Monday, March 24, 2014

ဓမၼသုတ (၃၇)


ဒိ႒ိကပ္ေၾကာင္း (၈) ပါး
ခႏၶာ အဝိဇၨာ၊
သညာ ဖေဿာ၊
ဝိတက္ေကာႏွင့္၊
အေယာပရ၊
ပါပမိတ္ေဆြ၊
ဤ႐ွစ္ေထြ၊
မွတ္ေလဒိ႒ိကပ္ေၾကာင္းတည္း။
ဒိ႒ိကြာေၾကာင္း (၄) ပါး
ေကာင္းေသာဆရာ၊
ျမတ္သစၥာႏွင့္၊
မွန္စြာႏွလုံး၊
က်င့္သုံးျဖစ္ပ်က္၊
ကိုက္ညီမဂ္၊
ေလးခ်က္ဒိ႒ိကြာေၾကာင္းတည္း။
ပ႑ိတ၊ အ႐ွင္ (ဒြိပိဋကဓရ၊ မဏိရတနာဆရာေတာ္)။ ဒိ႒ိ ကပ္ ခြါပုံ တရားေတာ္။
Posted by ေအးဆက္

Friday, March 21, 2014

ဓမၼပဒ ၅၃ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၄ - ပုပၹဝဂ္၊ ပန္း တရားေတာ္မ်ား
၈ - ဝိသာခါဝတၳဳ

ယထာပိ ပုပၹရာသိမွာ၊ ကယိရာ မာလာဂုေဏ ဗဟူ။
ဧဝံ ဇာေတန မေစၥန၊ ကတၱဗၺံ ကုသလံ ဗဟံု။
၅၃။ ပန္းစု ပန္းပံုအတြင္းမွ မ်ားစြာေသာ ပန္းကံုးတို႔ကို သီကံုးျပဳလုပ္ရာ သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သတၱဝါသည္ ဥစၥာသဒၶါတည္းဟူေသာ အစုအပံုအတြင္းမွ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို ျပဳရာ၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Wednesday, March 19, 2014

ဓမၼပဒ ၅၁-၅၂ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၄ - ပုပၹဝဂ္၊ ပန္း တရားေတာ္မ်ား
၇ - ဆတၱပါဏိဥပါသကဝတၳဳ

ယထာပိ ႐ုစိရံ ပုပၹံၹ၊ ဝဏၰဝႏၲံ အဂႏၶကံ။
ဧဝံ သုဘာသိတာ ဝါစာ၊ အဖလာ ေဟာတိ အကုဗၺေတာ။
ယထာပိ ႐ုစိရံ ပုပၹံၹ၊ ဝဏၰဝႏၲံ သဂႏၶကံ။
ဧဝံ သုဘာသိတာ ဝါစာ၊ သဖလာ ေဟာတိ ကုဗၺေတာ။
၅၁။ အဆင္းသာရွိ၍ အနံ႔မရွိေသာ တင့္တယ္လွပေသာ (ေပါက္ပြင့္ စေသာ) ပန္းသည္ ပန္ဆင္သူ အား အနံ႔တည္းဟူေသာ အက်ဳိးကို မေဆာင္ႏိုင္သကဲ့ သို႔ ေကာင္းစြာ ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ (ပိဋကတ္) စကားေတာ္သည္
မလိုက္နာ မက်င္ၾ့ကံသူအား အက်ဳိးကို မေဆာင္ႏိုင္။
၅၂။ အဆင္း အနံ႔ ျပည့္စံု၍ တင့္တယ္လွပေသာ စပယ္ စကား စေသာ ပန္းသည္ ပန္ဆင္သူအား အနံ႔တည္းဟူေသာ အက်ဳိးကို ေဆာင္ႏိုင္ သကဲ့ သို႔ ေကာင္းစြာ ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ (ပိဋကတ္) စကားေတာ္သည္ လိုက္နာ က်င့္ၾကံသူအား အက်ဳိးကို ေဆာင္ႏိုင္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Sunday, March 16, 2014

ဓမၼပဒ ၅ဝ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၄ - ပုပၹဝဂ္၊ ပန္း တရားေတာ္မ်ား
၆ - ပါေဝယ်အာဇီဝကဝတၳဳ

န ပေရသံ ဝိေလာမာနိ၊ န ပေရသံ ကတာကတံ။
အတၱေနာဝ အေဝကၡယ်၊ ကတာနိ အကတာနိ စ။
၅ဝ။ သူတစ္ပါးတို႔၏ မေလ်ာ္ေသာ အျပစ္ အနာအဆာတို႔ကို မၾကည့္႐ႈရာ၊ သူတစ္ပါးတို႔၏ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳ မျပဳကို မၾကည့္႐ႈရာ၊ မိမိ၏
ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳ မျပဳကိုသာလွ်င္ ၾကည့္႐ႈရာ၏။
Posted by ဉာဏ္ဦး

Saturday, March 15, 2014

ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၁၃)


ခ်မ္းသာႏွစ္ခု ေ႐ြးတတ္မႈ
 

ေရငတ္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေရခ်ိဳကို မေသာက္ဘဲ ေရငန္ကို ေသာက္
သူသည္ မည္သည့္အခါမွ် ေရငတ္ေျပႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ေသာက္ေလ ငတ္ေလ ဆာေလ ျဖစ္လိမ့္မည္။
 

ထို႔အတူ၊ စိတ္သည္ အာ႐ုံတစ္ခုခုကို ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနခ်ိန္၌ တရားဓမၼ နာၾကားျခင္းမျပဳဘဲ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေနာက္သို႔သာ လိုက္ေနမည္ဆိုပါက စိတ္သည္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ်  အာ႐ုံအဆာ မေျပႏိုင္ေပ။ ခံစားျပီးရင္း အာ႐ုံထပ္႐ွာရင္းသာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာမွာ ေရငန္ျဖစ္သည္။တရားဓမၶခ်မ္းသာကား ေရခ်ိဳ
ျဖစ္၏။ ေရငန္ေသာက္၍ ဘယ္ေသာအခါမွ်  ေရငတ္မေျပႏိုင္။ ေရခ်ိဳ 
ေသာက္ပါမွ ေရငတ္ေျပေပမည္။

ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေရငန္သည္ တဏွာအဆာဓါတ္ကို တိုးပြား ထက္သန္
ေစ၏။ တရားဓမၶခ်မ္းသာေရခ်ိဳ မွာ တဏွာအဆာဓါတ္ကို ျငိမ္းေအး
ေပ်ာက္ျပယ္ေစသည္။

သို႔ပါ၍၊ ခ်မ္းသာႏွစ္ခုအနက္ ေ႐ြးသင့္သည္ကို ေ႐ြးတတ္ၾကရမည္ျဖစ္
ေတာ့သည္။

စာကိုး။   ။ဆႏၵာဓိက၊ အ႐ွင္ (ေ႐ႊပါရမီေတာရ)။ ၾကာလိုလူ။ ၂ဝဝ၆။

Posted by ေအးဆက္

Thursday, March 13, 2014

ဓမၼပဒ ၄၉ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၄ - ပုပၹဝဂ္၊ ပန္း တရားေတာ္မ်ား
၅ – မစၧရိယေကာသိယေသ႒ိဝတၳဳ

ယထာပိ ဘမေရာ ပုပၹံ၊ ၀ဏၰဂႏၶမေဟဌယံ။
ပေလတိ ရသမာဒါယ၊ ဧဝံ ဂါေမ မုနီ စေရ။
၄၉။ ပ်ားပိတုန္းသည္ ပန္းပြင့္ကို လည္းေကာင္း၊ အဆင္းအနံ႔ကို လည္းေကာင္း မပ်က္စီးေစဘဲ ပန္းဝတ္ရည္ကိုသာ စုပ္ယူပ်ံသြား သကဲ့သို႔ ရြာ၌ ရဟန္းသည္ ပန္းတည္းဟူေသာ သဒၶါတရားႏွင့္ အဆင္းအနံ႔ ဟူေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာကို မပ်က္စီးေစဘဲ က်င့္ရာ၏။  

Posted by ဉာဏ္ဦး

Thursday, March 6, 2014

ဓမၼသာကစၧာ (၂ဝ)


ကံသာအားကိုးရာ
ဗုဒၶျမတ္႐ွင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံးေတာ္မူေနစဥ္
ေဗါဓိပုတၱ အမည္ရ နတ္သားတစ္ပါး ေရာက္႐ွိလာသည္။ မိမိသိလို ရင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားေလရာ ျမတ္ဘုရားက ေျဖၾကားေတာ္
မူ၏။ 

နတ္သား
လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါရယ္လို႔ ျဖစ္လာေအာင္ အဘယ္တရားက လုပ္ေဆာင္တတ္ပါသလဲ ဘုရား။
ဘုရား
တဏွာ တရားက လုပ္ေဆာင္တတ္ေပတယ္ နတ္သား။
နတ္သား
လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါရဲ႕ ခႏၶာထဲမွာ အဘယ္တရားက ထိန္းခ်ဳပ္ရ ခက္ပါသလဲဘုရား။
ဘုရား
ထိန္းခ်ဳပ္ရခက္တာ စိတ္သာ ျဖစ္ေပတယ္ နတ္သား။
နတ္သား
သံသရာထဲမွာ က်င္လည္ေနၾကတာ အဘယ္ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ပါ
သလဲ ဘုရား။
ဘုရား
လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါေတြပဲေပါ့ နတ္သား။
နတ္သား
ဘာေၾကာင့္ ဒီလို သံသရာထဲမွာ က်င္လည္ေနၾကရတာပါလဲ
ဘုရား။
ဘုရား
မိမိတို႔ရဲ ့ စိတ္ကို ႏိုင္ေအာင္ မထိန္းႏိုင္ၾကလို ့ ျဖစ္ေပတယ္
နတ္သား။
နတ္သား
စိတ္မႏိုင္ၾကတဲ့ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါေတြအတြက္ အားကိုး
အားထားရာ အစစ္ဟာ အဘယ္တရားပါလဲ ဘုရား။
ဘုရား
ယင္းပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ အားကိုးအားထားရာ အစစ္အမွန္ဟာ ကံတရားသာ ျဖစ္ေပတယ္ နတ္သား။
နတ္သား
သိလိုရင္းမ်ားကို သိရသည့္အတြက္ ေက်းဇူးၾကီးမားလွပါသည္
ျမတ္ဘုရား။
သာဓု သာဓု သာဓု
စာကိုး။ ။ေခမိႏၵ၊ ဘဒၵႏၲ (ခင္မကန္)။ သဒၶါ၏ တန္ဖိုး တရားေတာ္။ 

Posted by ေအးဆက္

Tuesday, March 4, 2014

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၃ဝ)

ပညာနႏၵ၊ အ႐ွင္ (သီတဂူၾကယ္)။ မိတ္ေကာင္းေပါင္းမွ ခ်မ္းသာရ (၁) (၂)။ မေကြး၊ ၁၃၆၇။
မိတ္ေကာင္း ႏွင့္ မိတ္ယုတ္၊ ယင္းတို႔၏ ကြာျခားခ်က္မ်ား၊
ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဥပမာမ်ားကို ႐ွင္းလင္း
ေဟာၾကားထားျခင္းျဖစ္သည္။ တရားနာပါ() ()

ပညာနႏၵ၊ အ႐ွင္ (သီတဂူၾကယ္)။ အေမ့ေမတၱာ ကိုးဆယ္ဆသာ (၁) (၂)။ မေကြး၊ ၁၆ ႏိုဝင္ဘာ ၂ဝဝ၉။
ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၊ ပညာ႐ွိၾကီးမ်ား ႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္္ပုဂၢိဳလ္ ၾကီးမ်ား၏ မိဘေက်းဇူးၾကီးမားေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အဆိုမ်ား၊ မိဘေမတၱာ ဥပမာခိုင္းႏိႈင္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ကမၻာဆံုး သည့္တိုင္ က်င့္ရမည့္ တရားတို႔ကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကားထား သည္။ တရားနာပါ() ()
သိရိႏၵာဘိဝံသ၊ ဘဒၵႏၲ (ေယာ ဆရာေတာ္)။ ဒကၡိဏဝိဘဂၤသုတၱန္ (၁)။ ပုသိမ္၊ ၂၂ ဇႏၷဝါရီ ၁၉၈၇။
ဒကၡိဏဝိဘၤဂသုတၱန္ကုိ ကိုးကားလ်က္ ခ်မ္းသာႏွစ္မ်ိဳး၊ ဒါနအမ်ိဳး အစားမ်ား၊ ကာလဒါန၏ အဓိပၸါယ္္ႏွင့္ အမ်ိဳးအစား၊ ဓမၼႏုဂၢဟႏွင့္ ပစၥယႏုဂၢဟတို႔ျဖင့္ေက်းဇူးဆပ္ရာတြင္ မတူကြာျခားပံု၊ဗုဒၶသည္
ကိုးကြယ္ရန္ အဘယ္ေၾကာင့္ထိုက္တန္ေၾကာင္းတို႔ကို႐ွင္းလင္း ဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

သိရိႏၵာဘိဝံသ၊ ဘဒၵႏၲ (ေယာ ဆရာေတာ္)။ ဒကၡိဏဝိဘဂၤသုတၱန္ (၂)။ ပုသိမ္၊ ၂၂ ဇႏၷဝါရီ ၁၉၈၇။
အလွဴ ခံပုဂၢိဳလ္တစ္ဆယ့္ေလးဦး ႏွင့္ အက်ိဳး႐ွိပုံ အဆင့္ဆင့္၊
ေရာင္းဝယ္ျခင္းမျပဳသင့္ေသာ အရာငါးမ်ိဳး၊ သံဃိကဒါနခုနစ္မ်ိဳး၊ အလွဴအမ်ိဳးအစားငါးခု ႏွင့္္ အက်ိဳးၾကီးေအာင္လႉနည္းစသည္
တို႔ကို ေဖၚျပထားသည္။ တရားနာပါ။
သုဇာတ၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာေအးဆရာေတာ္)။ ကုသိုလ္အလုပ္ေနာက္ မဆုတ္ နဲ ့(၁) (၂)။ မႏၲေလး၊ ၁၅ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝဝ၈။
ကုသိုလ္ ႏွင့္ ခ်မ္းသာ၊ တရားကို မၾကိဳက္သူမ်ား၊ ဓမၼ ႏွင့္ အဓမၼ၊ ဗုဒၶဘာသာပီသသူစသည့္ တရားမ်ားပါ႐ွိ၏။ တရားနာပါ() ()
သုဇာတ၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာေအးဆရာေတာ္)။ အသက္ေပး၍ ကိုးကြယ္သူ (၁) (၂)။ ရန္ကုန္၊ ၂၉ ႏိုဝင္ဘာ ၂ဝဝ၈။
မိမိတို႔၏ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတစ္ဦး၏
ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားကို ထင္႐ွားစြာ သိျမင္ေစရန္ သုဒါသီ
ကၽြန္မေလး၏ ဇာတ္ေၾကာင္းဥပမာျပျဖင့္ ႐ွင္းလင္းေဟာၾကား ထားသည္။ ထို႔ျပင္၊ မိမိ၏ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ အသက္စြန္႔ဝံ့သူမ်ားျဖစ္ၾကေစရန္လည္း တိုက္တြန္းထားသည္။ တရားနာပါ() ()
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္