Tuesday, April 30, 2013

ဓမၼသုတ (၂ဝ)


တဏွာ ဥပါဒါန္
လူကို ေခြးက ေဟာင္သျဖင့္ ခဲႏွင့္ပစ္သည္။ ခဲပစ္သူကို မ
ေၾကာက္
ဘဲ ပစ္လိုက္ေသာ ခဲကိုသာေခြးက လိုက္ကာ ကိုက္ တတ္၏။
လူတို႔သည္ ေသမင္းထံသို႔ပို႔႔တတ္ေသာ တဏွာႏွင့္ ဥပါဒါန္ကို
ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းမသိၾကဘဲ ေသမင္းကိုသာ ေၾကာက္
တတ္
ၾကသည္။
< ဦးဝိမလ၏ 'ေသမင္းတမန္သတ္နည္း တရားေတာ္' >
တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ ေသမင္းတမန္
မွ်ားႏွင့္ မွ်ားပစ္သူ ဤႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ ေသေအာင္ပစ္မည့္ မွ်ားပစ္ သူသည္ ပို၍ေၾကာက္႐ြံ႕ဖြယ္ရာ ေကာင္းသည္။
ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ တည္းဟူေသာ ေသမင္းသုံးဦးထက္ ေသ မင္းထံသို ့အေရာက္ပို႔ ေပးမည့္ေသမင္းတမန္ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္
ႏွင့္ ကံတို႔သည္ ပိုလြန္၍ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ ကို
မဂ္ျဖင့္ အျပတ္ ေခ်မႈန္း ရေပမည္။
< ဦးဝိမလ၏ 'ေသမင္းတမန္သတ္နည္း တရားေတာ္' >
ပုထုဇဥ္တို ့၏ တဏွာ
ကၽြဲသည္ မသိသျဖင့္ ႏံြကိုသာအားကိုးရာျဖစ္သည္။ ေအး
ေသာ ေနရာျဖစ္သည္ဟု ယူဆသည္။ ႏြံထဲမွ ထလာ
ေသာ အခါ တြင္ ႐ႊံ ့မ်ားေပလူးကာ ၾကည့္၍ မေကာင္းျဖစ္ေနေသာ္ လည္း ကၽြဲသည္ ေက်နပ္လ်က္ ရွိသည္။
ပုထုဇဥ္တို႔သည္လည္း တဏွာအိုင္တြင္း၌သာ လူးလ်က္ေန
လို ၾကသည္။ ဒုကၡေရာက္လွ်င္ ေပ်ာက္လိုသည့္ တဏွာသာ လာ
သည္။ တဏွာမလာေစရန္ သုံးသပ္ၾကည့္႐ႈရေကာင္းမွန္း မသိ တတ္ၾကေပ။
<ဦးဝိမလ၏ 'ဝိတက္ ဝိစာရနည္းဆီခြက္မဖိတ္တရားေတာ္'>
ဝဋ္ႏွင့္ တဏွာ
ဝဋ္ဆင္းရဲ မုဆိုးသည္ ေနာက္ကလိုက္ကာ တဏွာသားေကာင္
မွာ ေရွ ့မွေျပးေနသည္။
< အရွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ 'သိပယ္ဆိုက္ပြါး တရားေတာ္' >
အဝိဇၨာ တဏွာ အဖုံး
အဖုံးကို မဖြင့္လွ်င္ အတြင္း၌ရွိေသာ ပစၥည္းကိုယူ၍ မရႏိုင္။
နိဗၺာန္ကို ဖုံးကြယ္ထားေသာ အကြယ္ႏွစ္ခ်က္ အဝိဇၨာ တဏွာ ႏွင့္ ျဖစ္ပ်က္ခႏၶာကို ဖယ္ရွားႏိုင္ပါမွ နိဗၺာန္ကို ဒိ႒ျမင္ရမည္။
< ဦးဝိမလ၏ 'အဖုံးႏွစ္ခ်ပ္ဖြင့္ၾကည့္မွ နိဗၺာန္ျမင္ရမည္ တရားေတာ္' >

Posted by ေအးဆက္

Saturday, April 27, 2013

ဓမၼပဒ ၁၇ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၁- ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
၁၂- ေဒဝဒတၳဝတၳဳ

ဣဓ တပၸတိ ေပစၥ တပၸတိ၊ ပါပကာရီ ဥဘယတၳ တပၸတိ။
ပါပံ ေမ ကတႏၲိ တပၸတိ၊ ဘိေယ်ာ တပၸတိ ဒုဂၢတႎ ဂေတာ။
၁၇။ မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ဤဘဝ၌လည္း ပူပန္ရ၏။ တမလြန္ဘဝ ၌လည္း ပူပန္ရ၏။ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ဘဝႏွစ္တန္တို႔၌လည္း ပူပန္ရ၏။ "ငါသည္ မေကာင္းမႈကို ျပဳမိၿပီ" ဟု ပူပန္ရ၏။ ဒုဂၢတိဘုံဘဝသို႔ ေရာက္ ပါမူကား အလြန္ပူပန္ရ၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Wednesday, April 24, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၁၁)


လကၡဏ၊ ဦး (က်စြာဆရာေတာ္)။ အနာမ႐ွိေသာ လက္။ ဆစ္ဒနီ၊ ၂၃ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝ၁၂။
အိုျခင္း ဒုကၡ၊ "အနာမ႐ွိေသာ လက္"၏ ဆိုလိုရင္း ႐ွင္းလင္း
ခ်က္၊  အကုသိုလ္ေစတနာ မျဖစ္ေစရန္ တားဆီးနည္းတို႔ကို မုဆိုးခင္ပြန္း ႏွ
င့္ ေသာတာပန္ဇနီး ဇာတ္ေၾကာင္း အကိုး အကား ျဖင့္ ေဟာၾကားေဖၚျပထားသည္။  တရားနာပါ။
လကၡဏ၊ ဦး (က်စြာဆရာေတာ္)။ သတိပ႒ာန္ ႐ႈမွတ္နည္း။ ဆစ္ဒနီ၊ ၂၄ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝ၁၂။
ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ သတိပ႒ာန္ေလးပါးကို ထိုင္လ်က္ ႐ႈမွတ္ျခင္း၊ စၾကၤံကမၼ႒ာန္း အားထုတ္ပုံ၊ အေထြေထြ အမူအရာ ႐ႈမွတ္ျခင္းစသည့္ တရားမ်ားကို ေဖၚျပေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ေသာဘဏ၊ အ႐ွင္ (ေ႐ႊျမင္းမိုရ္ဆရာေတာ္)။ ပညာျပည့္ဝ
ႏွလုံးလွေစ။ ေတာင္ဥကၠလာပ၊ ၂၂ ႏိုဝင္ဘာ ၂ဝဝ၉။

မဂၢင္႐ွစ္ပါး၏ ေခါင္းေဆာင္_ပညာမဂၢင္၊ စီးပြါးေရး၊ လူမႈဆက္ ဆံေရးႏွင့္ တရားအားထုတ္ရာတို႔တြင္ ပညာ၏ အေရးပါပုံ၊ အေကာင္းဆုံး အရသာႏွင့္ ေပ်ာ္႐ႊင္စရာ(ဓမၼ_သစၥာသိျခင္း)၊
ကုသိုလ္ေကာင္း
မႈ တိုင္းအတြက္ ေတာင္းရမည့္ ဆုေတာင္း
ႏွင့္ ေလာကုတၱရာျဖစ္
ေၾကာင္းတို႔ပါဝင္သည္။  တရားနာပါ။
ေသာဘဏ၊ အ႐ွင္ (ေ႐ႊျမင္းမိုရ္ဆရာေတာ္)။ ေနာင္ဘဝသို႔ မေရာက္မီ။ ေတာင္ဥကၠလာပ၊ ၂၁ ေမ ၂ဝဝ၇။
ခႏၶာ၏ လမ္းစဥ္ (ပဋိသေႏၶေနျခင္း၊ အိုမင္းျခင္း၊ နာမက်န္းျဖစ္
ျခင္း
ႏွင့္ ေသဆုံးျခင္း)၊ ကုသိုလ္တရားမ်ား ႐ွိျပီးေသဆုံးနည္း၊ ကပ္ၾကီးသုံးပါး (ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း၊ ဓါးလက္နက္ေဘး၊
ေရာဂါေဘး)
ႏွင့္ အနာဂတ္ဘဝမ်ားကို ေဖၚျပေဟာၾကားထား သည္။  တရားနာပါ။
ေသာဘိတ၊ အ႐ွင္ (ပတၱျမားရိပ္သာဆရာေတာ္)။ ခႏၶာတြင္းမွန္ စုံစမ္းရန္။ အမရပူရ၊ ၁၃၅၁။
တရားအားထုတ္ရန္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ေနရာ၊ ထိုင္လ်က္အား ထုတ္ရာတြင္ ႐ွိရမည့္ ခႏၶာကိုယ္ အေနအထား၊ အာနာပါန သတိပ႒ာန္ျဖင့္ သမာဓိ ထူေထာင္ျခင္း၊ အို နာ ေသ ႏွင့္ အပါယ္ေဘးမ်ား၏ အေၾကာင္းရင္း၊ မိမိခႏၶာတြင္ မည္သည့္ ဒိ႒ိ႐ွိေၾကာင္း စစ္ေဆးျခင္း စေသာ တရားမ်ားပါ႐ွိ၏။  တရားနာပါ။
ေသာဘိတ၊ အ႐ွင္ (ပတၱျမားရိပ္သာဆရာေတာ္)။ ေလးျဖာဣရိယာ ႐ႈမွတ္ပါ။ အမရပူရ၊ ၁၃၅၁။
ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ျခင္း၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ဝိပႆနာဟူသည္၊ ႐ႈမွတ္ရမည့္ေနရာႏွင့္ ႐ႈမွတ္စရာ၊ ကမၼ႒ာန္းေလးပါး၊ စ႐ိုက္ အလိုက္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ကမၼ႒ာန္း၊ ဣရိယာပုထ္ေလးပါးတို႔ တြင္ ႐ႈမွတ္ပုံ၊ သတိပ႒ာန္ႏွင့္ သတိပ႒ာနဘာဝနာတို႔ကို ႐ွင္းလင္းေဟာၾကားထား သည္။  တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Sunday, April 21, 2013

ဓမၼသာကစၧာ (၉)


ဖန္ဆင္း႐ွင္မွာ မိမိသာ

ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသုံး
ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ေတာေဒယ် ပုဏၰား၏သား သုဘလုလင္သည္ သင့္ေလ်ာ္ရာ၌ထိုင္ကာ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤသို႔ေလွ်ာက္ ထား၏။
 

သုဘ
အ႐ွင္ဘုရား၊ လူအခ်င္းခ်င္းျဖစ္ၾကပါလ်က္_
(၁) အသက္တိုျခင္း၊ အသက္႐ွည္ျခင္း၊
(၂) အနာေရာဂါမ်ားျခင္း၊ အနာေရာဂါကင္းျခင္း၊
(၃) အ႐ုပ္ဆိုးျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊
(၄) အျခံအရံမ႐ွိျခင္း၊ အျခံအရံမ်ားျခင္း၊
(၅) စည္းစိမ္ဥစၥာ႐ွားပါးျခင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေပါမ်ားျခင္း၊
(၆) အမ်ဳိးယုတ္ျခင္း၊ အမ်ဳိးျမတ္ျခင္း၊
(၇) ပညာမဲ့ျခင္း၊ ပညာ႐ွိျခင္း ဟူ၍လူမႈအဆင့္အနိ္မ့္အျမင့္တို႔ကုိ ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ ထိုအေၾကာင္း ရင္းမ်ားကား အဘယ္ပါနည္း ဘုရား။ 
ဘုရား
လုလင္၊ ေကာင္းစြာ ႏွလုံးသြင္း၍ နာယူပါ။ သတၱဝါတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မွီခိုရာအေၾကာင္းရင္း ႐ိွ၏။ ထိုကံသည္ သတၱဝါ တို႔ကို အနိမ့္-အျမင့္ ကြဲျပားျခားနားေစ၏။
သုဘ
ျမတ္စြာဘုရား၊ ဤတရားသည္ အက်ဉ္းျဖစ္၍ တပည့္ေတာ္ မသိပါ ဘုရား။ အနက္သေဘာ အက်ယ္ကို ေဟာၾကားေတာ္ မူပါဘုရား။
ဘုရား
(၁) သူတစ္ပါးကို မသနားဘဲ သတ္ျဖတ္မႈ အက်င့္ေၾကာင့္ အသက္တိုရ၏။ မသတ္ဘဲ ေ႐ွာင္ၾကဉ္ မႈေၾကာင့္ အသက္ ႐ွည္ရ၏။
(၂) သူတစ္ပါးကို ညွဉ္းဆဲမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ ေရာဂါမ်ားရ၏။ မညွဉ္းဆဲမႈေၾကာင့္ ေရာဂါနည္းပါး ရ၏။
(၃) သူတစ္ပါးကို အမ်က္ထြက္မႈ အက်င့္ေၾကာင့္ အဆင္းမလွ ႐ုပ္ဆိုးရ၏။ ေမတၱာထားမႈေၾကာင့္ အဆင္းလွပတင့္တယ္ရ၏။
(၄) သူတစ္ပါးကို ျငဴစူမနာလိုမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ အၿခံအရံမ႐ွိ
ျဖစ္ရ၏။ ျငဴစူမနာလိုကင္းမႈၾကာင့္ အၿခံအရံမ်ားျပားရ၏။
(၅)သမဏ ျဗာဟၼဏတို႔အား မေပးလႉမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာ႐ွားပါးရ၏။ ေပးကမ္းလႉဒါန္းမႈေၾကာင့္စည္းစိမ္ဥစၥာ
ေပါမ်ား
ရ၏။
(၆) မာနႀကီး၍ ခက္ထန္ၿပီး မ႐ုိေသမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ အမ်ဳိး ယုတ္ညံ့ရ၏။ ႐ုိေသႏွိမ့္ခ် မာနမေထာင္လႊားမႈ ေၾကာင့္အမ်ဳိး
ျမင့္ျမတ္ရ၏။

(၇) သမဏ ျဗာဟၼဏတို႔ကို ခ်ဉ္းကပ္ၿပီး အဖန္ဖန္မေမးျမန္းမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ ပညာမဲ့ျဖစ္ရ၏။ အဖန္ဖန္ ေမးျမန္းမႈေၾကာင့္ ပညာ႐ွိျဖစ္ရ၏။
သုဘ
အ႐ွင္ဘုရား၊ တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ျဖစ္ပါ
သည္။ လမ္းမွားသူအား လမ္းမွန္ကုိ ေျပာၾကားဘိသုိ႔ ႐ိွပါ၏။ တပည့္ေတာ္ သည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါး ကို ကိုးကြယ္ရာ
ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏။ တပည့္ေတာ္အား ယေန႔မွစ၍ ဥပါသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ ဘုရား။
ဘုရား
ဤသို႔ လူမႈအဆင့္ အနိမ့္-အျမင့္ ကြဲျပားျခားနား ေနရျခင္း
သည္ နတ္ ျဗဟၼာတို႔ ဖန္ဆင္း၍မဟုတ္၊ ဖန္ဆင္း႐ွင္မွာ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ကံေကာင္း ကံဆိုး ႏွစ္ပါးေၾကာင့္ပင္တည္း။

သာဓု သာဓု သာဓု
က်မ္းကုိး။ ။စူဠကမၼဝိဘဂၤသုတ္၊ ဝိဘဂၤဝဂ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ မဇၩိမနိကာယ္။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Thursday, April 18, 2013

ဓမၼပဒ ၁၆ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၁- ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
၁၁- ဓမၼိကဥပါသကဝတၱဳ

ဣဓ ေမာဒတိ ေပစၥ ေမာဒတိ၊
ကတပုေညာ ဥဘယတၳ ေမာဒတိ။
ေသာ ေမာဒတိ ေသာ ပေမာဒတိ၊
ဒိသြာ ကမၼဝိသုဒၶိ မတၱေနာ။
၁၆။ ေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ဤဘဝ၌လည္း ဝမ္းေျမာက္ရ၏။ တမလြန္ ဘဝ၌လည္း ဝမ္းေျမာက္ရ၏။ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ဘဝႏွစ္တန္တို႔၌လည္း ဝမ္းေျမာက္ရ၏။ ထိုေကာင္းမႈျပဳသူသည္ မိမိ၏ စင္ၾကယ္ေသာ ကံကို သိျမင္ရ၍ ဝမ္းေျမာက္ရ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ရ၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Monday, April 15, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၁ဝ)


ေတေဇာသာရ၊ ဘဒၵႏၲ (ပဲခူး)။ ထြက္ရာလမ္း တရားေတာ္။ ပဲခူး၊ ၁၃၆၉။
ဝဋ္၏ အေၾကာင္းရင္း ဘဝတဏွာကို ေဖၚျပထားျပီး၊ ေသဖို ့
ျပင္ဆင္
ျခင္း၊ သစၥာေလးပါးကို သိျမင္ရန္ အေရးပါမႈတုိ႔ကို "သိဂၤါလ" ဇာတ္ ဥပမာျပကာ ႐ွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။ () ()
ေတေဇာသာရ၊ ဘဒၵႏၲ (ပဲခူး)။ အလိုက္ေပးမွ လဲလို ့ရ။ ပဲခူး၊ ၁၃၇၀။ 
ဥတၱရမေထရ္၏ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ကိုးကားလ်က္ နိဗၺာန္ကို အလိုက္ ေပးလဲရန္ လိုအပ္သည့္ သဒၶါ၊ ဆႏၵႏွင့္ ဝီရိယတို႔ကို ႐ွင္းလင္းေဟာ ၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
သုနႏၵၵ၊ အရွင္ (ဓမၼရံသီဆရာေတာ္)။ ပါရမီမွန္လၽွင္ နိဗၺာန္ဝင္။ မိုးကုတ္၊ ၈ စက္တင္ဘာ ၂ဝဝ၄။  
ပုေရဇာတ၊ ပစၧာဇာတႏွင့္ အာေသဝန ပစၥည္းတို႔ကို ေဖၚျပ
ေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
သုနႏၵၵ၊ အရွင္ (ဓမၼရံသီဆရာေတာ္)။ ဣေျႏၵညီမွ် နိဗၺာန္ရ တရား
ေတာ္။ မိုးကုတ္၊ ၂၂ စက္တင္ဘာ ၂ဝဝ၄။ 

ဣေျႏၵ၏ အဓိပၸါယ္၊ ဣေျႏၵအမ်ိဳးအစားမ်ား၊ ဣေျႏၵညီမွ်ရန္ အေရး ၾကီးပုံႏွင့္ ကံ၏ စြမ္းရည္တို႔ကို ေဖၚျပထားသည္။  တရားနာပါ။
ဥတၱမ၊ အ႐ွင္ (သစၥာေ႐ႊစည္ ဆရာေတာ္)။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ သေဘာထား။ ရန္ကုန္၊ ၂၁ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝ၁ဝ။
"က႑ ဇာတ္" ကို အကိုးအကားျပဳကာ ဗုဒၶ၏ ဆုံးမနည္းမ်ား၊ ဥစၥာ၊ ခႏၶာႏွင့္ ဘဝတို ့မွ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာစေသာ အႏွစ္ သာရကို ထုတ္ယူျခင္း၊ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ က႑ က သိၾကားမင္း ထံမွ ေတာင္းေသာဆုမ်ား၊ အားနည္းေသာႏွင့္ အားၾကီးေသာ ေဒါသ၊လာဘႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းတို႔၏ မေကာင္းက်ိဳး မ်ားကို ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ဥတၱမ၊ အ႐ွင္ (သစၥာေ႐ႊစည္ ဆရာေတာ္)။ ဘုရားေပးေသာ ဥပမာ မ်ား။ ရန္ကုန္၊ ၃ဝ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝဝ၉။
"ပဥၥသတ ဘိကၡဳ" ဇာတ္ေၾကာင္း အကိုးအကားျဖင့္ တရား
အဆုံးတြင္ ရဟႏၲာမ်ားျဖစ္ေတာ္မူသြားၾကသည့္ ငါးရာေသာ ဘိကၡဳမ်ားအား ဥပမာစကားမ်ားသုံးကာ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကား
ေတာ္မူခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို ရွင္းျပထားသည္။  တရားနာပါ။
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Friday, April 12, 2013

ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၃)


သရဏဂုံတည္ထား အက်ိဳးမ်ား
 

သရဏဂုံသည္ လူတုိင္းအတြက္ပင္မက ကေလးငယ္မ်ားအဖို႔ပါ သင့္ေလ်ာ္ေပသည္။ ဘာမွ် မကုန္က်၊ မပင္ပန္းဘဲ သရဏဂုံ
တည္ျမဲျခင္းကို ရယူႏုိင္ပါသည္။
 

သရဏဂုံတည္ၿမဲျခင္းဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။
 

ေအာက္ပါေလးခ်က္အနက္ တစ္ပါးပါးကုိ ျပဳလုပ္လုိက္လွ်င္ ထိုျပဳသူ တစ္စုံတစ္ေယာက္သည္ သရဏဂံုေျမာက္သည္ဟု မွတ္ယူရေပမည္။ ထိုေလးခ်က္မွာ_
၁။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာဟူေသာ ရတနာျမတ္သုံးပါအား     သဒၶါ ယုံၾကည္စိတ္ျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အပ္ႏွင္းျခင္း၊
၂။ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါးကို မွီခိုအားထား
ျခင္း၊

၃။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါး၏ တပည့္အျဖစ္ ခံယူထားျခင္း၊
၄။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါးကို ႐ုိေသစြာ ႐ွိခိုးျခင္း၊
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာဟူေသာ ရတနာျမတ္သုံးပါးသည္ ေလာက၌ (အျမင့္)အျမတ္ဆုံး ျဖစ္ေပသည္။ ဤရတနာသုံးပါးထက္ သာလြန္
ျမင့္ျမတ္သည္ မ႐ွိပါေခ်။ အထြတ္အျမတ္ဆုံး ရတနာသုံးပါးအား မိမိခႏၶာကိုယ္ကို စြန္႔လႊတ္လႉဒါန္းေပးအပ္ျခင္းသည္ အလြန္အမင္း အက်ိဳးမ်ားလွပါ၏။ ျမတ္ဗုဒၶက ထုိအေၾကာင္းကို အဂၤုတၱဳိရ္ပါဠိတြင္
ေဟာၾကားဆုံးမထား၏။ သရဏဂုံ ခံယူေဆာက္တည္၍ မိမိခႏၶာ ကိုယ္ကို ေပးလႉအပ္ႏွင္းျခင္းျဖင့္ အလြန္အက်ိဳးႀကီးျမတ္ပါေပ၏ဟု
ေဟာေတာ္မူသည္။
 

"ဟႎသတီတိ သရဏံ" ဟူေသာ ပါဠိေတာ္အရ ဖိစီး ႏွိပ္စက္ ဖ်က္ဆီး တတ္ေသာေၾကာင့္ သရဏဂုံ မည္၏။ ဘာေတြကို ဖိစီး ႏွိပ္စက္ ဖ်က္ဆီး တတ္ကုန္သနည္း။ ေဘးအႏၲရာယ္၊ ရန္သူ၊ ေၾကာက္မႈ၊ ထိတ္လန္႔မႈ၊ ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ အပါယ္ေလးပါးသုိ႔လားရမႈတို႔ကို ဖိစီး ႏွိပ္စက္ ဖ်က္ဆီး တတ္၏။ ဆိုလိုသည္မွာ သရဏဂုံ တည္ၿမဲသူ တစ္ဦးအေပၚမွာ က်ေရာက္ လာမည့္ အဆိုပါ ေဘးဆိုးတို႔ကို တားျမစ္ ဖိစီး ႏွိပ္စက္ ဖ်က္ဆီး တတ္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Tuesday, April 9, 2013

ဓမၼပဒ ၁၅ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၁ - ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
၁ဝ - စုႏၵသူကရိကဝတၳဳ

ဣဓ ေသာစတိ ေပစၥ ေသာစတိ၊
ပါပကာရီ ဥဘယတၳ ေသာစတိ။
ေသာ ေသာစတိ ေသာ ဝိဟညတိ၊
ဒိသြာ ကမၼကိလိ႒မတၱေနာ။ 
၁၅။ မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ဤဘဝ၌လည္း စိုးရိမ္ရ၏။ တမလြန္ ဘဝ၌လည္း စိုးရိမ္ရ၏။ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ဘဝ ႏွစ္တန္တို႔၌လည္း စိုးရိမ္ရ၏။ ထိုမေကာင္းမႈျပဳသူသည္ မိမိ၏ ညစ္ႏြမ္းေသာ ကံကို သိျမင္၍ စိုးရိမ္ရ ပင္ပန္းရ၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Saturday, April 6, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၉)


ေဉယ်ဓမၼသာမိ၊ ဝနဝါသီ အ႐ွင္ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္္ ဆရာေတာ္)။ ဒုကၡမွန္းသိမွ ဒုကၡပယ္လို ့ရ။ ၂၈ ဇြန္ ၁၉၉၇။
ကာလရာဇ ပုဏၰား ဇာတ္ေၾကာင္းကို ကိုးကားျပီး ဒုကၡႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္ ဘဝတိုင္း သယ္ပိုးေနခဲ့ရသည့္ ဝန္ထုပ္ သုံးထုပ္တို႔အေၾကာင္း
ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ေဉယ်ဓမၼသာမိ၊ ဝနဝါသီ အ႐ွင္ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္္ ဆရာေတာ္)။ အမွတ္အသိေလးတစ္ခု၏ အက်ိဳးေပး။ ၂၃ ဇြန္ ၁၉၉၇။
သူေ႒းသမီး သုမနေဒဝီ၏ ဇာတ္ေၾကာင္း ကိုးကားခ်က္ျဖင့္ အဝိဇၨာႏွင့္ တဏွာသည္ သတၱဝါမ်ားအား သံသရာမွ ရုန္းမ ထြက္ႏိုင္ေအာင္ တြန္းပို႔ေနပုံ၊ မိမိ၏ သဘာဝကို ေျပာင္းလဲ ရာတြင္ သတိအေရးပါပုံ အေၾကာင္းႏွင့္ သတိရွိသူႏွင့္ သတိ မရွိသူ စသည္တို႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ပ႑ိတ၊ အ႐ွင္ (ဒြိပိဋကဓရ၊ မဏိရတနာဆရာေတာ္)။ ဒိ႒ိကပ္ ခြါပုံ တရားေတာ္။ ၁၂ စက္တင္ဘာ ၂ဝဝ၅။
ဒိ႒ိျဖစ္ေၾကာင္းမ်ား၊ ဒိ႒ိအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဒိ႒ိပယ္သတ္နည္းမ်ား ပါရွိသည္။  တရားနာပါ။
ပ႑ိတ၊ အ႐ွင္ (ဒြိပိဋကဓရ၊ မဏိရတနာဆရာေတာ္)။ သာသနာ ဘယ္လို ျပဳၾကမလဲ တရားေတာ္။ ၁၂ စက္တင္ဘာ ၂ဝဝ၅။
ဝိပႆ      နာ၏ ဆိုလိုရင္း၊ သာသနာျပဳျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္ ပိုမို
ေကာင္းမြန္ေသာ တစ္ခုတို႔ကို အနာထပိဏ္ သူေ႒းၾကီး၏ အငယ္ဆုံးသမီး စူဠသုဘဒၵါ ဇာတ္ေၾကာင္းျပ ျဖင့္ ရွင္းလင္း
ေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ဝါယာမိႏၵၵ၊ ဘဒၵႏၲ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္)။ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္စစ္ တရားေတာ္။ မႏၲၲေလး၊ ၁၁ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝဝ၈။
မိမိ၏ စိတ္ကို ၾကည္လင္ျဖဴစင္ ေစျခင္းငွါ စစ္ေဆးၾကည့္ၾကရန္ တိုက္တြန္းခ်က္၊ စိတ္ကို စစ္ေဆးပုံႏွင့္ အဝိဇၨာ မည္သည္ျဖစ္
ေၾကာင္းတို ့ပါဝင္သည္။  တရားနာပါ။
ဝါယာမိႏၵၵ၊ ဘဒၵႏၲ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္)။ ခႏၶာ့ေဘးရန္ တရားေတာ္။ မႏၲၲေလး၊ ၁ဝ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝဝ၈။
ခႏၶာသည္ ေဘးရန္ျဖစ္ပုံကို ရွင္းျပထားျပီး၊ မိမိ၏ စိတ္ကို ကုသိုလ္ျဖင့္ အလွဆင္ရန္ တိုက္တြန္းေဟာ ၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။ 
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Wednesday, April 3, 2013

ဓမၼသုတ (၁၉)


တဏွာကိုခြါ
မီးသည္ အေကာင္းအဆိုးမခြဲ မည္သည္ကိုမဆို ႐ိႈ ့ၿမွဳိက္တတ္ သည္။
ေရသည္ အဆိုးအေကာင္း မည္သည္ကိုမဆို သန္႔စင္ေအာင္
ေဆး
ေၾကာတတ္သည္။
ေျမၾကီးမွာ ၄င္းအေပၚသို ့ ခ်လိုရာခ် ေကာင္း မေကာင္းအကုန္ လက္ခံတတ္သည္။
ေလသည္ အနံ႔ေကာင္း အနံ႔ဆိုးမေရြး အကုန္တိုက္ခ်ပစ္တတ္
သည္။

မိုးေကာင္းကင္ႀကီးသည္ မည္သည့္ေနရာႏွင့္မွ်မထိ အားလုံးကို တညီတည္း အုပ္မိုးထားတတ္သည္။
ေကာင္းဆိုး အာ႐ုံဟူသမွ်တို႔ အေပၚတြင္ ေလ ေျမ ေရ မီး
ေကာင္း
ကင္ၾကီး (ဝါေယာ၊ ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ အာကာ
သ) တို႔ က်င့္သုံးသကဲ့သို ့မိမိတို႔သည္လည္း တဏွာ မကပ္ၿငိ
ေအာင္
ေနတတ္ၾကရမည္။ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ သာယာျခင္း ကင္း ၾကရမည္။
<ဦးသုမဂၤလ၏ 'မျငိေစႏွင့္ တရားေတာ္'>
တဏွာေက်ာ့ကြင္း
ငွက္မုဆိုး ေထာင္ထားေသာ ေက်ာ့ကြင္းတြင္ မိေနသည့္ ငွက္ ကဲ့သို ့တဏွာေက်ာ့ကြင္း၌ မိေနသူသည္ မည္သည့္အခါမွ် မလြတ္ႏိုင္ေခ်။
<ဒါက္တာအ႐ွင္ ေဆကိႏၵ၏ 'တန္ဖိုးသိမွ တန္ဖိုးရွိတယ္ တရားေတာ္'>
တဏွာႏွင့္ အဝိဇၨာ
ႏြားသည္ ႏြားသတ္သမားအား သခင္လို ခ်စ္ခင္ေနလွ်င္ အဆုံး
တြင္
ေသရမည္မွာ မလြဲေပ။
လူတို႔သည္လည္း ရုပ္ နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ကို အဝိဇၨာေၾကာင့္ မသိ သျဖင့္ တဏွာႏွင့္ ခင္ၾကျပီး အေသဆိုးႏွင့္ ေသၾကရသည္။
<ဦးဝိမလ၏ 'ရန္သူႏွစ္ေယာက္ကို အေသသတ္နည္း တရားေတာ္'>
တဏွာေလာဘ
ျမစ္ေခ်ာင္း အင္းအိုင္ အဆင့္ဆင့္မွ ေရမ်ားသည္ ပင္လယ္ သမုဒၵရာ အတြင္းသို ့မည္မွ်ပင္ စီးဝင္သြားေသာ္လည္း ျပည့္ လွ်ံသြားသည္ဟူ၍ မရွိေပ။
မီးထဲသို႔ ထည့္သမွ် ေလာင္စာသည္ အလုံးစုံ ေလာင္ကၽြမ္း သြားေလ့ရွိသည္။
ထို႔အတူ၊ မည္မွ်ျဖည့္သည္ျဖစ္ေစ အလို မျပည့္ႏိုင္သည္မွာ တဏွာေလာဘျဖစ္သည္။
<ဒါက္တာအ႐ွင္ ပညိႆ      ရ၏ 'အက်ဥ္းခ်ဳပ္တရားေလးပါး တရားေတာ္'>
Posted by ေအးဆက္