Sunday, January 25, 2015

ဓမၼသုတ (၄၇)

မရဏႆ       တိ ပုဂၢိဳလ္အေျခခံပြားနည္း
ငါ့ေအာက္ငယ္ေတြ၊ ေန႔တိုင္းေသ၊ အေသမစဲပါတကား။
ငါ့အ႐ြယ္ေတြ၊ ေန႔တိုင္းေသ၊ အေသမစဲပါတကား။
ငါ့ထက္ၾကီးေတြ၊ ေန႔တိုင္းေသ၊ အေသမစဲပါတကား။
ဧကန္မလြဲ၊ ငါလဲပဲ၊ ေသပြဲဝင္ရမွာပါတကား။
ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္း၊ လ်င္ျမန္ျခင္း၊ ေသျခင္းနီးလွပါတကား။
ေသမယ့္ေဘးၾကီး၊ အလြန္နီး၊ ခုလဲေသႏိုင္ပါတကား။
မရဏႆ       တိ ပြားမ်ားရျခင္းအက်ိဳး
ေသျခင္းတရား၊ သတိထား၊ ႐ႈပြားသူတို႔မွာ။
ဇီဝိတမာန္၊ ေခါင္းပါးျပန္၊ ပယ္လွန္လုံးစုံသာ။
ဒုစ႐ိုက္ပယ္ခြါ၊ သုစ႐ိုက္သာ၊ ျပဳကာနိဗၺာန္ေရာက္မည္သာ။
ပညာဝရ၊ အ႐ွင္ (ဓမၼဒူတ၊ သိမ္ဇရပ္)။ ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရျခင္းတရားေတာ္။
 

Posted by ေအးဆက္

Friday, January 23, 2015

ဓမၼပဒ ၇၇ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၆- ပ႑ိတဝဂ္၊ လူလိမၼာ တရားေတာ္ စာစုမ်ား
၂- အႆ       ဇိပုနဗၺသုကဝတၳဳ

ဩဝေဒယ်ာ 'ႏုသာေသယ်၊ အသဗၻာ စ နိဝါရေယ။
သတံ ဟိ ေသာ ပိေယာ ေဟာတိ၊ အသတံ ေဟာတိ အပၸိေယာ။
၇၇။ ဆံုးမရာ၏။ ႀကိဳတင္ဆံုးမရာ၏။ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူတို႔မွလည္း တားျမစ္ရာ၏။ ထိုသူကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ အပ္၏။ မသူေတာ္တို႔ကား မခ်စ္မႏွစ္သက္ေပ။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Tuesday, January 20, 2015

ဓမၼပဒ ၇၆ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၆- ပ႑ိတဝဂ္၊ လူလိမၼာ တရားေတာ္ စာစုမ်ား
၁- ရာဓေတၳရဝတၳဳ

နိဓိီနံဝ ပဝတၱာရံ၊ ယံ ပေႆ       ဝဇၨဒႆိ       နံ။
နိဂၢယွဝါဒႎ ေမဓာဝႎ၊ တာဒိသံ ပ႑ိတံ ဘေဇ။
တာဒိသံ ဘဇမာနႆ       ၊ ေသေယ်ာ ေဟာတိ န ပါပိေယာ။
၇၆။ အျပစ္ေဖာ္ျပ ႏွိမ္ခ်ဆံုးမေလ့႐ွိေသာ ထိုသို႔သေဘာ႐ွိေသာ ပညာ႐ွိ ကို ျမႇဳပ္ထားေသာ ေ႐ႊအိုးကို ေျပာၾကားလာသူကဲ့သို႔ ထင္မွတ္႐ႈၾကည့္၍ ဆည္းကပ္ရာ၏၊ ထိုသို႔ သေဘာ႐ွိေသာ ပညာ႐ွိကို ဆည္းကပ္ေသာ သူအားျမတ္၏၊ မယုတ္ညံ့ေပ။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Wednesday, January 14, 2015

ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၂၃)


စံျပကု႐ုတုိင္းသားမ်ား
 

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကုု႐ုတိုင္း၊ ကမၼာသဒမၼနိဂံုး၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဉ္ မဟာသတိပ႒ာန သုတ္ေတာ္ကို ကု႐ုတိုင္းသား ပရိသတ္တို႔အား ေဟာ ၾကားေတာ္မူေလသည္။ ထိုပရိသတ္တို႔သည္သာ နက္နဲေသာ တရားမ်ားကို နာယူႏိုင္စြမ္း႐ွိသျဖင့္ ေဟာေတာ္မူရျခင္း ျဖစ္၏။

ထိုအခ်ိန္က ကု႐ုတိုင္းသားျပည္သူမ်ား၏ လူမႈတိုးတက္ေရးသည္အလြန္
ျပည့္စုံ ျမင့္မားလွ၏။ ရာသီဥတု ေကာင္းမြန္၍ အာဟာရျပည့္ဝေကာင္း မြန္မႈတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူပါသည္။ ကိိုယ္က်န္းမာ၍ စိတ္ခ်မ္းသာပံု ရၾက ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ တရားနာယူႏိုင္စြမ္း အသိဉာဏ္ ႐ွိၾကျခင္းျဖစ္၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကု႐ု တိုင္းသူျပည္သား လူတိုင္းလိုလို သတိပ႒ာန္စကား ကိုပဲ ေျပာၾကဆိုၾကသည္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာလည္း အက်ဳိးမဲ့စကားကို မေျပာ ၾက။ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ဆုံၾက၍ အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံပုံသည္ မွတ္သား

ေလာက္ပါေပသည္။ "အစ္ကိုေရ၊ ဒီေန႔ ဘာတရားမ်ား ပြားျဖစ္ သလဲ" ဟုု 
ေမးက အလုပ္မ်ားလို႔ ဘာမွမပြားျဖစ္ ဟုဆိုလွ်င္ အစ္ကို႔ အသက္႐ွင္ျခင္းဟာ ႐ွင္ေနေပမယ့္ လူေသနဲ႔ အတူတူပါပဲလား။ ဒီလိုေတာ့ မေနပါနဲ႔ဗ်ာ။ သတိ ပ႒ာန္ေလးပါးမွ တစ္ပါးပါးကို အားထုတ္ေနပါလားဟု တိုက္တြန္းေလ့႐ွိ၏။ ထိုသို႔မဟုတ္ ဘဲ ထြက္ေလ ဝင္ေလ မွတ္ျဖစ္ပါတယ္ဟု ျပန္ေျဖသူ ကိုကား ႐ွင္ျခင္း ေကာင္းပါဘိ၊ ဘုရားပြင့္ လာတာ ခင္ဗ်ား အတြက္ပါပဲလားဟု အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံတတ္ၾက သည္။

ကု႐ုတိုင္းသားတို႔၏ လူမႈဘဝေနဟန္မွာ ယဉ္ေက်းၿပီး အဆင့္ျမင့္မား လွ၏။ ယေန႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားလည္း အားက် ၾကဖို႔ ေကာင္းပါ၏။ ။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Saturday, January 10, 2015

ဓမၼသာကစၧာ (၃ဝ)


ေျပးၾကပါစို႔
 

တစ္ေန႔ေသာအခါတြင္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္သည္ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္
ေက်ာင္း၌ စံေနေတာ္မူသည္။ ထိုစဥ္ ျမင္း႐ိုင္းကို ျမင္းယဥ္ျဖစ္ေစရန္ သြန္သင္ဆုံးမတတ္သည့္ ေကသိ အမည္႐ွိ ျမင္းဆရာ ေရာက္႐ွိ လာ သည္။ ျမတ္စြာဘုရားက တရားနာပရိသတ္မ်ား ေ႐ွ႕ေမွာက္၌ ျမင္းဆုံးမ
နည္းကို ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။

ဘုရား

ျမင္း႐ိုင္းမ်ားကို ယဥ္ပါးေအာင္ သင္ဆုံးမပုံကို ေျပာျပစမ္းပါ အေမာင္ေကသိ။
ေကသိ
ပထမ အႏုနည္းနဲ႔ ဆုံးမပါတယ္။ မရရင္ အၾကမ္းနည္း သုံးပါ တယ္။ ဒါမွ မရေသးရင္ အႏုနဲ႔ အၾကမ္း ႏွစ္မ်ိဳးေရာတဲ့ နည္းနဲ ့ ဆုံးမပါတယ္။
ဘုရား
အဲဒီလို ဆုံးမလိုက္ရင္ ျမင္းေတြအားလုံး ႐ိုင္းစိုင္းရာက ယဥ္ပါးသြားကုန္ေရာလား။
ေကသိ
တတိယ နည္းနဲ႔မွ ဆုံးမလို႔မရခဲ့ရင္ သတ္ပစ္လိုက္ပါ
တယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ျမင္းဆုံးမနည္းကေတာ့
ဒီေလးမ်ိဳးပါပဲ။ အ႐ွင္ဘုရားရဲ ့တပည့္မ်ားကို ဘယ္လို
နည္းေတြသုံးျပီး ဆုံးမေတာ္မူပါသလဲဘုရား။
ဘုရား
ငါဘုရားလည္း သင့္လိုပါပဲ။ အႏုနည္း၊ အၾကမ္းနည္း၊ အႏုအၾကမ္းေရာနည္းနဲ႔ ေနာက္ဆုံး သတ္ပစ္တဲ့နည္းကို
သုံးျပီး တပည့္ေတြကို ဆုံးမေပတယ္။
ေကသိ
လူသတ္တာဟာ ရဟန္းနဲ ့မေလ်ာ္ကန္ပါ။ ဘယ္လိုမ်ား သတ္တာပါလဲဘုရား။
ဘုရား
ဆုံးမလို႔မရတဲ့ သူကို ဆုံးမထိုက္တဲ့ သူအျဖစ္က ပယ္လိုက္ တယ္။ လူ႔ဘဝမွာ အဆုံးအမကြယ္ရင္ ေသတာနဲ႔ အတူတူပဲ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့၊ ဆုံးမလို႔ မရတဲ့ သူကို မဆုံးမဘဲ ေန လိုက္တာဟာ သူ႔ကို သတ္ပစ္လိုက္တာပဲေပါ့။
ေကသိ
သေဘာေပါက္ပါျပီဘုရား။
ဘုရား
ၾကာပြတ္သံၾကားတာနဲ ့အသားအနာမခံဘဲ ေျပးတဲ့ အင္မတန္ ပါးနပ္တဲ့ျမင္း၊ အေရျပားကို ၾကာပြတ္နဲ႔ ပြတ္ေပးလိုက္႐ုံနဲ႔ ေျပး
တဲ့ျမင္း၊ ႐ိုက္မွေျပးတဲ့ျမင္းနဲ ့သံခၽြန္ေလးနဲ ့အေရစုတ္ေအာင္
႐ိုက္မွ ေျပးတဲ့ျမင္း ရယ္လို ့ေလာကမွာ အာဇာနည္ျမင္း
ေလးမ်ိဳး႐ွိတယ္။ ဒါကိုသင္သိမွာပါ။
ေကသိ
သိေၾကာင္းပါဘုရား။
ဘုရား
ငါ့တပည့္ေတြထဲမွာလည္း ေရၾကီး၊ မီးေလာင္ စတဲ့ ေဘးေတြ
ေၾကာင့္ ေသေက်ဒုကၡ ေရာက္တယ္လို႔ၾကားတဲ့အခါ မိမိနဲ ့
ပတ္သက္သူ မဟုတ္ေပမယ့္ ငါလည္းပဲ သူတို႔လို ေသႏိုင္
တယ္။ အေသမဦးခင္ ဉာဏ္ဦးမွပဲလုိ႔ အသံၾကား႐ုံနဲ ့ငါးပါးအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ လြတ္ေအာင္ အားထုတ္တဲ့သူ၊ မိမိနဲ႔နီးစပ္ရာလူ
ဒီလိုျဖစ္ရင္ ငါလည္း အခ်ိန္မေ႐ြး ေသႏိုင္တယ္လို႔ သံေဝဂ
ရျပီး အားထုတ္သူ၊ မိမိရဲ ့မိဘေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား ဒီလို အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳေတြ႔မွ ငါလည္းတစ္ေန႔ေသမွာ၊ ေသမ်ိဳးေတြပါပဲလို႔ သံေဝဂရ အားထုတ္ သူနဲ႔ မိမိကိုယ္တိုင္ အိပ္ရာထဲလဲကာမွ သံေဝဂရျပီး အားထုတ္သူရယ္လို႔႐ွိၾကတယ္။ မေမ့မေလ်ာ့တဲ့ သူသာ မေသ
ရာနိဗၺာန္ကို ေရာက္မယ္။ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆသူဟာ ေသသူနဲ ့
မျခားနားဘူး။ အိုရာက နာရာကို မေရာက္ခင္ ဉာဏ္နဲ႔ေျပးမွ
ျဖစ္ၾကေတာ့မယ္။ ျမင္းဆရာေကသိ၊ သင္ဘယ္ေတာ့ေျပးမွာ လဲ။
ေကသိ
မွန္လွပါ၊ မဆိုင္းမတြ အခုပင္ ေျပးမွာျဖစ္တာေၾကာင့္
တပည့္ေတာ္ကို ရဟန္းဝတ္ခြင့္ ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။
ဘုရား
သာဓု သာဓု သာဓု။
စာကိုး။ သုမဂၤလ၊ ဦး (ဒယ္အိုးဆရာေတာ္)။ ေျပးစို ့တရားေတာ္။

Posted by ေအးဆက္

Wednesday, January 7, 2015

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၄ဝ)


ဉာေဏာဘာသ၊ အ႐ွင္ (သဇင္ေရေက်ာ္ဆရာေတာ္)။ ႏွလုံးသြင္း မွန္ရန္။ [ခုႏွစ္မသိ]
ႏွလုံးသြင္းမွန္မွ နိဗၺၺာန္ရႏိုင္ပုံကို ဥပမာအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးလ်က္ ႐ွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ http://goo.gl/38F5O7
ဝိဇယ၊ အ႐ွင္ (မူလဓမၼဆရာေတာ္)။ ေၾကာင္းက်ိဳးခ်ဳပ္ျငိမ္း ဒုကၡသိမ္း။ [ခုႏွစ္မသိ]
အဝိဇၨာ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္၊ အဝိဇၨာပစၥယာသခၤါရာ၊ နဂိုႏွင့္အပို သစၥာ၊ အမွားျပဳ ျပင္ရန္ လိုအပ္ခ်က္ေလးခု စသည္တို႔ကို ေဖာ္ျပေဟာၾကားထားသည္။
http://goo.gl/KepQHH

သူရိယ၊ ဦး (ေ႐ႊမန္းဆရာေတာ္)။ သာသနာငါးေထာင္။ ရန္ကုန္၊ ၂၆ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝဝ၉။
သံသရာ ႏွင့္ နိဗၺာန္ ဟူသည္၊ ဒုကၡ၏ လက္သည္၊ ဒိဌိျဖဳတ္ျခင္း၊ သာသနာေခတ္ ငါးေခတ္ စသည္တို႔ ပါဝင္သည္။
http://goo.gl/7DBD4n

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္