Tuesday, November 10, 2015

ဓမၼသုတ (၅၇)



အဝင္ႏွင့္ အထြက္
စားလိုသည္က သဖန္းသီးတစ္လုံးႏွစ္လုံး၊ အပင္ေပၚတက္ကာ လႈပ္ခ်မည္ဆိုပါက
သဖန္းသီးမ်ားအားလုံး ေၾကြက်၍ အလဟ ႆ ျဖစ္လိမ့္မည္။ အလားတူပင္ ရသည့္ ဝင္ေငြက နည္းျပီး ထြက္ေငြမ်ားသူသည္ ဆင္းရဲမႈမ်ားစြာႏွင့္ ေသရမည္ျဖစ္၏။ 

ေသာဘဏ၊ အ႐ွင္ (ေ႐ႊျမင္းမိုရ္ဆရာေတာ္)။ ယခုေနာင္ခါ ခ်မ္းသာေရး တရားေတာ္။ 

Posted by ေအးဆက္

Monday, November 9, 2015

ဓမၼပဒ ၉၄ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၇ - အရဟႏၲဝဂၢ၊ ရဟႏၲာတရားေတာ္စာစုမ်ား
၅ - မဟာကစၥာယနေတၳရဝတၳဳ

ယႆိ       ႁႏၵိယာနိ သမထဂၤတာနိ၊
အ ႆ      ာ ယထာ သာရထိနာ သုဒႏၲာ။

ပဟီနမာနႆ       အနာသဝႆ       ၊
ေဒဝါပိ တႆ        ပိဟယႏၲိတာဒိေနာ။

၉၄။ ရထားထိန္း ေကာင္းစြာဆံုးမျပီးေသာ ျမင္းတို႔သည္ ျငိမ္သက္ တည္ၾကည္ကုန္သကဲ့သို႔ အၾကင္ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္၏ ဣေႁႏၵ (ေျခာက္ပါး) တို႔သည္ ျငိမ္သက္ တည္ၾကည္ျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏။ မာနကို ပယ္ျပီးေသာ အာသေဝါမ႐ွိေသာ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ထိုရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား နတ္တို႔သည္လည္း ခ်စ္ျမတ္ႏိုုးကုန္၏။

Posted by ဉာဏ္ဦး

Sunday, November 8, 2015

အမွားႏႈတ္က ်ဳိး ဘုရား႐ွိခိုး


"နေမာ  တႆ       ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ      " ဆိုကာ ေန႔စဉ္လိုလို ဘုရား႐ွိခိုးၾကျမဲျဖစ္သည္။ တိက ် ေသာ ပါဠိအနက္အဓိပၸါယ္ ထြက္႐ွိရန္ ပုဒ္ ပါဌ္ အကၡရာ အျဖတ္အေတာက္ မွန္ကန္ရေပမည္။ 

သို႔ေသာ္ အေတာ္မ ်ားမ ်ားသည္ ဤဘုရား႐ွိခိုး ႐ြတ္ဆိုရာတြင္ အမွတ္မထင္ အမွားႏႈတ္က ်ဳိးေနၾကသည္။ 'နေမာ' ႏွင့္ 'တႆ      ' ကို တြဲကာ ႐ြတ္ဆိုေလ့႐ွိ
ၾက၏။ 'နေမာတႆ      ' ဟုဆို၍ ျဖတ္လိုက္ၾက၏။ ေနာက္မွ 'ဘဂဝေတာ' ဟု
ဆက္ဆိုၾကသည္။
 

အမွန္မွာ ဤဘုရား႐ွိခိုးကို ဆိုရာ၌ 'နေမာတႆ      ' ဟူ၍ တြဲမဆိုသင့္ေပ။
'နေမာ' ဟု အနည္းငယ္ျဖတ္ဆိုၿပီးမွ 'တႆ      ' ႏွင့္ 'ဘဂဝေတာ' ကို
နည္းနည္းေလး နီးစပ္ေအာင္ ဆိိုသြားလွ ်င္ အဓိပၸါယ္ ႐ွင္းလင္းျပည့္စံု
ပါသည္။
 

'နေမာ' ႏွင့္ 'တႆ      ' ကို လံုးဝမတြဲဘဲ ဆိုမွ ပါဠိစာပို႐ွင္း၏။ 'နေမာ' အဓိပၸါယ္မွာ
႐ွိခိုးပါ၏ဟု ျဖစ္၍ 'တႆ      ' သည္ ၫႊန္ျပေသာ ပုဒ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
'တႆ       ဘဂဝေတာ' သည္ 'ထိုဘုရား႐ွင္အား' ဟုဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။ ဤတြင္
'ထို' ဆိုေသာ စကားသည္ 'တႆ      ' မွထြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ 'ဘဂဝေတာ' က
'ဘုရား႐ွင္' ဟုအနက္ထြက္၏။
 

ထို႔ေၾကာင့္ 'ထိုဘုရား႐ွင္အား' ဟုဆိုသည္မွာ အရဟံဂုဏ္၊ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္
တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဘုရား႐ွင္ ဟုဆိုလိုသည္ ျဖစ္ရာ ထိုဘုရား႐ွင္အား ႐ွိခိုးပါ၏
ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ ဤသို႔ အမွန္အကန္ဆိုခဲ့လွ ်င္ ပါဠိဘာသာအရ ႐ွင္းလင္း
သြားမည္မလြဲေပ။ ထိုမွတစ္ပါး မာဂဓပါဠိစကား ေကာင္းစြာနားလည္ၾကေသာ
နတ္ သိၾကား ျဗဟၼာတို႔ကလည္း ဝမ္းပန္းတသာ သာဓုေခၚၾကေပမည္။ ထိုပုဂၢဳိလ္ မ ်ားလည္း ဤဘုရား႐ွိခိုးႏွင့္ပင္ ႐ိွခိုးခဲ့ၾကေလသည္။
 

ေ႐ွးဘုရား႐ွင္မ ်ားလက္ထက္မွ ယေန႔အထိ ဤဘုရား႐ွိခိုးႏွင့္ပင္ ႐ွိခိုးခဲ့ၾက၏။
ကမ႓ာအဆက္ဆက္ ဘုရား႐ွင္အဆူဆူတို႔ကို ပူေဇာ္ခဲ့ၾကေသာ ဘုရား႐ွိခိုးၾကီး
ျဖစ္၍ ကမ႓ာသုံးဘုရား႐ွိခိုးၾကီးဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။
 

အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ ်ားႏွင့္တကြ နတ္ သိၾကား ျဗဟၼာတို႔ ပူေဇာ္လာ
ၾကေသာ ဘုရား႐ွိခိုးၾကီးႏွင့္ ေန႔စဉ္ မွန္မွန္ အိပ္ရာထ၊ အိပ္ရာဝင္ ႐ွိခိုးေန
လွ ်င္ကား ႏွလံုးသားတြင္ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးသံုးပါး ကိန္းဝပ္သြားပါၿပီ။
 

ဂုဏ္ေတာ္သံုးပါးမွာ_
အရဟေတာ_ လူမင္း၊ နတ္မင္း၊ ျဗဟၼၼာမင္းတို႔၏ ဝပ္စင္းဦးခိုက္ ပူေဇာ္
အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ေသာ၊
သမၼာသမၺဳဒၶႆ      _ သစၥာေလးတန္ ေဉ ယ ် ဓံကို ဆရာမကူ သယမ႓ဴ  ဉာဏ္
ျဖင့္ မိမိအလိုလို ကိုယ္ေတာ္တိုင္သာလွ ်င္ ထိုးထြင္းသိျမင္ေတာ္မူေသာ၊
တႆ       ဘဂဝေတာ_ ဣႆ       ရိယ၊ ဓမၼ၊ ယသ၊ သိရီ၊ ကာမ၊ ပယတၱမည္တြင္ ဘုန္းေျခာက္ပါးသခင္ 'ထိုဘုရား႐ွင္အား'၊ 
နေမာ
_ ႐ွိခိုးပါ၏ အ႐ွင္ဘုရား။
 

ဤဂုဏ္ေတာ္သံုးပါးႏွင့္ ဘုရား႐ွင္၏ ပံုေတာ္ကို မွန္း၍ စိတ္မွာ အာ႐ံုျပဳၿပီး
႐ွိခိုးၾကရမည္။ ၾကည္ၫိုၾကရမည္။ ။
 

စာကိုးလကၡဏ၊ အ႐ွင္ (က်စြာေခ်ာင္)။ ၾကံတိုင္းေအာင္ ေဆာင္တိုင္းေျမာက္
သိဒၶိေပါက္ တရားေဒသနာေတာ္။ ၂ဝဝ၆။

Posted by ဉာဏ္ဦး