နိဗၺာန္တူစြာ ပဒုမၼာၾကာ
ပဒုမၼာၾကာသည္ ေရ ျဖင့္ မလိမ္းက်ံသကဲ့သို ့နိဗၺာန္သည္ အလုံးစုံေသာ ကိေလသာတို ့ျဖင့္ လိမ္းက်ံျခင္း မ႐ွိေခ်။
နိဗၺာန္တူေပ ေရ
ေရသည္ ပင္ပန္းျခင္း၊ ေျခာက္ကပ္ျခင္း၊ မြတ္သိပ္ျခင္း၊ ေနပူျခင္း
တို႔ ျဖင့္ ႏွိပ္စက္အပ္ကုန္ေသာ လူႏွင့္သားေကာင္ တို႔၏ မြတ္သိပ္ျခင္းကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္သည္။
ထို႔အတူ နိဗၺာန္သည္ ကာမတဏွာ၊ ဘဝတဏွာ၊ ဝိဘဝတဏွာ တည္းဟူေသာ မြတ္သိပ္ျခင္းတို႔ကို ပယ္ေဖ်ာက္တတ္၏။
ေရသည္ ေအးျမသကဲ့သို ့ပူေလာင္ျခင္းကို ျငိမ္းေစသကဲ့သို ့ နိဗၺာန္သည္ ေအးျမ၏။ အလုံးစုံေသာ ကိေလသာ ပူေလာင္မႈ မ်ားကို ျငိမ္းေစတတ္၏။
စာကိုး။ မိလိႏၵပဉွာပါဠိေတာ္၊ ေဝႆ ႏၲရဝဂ္၊ နိဗၺာန႐ူပသ႑ာနပဉွာ။
Posted by ေအးဆက္
၆ - ပ႑ိတဝဂ္၊ လူလိမၼာ တရားေတာ္ စာစုမ်ား
၆ - လကု႑ကဘဒၵိယဝတၳဳ
ေသေလာ ယထာ ဧကဃေနာ၊ ဝါေတန န သမီရတိ။
ဧဝံ နိႏၵာပသံသာသု၊ န သမိၪၨႏၲိ ပ႑ိတာ။
၈၁။ တစ္ခဲနက္ျဖစ္ေသာ ေက်ာက္ေတာင္သည္ (အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ) လာေသာ ေလေၾကာင့္ မတုန္လႈပ္သကဲ့သို႔ ပညာ႐ွိတို႔သည္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ကဲ့ရဲ႕ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မတုန္လႈပ္ကုန္။
Posted by ဉာဏ္ဦး
၆ - ပ႑ိတဝဂ္၊ လူလိမၼာ တရားေတာ္ စာစုမ်ား
၅ - ပ႑ိတသာမေဏရဝတၳဳ
ဥဒကံ ဟိ နယႏၲိ ေနတၱိကာ၊ ဥသုကာရာ နမယႏၲိ ေတဇနံ။
ဒါ႐ုံ နမယႏိၲ တစၧကာ၊ အတၱာနံ ဒမယႏၲိ ပ႑ိတာ။
၈ဝ။ ေျမာင္းတူးေရယူသမားတို႔သည္ (အလို႐ွိရာသို႔) ေရကို
ေဆာင္ယူကုန္၏။ ေလးသမားတို႔သည္ ျမားကို ေျဖာင့္ကုန္၏။ သစ္ေ႐ြသမားတို႔သည္ (လိုတိုင္းရေအာင္) သစ္ကို ေ႐ြကုန္၏။ ပညာ႐ွိတို႔သည္ မိမိကိုယ္ကို (ယဥ္ေက်းေအာင္) ဆံုးမကုန္၏။
Posted by ဉာဏ္ဦး
လြတ္လမ္းကို႐ွာ
အျပစ္မ်ားသူသည္ အဆိပ္ပင္ကဲ့သို ့အမွီျပဳသူတို႔အား ထိခိုက္ပ်က္စီးေစ မည္ျဖစ္သည္။ ႏွင္းကိုက္သည့္ ပဲႏွင့္ ဆီအပုပ္တို႔နည္းတူ အားလုံးကို ဖ်က္ဆီးမည္လည္းျဖစ္သည္။
အကုသိုလ္ကံသည္ ေရတံခြန္သဖြယ္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္အခါမွ် အထက္သို ့ျပန္လည္စီး႐ိုး မ႐ွိေခ်။
သံသရာသည္ အသားတြင္း၌ စိုက္ဝင္ေနေသာ ဆူးႏွင့္တူ၏။ ႏုတ္ မပစ္ပါက အဆိပ္ပြားမ်ားလာမည့္ျပင္ ပ်ံ ့ႏွံ ့သြားမည္လည္းျဖစ္သည္။
ကံ၏ နိယာမမွာ သံသရာစက္ဝန္းအတိုင္းျဖစ္သည္။ ခ်ိဳးေဖာက္သူ မွန္သမွ် ဒုကၡလွလွေတြ ့ၾကမည္သာျဖစ္သည္။
ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်သည့္ အခ်ိန္တြင္ ဆိုးဝါးစြာခံစားရမည္မွာ ေသခ်ာေလ သည္။
သာယာမႈသည္ ေနပူွဆာလႈံရသည့္သြင္ မေသခ်ာမေရရာေပ။
ဘဝ၏ ဒုကၡမ်ားကား တစ္ခုမျပီးေသးမီ ေနာက္တစ္ခုေရာက္လာတတ္ သည္။ မဆုံးႏိုင္ေသာ ပင္လယ္ေရလိႈင္းအလားပင္။
မလြတ္ေျမာက္ေသးသေ႐ြ ့ လမ္းေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းသြားလာေနသူမ်ား ပမာ နာက်င္ျခင္းႏွင့္ သာယာျခင္းတို႔သည္ ႐ုတ္ခ်ည္း ေပၚခ်ည္ေပ်ာက္ခ်ည္ႏွင့္
ျဖစ္ေနေပဦးမည္။
လြတ္ေျမာက္မွ ျငိမ္းေအးမည္။
လယ္သမားမ်ားသည္ ေကာက္ပဲသီးႏွံကို ျဖစ္ထြန္းေစသည္။
တရားအားထုတ္သူသည္ တရားအသိမ်ား တိုးပြားေစမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လြတ္ေျမာက္မွဳအတြက္ က်ားကုတ္က်ားခဲ အားထုတ္ႏိုင္ၾကမွျဖစ္ မည္။
စာကိုး။ Dhammananda, K. Sri. Why Worry? 2001.
Posted by ေအးဆက္
အိပ္ေသာႏိုးေသာ တရားမ်ား
တစ္ရံခါတြင္ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသုံးေတာ္မူလ်က္႐ွိ၏။ အမည္မ ထင္႐ွားေသာ နတ္သားတစ္ပါး သည္ ညဥ့္သန္ေခါင္ယံတြင္လာေရာက္ကာ သိလိုသည္ကို ေမးေလွ်ာက္
ေလ၏။
နတ္သား
အ႐ွင္ဘုရား၊ အဘယ္တရားေတြဟာ ႏိုးၾကားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တို႔ အတြက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနပါသလဲ။
ဘုရား
နတ္သား၊ ဣေျႏၵ ငါးပါးနဲ႔ နိုးၾကားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တို႔အတြက္ နီဝရဏတရားငါးပါးတို႔ဟာ အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကေပတယ္။
နတ္သား
အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တို႔အတြက္ အဘယ္တရားေတြက
ႏိုးၾကားေနပါသလဲ ဘုရား။
ဘုရား
ငါးပါးေသာ နီဝရဏတရားေတြနဲ ့အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္
တို႔အတြက္ေတာ့ ဣေျႏၵငါးပါးက ႏိုးၾကားေနေပတယ္ နတ္သား။
နတ္သား
အ႐ွင္ဘုရား၊ အဘယ္တရားေတြနဲ ့ကိေလသာ ျမဴ အညစ္
အေၾကးေတြကို ယူရာေရာက္ပါသလဲ။
ဘုရား
နတ္သား၊ ကာမစၧႏၵနီဝရဏ၊ ဗ်ာပါဒနီဝရဏ၊ ထိန မိဒၶနီဝရဏ၊ ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥနီဝရဏ၊ ဝီစိကိစၧာနီဝရဏဆိုတဲ့ ငါးပါးေသာ နီဝရဏတရား တို႔နဲ ့ကိေလသာ ျမဴ အညစ္ အေၾကးေတြကို ယူရာေရာက္ေပတယ္။
နတ္သား
အဘယ္တရားေတြနဲ ့ထက္ေအာက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေစပါ သလဲ အ႐ွင္ဘုရား။
ဘုရား
ဣေျႏၵငါးပါးျဖစ္တဲ့ သဒၶိေျႏၵ၊ သတိေျႏၵ၊ သမာဓိေျႏၵ၊ ပညိေႁႏၵ၊ ဝီရိယိေႁႏၵတို႔နဲ႔ ထက္ေအာက္ဝန္းက်င္ကို စင္ၾကယ္ေစႏိုင္ေပ တယ္ နတ္သား။
စာကိုး။ ဣႏၵာစာရာဘိဝံသ၊ အ႐ွင္။ အိပ္ေသာ္လည္းႏိုး၊ ႏိုးေသာ္လည္း အိပ္ေနတယ္ တရားေတာ္။
Posted by ေအးဆက္
ဇနကာဘိဝံသ၊ အရွင္ (မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္)။ ရ႒ပါလသုတၱန္ တ ရားေတာ္။ [ခုႏွစ္မပါ]
ဒုကၡသည္ သံေယာဇဥ္က အစျပဳေၾကာင္း၊ ဗုဒၶေဆးေတာ္၊ ရ႒ပါလ သုတၱန္ပါ ဘုရားေဟာေသာ တရားအခ်က္အလက္ မ်ားစသည္တို႔ပါ႐ွိ၏။ http://goo.gl/PUMyN5
ပညိဿရ၊ ေဒါက္တာ အရွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ပဲခူး)။ တရားေဆးကို ေသာက္ သုံးပါ။ ပဲခူး၊ ၁၆ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝဝ၅။
အကုသိုလ္ဝိတက္သုံးပါး၊ စိတ္ကို ယဥ္ပါးေအာင္ ကုစားႏိုင္ သည့္ ဓမၼေဆးဝါး_အသုဘဘာဝနာ၊ ေမတၱာဘာဝနာ၊ အာနပါနဿတိႏွင့္ အနိစၥသညာတို႔ကို ေဖၚျပေဟာၾကား
ထားသည္။ http://goo.gl/QB2MOg
ဝိမလ၊ ဦး (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)။ အသိလိုက္ရန္ တရားေတာ္။ အမရပူရ၊ ၁ ဇႏၷဝါရီ ၁၉၆ဝ။
နိဗၺာန္ရေရးကို ဟန္႔တားသည့္ အေရးၾကီးဆုံးတရား ဒိ႒ိ၊ ဒိ႒ိဖယ္႐ွားျခင္းႏွင့္ စိတ္ကို လုံျခံဳေစေသာ နည္းလမ္းတို႔ကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကား ထားသည္။ http://goo.gl/00gedI
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္