Saturday, April 25, 2015
ဓမၼသုတ (၅ဝ)
နိဗၺာန္သည္လွ်င္- ေဆးအသြင္
ေဆးသည္ အဆိပ္ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ျခင္း ခံရကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔၏ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္သကဲ့သို႔ နိဗၺာန္သည္ ကိေလသာ အဆိပ္ျဖင့္ ႏွိပ္စက္
ျခင္း ခံရေသာ သတၱဝါတို႔၏ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏။
ေဆးသည္ အနာေရာဂါတို႔၏ အဆုံးကို ျပဳတတ္သကဲ့သို႔ နိဗၺာန္သည္ အလုံးစုံေသာ ဝဋ္ဆင္းရဲတို၏ အဆုံးကို ျပဳတတ္၏။
ေဆးသည္ အသက္ကို မေသေစႏိုင္သကဲ့သို႔ နိဗၺာန္သည္ မေသေစႏိုင္။
နိဗၺာန္တူစြာ- မဟာသမုဒၵရာ
မဟာသမုဒၵရာသည္ အလုံးစုံေသာ အေကာင္ပုပ္တို႔မွ ဆိတ္သုဥ္းသကဲ့ သို႔ နိဗၺာန္သည္ အလုံးစုံေသာ ကိေလသာ အပုပ္တို႔မွ ဆိတ္သုဥ္း၏။
မဟာသမုဒၵရာသည္ ၾကီးက်ယ္၏။ ထိုမွာဖက္ကမ္းမ႐ွိ၊ အလုံးစုံေသာ
ျမစ္တို႔ျဖင့္ စီးဝင္ေသာ္လည္း မျပည့္ ႏိုင္သကဲ့သို႔ နိဗၺာန္သည္ ၾကီးက်ယ္၏။ ထိုမွာဖက္ကမ္းမ႐ွိ။ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတို႔ျဖင့္ မျပည့္ႏိုင္။
မဟာသမုဒၵရာသည္ ၾကီးကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔၏ ေနရာျဖစ္သကဲ့သို႔ နိဗၺာန္သည္ ၾကီးျမတ္ကုန္ေသာ၊ အညစ္အေၾကးကင္းကုန္ျပီးေသာ၊ အာသေဝါကုန္ျပီးေသာ၊ အရဟတၱဖိုလ္တည္းဟူေသာ အားအစြမ္းသို႔
ေရာက္ျပီးကုန္ေသာ ရဟႏၱာတို႔၏ ေနရာျဖစ္သည္။
မဟာသမုဒၵရာသည္ မႏိႈင္း႐ွည့္အပ္ေသာ၊ အထူးထူး အျပားျပားျပန္႔ေျပာ
ေသာ လႈိင္းတံပိုးတို႔ျဖင့္ ျပြမ္းသကဲ့သို႔ နိဗၺာန္သည္ မႏႈိင္း႐ွည့္အပ္ေသာ၊ အထူးထူး အျပားျပား ျပန္႔ေျပာေသာ၊ အညစ္အေၾကးမ႐ွိ စင္ၾကယ္ေသာ အသိဉာဏ္ "ဝိဇၨာ"၊ လြတ္ေျမာက္မႈ "ဝိမုတၱိ" ပန္းတို႔ျဖင့္ ႁပြမ္း၏။
စာကိုး။ မိလိႏၵပဉွာပါဠိေတာ္၊ ေဝႆ ႏၲရဝဂ္၊ နိဗၺာန႐ူပသ႑ာနပဉွာ။
Posted by ေအးဆက္
Thursday, April 23, 2015
ဓမၼပဒ ၈၃ [ခုဒၵကနိကာယ္]
၆ - ပ႑ိတဝဂ္၊ လူလိမၼာ တရားေတာ္ စာစုမ်ား
၈ - ပၪၥသတဘိကၡဳဝတၳဳ
သဗၺတၳ ေဝ သပၸဳရိသာ စဇႏၱိ၊ န ကာမကာမာ လပယႏၲိ သေႏၲာ။၈၃။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ (ခႏၶာငါးပါးစေသာ) သေဘာတရား အားလံုးတို႔၌ (တပ္မက္ေမာမႈကို) စင္စစ္ စြန္႔လႊတ္ကုန္၏။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ ကာမတို႔ကို အလိုရွိကုန္သည္ ျဖစ္၍ မေျပာဆိုကုန္။ ပညာရွိတို႔သည္ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲႏွင့္ ေတြ႕ေစကာမူ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္း သေဘာကို မေဖာ္ျပ ၾကကုန္။
သုေခန ဖု႒ာ အထ ဝါ ဒုေခန၊ န ဥစၥာဝစံ ပ႑ိတာ ဒႆ ယႏၲိ။
Posted by ဉာဏ္ဦး
Monday, April 20, 2015
ဓမၼပဒ ၈၂ [ခုဒၵကနိကာယ္]
၆ - ပ႑ိတဝဂ္၊ လူလိမၼာ တရားေတာ္ စာစုမ်ား
၇ - ကာဏမာတာဝတၳဳ
ယထာပိ ရဟေဒါ ဂ မၻီေရာ၊ ဝိပၸသေႏၷာ အနာဝိေလာ။၈၂။ နက္လွစြာေသာ သမုဒၵရာသည္ ေနာက္က်ဳ ျခင္းမရွိ အထူးၾကည္ လင္ဘိသကဲ့သို႔ ပညာ႐ွိတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားတို႔ကို ၾကားနာရ၍ အထူးၾကည္လင္ကုန္၏။
ဧဝံ ဓမၼာနိ သုတြာန၊ ဝိပၸသီဒႏၲိ ပ႑ိတာ။
Posted by ဉာဏ္ဦး
Tuesday, April 14, 2015
ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၂၆)
ေထာက္ပံ့ျခင္းငါးမ်ိဳ း
သစ္ပင္ငယ္မ်ား စိုက္ထားခဲ့ပါလွ်င္ ျခံခတ္ျခင္း၊ ေရေလာင္းျခင္း၊
အျမစ္ေဟာင္းႏွင့္ ေပါင္းမ်ားသင္ျခင္း၊ ပိုးမႊားႏွင့္ ပိုးမွ်င္မ်ားဖယ္
႐ွားျခင္တို႔ကို အျမဲမုခ် ျပဳလုပ္ၾကရေလသည္။
ထို႔အတူ၊ မိမိအတြက္_
သီလသည္ ျခံခတ္ထားျခင္းႏွင့္ မျခားတူေပသည္။
သုတသည္ကား ေရေလာင္းျခင္းႏွင့္ မျခားတူေပသည္။
ေဆြးေႏြးျခင္းမွာ ေပါင္းသင္ျခင္းႏွင့္ မျခားတူေပသည္။
သမထမွာမူ ပိုးမႊားမ်ားကို ဖယ္႐ွားျခင္းႏွင့္ မျခားတူေပသည္။
ဝိပႆ နာကား ပိုးမွ်င္မ်ားကို ဖယ္႐ွားျခင္းႏွင့္ မျခားတူေပသည္။
စာကိုး။ ကု႑လာဘိဝံသ၊ အ႐ွင္ (သဒၶမၼရံသီ)။ ေဆာင္ပုဒ္မ်ား။
Posted by ေအးဆက္
Wednesday, April 8, 2015
ဓမၼသာကစၧာ (၃၃)
ဝဋ္မၾကိဳက္ေသာ ဗုဒၶ
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာေကတၿမဳိ႕အနီး ျမစိမ္းညိဳ ေတာ
တြင္ သီတင္းသုံးလ်က္႐ွိ၏။ ျဗဟၼာတစ္ဦးသည္ ဘုရားဖူးရန္ ေနာက္ လိုက္မ်ားႏွင့္အတူ ေရာက္႐ွိလာသည္။ ဘုရား႐ွင္၏ ပင္ကိုမ်က္ႏွာေတာ္
အေနအထားကို မသိေသာ ျဗဟၼာသည္ ၾကည္လင္႐ႊင္ျပဳံးေနသည့္ ဘုရား႐ွင္ကို ဖူးျမင္ရသည္ႏွင့္ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
ျဗဟၼာ
အ႐ွင္ဘုရား၊ ဘာကိုမ်ား ႏွစ္သက္သေဘာက်ေနတဲ့အတြက္ ၾကည္လင္ျပဳံး႐ႊင္ ေနေတာ္မူပါသလဲ။ဘုရား
ဘာတစ္ခုက ႏွစ္သက္စရာေကာင္းလိုု ့ဘာတစ္ခုကို ႏွစ္သက္ျဗဟၼာ
သေဘာက်ရမွာလဲကြယ့္။ (ေလာဘျဖစ္စရာ တစ္စုံတစ္ခုမွ် မ႐ွိ
ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။)
ဒါျဖင့္ စိတ္ညစ္စိတ္ပ်က္ျပီးေတာ့မ်ား ေနေရာ့သလားဘုရား။ဘုရား
သတၱဝါေတြဟာ ႏွစ္သက္စရာ ပ်က္စီးမွသာ စိတ္ပ်က္တတ္ၾက တယ္။ ႏွစ္သက္စရာ သေဘာက်စရာအာ႐ုံ တစ္ခုမွ် မ႐ွိတဲ့ျဗဟၼာ
ငါဘုရားဟာ အဘယ္မွာ စိတ္ညစ္စိတ္ပ်က္မွာ တုန္းကြယ့္။ (ေဒါသကင္းသည္ဟု ဆိုလို၏။)
ေပ်ာ္လည္းမေပ်ာ္ စိတ္လည္းမပ်က္ဘူးဆိုရင္ အ႐ွင္ဘုရား ပ်င္းမ်ားေနေရာ့သလား။ဘုရား
ေပ်ာ္တာ စိတ္ပ်က္တာမ႐ွိတဲ့ ငါဘုရားအတြက္ ဘယ္မွာျဗဟၼာ
ပ်င္းတယ္ဆိုတာ လာပါ့မလဲကြယ့္။ (ေလာဘ၊ ေဒါသ မ႐ွိ သျဖင့္ ေမာဟလည္း မလာေၾကာင္းကို ဆိုလိုသည္။)
အဘယ္ေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ စိတ္ညစ္ျခင္း၊ ပ်င္းရိျခင္းေတြ မျဖစ္တာပါလဲဘုရား။ဘုရား
ဒုကၡသစၥာကို ဒုကၡသစၥာပဲလို ့မသိတဲ့သူဟာ ဒီဒုကၡသစၥာကို လိုခ်င္ႏွစ္သက္တဲ့ တဏွာ ဆိုတာျဖစ္တယ္။ တဏွာ႐ွိေနရင္ လိုခ်င္တာရေအာင္ လုပ္လိမ့္မယ္။ ဒါဆို တစ္ပတ္ျပန္လည္ျပီ။ ကိေလသဝဋ္၊ ကမၼဝဋ္၊ ဝိပါကဝဋ္ေတြပဲေပါ့။ ဝဋ္ကို ဝဋ္မွန္း သိဖို႔လိုတယ္။ ဒါမွ ႏွစ္သက္တာ၊ စိတ္ပ်က္တာ၊ ပ်င္းတာေတြ မလာေတာ့ဘူးကြယ့္။ ဝဋ္ကိုၾကိဳက္ရင္ ဝဋ္ခံရလိမ့္မယ္။ ဝဋ္ကို ေၾကာက္ရင္ ပိုင္တာလည္း မၾကိဳက္ေလနဲ ့၊ မပိုင္တာစာကိုး။ ေဆကိႏၵ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္။ ဝဋ္ကိုၾကိဳက္ရင္ ဝဋ္လိုက္တတ္တယ္ တရားေတာ္။
လည္း မၾကိဳက္ေလနဲ ့အေမာင္တို ့။
Posted by ေအးဆက္
ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၄၃)
ကု႑လာဘိဝံသ၊ အရွင္ (သဒၶမၼရံသီ ဆရာေတာ္)။ ပဒါနိယဂၤသုတၱန္ (ျဖစ္ပ်က္ျမင္)။ ၁၃၅၉။
ဝိပႆ နာကမၼဌာန္း စီးျဖန္းမႈအရ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ႏိုင္သည့္ ပညာလိုအပ္ပုံကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ http://goo.gl/UoNqOZေဆကိႏၵ၊ ေဒါက္တာ အ႐ွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ေမွာ္ဘီ)။ ေျပးသူကေျပး ဆြဲသူကဆြဲအလုပ္ေပးတရား။ ေမွာ္ဘီ၊ ၁၃၆၃။ (06 Nov 2001)
သတၱဝါတို႔သံသရာတြင္ လည္ပတ္ေနရျခင္း အေၾကာင္းရင္း၊ အဝိဇၨာ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္ ယင္း၏ လုပ္ရပ္၊ တရား၏ အလုုပ္၊ သံေယာဇဥ္ဆယ္ပါးစေသာ တရားတို႔ကို ေဖာ္ျပေဟာ ၾကားထားသည္။ http://goo.gl/weqpD9ပညာေဇာတ၊ အရွင္ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ)။ ဗုဒၶ၏ ၃၂ျဖာ လကၡဏာေတာ္ (၃)။ က်ိဳေကၠာ္၊ ၁၃၅၇။
ဗုဒၶသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ပညာအရာတြင္ အသာဆုံး
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါနမျပဳ ျခင္း အေၾကာင္းရင္း မ်ား၊ စိတ္၏ အေရးပါမႈ၊ ဗုဒၶ၏ လကၡဏာေတာ္သုံးပါးျဖစ္သည့္_ျမဴ မႈန္မတင္ႏိုင္ေအာင္ ေခ်ာမြတ္ နဴ းည့ံသည့္ အသားအေရ ႐ွိျခင္း၊ ေ႐ႊအဆင္း ကဲ့သိုု ့ဝါဝင္းေသာ အဆင္းအေရ႐ွိျခင္း၊ အဖုံးအအုပ္ ႏွင့္ ျပည့္စုံသည့္ ေယာက်္ားနိမိတ္ ႐ွိျခင္းတို႔၏ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးမ်ား ပါ႐ွိသည္။ http://goo.gl/U1XzAH
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္
Subscribe to:
Posts (Atom)