Sunday, August 24, 2014

ဓမၼသုတ (၄၂)


တရားက်င့္ရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွန္
 

လူေပါင္းမ်ားစြာ၊ အံ့ၾသငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ၊
လူေပါင္းမ်ားစြာ၊ ျမွဴ ဆြယ္ငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ၊
ပညာလာဘ္လာ၊ ေပါမ်ားငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ၊
ပစၥည္းလာဘ္လာ၊ ေပါမ်ားငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ၊
လူေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေလးစားငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ၊
လူေပါင္းမ်ားစြာ၊ ခ်ီးမြမ္းငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ၊
လူေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေက်ာ္ေစာငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ၊ 

ေၾကာင္းက်ိဳးျပကာ၊ ႏွိပ္ကြပ္ငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ၊
ေၾကာင္းက်ိဳးျပကာ၊ ႏွိပ္ကြပ္လာ၊ လြတ္ငွါတရားမက်င့္ရာ၊
က်င့္ၾကံသူပါ၊ သိျခင္းငွါ၊ ဘယ္ခါတရားမက်င့္ရာ။
ပညိႆ      ရ၊ ေဒါက္တာ အရွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ပဲခူး)။ တရားက်င့္ရတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွန္ တရားေတာ္။
 

Posted by ေအးဆက္

Saturday, August 23, 2014

ဓမၼပဒ ၆၆ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၅ - ဗာလဝဂ္၊ လူမိုက္တရားေတာ္မ်ား
၇ - သုပၸဗုဒၶကု႒ိဝတၳဳ

စရႏၲိ ဗာေလာ ဒုေမၼဓာ၊ အမိေတၱေနဝ အတၱနာ။
ကေရာႏၲာ ပါပကံ ကမၼံ၊ ယံ ေဟာတိ ကဋဳကပၹလံ။
၆၆။ စပ္ရွားခံခက္ေသာ အက်ိဳးရွိသည့္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကံကို
ျပဳ ၾကကုန္ေသာ ပညာမဲ့ ကုန္ေသာ သူမိုက္တို႔သည္ မိမိသည္ပင္ ရန္သူကဲ့သို႔ျဖစ္၍ လွည့္လည္ၾကရကုန္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Friday, August 22, 2014

ဓမၼပဒ ၆၅ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၅ - ဗာလဝဂ္၊ လူမိုက္တရားေတာ္မ်ား
၆ - တႎသပါေဝယ်ကဘိကၡဳဝတၳဳ

မုဟုတၱမပိ ေစ ဝိညဴ၊ ပ႑ိတံ ပယိ႐ုပါသတိ။
ခိပၸံ ဓမၼံ ဝိဇာနာတိ၊ ဇိဝွါ သူပရသံ ယထာ။
၆၅။ လွ်ာသည္ ဟင္း၏ အရသာကို သိသကဲ့သို႔ သိၾကား လိမၼာသူသည္ တစ္ခဏမွ် ပညာ႐ွိကို ဆည္းကပ္ရေစကာမူ(သူေတာ္ေကာင္း)တရားကို လ်င္ျမန္စြာ သိႏိုင္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Sunday, August 17, 2014

ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၁၈)


အေနခက္၍ အေသပ်က္သည္

လူတို႔သည္ အသက္႐ွင္ကာ ေနရပါလည္း အခက္ေတြ႔လ်က္ ႐ွိၾကသည္။ အဘယ္သို႔နည္း။

အဖိုးမထိုက္ေသာ ကိေလသာသည္ အခြါရခက္သည္။
မထင္႐ွားေသာ ၾကိဳးဆယ္စင္း (သံေယာဇဥ္ ၁ဝ ပါး) သည္ အေျဖရခက္သည္။
အခိုးမထြက္ေသာ ရာဂမီး (၁၁)မီးသည္ အျငိမ္းရခက္သည္။
မေဝးေသာ နိဗၺာန္ခရီးသည္ အသြားရခက္သည္။
အ႐ွင္မ႐ွိေသာဥစၥာ (သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ စေသာ သူေတာ္ေကာင္း တရားခုနစ္ပါး) သည္ အ႐ွာရခက္သည္။
ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေသာ ေယာက်္ား အဖြားရခက္သည္။
လူတို႔ေသၾကသည့္အခါ အေကာင္းမ႐ွိ ပ်က္စီးရ၏။ အဘယ္သို႔နည္း။
ဥစၥာပစၥည္း မည္မွ်ခ်မ္းသာေစ မြဲ၍ ေသရပါမည္။
ခြန္အား မည္မွ်ၾကီးမားေစ အားကုန္၍ ေသရပါမည္။
အစားအစာေကာင္း မည္မွ်စားႏိုင္ေစ ငတ္၍ ေသရပါမည္။
စကားေျပာ မည္မွ်ေကာင္းေစ အ ၍ ေသရပါမည္။
နတ္မမီ လူမမွ် လွပေစ အ႐ုပ္ဆိုး၍ ေသရပါမည္။
စုံမက္ခ်စ္ခင္သူ မည္မွ်မ်ားေစ အမုန္းခံ၍ ေသရပါမည္။
စာကိုးပ႑ဝ၊ ဦး (စတုဘုမၼိကငွက္တြင္းဆရာေတာ္)။ ေနလွ်င္ ၆ခ်က္၊ ေသလွ်င္ ၆ခ်က္။
 

Posted by ေအးဆက္

Thursday, August 7, 2014

ဓမၼသာကစၧာ (၂၅)


ေမတၱာစြမ္းပကား
 

ေ႐ွးအခါက ဗာရာဏသီျပည္၌ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဃဋမင္းသည္ တရားႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္စိုးစံကာ ေန၏။ ျပစ္မႈက်ဴ းလြန္သျဖင့္ တိုင္းျပည္ မွ ႏွင္ထုတ္ခံရေသာ အမတ္တစ္ဦးသည္ သာဝတၳိျပည့္႐ွင္ ဓကၤမင္းထံ သြားေရာက္ခစားသည္။ ထီးနန္းျပိဳင္ျဖစ္ေသာ ဗာရာဏသီျပည္ကို သိမ္းပိုက္ရန္ အၾကံ ျပဳသည္။ မည္သူ႔ကိုမွ်  မေသေစလိုသည့္ ဃဋမင္းသည္ ခ်ီတက္လာေသာ ဓကၤမင္းအား အသာတၾကည္ပင္ ႏိုင္ငံကို ေပးအပ္ လိုက္သည္။ ဃဋမင္း ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ခံရ၏။ တိုင္းေရးျပည္မႈ ကိစၥမွ အနားရကာ ေအးခ်မ္းစြာ ဘာဝနာပြါးခြင့္ ရသျဖင့္ ဓကၤမင္းအား
ေက်းဇူးတင္ဖြယ္ ျဖစ္သည္ဟု ႏွလုံးသြင္းလ်က္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို မျပတ္တမ္း ပြါးမ်ားလ်က္သာ ေနေတာ့သည္။ ဓကၤမင္းမွာမူ မခံရပ္ႏိုင္ 
ေအာင္ တစ္ကိုယ္လုံး ပူေလာင္ကာ အိပ္စားမရျဖင့္ အလြန္ပင္ပန္း ညိွဳးႏြမ္းေနေလသည္။ ဃဋမင္း အေျခအေနကို သိလို၍ သြားေရာက္ 
ေတြ႔ဆုံသည္။ 
ဓကၤမင္း
တစ္ပါးေသာ သူေတြဟာ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံရရင္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ
ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ ညိွဳးႏြမ္းပိန္ခ်ံဳး တတ္ၾကပါတယ္။ သင္က
ေတာ့ စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔ျခင္း အလ်င္းမ႐ွိပါ။ မ်က္ႏွာမွာလဲ

လျပည့္ဝန္းလို ၾကည္လင္ဝင္းပေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။
ဃဋမင္း
ကၽြႏု္ပ္ဟာ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ ခံေနရေပမယ့္ သင့္အားျဖစ္ေစ၊ အမတ္အားျဖစ္ေစ၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွ်  အာဃာတမထားပါ။  ေအးေအးလူလူ ေမတၱာပြားခြင့္ ရတဲ့အတြက္ သင္တို႔အား
ေက်းဇူးပင္ တင္မိပါတယ္။
ဓကၤမင္း
ကၽြႏု္ပ္ကား သူေတာ္ေကာင္းအား ျပစ္မွားမိပါျပီ။ ကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္ေတြ ခံစားေနရေပမယ့္ မေပ်ာ္ပိုက္ဘဲ ပူေလာင္လို႔ သာ ေနရပါတယ္။ ကၽြႏု္ပ္အား ေမတၱာထားကာ ခ်မ္းသာစြာ
ေနတတ္ေအာင္ ညႊန္ျပေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္လို ့

မဆုံးပါ။ က်ဴးလြန္မိသမွ်ကို ခြင့္လႊတ္ဖိုု ့႐ွိခိုးေတာင္းပန္ပါတယ္။ သင့္ရဲ ့ ႏိုင္ငံနဲ ့ထီးနန္းကို ဒီကေန ့မွာပဲ ျပန္လည္အပ္ႏွံ
ပါရေစေတာ့။
ဃဋမင္းသည္ ထီးနန္းကို ျပန္လည္ရ႐ွိေသာ္လည္း မေပ်ာ္ပိုက္ေတာ့ သျဖင့္ မွဴ းမတ္မ်ားအား တိုင္းျပည္ကို လႊဲအပ္ကာ ေတာထြက္ေတာ္မူ ခဲ့၏။ ရေသ့ဝတ္ကာ ျဗဟၼဝိဟာရတရားေလးပါးကို အစဥ္ပြားမ်ားသျဖင့္ စ်ာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားရေလသည္။ ေသလြန္ေသာ္ ျဗဟၼာျပည္သို႔ လားရ၏။ ဤသည္မွာ ေမတၱာစြမ္း ပကားပင္ မဟုတ္ပါေလာ။  
စာကိုး။    ဇဝန၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာ႐ွင္)။ ေမတၱာအစြမ္း အံ့မခန္း။
 

Posted by ေအးဆက္

Sunday, August 3, 2014

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၃၅)


ေရဝတ၊ အ႐ွင္ (ဖားေအာက္ေတာရ)။ လူ ့အဆင့္အတန္း။ ၂၆ မတ္ ၂ဝဝ၇။ 
လူ႔အဆင့္အတန္း အမ်ိဳးအစားမ်ား၊ အဆင့္အတန္း သတ္မွတ္ပုံ၊ ဘုရားအေလာင္းေတာ္တို႔ ေတာထြက္ရျခင္း အေၾကာင္း
သုံးခ်က္ႏွင့္ ကာမဂုဏ္တို႔ကို ေဖၚျပေဟာၾကားထားသည္။
ေရဝတ၊ အ႐ွင္ (ဖားေအာက္ေတာရ)။ အ႐ုဏ္ႏွင့္ဆည္းဆာ။ ၁၄ ဇႏၷဝါရီ ၂ဝဝ၇။
ေမြးဖြားျခင္းႏွင့္ ေသဆုံးျခင္းတို႔သည္ အ႐ုဏ္ႏွင့္ ဆည္းဆာ
တို႔ႏွင့္တူပုံ၊ ယင္းကာလႏွစ္ခုအတြင္း၌ တန္ဖိုး႐ွိသည့္ ပညာ႐ွိ
အျဖစ္ျဖင့္ ေနထိုင္တတ္ရန္၊ ဗုဒၶမိန္႔ၾကားသည့္ ပညာ႐ွိ၊ ဒါန၊
သီလ၊ ဘာဝနာတို႔၏ အက်ိဳးစသည္မ်ားကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကား ထားသည္။
ဝိလာသဂၢ၊ အ႐ွင္ (သဒၶမၼရံသီ)။ ဘုံဘဝေစာ္မနံနဲ ့။ [ခုႏွွစ္မပါ]
အတၱဒိ႒ိ၊ ဒါနႏွင့္ သီလတို႔သည္ နတ္ျပည္သို ့မုခ်ဧကန္ေရာက္
ေစႏိုင္သေလာ၊ အဝိဇၨာ၏ လႊမ္းမိုးမႈ၊ ဝိပဿနာ႐ႈမွတ္ျခင္းဆို
သည္မွာ၊ သန္႔႐ွင္းေသာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာစသည့္ တရားမ်ား
ကို တင္ျပေဟာၾကားထားသည္။
ဝိလာသဂၢ၊ အ႐ွင္ (သဒၶမၼရံသီ)။ သခၤါရပစၥယာ ဝိညာဏံ။ [ခုႏွွစ္မပါ]
အာ႐ုံႏွင့္ စိတ္၊ သကၠာယဒိ႒ိ၊ ႐ႈမွတ္စိတ္တို႔ကို ႐ွင္းလင္း
ေဟာၾကား ထားသည္။
သီလာနႏၵာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္။ ဘုရားရတနာ (၁)။ ဇူလိုင္ ၁၉၉၁။
ကိုးကြယ္ရာ ရတနာသုံးပါး၊ ဗုဒၶဟူသည္ႏွင့္ ဗုဒၶသိသည္မ်ား၊
ဗုဒၶ၏ ထူးျခားအံ့ဖြယ္ရာမ်ား၊ သစၥာေလးပါးႏွင့္ အနတၱတရား
တို႔ကို ေဖၚျပေဟာ ၾကားထားသည္။
သီလာနႏၵာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္။ ဘုရားရတနာ (၂)။ ဇူလိုင္ ၁၉၉၁။
ဗုဒၶ၏ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚျခင္းကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္မႈ၊ မွန္ကန္
သည္ဟု အလြယ္တကူ လက္မခံသင့္သည့္ အခ်က္မ်ား၊ ဗုဒၶ
ဘာသာ၏ သဘာဝနိယာမ၊ အမ်ိဳးဇာတ္ ခြဲျခားမႈကို ဗုဒၶ
ပယ္ေတာ္မူပုံ၊ အလုပ္အလုပ္ဆုံးပုဂၢိဳလ္- ဗုဒၶ စသည္တို႔ပါ႐ွိ၏။
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္