Saturday, March 30, 2013

ဓမၼပဒ ၁၃-၁၄ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၁- ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
၉- နႏၵေတၳရဝတၳဳ

ယထာ အဂါရံ ဒုစၧႏၷံ၊ ဝု႒ီ သမတိဝိဇၩတိ။
ဧဝံ အဘာဝိတံ စိတၱံ၊ ရာေဂါ သမတိဝိဇၩတိ။
ယထာ အဂါရံ သုဆႏၷံ၊ ဝု႒ီ န သမတိဝိဇၩတိ။
ဧဝံ သုဘာဝိတံ စိတၱံ၊ ရာေဂါ န သမတိဝိဇၩတိ။
၁၃။ အိမ္ကို မေကာင္းသျဖင့္ မိုးအပ္သည္႐ွိေသာ္ မိုးေရသည္
ေဖာက္ဝင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ စိတ္ကို (သမထ၊ ဝိပႆ      နာတို႔ျဖင့္)
ေကာင္းစြာ မပြားထံုအပ္သည္႐ွိေသာ္ ရာဂသည္ ေဖာက္ဝင္ႏိုင္၏။
 

၁၄။ အိမ္ကို ေကာင္းစြာ မိုးအပ္သည္႐ွိေသာ္ မိုးေရသည္ မေဖာက္
ဝင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ စိတ္ကို (သမထ၊ ဝိပႆ      နာတို႔ျဖင့္) ေကာင္းစြာ
ပြားထံုအပ္သည္႐ွိေသာ္ ရာဂသည္ မေဖာက္ဝင္ႏိုင္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Wednesday, March 27, 2013

ဓမၼပဒ ၁၁-၁၂ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၁- ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
၈- သာရိပုတၱေတၳရဝတၳဳ

အသာေရ သာရမတိေနာ၊ သာေရ စာသာရဒႆိ      ေနာ။
ေတ သာရံ နာဓိဂစၧႏၲိ၊ မိစၧာသကၤပၸေဂါစရာ။  
သာရၪၥ သာရေတာ ဉတြာ၊ အသာရၪၥ အသာရေတာ။
ေတ သာရံ အဓိဂစၧႏၲိ၊ သမၼာသကၤပၸေဂါစရာ။
၁၁။ အႏွစ္မ႐ွိေသာ တရား၌ အႏွစ္႐ွိ၏ဟု အယူ႐ွိၾကကုန္၏။ အႏွစ္ ႐ွိေသာ တရား၌မူကား အႏွစ္မ႐ွိဟု အယူ႐ွိၾကကုန္၏။ ထိုသူတို႔သည္ မွားေသာ ႀကံစည္မႈလွ်င္ (က်က္စားရာ) အာ႐ုံ႐ွိၾကကုန္ရကား အႏွစ္ ႐ွိေသာ တရားကို မရႏုိင္ၾကကုန္။
 

၁၂။ အႏွစ္႐ွိေသာ တရားကိုလည္း အႏွစ္႐ွိေသာ တရားဟူ၍ အႏွစ္ မ႐ွိေသာ တရားကိုလည္း အႏွစ္မ႐ွိေသာ တရားဟူ၍သိၾကကုန္ေသာ
ေၾကာင့္ ထိုသူတို႔သည္ မွန္ကန္ေသာ ႀကံစည္မႈလွ်င္ (က်က္စားရာ) အာ႐ုံ႐ွိကုန္ရကား အႏွစ္႐ွိေသာ တရားကို ရႏုိင္ၾကကုန္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Sunday, March 24, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၈)


စႏၵသီရိ၊ အ႐ွင္ ( ေအာင္စၾကာဆရာေတာ္)။ ေဒဝဒူတသုတၱန္ (ပ၊ ဒု၊)။ ေတာင္ဥကၠလာပ၊ ၁၇ ဇႏၷဝါရီ ၂ဝဝ၉။
ဒုစရိုက္ဆယ္ပါး၊ ငရဲက်လာသူအား ယမမင္းစစ္ေဆးျခင္း၊ ငရဲ
တြင္ႏွိပ္စက္ပုံငါးမ်ိဳး၊ သံေဝဂဉာဏ္၊ အဝီစိ ငရဲၾကီး၏ တည္
ေဆာက္ပုံ၊ ဥတၱရငရဲငယ္တြင္ ခံစားရမႈမ်ား၊ ငရဲသို႔က်ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းႏွင့္ လြတ္ကင္း ျခင္းနည္းလမ္း စသည္တို႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထား သည္။  တရားနာပါ။ () (ဒု)
စႏၵသီရိ၊ အ႐ွင္ ( ေအာင္စၾကာဆရာေတာ္)။ ဥတၱရသာမေဏ တံက်င္လၽွိဳခန္း(ပ၊ ဒု၊)။ ေတာင္ဥကၠလာပ၊ ၁၇ ဇႏၷဝါရီ ၂ဝဝ၉။  
ခႏၶာသည္ တည္ရာပုဂၢဳိလ္အား ႏွိပ္စက္ပုံ၊ ရတနာ သုံးပါးအား ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ျခင္းအက်ိဳး၊ ေရွာင္လႊဲ၍ မရေသာ ဝဋ္ စသည္ တို႔ကို ေဖၚျပထားျပီး ေလာကဓံကို ၾကံ့ၾကံ့ခံၾကရန္ႏွင့္ နိဗၺာန္
ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသည့္ တိုင္ေအာင္ ဝိပႆ      နာတရား အား ထုတ္ၾကရန္ အၾကံျပဳထားသည္။ နမူနာျပမွာ "ဥတၱရသာမ
ေဏ" ၏ ဇာတ္ေၾကာင္းျဖစ္သည္။  တရားနာပါ။ () (ဒု)
ပညာနႏၵ၊ အ႐ွင္ (သီတဂူၾကယ္)။ နည္းနည္းလွဴ မ်ားမ်ားရ (၁-၂)။ က်ဳံမေငး၊ ၁၃၇ဝ။  
တစ္ဘဝတာတြင္ အေရးအၾကီးဆုံးျဖစ္သည့္နေရးႏွင့္
ေသေရး၊ အရွင္မဟာကႆပ၏ ဂုဏ္ရည္၊ ျမင့္ျမတ္ေသာစိတ္
ျဖင့္ ဒါနျပဳျခင္း၊ ရွာေဖြ၊ သုံးစြဲ၊ စုေဆာင္းျခင္းတို႔ႏွင့္အတူ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားပါ ျပဳလုပ္ၾကရန္ အၾကံျပဳခ်က္တို႔ ပါရွိသည္။  တရားနာပါ။ (၁) (၂)
ပညာနႏၵ၊ အ႐ွင္ (သီတဂူၾကယ္)။ လူပီသေသာ လူ႔ဘဝ တရားေတာ္။ မေကြး၊ ၂၅ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝဝ၇။
လူဟူသည္၊ သိၾကားမင္း ရွိခိုးေသာ လူတို႔ကို သိၾကားမင္းႏွင့္ မာတလိနတ္သားတို႔၏ ေဆြးေႏြးစကားကို ညႊန္းဆိုကာ ေဖၚ
ျပေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
သုဇာတ၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာေအးဆရာေတာ္)။ ဒုကၡကို မုန္းၾကပါ (၁)။ တေပေက်း႐ြာ၊ ၁၃ ေမ ၂ဝဝ၉။
ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဒုကၡခုနစ္မ်ိဳးတို႔ႏွင့္ ဒုကၡ၏ အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ ျဖစ္သည့္ ခႏၶာငါးပါးတို႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
သုဇာတ၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာေအးဆရာေတာ္)။ ဒုကၡကို မုန္းၾကပါ (၂)။ တေပေက်း႐ြာ၊ ၁၃ ေမ ၂ဝဝ၉။
ဒုကၡအေပးဆုံးရန္သူ_ခႏၶာ၊ ဘဝတစ္စုံ တစ္ရာကို ဆုေတာင္း
ေနမည့္အစား နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္ေအာင္သာ ၾကိဳးစား အားထုတ္ၾကရန္ တိုက္တြန္းခ်က္၊ ဒုကၡခႏၶာကို ရြံမုန္းသြားျခင္း
ငွါ ဉာဏ္ျဖင့္ ရႈမွတ္ၾကရန္ တို႔အျပင္ နိဗၺာန္သို ႔ပို႔ေဆာင္ႏိုင္
သည့္ ဘာဝနာမယဉာဏ္ အေၾကာင္းကိုပါ ေဟာၾကားထား သည္။  တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Thursday, March 21, 2013

ဓမၼသာကစၧာ (၈)


လႉသူ မလႉသူ ဘယ္မတူ

တစ္ေန႔ေသာအခါဝယ္သုမနေဒဝီမင္းသမီးသည္ ျမတ္ဗုဒၶထံသို႔ 
ေရာက္ရွိလာ၏။ လႉသူႏွင့္ မလႉသူတို႔၏ အက်ိဳးအရာ၌ ကြာျခား ခ်က္ကို ေမးျမန္းလိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
 

မင္းသမီး
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတူသူ ႏွစ္ဦးအနက္ တစ္ဦးက လွဴ ဒါန္း
ျခင္းကို ျပဳ ၿပီး တစ္ဦးက လႉဒါန္းျခင္းကို မျပဳ ဟု ဆိုပါလွ်င္
ေသဆုံး ၾကျပီးေနာက္ နတ္ျဖစ္ခဲ့ၾကေသာ္ အဘယ္သို႔ ကြာျခား
မွာပါလဲ အရွင္ဘုရား။ 
ဘုရား
နတ္ျဖစ္တာခ်င္းတူသည့္တိုင္ လႉဒါန္းမႈကို ျပဳသူသည္ မလႉဒါန္း
သူထက္ အခ်က္ငါးမ်ိဳးတို႔တြင္ သာလြန္ေသာ အက်ိဳးကို ခံစားရ မွာျဖစ္ေပတယ္။
မင္းသမီး
အဘယ္အခ်က္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုပါတယ္ အရွင္ဘုရား။
ဘုရား
အသက္ရွည္ျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ အေျခြအရံေပါမ်ားျခင္း၊
ေက်ာ္ေစာၾကြယ္ဝျခင္း ႏွင့္ အာဏာပိုင္စိုးျခင္း အရာတို ့၌
လႉသူက သာလြန္ရရွိမွာျဖစ္တယ္။
မင္းသမီး
မွန္လွပါ၊ အကယ္၍ လူ တစ္ဖန္ျပန္ျဖစ္ၾကလွ်င္ ကြဲျပားမႈ ရွိႏိုင္ပါေသးလား အရွင္ဘုရား။
ဘုရား
ရွိေပတာေပါ့၊ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ငါးမ်ိဳးစလုံးမွာ လႉသူက သာစျမဲပဲကြဲ ့။
မင္းသမီး
ထိုသူႏွစ္ဦးတို ့ ရဟန္းေဘာင္သို ့ဝင္ေရာက္ခဲ့လွ်င္ ျခားနား
ခ်က္ ရွိဦးမွာပါလား ဘုရား။
ဘုရား
ဧကန္ရွိေပတယ္၊ လႉသူသည္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားခံရ
ျခင္း၊ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားျခင္း၊ အထူးထူးအျပားျပားသုံးစြဲ
ရျခင္း၊ အေပါင္းအေဖၚမ်ားျခင္း၊ အလြန္ေလးစား ခံရျခင္း
စသည္တို႔၌ မလႉသူထက္ သာလြန္မွာသာျဖစ္တယ္။
မင္းသမီး
ႏွစ္ဦးႏွစ္ဝ ဝိပႆ      နာတရားမ်ား ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကသျဖင့္
နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ၾကတဲ့အခါမွာ ဘယ္ပုံထူးျခားကြာဟ
မႈမ်ား ရွိမွာပါလဲ အရွင္ဘုရား။
ဘုရား
နိဗၺာန္မေရာက္မီစပ္ၾကား ဘယ္ဘဝေရာက္ေရာက္ လႉသူက
သာလြန္မွာသာျဖစ္တယ္။ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ၾကခ်ိန္မွာ
ေတာ့ ကြဲျပားမႈမရွိၾကေတာ့ဘဲ တူညီသြားၾကမွာျဖစ္ေပတယ္။
မင္းသမီး
နားလည္သေဘာေပါက္ပါျပီ အရွင္ဘုရား။
သာဓု သာဓု သာဓု
က်မ္းကိုး။ ။သုဇာတ၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာေအးဆရာေတာ္)။ ပန္းပန္မွ လွမယ္ တရားေတာ္ (၂)။ မင္းဘူး၊ ၃ ဇႏၷဝါရီ ၂ဝဝ၉။

Posted by ေအးဆက္

Monday, March 18, 2013

ဓမၼပဒ ၉-၁ဝ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၁- ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
၇- ေဒဝဒတၱဝတၳဳ

အနိကၠသာေဝါ ကာသာဝံ၊ ေယာ ဝတၳံ ပရိဒဟိႆတိ။
အေပေတာ ဒမသေစၥန၊ န ေသာ ကာသာဝမရဟတိ။
ေယာ စ ဝႏၲကသာဝႆ၊ သီေလသု သုသမာဟိေတာ။
ဥေပေတာ ဒမသေစၥန၊ သ ေဝ ကာသာဝမရဟတိ။
ဝ၉။ (ဣေႃႏၵကို) ဆုံးမျခင္းကင္း၍ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္း မ႐ွိေသာ ကိေလသာ ဖန္ရည္ မကင္းဘဲလ်က္ ဖန္ရည္စြန္းေသာ အဝတ္ (သကၤန္း) ကို ဝတ္ေသာ သူသည္ ဖန္ရည္စြန္းေသာ အဝတ္ (သကၤန္း) ႏွင့္ မထိုက္တန္။
၁ဝ။ ဣေႃႏၵတို႔ကိုဆုံးမလ်က္မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္း႐ွိေသာကိေလသာ
ဖန္ရည္ကို ေထြးအန္ၿပီး၍ သီလတို႔၌ ေကာင္းစြာေစာင့္ထိန္း သူသည္ သာလွ်င္ ဖန္ရည္စြန္းေသာ အဝတ္ ႏွင့္ ထိုက္တန္၏။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Friday, March 15, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၇)


သိရိႏၵာဘိဝံသ၊ ဘဒၵႏၲ (ေယာ ဆရာေတာ္)။ ေမတၲာတရား လူ႔႔႔စြမ္းအား (၁)။ ရန္ကုန္၊ ၂ ေဖေဖၚဝါရီ ၁၉၉၆။
ျမတ္ေသာသူတို႔၏ အျပဳအမူ ေလးရပ္ျဖစ္ေသာ သည္းခံျခင္း (ခႏၲီ)၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာႏွင့္ ေမတၱာ တရားမ်ားကို ရွင္းလင္း
ေဟာၾကား ထားသည္။  တရားနာပါ။
သိရိႏၵာဘိဝံသ၊ ဘဒၵႏၲ (ေယာ ဆရာေတာ္)။ ေမတၱာတရား လူ႔စြမ္းအား (၂)။ ရန္ကုန္၊ ၂ ေဖေဖၚဝါရီ ၁၉၉၆။
ေမတၱာစြမ္းအား၊ တစ္ဦးတည္းေနလွ်င္ သတိရွိရန္ႏွင့္အမ်ား
ႏွင့္
ေနလွ်င္ ေမတၱာထားရန္ဟူေသာ ျမတ္ဘုရား၏ ညႊန္ၾကား ခ်က္ႏွစ္ရပ္၊ သာသနာေၾကာင့္ နာမည္ေကာင္းရရွိေသာ
ပုဂၢိဳလ္မ်ား
အစရွိသည့္ တရားမ်ား ပါရွိသည္။  တရားနာပါ။
ဣႏၵက၊ အ႐ွင္ (တြံေတးဆရာေတာ္)။ ဘဝေနာင္ေရး စိတ္ေအး
ေၾကာင္း တရားေတာ္။ ၁၆ ဇူလိုင္ ၂ဝဝ၄။

ဘဝေနာင္ေရးစိတ္ေအးရေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္အေၾကာင္း ဆယ္ခ်က္၊ မိဘေက်းဇူး မည္မၽွ ၾကီးမားေၾကာင္း၊ မိဘအား အေကာင္းဆုံး ေက်းဇူးဆပ္နည္းႏွင့္ ကုသိုလ္အဆင့္ဆင့္ ပိုမို
ျမတ္ပုံတို႔ကို ေဖၚျပေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ဣႏၵက၊ အ႐ွင္ (တြံေတးဆရာေတာ္)။ လိုတရ ႏွလုံးသား တရားေတာ္။ ၁၆ ဇူလိုင္ ၂ဝဝ၄။
ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ကင္းျငိမ္းကာ မိမိရလိုသမၽွကို ရရွိေစသည့္ တရားမ်ားျဖစ္သည့္ ဗုဒၶါႏုႆတိ၊  ဓမၼာႏုႆတိ၊  သံဃာႏုႆတိ၊  သတိပ႒ာန္၊ ကရုဏာႏွင့္ ေမတၱာတရားမ်ားကို အျမဲမျပတ္ က်င့္ေဆာင္ အားထုတ္ၾကေရးအတြက္ လမ္းညႊန္ေဟာၾကား ထားသည္။  တရားနာပါ။
ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ၊ ဦး (ထူးႀကီးဆရာေတာ္)။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ ပ႒ာန္း တရားေတာ္။ ရန္ကုန္၊ ၂ဝ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝဝ၆။
အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးတို႔ကိုျပင္ျခင္း၊ ပစၥယသတၱိႏွင့္ အေျခခံ မူဝါဒတို႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ၊ ဦး (ထူးႀကီးဆရာေတာ္)။ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။ ရန္ကုန္၊ ၂ဝ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝဝ၆။
ဗုဒၶျမတ္စြာ အခါခါမိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည့္ စကား_"အပၸမာဒန သမၸာေဒထ"၊ မွတ္သားရမည့္ အရာႏွင့္ မွတ္သားပုံ၊ ဝိပႆနာ   တရား အားထုတ္ရန္ အခြင့္အလမ္းသုံးခု စသည္တို႔ကို ရွင္းျပ ထားသည္။  တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Tuesday, March 12, 2013

ဘဝေနဟန္ တရားမွန္ (၂)


က်႐ံႈးျခင္း၏ လက္သည္_ပ်င္းရိျခင္း
 

လူသားတိုင္းလိုလိုတြင္ ဖြင့္ဟမေျပာေသာ္လည္း ျဖစ္လိုေသာဆႏၵ ရည္မွန္းခ်က္အခ်ဳိ႕ရင္တြင္း၌ ကိုယ္စီကိန္းေအာင္း ေနတတ္ၾကသည္။

# လက္မႈ၊ ႏႈတ္မႈအတတ္ပညာ တစ္စုံတစ္ရာ တတ္ေျမာက္ေသာ
   ပညာတတ္ျဖစ္လိုျခင္း၊
# စည္းစိမ္ဥစၥာျပည့္စုံလိုျခင္း၊
# မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းႏွင့္ ေျခရံသင္းပင္း မ်ားလိုျခင္း၊
# ခ်မ္းသာသုခ ႐ွိလိုျခင္း၊
# အမ်ိဳးဘာသာေရးတြင္ လက္မေႏွးေသာ ကုသိုလ္ရွင္ျဖစ္လိုျခင္း၊
# အို နာ ေသ လြတ္ကင္းရာ နိဗၺာန္ကို ရလိုျခင္း စသည္တို ့ပင္တည္း။

အႏွီျဖစ္လိုမႈမ်ား မျပည့္ဝဘဲ က်႐ံႈးရျခင္း၏ လက္သည္ကို စိစစ္ရန္ကား ဂရုမထားမိသူက မ်ားသည္။ ကံကိုသာ ရိုးမယ္ဖြဲ ့တတ္ၾကသည္။ စင္စစ္ မိမိ၏ လိုအင္ဆႏၵမ်ားကို ျဖည့္ဆည္းလိုပါလၽွင္ "မပ်င္းရိေရး" သည္ အဓိကျဖစ္သည္။

# ပ်င္းရိျခင္းေၾကာင့္ လက္မႈ ႏႈတ္မႈ အတတ္ပညာ တစ္စုံတစ္ခု
    မွ်မတတ္ေျမာက္ႏိုင္။
# ပညာမတတ္သျဖင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာခ်မ္းသာဖို႔ရန္ မလြယ္ကူ။
# စီးပြါးဥစၥာ မျပည့္စုံပါလ်ွင္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းႏွင့္
    ေျခြရံသင္းပင္း ေပါမ်ားရန္ ေမၽွာ္မွန္း၍ မရ။
# မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းႏွင့္ အေပါင္းအသင္းမ်ား မရွိေသာ
    ေၾကာင့္လည္း ခ်မ္းသာသုခ မရ႐ွိႏိုင္။
# ခ်မ္းသာသုခ မ႐ွိျပန္ေသာ္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ မျပဳႏိုင္။
# ေကာင္းမႈကုသိုလ္ မျပဳႏိုင္သည့္အေလ်ာက္ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ 

    ရရွိေရးကား ေ၀းေလစြ။

"ပ်င္းရိျခင္း" သည္ သူခိုး၊ ဓါးျပမ်ားႏွင့္ ေတာရိုင္းတိရစၧာန္မ်ားထက္ပင္
ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းသည္။ မိမိထံဝင္ေရာက္ မလာေစရန္တားဆီး ရ အလြန္ခက္လွ၏။ မည္မၽွပင္ အဟန္႔အတား အထပ္ထပ္ခ်ကာ လုံျခံဳ စြာ ေနေစ၊ မိမိ၏ စိတ္ကို မဆုံးမႏိုင္လွ်င္ အခ်ိန္နရာမေ႐ြး မိမိကိုယ္ တြင္းသို ့ စိမ့္ဝင္လာတတ္သာ သေဘာရွိသည္။ တစ္ဖန္၊ နာတာရွည္
ေရာဂါႏွင့္လည္း အလားသ႑ာန္ တူျပန္သည္။ မိမိထံမွ မခြါႏိုင္၊ မထြက္ ႏိုင္ႏွင့္။ ကမၻာေပၚတြင္ အရွည္ၾကာဆုံး တည္တံ့ေနေသာ ကုရခက္သည့္ ေရာဂါဆိုးၾကီး ျဖစ္သည္ဟုဆိုက မမွားႏိုင္။ ကိုယ္တြင္ ကပ္လ်က္ ႏွိပ္စက္တတ္ ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ လူသတၱဝါ အားလုံး နီးပါးတြင္ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ျဖစ္ပြါးေနတတ္၍လည္းေကာင္း၊
"ပ်င္းရိျခင္း" ကို "ကပ္ေရာဂါ" အျဖစ္ သတ္မွတ္ ရမလိုျဖစ္သည္။
 

ပူလွ်င္ပ်င္း၊ ေအးလွ်င္ပ်င္း၊ ဆာလွ်င္ပ်င္း၊ အစာဝလွ်င္ပ်င္း၊ ေစာလွ်င္
ပ်င္း၊ ေနာက္က်လွ်င္ပ်င္း စသည္အားျဖင့္ အပ်င္းေျခာက္ပါးတည္းသာ ရွိ၍ေတာ္ေပေသးေတာ့သည္။

"ပ်င္းရိျခင္း" ေရာဂါကို "အပၸမာဒ - သတိတရား" တည္းဟူေသာ
ေဆးခ်က္ျဖင့္သာ အႏိုင္ယူ ထိုးႏွက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန ့ မိမိေနရမည့္ အခ်ိန္ တိုေတာင္းလာေနၿပီ ျဖစ္ 
ေၾကာင္းကို သတိရွိသူသည္ သိလိမ့္မည္။ သိသည္ႏွင့္အညီ မိမိလုပ္ ကိုင္ရမည့္ အလုပ္မ်ားကို တက္သုတ္ရိုက္ကာ လုပ္ကိုင္မွ ျဖစ္ေတာ့ မည္ကိုလည္း သိနားလည္ ေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ၊ "ပ်င္းရိျခင္း" ကို အလဲထိုးျပီး ဇြဲနဘဲၾကီးစြာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေတာ့ မည္မွာ ဧကန္မုခ်ပင္။

သို ့ျဖစ္ရကား၊ က်႐ံႈးျခင္း၏ လက္သည္ "ပ်င္းရိျခင္း"ကို "သတိတရား"
လက္ကိုင္ထားကာ ဟန္႔တားၾကပါစို႔။ မပ်င္းရိၾကပါ ႏွင့္ေတာ့လား။

က်မ္းကိုး။  ။ေဇာတိက၊ ဦး (ပခုကၠဴ ဓမၼသုခရိပ္သာ)။ "ေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ ့ေသာ့ခ်က္" တရားေတာ္။

Posted by ေအးဆက္

Saturday, March 9, 2013

ဓမၼပဒ ၇-၈ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၁- ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
၆- မဟာကာဠေတၳရဝတၳဳ

သုဘာႏုပႆႎ ဝိဟရႏၲံ၊ ဣႃႏၵိေယသု အသံဝုတံ။
ေဘာဇနမွိ စာမတၱညံဳ၊ ကုသီတံ ဟီနဝီရိယံ။
တံ ေဝ ပသဟတိ မာေရာ၊ ဝါေတာ ႐ုကၡံဝ ဒုဗၺလံ။
 
အသုဘာႏုပႆႎ ဝိဟရႏၲံ၊ ဣႃႏၵိေယသု သုသံဝုတံ။
ေဘာဇနမွိ စ မတၱညံဳ၊ သဒၶံ အာရဒၶဝီိရိယံ။
တံ ေဝ နပၸ သဟတိ မာေရာ၊ ဝါေတာ ေသလံဝ ပဗၺတံ။
တင့္တယ္၏ဟု အဖန္ဖန္႐ႈ၍ေနေသာ ဣေႁႏၵတုိ႔၌ မေစာင့္စည္းဘဲ
ေဘာဇဉ္၌ အတုိင္းအ႐ွည္ကို မသိမူ၍ ဝီရိယယုတ္ေလ်ာ့ ပ်င္းရိသူ ကို ေလမုန္တိုင္းသည္ အားနည္းေသာ သစ္ပင္ကို ႏွိပ္စက္ၫွဉ္းဆဲ ဘိသကဲ့သုိ႔ (ကိေလသာ) မာရ္သည္ စင္စစ္ ႏွိပ္စက္ႏုိင္၏။ 


မတင့္တယ္ ဟု အဖန္ဖန္ ႐ႈ၍နေသာ ဣေႁႏၵတုိ႔၌ ေကာင္းစြာ
ေစာင့္စည္းလ်က္ ေဘာဇဉ္၌ အတုိင္းအ႐ွည္ကို သိ၍ သဒၶါတရား
႐ွိသျဖင့္ထက္သန္သာလုံ႔လ႐ိွသူကို ေလမုန္တိုင္းသည္ ေက်ာက္
ေတာင္ႀကီးကို မႏွိပ္စက္ မညွဉ္းဆဲႏုိင္ဘိသကဲ့သို႔ (ကိေလသာ) မာရ္သည္စင္စစ္မႏွိပ္စက္ႏုိင္။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

Wednesday, March 6, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၆)


ကုမာရ၊ အ႐ွင္ (ဓမၼဓရ)။ လူ႔ဘဝ၏ ဖန္ဆင္းရွင္ (ပ)။ မႏၲေလး၊ ၁၃၇၁။
တရားနာျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၊ တရာနာၾကားရာတြင္ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္မ်ား၊ သစၥာတရားႏွင့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး
တို႔၏ တန္ဖိုး၊ ဗုဒၶ၏ ဝါဒ၊ တရားနာပုဂၢိဳလ္ အမ်ိဳးအစားမ်ားႏွင့္ ကံအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ဘဝမ်ား ကြဲျပားျခင္းစေသာ
တရားမ်ား ပါဝင္သည္။  တရားနာပါ။
ကုမာရ၊ အ႐ွင္ (ဓမၼဓရ)။ လူ႔ဘဝ၏ ဖန္ဆင္းရွင္ (ဒု)။ မႏၲေလး၊ ၁၃၇၁။
ဘဝအယူအဆမ်ား၊ ကံအမ်ိဳးအစားမ်ားႏွင့္ ကံအက်ိဳးေပး၊ ကံ အက်ိဳးေပးကာလ စသည္တို႔ကို ေဖၚျပေဟာ ၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ဇနိတာလကၤာရ၊ ဘဒၵႏၲ။ ဉာဏ္စဥ္စိတ္ျဖာ ခြဲသိပါ။ ရန္ကုန္၊ ၁၂ ဩဂုတ္ ၂ဝဝ၇။
အရာအားလုံးတို႔တြင္ ဉာဏ္ပညာသည္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပုံ၊ နိဗၺာန္သို႔ပို ့ေဆာင္ေပးႏိုင္သည့္ ဉာဏ္သုံးမ်ိဳး (ယထာဘူတ၊
နိဗၺိႏၶ၊ မဂ္ ဉာဏ္) ႏွင့္ အနိစၥ ရႈမွတ္နည္း ေလးမ်ိဳးတုိ႔ကို ရွင္း လင္း ေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ဇနိတာလကၤာရ၊ ဘဒၵႏၲ။ အစြဲျပဳတ္မွ နိဗၺာန္ရ။ ရန္ကုန္၊ ၁၁ ဩဂုတ္ ၂ဝဝ၇။
နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳမည့္ ပုဂၢိဳလ္၊ ေသဆုံးခါနီး လူမမာျဖစ္ သည့္ အနာထပိဏ္ သူၾကြယ္အား အရွင္သာရိပုတၱရာညႊန္ျပ
ေသာ ဥပါဒါန္ ျဖဳတ္နည္း စသည့္ တရားမ်ားကိုေဟာၾကား ထားသည္။ 
တရားနာပါ။
ပညာေဇာတ၊ အရွင္ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ)။ ဆယ့္တစ္မီးျငိမ္းမွ နိဗၺာန္ရ အလုပ္ေပးတရားေတာ္။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၈။
ဆယ့္တစ္မီးႏွင့္ ယင္းတုိ႔ကို ျငိမ္းသတ္ပုံကို ေပၚလြင္ထင္ရွား
ေအာင္ ရွင္းလင္း ေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ပညာေဇာတ၊ အရွင္ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ)။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကား သတၱဝါမ်ားကို ဖန္ဆင္းထားပါသလဲ။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၉။
သတၱ၀ါမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းျပီး မာရ္နတ္ႏွင့္ ဘိကၡဳနီ ရဟႏၱာမ တစ္ပါးတုိ႔၏ အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုစကားကို ရွင္းလင္းေဖၚျပ
ေဟာၾကားထားသည္။   တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္


Sunday, March 3, 2013

ဓမၼသုတ (၁၈)


ဉာဏ္
ဉာဏ္တည္းဟူေသာ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးကို ႏွိပ္သြားလွ်င္ မည္မွ်ေမွာင္သည္ျဖစ္ေစ အကုန္အစင္ ျမင္ရ၏။
<ဝါယာမိႏၵ၊ ဦး။ ဒုကၡရင္းကာ သုခရွာ တရားေတာ္>
ဉာဏ္ပညာအလင္း
အေမွာင္ထဲတြင္ မီးထြန္းလိုက္သည့္အခါ မီးေရာင္ေၾကာင့္ အေမွာင္ေပ်ာက္သြားသည္။ မူလကတည္းက အေမွာင္ထဲ
တြင္ ရွိေနသည့္အတြက္ မျမင္ရသည့္ အရာမ်ားကို မီးေရာင္ က ျမင္ေအာင္ျပသည္။
အဝိဇၨာအေမွာင္ ဖုံးေနေသာေၾကာင့္ အျမဲရွိေနသည့္ နိဗၺာန္ကို မျမင္သည္ကို ျမင္ေအာင္ျပသည္မွာ ဉာဏ္၊ အဝိဇၨာကို ႏွင္
ထုတ္ႏိုင္သည္မွာ ဉာဏ္ျဖစ္သည္။
ဉာဏ္ပညာအလင္း မရွိေသာေၾကာင့္ အျမဲရွိသည့္ နိဗၺာန္ကို မျမင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
<ဝိမလ၊ ဦး။ အဖုံးႏွစ္ခ်ပ္ ဖြင့္ၾကည့္မွ နိဗၺာန္ျမင္ရပုံ တရားေတာ္>
ဉာဏ္သတၱိ
ေထာပတ္ဆီအျပည့္ထည့္ထားေသာ ေျမအိုးသည္ ေရထဲသို႔
က် ၍ကြဲသြားေသာ္ အတြင္းမွ ေထာပတ္ဆီသည္ ေရေပၚသို႔
တက္လာသည္။
အိုးကြဲႏွင့္တူေသာ ခႏၶာသည္သာ ပ်က္စီးသြားမည္ျဖစ္ေသာ္
လည္း ေထာပတ္ဆီႏွင့္တူေသာ ဉာဏ္ကား ပ်က္စီးမသြားေခ်။
<သုမဂၤလ၊ ဦး။ သစၥာအနက္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ခ်က္၊ နိေရာဓ -၃ တရားေတာ္>
ဉာဏ္အားကိုး
ေလွစီးသြားသူသည္္ ေလွကိုအားကိုးရသည္။
ျဖစ္ပ်က္ရႈသည့္ ဉာဏ္ႏွင့္ ျဖစ္ပ်က္အဆုံးကို ျမင္ႏိုင္ေသာ ဉာဏ္သည္ အားထုတ္သူအတြက္ အေကာင္းဆုံးအားကိုးရာ
ျဖစ္သည္။

<ဝိမလ၊ ဦး။ အေကာင္းဆုံး အားကိုးရာ တရားေတာ္>
ဉာဏ္ဦးဆိုက္ရာ
ကမ္းနားသို ့ ေလွဦးဆိုက္သကဲ့သို ့ မိမိ၏ ဉာဏ္သည္ နိေရာဓသစၥာသို ့ ဦးဆိုက္ရမည္။
<ေဆကိႏၵ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္။ အစကသာ ၾကိဳသိခဲ့ရင္ တရားေတာ္>

Posted by ေအးဆက္