ကု႑လာဘိဝံသ၊ အရွင္ (သဒၶမၼရံသီ ဆရာေတာ္)။ ပဒါနိယဂၤသုတၱန္ (ၾကိဳးစားတြင္တြင္)။ [ခုႏွစ္မပါ။]
ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ရာတြင္ ၾကိဳးစားျခင္း၏ အေရးပါမႈ၊ အခြင့္အခါေကာင္း ေလးခု၊ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္း သုံးမ်ိဳးႏွင့္
ေဝဒနာ႐ႈပြါးနည္းမ်ားကို ေဖၚျပထားသည္။ တရားနာပါ။
ကု႑လာဘိဝံသ၊ အရွင္ (သဒၶမၼရံသီ ဆရာေတာ္)။ ပဒါနိယဂၤသုတၱန္ (ေျဖာင့္စြာစိတ္ထား)။ ၁၃၅၃။
ကမၼ႒ာန္းတရား က်င့္ၾကံအားထုတ္ရာတြင္ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခု
ျဖစ္ေသာ ႐ုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္းႏွင့္ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္၊ နိဗၺာန္ ရ႐ွိမည့္ ပုဂၢိဳလ္၏ အဂၤါရပ္မ်ားကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကား ထားသည္။ တရားနာပါ။
ေဆကိႏၵ၊ ေဒါက္တာ အ႐ွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ေမွာ္ဘီ)။ တစ္သက္လုံးေန တတ္ေအာင္။ [ခုႏွစ္မပါ။]
ဝိပဿနာဉာဏ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖၚျပရာတြင္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္၊ သတိတရား၊ ဝိပဿနာဉာဏ္ ရ႐ွိျခင္းႏွင့္ အတားအဆီးမ်ားစသည္တို႔ကို ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ေဆကိႏၵ၊ ေဒါက္တာ အ႐ွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ေမွာ္ဘီ)။ ဝိပဿနာအစ ဝိပဿနာအဆုံး အလုပ္ေပး တရားေတာ္။ ေမွာ္ဘီ၊ ၁ ႏိုဝင္ဘာ ၂ဝဝ၁။
သမထယာနိကႏွင့္ ဝိပဿနာယာနိက ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ဝိပဿနာ
ဆိုသည္မွာ၊ ဝိပဿနာ၏ အလုပ္၊ ဝိပဿနာ အစႏွင့္ အဆုံး
စေသာ တရားမ်ားပါဝင္ သည္။ တရားနာပါ။
ဇနကာဘိဝံသ၊ အရွင္ (မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္)။ ကံႏွင့္ ကံအက်ိဳး တရားေတာ္။ [ခုႏွစ္မပါ။]
သံသရာဟူသည္၊ ကမၼပစၥယသတၱိ၊ ေကာင္းေသာ ကံအက်ိ ဳ း
အတြက္ လိုအပ္သည့္ အခ်က္မ်ား (ဂတိ၊ ကာလ၊ ဥပဓိ႐ုပ္၊ ဝီရိယ၊ အသိအလိမၼာ) စသည္တို႔ကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကားထား သည္။ တရားနာပါ။
ဇနကာဘိဝံသ၊ အရွင္ (မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္)။ လူအမ်ား သိသင့္
ေသာ ေက်ာင္းအလႉ။ [ခုႏွစ္မပါ။]
သံဃိကေက်ာင္းလႉျခင္း၏ အက်ိ ဳ း၊ ေက်ာင္းအလႉ႐ွင္ႏွင့္
ေက်ာင္းေနသံဃာမ်ား၏ တာဝန္ႏွင့္ ကထိန္သကၤန္း ကပ္လႉ
ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ တရားမ်ားပါ႐ွိ၏။ တရားနာပါ။
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္
၂ - အပၸမာဒဝဂ္၊ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း တရားေတာ္မ်ား
၉ - နိဂမဝါသီတိဿေတၳရဝတၳဳ
အပၸမာဒရေတာ ဘိကၡဳ၊ ပမာေဒ ဘယဒဿိဝါ။
အဘေဗၺာ ပရိဟာနာယ၊ နိဗၺာနေဿဝ သႏၲိေက။
၃၂။ မေမ့ေလ်ာ့မႈ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္၍ ေမ့ေလ်ာ့မႈ၌ ေဘးဟု ႐ႈေလ့႐ွိေသာ ရဟန္းသည္ မဂ္ဖိုလ္တို႔မွ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းငွာ မထိုက္၊ နိဗၺာန္၏ အနီး၌သာလွ်င္ ျဖစ္၏။
Posted by ဉာဏ္ဦး
နႏၵမာလာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU)။ စိတ္ကို ေလ့
လာသုံးသပ္ျခင္း။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၇ဝ။
စိတ္အစဥ္ကို ရပ္တံ့ထားႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦး၊ လူ႔ဘဝ႐ွိစိတ္၊ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္စိတ္စသည္တို႔ကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကား ထား သည္။ တရားနာပါ။
နႏၵမာလာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU)။ နာမ္တရား ကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၇ဝ။
နာမ္တရားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းျပီး အဓိပၸါယ္ေဖၚျပခ်က္၊ တည္ေနရာ၊ အေျခ ခံႏွင့္ ျဖစ္ေပၚပုံတို႔ကို ႐ွင္းျပထားသည္။ တရားနာပါ။
ပညိဿရ၊ ေဒါက္တာ အရွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ပဲခူး)။ ေဖၚမဲ့ခရီးသည္။ ဒိုက္ဦး၊
၈ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝဝ၆။
ေသျခင္းတရားကိုဆင္ျခင္သည့္ မရဏဿတိ၊ ဗုဒၶနည္းက် မရ ဏဿတိ၊ ဘဝအစဥ္၊ အေဖၚမပါဘဲ သြားရမည့္ ခရီးလမ္းႏွစ္ခု၊ ခ်မ္းသာစစ္ႏွင့္ ဆင္းရဲျခင္းဟူသည္ အစ႐ွိေသာ တရားမ်ား ပါ ဝင္သည္။ တရားနာပါ။
ပညိဿရ၊ ေဒါက္တာ အရွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ပဲခူး)။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အယူဝါဒ အလုပ္ေပးတရားေတာ္။ ပဲခူး၊ ၁၆ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝဝ၅။
တဏွာပယ္ျခင္းျဖစ္ေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အယူ၀ါဒ၊ တဏွာပယ္
ျခင္းႏွင့္ မပယ္ျခင္းတို႔၏ ရလဒ္မ်ားကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကား ထားသည္။ တရားနာပါ။
ဝိမလ၊ ဦး (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)။ လူမိုက္ႏွင့္ လူလိမၼာခြဲျခားပုံ။ အမရ ပူရ၊ ၂၈ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၅၉။
လူမိုက္ႏွင့္ လူလိမၼာတို႔ကို ခဲြျခား၍ျပျခင္း ဝိပဿနာမဂ္ႏွင့္
ေလာကီမဂ္စသည့္ တရားမ်ားကို ေဟာၾကားထား၏။ တရားနာပါ။
ဝိမလ၊ ဦး (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)။ ေသာတာပန္တည္နည္း တရားေတာ္။ အမရပူရ၊ ၃၁ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၅၉။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္၏ အျမင္ကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကားထား သည္။ တရားနာပါ။
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္
ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္
လမ္းေဘးျမက္သစ္ပင္ကို မည္သူမွ် အလိုမ႐ွိ။ ခုတ္ထြင္ ႐ွင္း လင္းပစ္သည့္တိုင္ ေရမေလာင္းေသာ္လည္း ျပန္လည္ေပါက္ ပြားလာတတ္သည္။ အကုသိုလ္သည္ ယင္းျမက္သစ္ပင္ ကဲ့ သို႔ ျပဳလုပ္ထား သူကသာ တာဝန္ယူရသည္။ မည္သူကမွ် တာဝန္ယူေပးျခင္း မ႐ွိေခ်။
လူ ့အက်ိဳးျပဳ သီးပင္စားပင္ႏွင့္ ပန္းအလွပင္မ်ားမွာမူကား တစ္ဦး တစ္ေယာက္က သီးျခားတာဝန္ယူျပီး ဂ႐ုတစိုက္ ျပဳစုေပးရ
သည္။ ယင္းတို႔ကလည္း အသီးအပြင့္မ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ကာ အက်ိဳးျပဳ ၾက၏။ ကုသိုလ္သည္ ကုသိုလ္ျပဳသူကို တာဝန္ယူေပး သည္။ ျမင့္ျမတ္သည့္ ေနရာသို႔ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပး၏။
မာလာစာရ၊ ဘဒၵႏၲ (ေညာင္ပင္သာဆရာေတာ္)။ ေဝးေဝးမွာ မေနပါႏွင့္ တရားေတာ္
မေကာင္းမႈႏွင့္ ေကာင္းမႈ
ေက်ာက္တုံးၾကီးကို ေရထဲသို ့ ပစ္ခ်လိုက္ေသာ္ ျပန္ေပၚလာႏိုင္
ျခင္း မ႐ွိသကဲ့သို ့မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္သူသည္ အထက္သို ့ ျပန္ တက္႐ိုး ထုံးစံမ႐ွိ။ လူ ့ျပည္ နတ္ျပည္တို႔သို ့မေရာက္႐ွိႏိုင္။ မိမိ
ျပဳသည့္ အကုသိုလ္အရ ခံစားရမည္ျဖစ္သည္။ ေျမအိုးတစ္ခု အတြင္းသို႔ ေထာပတ္အျပည့္ထည့္ကာ ေရကန္ၾကီးထဲပစ္ထည့္ လိုက္ပါ။ ထို႔ေနာက္ ေရထဲ႐ွိ ထိုအိုးကို ခြဲပစ္ပါ။ ေထာပတ္မ်ား သည္ ေရေပၚသို ့တက္လာမည္။ အိုးျခမ္းကြဲမ်ားကား ေရ
ေအာက္တြင္ က်န္ရစ္ခဲ့မည္။
အလားတူစြာ ေကာင္းမႈျပဳသူသည္ အထက္သို ့တက္လိမ့္မည္။
ေကာင္းရာသုဂတိသို ့လားရ၏။ မေကာင္းမႈ ျပဳသူမွာ အိုးျခမ္းကြဲ ပမာ ေအာက္သို႔သာ က်ရမည္။ အပါယ္ေလးဘုံသည္သာ ထိုသူအတြက္ ျဖစ္သည္။
မာလာစာရ၊ ဘဒၵႏၲ (ေညာင္ပင္သာဆရာေတာ္)။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားေတာ္
Posted by ေအးဆက္
၂ - အပၸမာဒဝဂ္၊ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း တရားေတာ္မ်ား
၈ - အညတရဘိကၡဳ ဝတၳဳ
အပၸမာဒရေတာ ဘိကၡဳ ၊ ပမာေဒ ဘယဒဿိဝါ။
သံေယာဇနံ အဏုံ ထူလံ၊ ဍဟံ အဂၢီဝ ဂစၧတိ။
၃၁။ မီးသည္ ႀကီးငယ္မေ႐ွာင္ ေလာင္စာဟူသမွ်ကို ေလာင္ကြၽမ္းသကဲ့ သို႔ မေမ့ေလ်ာ့မႈ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္၍ ေမ့ေလ်ာ့မႈ၌ ေဘးဟု ႐ႈေလ့႐ွိေသာ ရဟန္းသည္ ႀကီးငယ္မဟူ သံေယာဇဉ္အားလုံးကို ေလာင္ကြၽမ္းေစလ်က္ နိဗၺာန္သို႔ သြား ၏။
Posted by ဉာဏ္ဦး
ဇဝန၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာ႐ွင္)။ ပထမနိဗၺာန္။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၆၇။
ဉာဏ္ေကာင္းျခင္း၏
အေၾကာင္း၊ ရတနာသုံးပါးႏွင့္ အနေႏၲာ အနႏၲငါးပါး မတူပုံ၊ သာသနာျပဳျခင္း၊
႐ွင္ဥပဂုတ္ကိုးကြယ္သင့္ မသင့္၊ ဒကၡိဏသာခါ ႐ုပ္တုထုလုပ္ကိုးကြယ္ျခင္း ေ႐ွာင္ၾကဥ္ ရန္ အၾကံျပဳခ်က္၊ ပဥၥာနႏၲရိယကံႏွင့္ မိစၧာဒိ႒ိတို႔ေၾကာင့္ အပါယ္ က်ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးတို႔၏ ျခားနားခ်က္၊ ကာမဂုဏ္၏ အျပစ္၊ ပထမ နိဗၺာန္ ရ႐ွိျခင္းစေသာ ႐ွင္းလင္းေျဖဆိုခ်က္မ်ားပါ႐ွိသည္။ တရားနာပါ။
ဇဝန၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာ႐ွင္)။ ျပံဳးေသမဲ့ေသ။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၆၅။
ပဋိသေႏၶေနရျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းဆင္းရဲ၊ မရဏသုံးမ်ိဳး၊ ေလာဘ
ႏွင့္ ေဒါသကိေလသာ ပယ္သတ္ျခင္း၊ ႐ုပ္ဓါတ္ရွစ္ပါး၊ လက္
ေတြ ့ဒိ႒ိျဖဳတ္ျခင္းႏွင့္ ေဝဒနာႏုပႆ နာက်င့္စဥ္ အက် ဥ္းတို႔
ကို ေဖၚျပထားသည္။ တရားနာပါ။
ဉာဏိႆ ရ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္ (သီတဂူဆရာေတာ္)။ သံေဝဂဉာဏ္ႏွင့္ သံေဝဂဘာဝနာ။ [ခုႏွစ္မပါ]
႐ုပ္အေလာင္း၏ အသုံးဝင္မႈ၊ သံေဝဂဉာဏ္ေလးပါး၊ သံေဝဂ ဘာဝနာအက်ိဳး၊ ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ ဓမၼအစဥ္ (ဒါနကထာ၊ သီလကထာ၊ သကၠကထာ၊ အာဒီနဝကမၼႏၲာကထာ၊ နိကၡမ ကထာႏွင့္ သစၥကထာ)ႏွင့္ သံေဝဂဉာဏ္မွ ဓမၼစစကၡဳ ဉာဏ္ သို႔ေျပာင္းလဲျခင္းကို ရသသူေဌးသား ဇာတ္ေၾကာင္း ဥပမာျပ
ျဖင့္ အသီးသီး ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ဉာဏိႆ ရ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္ (သီတဂူဆရာေတာ္)။ အိုသည့္တိုင္
ေအာင္ ေကာင္းမယ့္ တရား။ ေက်ာက္တန္း၊ ၁၄ ႏိုဝင္ဘာ ၂ဝ၁၁။
ဓမၼ၏ ခိုင္ျမဲပုံ၊ အိုသည့္တိုင္ေအာင္ေကာင္းမည့္ တရားေလး ပါး_သီလ၊ သဒၶါ၊ ပညာႏွင့္ ပုညတို႔ကို ေဖၚျပေဟာ ၾကားထား သည္။ တရားနာပါ။
သုမဂၤလ၊ ဦး (ဒယ္အိုးဆရာေတာ္)။ ပဗၺတူပမသုတ္။ မႏၲေလး၊ ၆ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝဝ၆။
“ပဗၺတူပမသုတၱန္" ကို ကိုးကားလ်က္၊ ခ်မ္းသာစစ္ကိုရ႐ွိႏိုင္ရန္ အခ်ိန္မီ ဝိပႆ နာတရား အားထုတ္ၾကေရးအတြက္ အၾကံေပး
ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
သုမဂၤလ၊ ဦး (ဒယ္အိုးဆရာေတာ္)။ ဝကၠလိသုတၱန္။ မႏၲေလး၊ ၇ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝဝ၆။
သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဝိပႆ နာတရား အား ထုတ္ၾကရန္ ဝကၠလိသုတၱန္ကို အကိုးအကားျပဳကာ တိုက္တြန္း
ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္
ပါရမီ
အုန္းဆံၾကိဳး တစ္ပင္တည္းျဖင့္ ဆင္ကို ဆြဲ၍ မရႏိုင္။ အုန္းဆံ ၾကိဳးေပါင္းမ်ားစြာကို က်စ္ျပီး ရေသာ ၾကိဳးျဖင့္သာ ဆင္ကို ဆြဲႏိုင္သည္။
ထိုနည္းတူစြာ၊ အနည္းငယ္ေသာ ပါရမီျဖင့္ နိဗၺာန္ကို မရႏိုင္၊ ပါရမီမ်ားလာပါမွ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္သည္။
နာဂိႏၵာလကၤာရ၊ အ႐ွင္။ တရားနာရေသာ အက်ဳိ း တရားေတာ္
ပါရမီေလ်ာ္စြာ အားထုတ္ရာ
ဆင္ၾကီးသည္ ေရေသာက္လိုပါက ေရထဲသို ့အနည္းငယ္ ဆင္းျပီးမွေသာက္လၽွင္ ပိုမိုအဆင္ေျပသည္။ ယုန္ငယ္ေလး မွာမူ ကမ္းစပ္တြင္ သာ ေသာက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဆင္ၾကီးသြား ရာေနာက္ လိုက္လံ၍ေသာက္ပါက ေရနစ္ေသမည္ျဖစ္သည္။
ႏွစ္ေကာင္လုံးအတြက္ အဓိကမွာ ေရေသာက္ရေရးျဖစ္၏။
ထို႔အတူ၊ ဘုရား ရဟႏၲာမ်ားမွာ ပါရမီ႐ွင္မ်ားျဖစ္ျပီး ဆင္ၾကီးႏွင့္ အလားတူသည္ တရားအားထုတ္ သူတို႔သည္လည္း မိမိတို႔၏ ပါရမီအေလ်ာက္ အားထုတ္ပါက ယုန္ငယ္ေလး ေရေသာက္ ရသကဲ့သို ့ တရားရ ၾကမည္ျဖစ္သည္။
မာလာစာရ၊ ဘဒၵႏၲ (ေညာင္ပင္သာဆရာေတာ္)။ ေဝးေဝးမွာ မေနပါႏွင့္ တရားေတာ္
Posted by ေအးဆက္
၂ - အပၸမာဒဝဂ္၊ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း တရားေတာ္မ်ား
၇ - မဃဝတၳဳ
အပၸမာေဒန မဃဝါ၊ ေဒဝါနံ ေသ႒တံ ဂေတာ။
အပၸမာဒံ ပသံသႏၲိ၊ ပမာေဒါ ဂရဟိေတာ သဒါ။
၃ဝ။ မာဃလုလင္သည္ (ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၌) မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္ နတ္တို႔၏ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္၏။ ပညာ႐ွိတို႔သည္ (ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၌) မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို ခ်ီးမြမ္းကုန္၏။ (ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၌) ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို အခါခပ္သိမ္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏။
Posted by ဉာဏ္ဦး
တရားေပါက္ေရာက္ရန္မွာ
အခါတစ္ပါး၌ ဗုဒၶႏွင့္ ႐ွင္ပု႑ိယတို႔သည္ တရားေပါက္ေရာက္ႏုိင္
ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေမးအေျဖ စကားေျပာၾကားေတာ္မူၾကသည္။
ရွင္ပု႑ိယ
ျမတ္စြာဘုရား၊ လူတိုင္း တရားဉာဏ္ ေပါက္ေရာက္ႏိုင္ပါ
သလားဘုရား။
ဗုဒၶ
လူတိုင္း တရားဉာဏ္ မေပါက္ေရာက္ႏိုင္ဘူး ခ်စ္သား။
႐ွင္ပု႑ိယ
ေပါက္ေရာက္ႏိုင္ရန္ ဘယ္အခ်က္ေပၚမွာ တည္ပါသလဲဘုရား။
ဗုဒၶ
ယုံၾကည္မႈ႐ွိျခင္း၊ မ႐ွိျခင္း အေပၚမွာ တည္တယ္ ခ်စ္သား၊ ယုံၾကည္မႈ႐ွိလာလွ်င္ သူေတာ္ ေကာင္းတို႔ထံ၌ ဆည္းကပ္
ႏိုင္တယ္။
ရွင္ပု႑ိယ
သူေတာ္ေကာင္းတို႔ထံ ဆည္းကပ္တိုင္း တရား သိႏိုင္ပါ သလားဘုရား။
ဗုဒၶ
မသိႏိုင္ဘူး ခ်စ္သား။ ထိုသူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ မေဆြးေႏြးျခင္း အေပၚမွာ တည္ေနတယ္။
႐ွင္ပု႑ိယ
ေဆြးေႏြးလွ်င္ေကာ တရား သိႏိုင္ပါသလားဘုရား။
ဗုဒၶ
ေဆြးေႏြးတိုင္းလဲ တရားမသိႏိုင္ဘူး ခ်စ္သား။ ေကာင္းစြာ
နားေထာင္ျခင္း၊ နားမေထာင္ျခင္း အေပၚမွာ တည္ေနတယ္။
႐ွင္ပု႑ိယ
ေကာင္းစြာနားေထာင္တိုင္း တရား ရပါသလားဘုရား။
ဗုဒၶ
ေကာင္းစြာနားေထာင္တိုင္း တရား မရဘူး ခ်စ္သား။ မွတ္သားမႈ႐ွိျခင္း၊ မ႐ွိျခင္းအေပၚမွာ တည္ေနျပန္ တယ္။
ရွင္ပု႑ိယ
မွတ္သားမႈ႐ွိလွ်င္ေကာ တရား ရပါမည္လားဘုရား။
ဗုဒၶ
မရႏိုင္ဘူး ခ်စ္သား။ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္မႈ၊ မဆင္ျခင္မႈ
ေပၚ၌ တည္ျပန္တယ္။
ရွင္ပု႑ိယ
ဆင္ျခင္မႈ႐ွိလွ်င္ေကာ တရား ေပါက္ျပီလားဘုရား။
ဗုဒၶ
တရား မေပါက္ေသးဘူးခ်စ္သား။ လက္ေတြ႔က်င့္သုံးမွသာလွ်င္
တရား ေပါက္ေရာက္ႏိုင္တယ္ခ်စ္သား။ သာဓု သာဓု သာဓု
က်မ္းကိုး။ ။ဇဝန၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာရွင္)။ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမၻီရ
ဝိပႆ နာ၊ အတြဲ (၃+၄)။
Posted by ေအးဆက္