Thursday, December 25, 2014
ဓမၼသုတ (၄၆)
အယုတ္အျမတ္ခုနစ္ျဖာ
သူ ့အသက္သတ္၊ သက္တိုတတ္၊ မသတ္အသက္႐ွည္။
ညွဥ္းဆဲတတ္ျငား၊ အနာမ်ားသည္၊ မညွဥ္းျငား၊ သူကားက်န္းမာသည္။
ေဒါသမ်က္ထြက္၊ အဆင္းပ်က္သည္၊ ေဒါသကင္း၊ အဆင္းလွပသည္။
ဣဿာမ်ားက၊ တန္ခိုးပါးသည္၊ ဣဿာနည္း၊ တန္ခိုးျမဲၾကီးသည္။
ဒါနနည္းပါး၊ ပစၥည္း႐ွားသည္၊ ဒါနမ်ား၊ ပစၥည္းေပါမ်ားသည္။
မာနၾကီးျငား၊ မ် ဳိးယုတ္သြားသည္၊ မာနနည္း၊ အျမဲျမင့္ျမတ္သည္။
မေမးသူကား၊ ဉာဏ္နည္းပါးသည္၊ ေမးသူကား၊ ဉာဏ္ျမင့္ၾကီးမားသည္။
(အ႐ွင္ကု႑လာဘိဝံသ၏ တရားေဆာင္ပုဒ္မ်ား)
Posted by ေအးဆက္
Tuesday, December 23, 2014
ဓမၼပဒ ၇၅ [ခုဒၵကနိကာယ္]
၅ - ဗာလဝဂ္၊ လူမိုက္တရားေတာ္မ်ား
၁၅ - ဝနဝါသီတိႆသာမေဏရဝတၳဳ
အညာ ဟိ လာဘူပနိသာ၊ အညာ နိဗၺာနဂါမိနီ။၇၅။ လာဘ္ရေၾကာင္း အက်င့္သည္ တစ္မ်ိဳးတျခားတည္း။ နိဗၺာန္ရေၾကာင္း အက်င့္သည္ တစ္မ်ိဳးတျခားတည္း။ ဤသို႔ ဤအက်င့္ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားကို ခြဲျခား သိ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းသည္ လာဘ္ ပူေဇာ္သကာကို မႏွစ္ သက္ရာ။ ဝိေဝကသံုးပါးကိုသာ တိုးပြါးေစရာ၏။
ဧဝေမတံ အဘိညာယ၊ ဘိကၡဳ ဗုဒၶဿ သာဝေကာ။
သကၠာရံ နာဘိနေႏၵယ်၊ ဝိေဝကမႏုျဗဴ ဟေယ။
Posted by ဉာဏ္ဦး
Saturday, December 20, 2014
ဓမၼပဒ ၇၃-၇၄ [ခုဒၵကနိကာယ္]
၅ - ဗာလဝဂ္၊ လူမိုက္တရားေတာ္မ်ား
၁၄ - စိတၱဂဟပတိဝတၳဳ
အသႏၲံ ဘာဝနမိေစၧယ်၊ ပုေရကၡာရ ဥၥ ဘိကၡဳသု။၇၃။ မလိမၼာေသာ ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔၏ အလယ္၌ မိမိတြင္ ထင္ရွား မရွိေသာ ဂုဏ္ျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ျခံရံလ်က္ မိမိအား ေရွ႕
အာဝါေသသု စ ဣဿရိယံ၊ ပူဇံ ပရကုေလသု စ။
မေမဝ ကတ မညႏၲဳ၊ ဂိဟီ ပဗၺဇိတာ ဥေဘာ။
မေမဝါတိဝသာ အဿု၊ ကိစၥာကိေစၥသု ကိသၼိစိ။
ဣတိ ဗာလႆ သကၤေပၸါ၊ ဣစၧာ မာေနာ စ ဝၯတိ။
ေဆာင္ျပဳျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္း အိပ္ရာ ေနရာတို႔၌ အစိုးရျခင္းကို
လည္းေကာင္း၊ ေဆြမ်ိဳးမဟုတ္ေသာ ဒါယကာတို႔၏ (ပစၥည္းေလးပါးတို႔ျဖင့္) ပူေဇာ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း အလိုရွိ၏။
၇၄။ ငါ့ေၾကာင့္သာ အမႈႀကီးငယ္တို႔ ၿပီးစီးကုန္၏ဟု လူ ရွင္ရဟန္းႏွစ္ဦးတို႔
မွတ္ထင္ေစကုန္သတည္း။ တစ္စံုတစ္ခု အမႈႀကီးငယ္တို႔၌ ငါ့အလိုသို႔ လိုက္
ေစၾကကုန္သတည္းဟု မိုက္ေသာ ရဟန္းအား အၾကံအစည္ အလို ရမၼက္ မာန္မာနသည္ တိုးပြါးေလ၏။
Posted by ဉာဏ္ဦး
Thursday, December 18, 2014
ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၂၂)
ေဒါသ
လူတိုင္းတြင္ ေဒါသ အနည္းႏွင့္အမ်ား ႐ွိၾကသည္။ ေဒါသ ထြက္ပုံမ်ား ကလည္း နည္းမ်ိဳးစုံလင္သည္။ တခ်ဳိ႕သည္ ေဒါသ ျဖစ္လြယ္သေလာက္
ေျပေပ်ာက္လြယ္၏။ ေျပေပ်ာက္သြားသည္ႏွင့္ ဘာမွ်မျဖစ္ သကဲ့သို႔ ပုံမွန္အေနအထား ျဖစ္ေနသည္။
တခ်ဳိ႕မွာမူ ေဒါသ ျဖစ္လာလွ်င္ မုန္းတီးစိတ္ပါ တြဲလာကာ လက္တုံ ့ျပန္ လိုသည့္ ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ သည္။ ကလဲ့စားေခ်ႏိုင္မည့္ အခ်ိန္ အထိ အျငိဳးအေတးထားေတာ့သည္။ တခ်ဳိ႕ကား ေဒါသ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ မည္သည့္
အခါမွ် ေမ့မသြားေအာင္ စြဲမွတ္သိမ္းဆည္းထား တတ္၏။ ေဒါသ ထြက္သည့္
အခါတိုင္း သိမ္းဆည္းထားေသာ ေဒါသၾကီးငယ္တို႔ႏွင့္ ေပါင္းစပ္္တြဲခ်ည္
တတ္သည္။ အဖန္ တလဲလဲ စဥ္းစားေနတတ္သည္။
ေဒါသ ထြက္ျခင္းသည္ ေရဆူေနေသာ ကရားႏႈတ္သီးမွ ေရေႏြးေငြ ့မ်ား ထြက္သည္ႏွင့္ တူသည္။ အပူေၾကာင့္ ေရေႏြးေငြ ့ျဖစ္လာသည္။
ေရသည္ မုန္းတီးစိတ္႐ွိေသာ ေဒါသ၊ အပူသည္ ေဒါသကိုျဖစ္ေစေသာ အေျခအေန၊ ေရေႏြးေငြ ့ကား ေဒါသစိတ္၏ ခံစားမႈ၊ အပူကို မတံု႔ျပန္ပါ က ေရေႏြးေငြ ့မျဖစ္၊ ေဒါသ ျဖစ္ေစသည့္ အေျခအေနကို လက္မခံလွ်င္
ေဒါသမျဖစ္။ အပူကို လက္မခံႏိုင္လွ်င္ ယင္းကိုထုတ္ပယ္ႏိုင္မည့္ နည္း လမ္းကို ႐ွာၾကံ ရမည္ျဖစ္သည္။ ေရေႏြးကရားတြင္ အေပါက္ပါသျဖင့္
ေရေႏြးေငြ ့မ်ားကို လ်င္စြာထြက္သြားေစ၏။ ထို႔အတူ ေဒါသျဖစ္သူသည္
ေဒါသေလ်ာ့ပါးေစ ရန္ ထြက္ေပါက္ကို ႐ွာေဖြရမည္ျဖစ္သည္။
ငယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ၾကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ေခတၱခဏျဖစ္ေစ၊ ၾကာ႐ွည္ျဖစ္ေစ
ေဒါသသည္ ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္းႏွင့္ က်န္းမာျခင္းကို ထာဝစဥ္ ဖ်က္ဆီးတတ္၏။ မိမိႏွင့္ မိမိ၏ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အႏၲရာယ္ ေပးျမဲျဖစ္သည္။ ဗုဒၶက ေဒါသ ကို ပယ္သတ္ႏိုင္သူသည္ ဝမ္းနည္းပူေဆြးရျခင္းမ်ား မ႐ွိ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာေန ရ၏ ဟု မိန္႔ၾကား ေတာ္မူခဲ့သည္။
သတိႏွင့္ ပညာသည္သာ ေဒါသကို ပယ္ခြါရန္ အားကိုးစရာျဖစ္သည္။ သို ့ျဖစ္ရကား၊ သတိႏွင့္ ပညာ ကိုယ္မွာ႐ွိေစရန္ ၾကိဳးကုတ္အားထုတ္ ၾကရေပမည္။
Reference: Gavesako, Ven. Ajahn Mitsuo. A fragrance of Dhamma. 2013.
Posted by ေအးဆက္
Friday, December 5, 2014
ဓမၼသာကစၧာ (၂၉)
ဘုရား႐ွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္
ဘုရား႐ွင္လက္ထက္က ကာရဏပါလီ အမည္ရ ပုဏၰားတစ္ဦးသည္
ေဝသာလီျပည္၊ လိစၧဝီမင္းတို႔၏ အလုပ္ကို လုပ္ေနစဥ္ အေဝးမွလာ
ေသာ ပိဂႋယာနီပုဏၰားကို ျမင္ေတြ႔ေသာ္ ေမးျမန္းစကားဆိုေလသည္။
ကာရဏပါလိီ
အ႐ွင္၊ ဘယ္ကလာသလဲ။ပိဂႋယာနီ
ရဟန္းေဂါတမ ထံမွျပန္လာတာျဖစ္တယ္။ကာရဏပါလီ
ရဟန္းေဂါတမရဲ႕ပညာအစြမ္းကို အ႐ွင္ဘယ္လိုထင္သလဲ၊ ပညာ႐ွိတစ္ဦးပဲ ထင္ပါရဲ႕။ပိဂႋယာနီ
ကၽြႏ္ုပ္က ဘယ္လိုလူမို႔လဲ၊ ဘယ္ေလာက္ေတာ္တဲ့ သူမို ့ရဟန္းကာရဏပါလီ
ေဂါတမရဲ႕ပညာစြမ္းကို သိႏိုင္ရမွာလဲ၊ ရဟန္းေဂါတမရဲ႕ပညာ
စြမ္းကို သိသူမွာ ရဟန္းေဂါတမလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ရေပ မေပါ့။
အ႐ွင္ကား၊ ရဟန္းေဂါတမအား ေကာင္းျမတ္မြန္ရည္လွတဲ့ ခ်ီးမြမ္းျခင္းျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုအက်ိဳးထူး ကို ျမင္လို႔ ရဟန္းေဂါတမကို ၾကည္ညိဳရပါသလဲ။ပိဂႋယာနီ
အေမာင္၊ အေကာင္းဆုံး အရသာမ်ားျဖင့္ ဝအီေနတဲ့ ေယာက်္ား ဟာ တျခားညံ့ဖ်င္းတဲ့ အရသာေတြကို မလိုလား မႏွစ္သက္ကာရဏပါလီ
ေတာ့ပါ။ ထို႔အတူ ရဟန္းေဂါတမ ဘယ္ပုံေဟာသည္ျဖစ္ေစ တရားကို နာရေသာ္ ထိုတရားမွတစ္ပါး အျခားသမဏ၊ ျဗဟၼဏ တို႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒကို မလိုလား မႏွစ္သက္ေတာ့ပါ။
အေမာင္၊ ဆာေလာင္တဲ့အတြက္ အားနည္းေနတဲ့ ေယာက်္ား ဟာ ပ်ားမုန္႔ဆုပ္ကို ရတဲ့အခါ ဘယ္ေနရာကို လ်က္လ်က္
ေကာင္းမြန္ခ်ိဳ ျမတဲ့ အရသာကို ရေနတာသာျဖစ္တယ္။ ထို႔အတူ ရဟန္းေဂါတမ ရဲ႕တရားကို ဘယ္ပုံနာရနာရ ထိုတရား မွေန၍ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ စိတ္ၾကည္လင္ျခင္းတို႔ကို ရေနသည္ သာျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္ေျပာပါပုဏၰား၊ နားေထာင္ေနပါတယ္။ပိဂႋယာနီ
အေမာင္၊ စႏၵကူးေ႐ႊျဖစ္ေစ၊ စႏၵကူးနီျဖစ္ေစ၊ စႏၵကူးတုံးရဲ ့
အရင္း၊ အဖ်ား၊ အလယ္ သုံးသြယ္တို႔တြင္ ၾကိဳက္ရာက နမ္း ႐ွဴေစ ေမႊးၾကိဳင္ေသာ ရနံ ့ကို ရလ်က္သာ ႐ွိပါတယ္။ ထို႔အတူ ရဟန္းေဂါတမ၏ တရားကို ဘယ္ပုံနာရနာရ ထိုတရားမွေန၍ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊ စိတ္႐ႊင္ပ်ျခင္းတို႔ ရလ်က္သာ ႐ွိပါတယ္။
အေမာင္၊ အျပင္းအထန္ ေရာဂါကပ္ေရာက္လို ့ဒုကၡျဖစ္ေနတဲ့
ေယာက်္ားအား ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ေဆးဆရာဟာ တခဏခ်င္း
ေရာဂါ ေပ်ာက္ျငိမ္းေစသလို ရဟန္းေဂါတမ ဘယ္နည္းနဲ ့မဆို
ေဟာတဲ့ တရားျဖစ္ေစ၊ နာၾကားရရင္ ထိုတရားေၾကာင့္ စိုးရိမ္ ပူေဆြး ငိုေၾကြးျခင္း၊ ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲမ်ား ျငိမ္းေပ်ာက္
ျခင္း အျဖစ္သိုု ့ေရာက္ ရတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
အေမာင္၊ ေႏြအပူဒဏ္ ခံရလို႔ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ကာ ေရဆာေန တဲ့ေယာက်္ားဟာ ေအးၾကည္ခ်ိဳ ျမတဲ့ ေရ႐ွိျပီး ဆိပ္ကမ္းသာယာဤသိုု ့ ပိဂႋယာနီထံမွ ဘုရား႐ွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို နာၾကားရေသာ ကာရဏပါလီသည္ ေနရာမွထကာ လက္ဝဲပခုံးထက္ ကိုယ္ရံုတဘက္ တင္လ်က္ လက်္ာဒူးကို ေျမမွာေထာက္ျပီးလွ်င္ ဘုရား႐ွင္႐ွိရာလက္အုပ္ ခ်ီ၍ ကန္ေတာ့လိုက္ေလေတာ့သည္။
ေမြ ့ေလ်ာ္ဖြယ္ေရကန္သို ့ေရာက္လာကာ ထိုေရကန္တြင္း သက္ဆင္း ၿပီး ေရခ်ိဳး ေရေသာက္ရေသာ္ အပူအပန္မွန္သမွ်
ေအးျမျငိမ္းစဲျခင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ ထို႔အတူ ရဟန္းေဂါတမ ဘယ္နည္းနဲ ့ေဟာသည္ျဖစ္ေစ နာၾကားရသူမွာ ထိုတရား
ေၾကာင့္ အပူအပန္ဟူသမွ် ျငိမ္းရသည္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
စာကိုး။ ဗုဒၶဘာသာလက္စြဲက်မ္း၊ ပထမတြဲ။ သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ ၂ဝဝ၈။
Posted by ေအးဆက္
Tuesday, December 2, 2014
ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၃၉)
မာလာစာရ၊ ဘဒၵႏၲ (ေညာင္ပင္သာဆရာေတာ္)။ စိတ္ကိုဆုံးမ နိဗၺာန္ရ။ စကၤာပူ၊ ၇ ေမ ၂ဝ၁၃။
ေယာဂီက်င့္ရမည့္အခ်က္ (၆) ခ်က္၊ ခႏၶာႏွစ္မ်ိဳး ႏွင့္ မ်က္စိႏွစ္ခု၊ စိတ္၏ သေဘာ၊ ႐ႈမွတ္ရမည့္ စိတ္တစ္ဆယ့္သုံးမ်ိဳးစသည့္ တရားမ်ားပါ႐ွိ၏။ http://goo.gl/ytwtQEဝါေသ႒ာဘိဝံသ၊ အ႐ွင္ (ေက်ာက္တစ္လုံးဆရာေတာ္)။ တရားႏွင့္သာ ခ်မ္းသာ႐ွာ။ ၂၂ ေမ ၂ဝဝ၆။
လူေလးမ်ိဳး၊ နိဗၺာန္ဟူသည္၊ တရားေတာ္၏ သတၱိႏွင့္ တရား႐ွာဣႏၵာစာရာဘိဝံသ၊ အရွင္။ အေၾကြးကင္းမွ ခ်မ္းသာရ။ လွည္းကူး၊ ၉ ဇႏၷဝါရီ ၂ဝဝ၅။
ျခင္းျဖင့္သာ ခ်မ္းသာရႏိုင္ေၾကာင္း တို႔ကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကား ထားသည္။ http://goo.gl/ryppYJ
ဣဏသုတၱန္ကို အေျခခံလ်က္ အေၾကြးႏွစ္မ်ိဳး၊ ေၾကြးယူရျခင္း သည္ ဆင္းရဲလွေၾကာင္း၊ ဓမၼေၾကြးတင္ပုံ၊ သဒၵါတရား၏Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္
လကၡဏာသုံးပါး၊ ဒါနကုသိုလ္ မျပဳျခင္းအေၾကာင္းႏွစ္ပါး၊ မစၧရိယငါးမ်ိဳး၊ ဝီရိယေလးပါး၊ ဓမၼေၾကြးကင္းရန္ သတိပ႒ာန္စ သည့္ တရားမ်ားကို ေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္ သာဓကမ်ားျဖင့္ ႐ွင္းလင္း
ေဖၚျပထားသည္။ http://goo.gl/EMCzhq
Subscribe to:
Posts (Atom)