Tuesday, February 18, 2014

ဓမၼသုတ (၃၆)


ဒိ႒ိကိေလသာသုံးမ်ိဳး
ေၾကာင္သည္ ၾကြက္ကို မျမင္သည့္ အခ်ိန္တြင္ လက္သည္းကို ဝွက္ထားတတ္ေသာ္လည္း ဝမ္းထဲ တြင္မူ ၾကြက္ခုပ္လိုေသာ ဝါသနာ႐ွိေနသကဲ့သိုု ့ အႏုသယ ဒိ႒ိကိေလသာသည္ ဝမ္းထဲ
တြင္ အျမဲ ကိန္းေအာင္းျပီး ပါလာတတ္သည္။
ေၾကာင္သည္ ၾကြက္ကို ျမင္ေသာအခါ လက္သည္းကို ထုတ္
သကဲ့သို ့ ပရိယု႒ာန ဒိ႒ိကိေလသာ သည္ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံကို
ျမင္သည့္အခါ ထၾကြေသာင္းက်န္း လာတတ္သည္။
ေၾကာင္သည္ျမင္ေသာၾကြက္ကို အမွန္တက္ခုပ္သည့္နည္းတူ
ဝီတိကၠမ ဒိ႒ိကိေလသာသည္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴ းလြန္
ေစသည္။
ပ႑ိတ၊ အ႐ွင္ (ဒြိပိဋကဓရ၊ မဏိရတနာဆရာေတာ္)။ အ႐ႈံးထဲ က အျမတ္ တရားေတာ္။
Posted by ေအးဆက္

Saturday, February 15, 2014

ဓမၼပဒ ၄၈ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၄ - ပုပၹဝဂ္၊ ပန္း တရားေတာ္မ်ား
၄ - ပတိပူဇိကကုမာရီဝတၳဳ

ပုပၹါနိ ေဟဝ ပစိနႏၲံ၊ ဗ်ာသတၱမနသံ နရံ။
အတိတၱေညဝ ကာေမသု၊ အႏၲေကာ ကု႐ုေတ ဝသံ။
၄၈။ ပန္းတို႔ကို ေကာင္းႏုိးရာရာ ဆြတ္ခူးေသာသူကဲ့သို႔ ကာမဂုဏ္တို႔ကို ဆြတ္ခူးလ်က္ မရေသးသည္ကို ေတာင့္တ၊ ရျပီးသည္ကို တြယ္တာ၊ လြန္စြာကပ္ျငိသည့္ စိတ္ရွိေသာ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မေရာင့္ရဲႏုိင္ေသာ သူကို ေသမင္းယုတ္သည္ မိမိအလိုအတိုင္း ျပဳႏုိင္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Monday, February 10, 2014

ဓမၼသာကစၧာ (၁၉)


ျပဳဖြယ္ရာ
 

အခါတစ္ပါး၌ မင္းသုံးပါးႏွင့္ သိၾကားမင္းသည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သရဘဂၤရေသ့ထံ ေရာက္႐ွိလာကာ သိလိုသည့္ ေမးခြန္းျပႆ        နာ ကို ေမးေလွ်ာက္ၾကသည္။

သိၾကား

တစ္ရံတစ္ခါမွ် စိုးရိမ္မႈ မ႐ွိရေလေအာင္ အဘယ္တရားကို ပယ္သတ္ရ ပါမလဲ။
ရေသ့
ေဒါသကို ပယ္သတ္လိုက္လွ်င္ တစ္ရံတစ္ခါမွ်  စိုးရိမ္ရေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။
သိၾကား
အဘယ္တရားကို ပယ္႐ွားေသာ္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ခ်ီးမြမ္း
ျခင္းကို ခံရပါမလဲ။
ရေသ့
ေက်းဇူးကန္းျခင္း မျပဳေသာ္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက ခ်ီးမြမ္းၾက ပါလိမ့္မယ္။
သိၾကား
အဘယ္သူ ေျပာဆိုေသာ ၾကမ္းၾကဳတ္စကားကို သည္းခံရမွာ ပါလဲ။
ရေသ့
မိမိထက္သာသူ၊ တန္းတူသူနဲ ့ မိမိေအာက္ နိမ့္က်သူတို႔ရဲ႕ ၾကမ္းၾကဳတ္စကားကို သည္းခံရမွာ ျဖစ္ေပတယ္။
သိၾကား
မိမိထက္သာသူနဲ ့တန္းတူသူမ်ားရဲ႕ ၾကမ္းၾကဳတ္စကားကို သည္းခံႏိုင္ပါတယ္။ မိမိေအာက္ နိမ့္က်သူရဲ႕ ၾကမ္းၾကဳတ္
စကားကို အဘယ္ေၾကာင့္ သည္းခံရပါမလဲ။

ရေသ့
ေၾကာက္႐ြံ႕တဲ့အတြက္ မိမိထက္သာသူရဲ႕ ၾကမ္းၾကဳတ္စကားကို သည္းခံၾကတာ ျဖစ္တယ္။ တန္းတူသူရဲ႕ စကားကို သည္းခံၾက တာကေတာ့ မိမိထက္သာသြားေအာင္ ၾကံစည္အားထုတ္မွာကို စိုးရိမ္ၾကလို႔ပဲ။ ဒီသည္းခံျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးကို ျမတ္တဲ့ သည္းခံျခင္းလို႔ မဆိုႏိုင္။ မိမိေအာက္ နိမ့္က်သူရဲ႕ ၾကမ္းၾကဳတ္စကားကို သည္း ခံမွသာ ေၾကာက္႐ြံ႕စိုးရိမ္မႈကင္းတဲ့ သည္းခံျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္
သူေတာ္ေကာင္းတို႔က အျမတ္
ဆုံးလို႔ ့သတ္မွတ္ၾကေပတယ္။
သာဓု သာဓု သာဓု
က်မ္းကိုး။    ။ငါးရာငါးဆယ္ သရဘဂၤဇာတ္။
 

Posted by ေအးဆက္

Sunday, February 9, 2014

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၂၉)


ကုမာရ၊ အ႐ွင္ (ဓမၼဓရ)။ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္။ မႏၲေလး၊ ၁၃၇၃။
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္တို႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အဓိပၸါယ္၊ အေၾကာင္းရင္း
ႏွင့္ အမ်ိဳးအစားတို႔ကို ေဖၚျပ ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

ကုမာရ၊ အ႐ွင္ (ဓမၼဓရ)။ အေဟာင္းျပဳ ျပင္ အလွဆင္စို ့(၁)-(၂)။ ဝက္လက္၊ ၁၃၇၁။
သာသနာျပဳရန္ မူငါးခ်က္၊ စီးပြါးတိုးတက္ျခင္း၏ အေျခခံ
ေျခာက္ခ်က္၊ က်န္းမာေစေသာ အခ်က္ေျခာက္ခ်က္၊ အေဟာင္းျပဳ ျပင္၍ အလွဆင္သူႏွင့္ သဂၤါယနာတင္
ေျခာက္ၾကိမ္ အစ႐ွိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို
ေဖၚျပ ထားသည္။ တရားနာပါ() - ()
ေခမိႏၵ၊ ဘဒၵႏၲ (ခင္မကန္ဆရာေတာ္)။ ဘဝဇာတ္ဆရာ (၁)-(၂)။ ရန္ကုန္၊ ၆ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝဝ၈။
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား၊ တဏွာသည္ ဘဝ၏ ဇာတ္ဆရာ ျဖစ္ပုံႏွင့္ တရားနာရျခင္း အက်ိဳးတို႔ကို ဥပမာဇာတ္ေၾကာင္း မ်ားျပကာ ေဟာၾကားထားခ်က္မ်ား ပါ ႐ွိသည္။ တရားနာပါ() - ()
ေခမိႏၵ၊ ဘဒၵႏၲ (ခင္မကန္ဆရာေတာ္)။ ေသမွာမေၾကာက္ ထိုငါး
ေယာက္။ ရန္ကုန္၊ [ခုွႏွစ္မပါ]

သာသနာသုံးရပ္ႏွင့္ မူလအက်င့္၊ သတိႏွင့္ အသိ၊ ဘုရား႐ွင္ တိုင္း၏ အဆုံးအမႏွင့္ ေသရမည္ကို မေၾကာက္႐ြံ ့သူငါးဦး စသည္တို႔ကို ႐ွင္းျပေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
နရပတိ၊ ဦး (ျဖဴးဆရာေတာ္)။ ရတနာထိုက္တဲ့ ခ်စ္သမီး။ ရန္ကုန္၊ ၅ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၉၈။
ေရာဟိနီေထရီဂါထာသုတၱန္ကို အကိုးအကားျပဳကာ ရတနာ သုံးပါး၏ အႏွစ္သာရ၊ ေသာတာပန္ႏွင့္ သံဃာဂုဏ္ရည္၊ စင္ၾကယ္သူႏွင့္ ေဝဒဂူဟူသည္တို႔ကို ေဖၚျပေဟာၾကားထား
သည္။ တရားနာပါ။

နရပတိ၊ ဦး (ျဖဴးဆရာေတာ္)။ အသက္ေသေသာ္လည္း မ်က္ရည္မက် စတမ္း။ ရန္ကုန္၊ ၉ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၉၈။
“သုရကဇာတ္" ကို ကိုးကားလ်က္ ကာကြယ္ေရးတရားေလးပါး
(ဗုဒၶါ ႏုႆ       တိ၊ ေမတၱာဘာဝနာ၊ မရဏႆ       တိႏွင့္ အသုဘ
ဘာဝနာ)ႏွင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ထင္႐ွားေပၚလြင္ေအာင္
ေဟာ
ၾကား ထားသည္။ တရားနာပါ။
 Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Friday, February 7, 2014

ဓမၼသုတ (၃၅)


'ငါ' ဒိ႒ိၾကိဳး
ေလတံခြန္သည္ ေကာင္းကင္ေပၚမည္မွ်ျမင့္ေအာင္ တက္သည္
ျဖစ္ေစ
ေနာက္ဆုံးတြင္ ရစ္ဘီး၏ ေျခရင္းသို ့ ျပန္လည္သက္
ဆင္းရျမဲျဖစ္သည္။ ၾကိဳးတန္းလန္းပါေနေသာေၾကာင့္ပင္။

ေလတံခြန္ႏွင့္တူသည့္ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားသည္လည္း ေကာင္း
ကင္ကဲ့သို ့ေသာ သုဂတိဘုံမ်ား၌ မည္မွ်ပင္ေနရသည္ျဖစ္ေစ အခ်ိန္တန္လွ်င္ ရစ္ဘီးတည္းဟူေသာ အပါယ္အိမ္သို ့ ျပန္ၾက ရသည္။ 'ငါ' ႐ွိသည္ ဟု အယူမွား ဒိ႒ိၾကိဳးၾကီး ႐ွိေန၍ျဖစ္၏။

ဇဝန၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာ႐ွင္)။ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမၻီရဝိပႆ       နာ၊ ၁+၂။
ဒိ႒ိမကြာ ႐ွက္ဖြယ္ရာ
ၾကားစိတ္ႏွင့္တူသည့္ ဧည့္သည္၏ ေနာက္တြင္ ဒိ႒ိတည္းဟူ
ေသာ
ေခြးပါလာပါက အိမ္႐ွင္မိမိတို႔ မွာ အ႐ွက္ကြဲျခင္းအျဖစ္ အပါယ္လား ၾကရ၏။ ခႏၶာကို ခႏၶာဟု ႐ႈမွတ္ ရမည္။ 'ငါ' ဟု မမွတ္လွ်င္ ဒိ႒ိကြာသည္။
ပ႑ိတ၊ အ႐ွင္ (ဒြိပိဋကဓရ၊ မဏိရတနာဆရာေတာ္)
စုန္ေရႏွင့္ ဆန္ေရ တရားေတာ္။
Posted by  ေအးဆက္

Thursday, February 6, 2014

ဓမၼပဒ ၄၇ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၄ - ပုပၹဝဂ္၊ ပန္းတရားေတာ္မ်ား
၃ - ဝိဋဋဴ ဘဝတၳဳ

ပုပၹါနိ ေဟဝ ပစိနႏၲံ၊ ဗ်ာသတၱမနသံ နရံ။
သုတၱံ ဂါမံ မေဟာေဃာဝ၊ မစၥဳ အာဒါယ ဂစၧတိ။
၄၇။ ပန္းတို႔ကို ေကာင္းႏိုးရာရာ ဆြတ္ခူးေသာသူကဲ့သို႔ ကာမဂုဏ္တို႔ကို မရေသး သည္ကို ေတာင့္တ၊ ရၿပီးသည္ကို တြယ္တာ၊ လြန္စြာ ကပ္ၿငိသည့္ စိတ္ရွိေသာသူကို ႀကီးစြာေသာ ေရအလ်ဥ္သည္ အိပ္ေပ်ာ္ ေနေသာ ရြာကို လႊမ္းမိုးတိုက္ယူသြားသကဲ့သို႔ ေသမင္းသည္ သိမ္းယူ၍ သြား၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Tuesday, February 4, 2014

ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၁၂)


ေမတၱာဥပမာ

မဟာပထဝီ ေျမၾကီးကို တူ႐ြင္းျဖင့္ ကုန္ဆုံးေပ်ာက္ကြယ္ေစျခင္းငွါ တူးထုတ္၍ မရႏိုင္ေပ။ ထို႔အတူ၊ ေျမၾကီးပမာ က်ယ္ျပန္႔ၾကံ့ခိုင္သည့္
ေမတၱာစိတ္ဓါတ္ ႐ွိသူအား မည္သည့္ စကားမ်ိဳးႏွင့္မွ်  တုန္လႈပ္ေစရန္၊
ေမတၱာယုတ္ေလ်ာ့ေစရန္ ျပဳလုပ္၍ ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။

ျမစ္ၾကီးကို မီးတုတ္ျဖင့္ ပူေစရန္ ႐ႈိ႕ျမွဳိက္၍ မရႏိုင္။ ျမစ္ၾကီးအတြင္း၌
ေရမ်ားစြာ႐ွိၿပီး မီးတုတ္မွာ ေသးငယ္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အလား တူစြာ ေမတၱာပြားမ်ားသူအား မည္သို ့ေသာ စကားမီးတုတ္မ်ိဳးျဖင့္မဆို ႐ိႈ ့ျမိွဳက္ေသာ္လည္း ထိုသူ ၏ စိတ္ကို မေလာင္ျမိဳက္ႏိုင္ပါ။

အာကာသ ဟင္းလင္းျပင္ဝယ္ ေဆးျခယ္လွ်င္ အ႐ုပ္မထင္ႏိုင္ေပ။
ေမတၱာႏွလုံးသား ပိုင္႐ွင္၏ စိတ္တြင္ လည္း ေဒါသ႐ုပ္ ထင္ေစရန္
ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။

ဤသည္တို႔ကား ျမတ္စြာဘုရားေပးေသာ ေမတၱာ ဥပမာမ်ား ပင္တည္း။

က်မ္းကိုး။    ။နႏၵမာလာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္။ ေမတၱာႏွလုံးအစဥ္သုံး တရားေတာ္။

Posted by ေအးဆက္