုပ္ စဥ္ျပတရား။ မိုးကုတ္၊ ၉ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၅၉။

မဂ္ဉာဏ္ အဆင့္သုံးဆင့္တက္ပုံႏွင့္ မဂ္ဉာဏ္သည္ က်င့္ၾကံ အားထုတ္မွသာ ရရွိႏိုင္ျပီး တစ္ပါးသူထံမွ ခြဲေဝယူ၍ မရရွိႏိုင္ 
ၾကာင္းတို႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။   တရားနာပါ။

ဝိမလ၊ ဦး (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)
ဥတၱရလုလင္ဥပမာျပ၊ ဝိပႆနာ အားထုတ္နည္း။ မိုးကုတ္၊ ၁ဝ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၅၉။

သံသရာကို အဆုံးသတ္ျခင္း အလို႔ငွါ အားထုတ္ရမည့္ ဝိပႆနာ က်င့္စဥ္ကို "ဥတၱရလုလင္" ဇာတ္ေၾကာင္း ဥပမာျပျဖင့္ လိုရင္းတိုရွင္း နည္းေပးေဖၚျပထားသည္။   တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

No comments:

Post a Comment