Sunday, January 27, 2013

ဓမၼပဒ ၂ [ခုဒၵကနိကာယ္]


၁။ ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
၂။ မ႒ကု႑လီဝတၳဳ

မေနာပုဗၺဂၤမာ ဓမၼာ၊ မေနာေသ႒ာ မေနာမယာ။
မနသာ ေစ ပသေႏၷန၊ ဘာသတိ ဝါ ကေရာတိ ဝါ။
တေတာ နံ သုခမေႏြတိ၊ ဆာယာဝ အနပါယိနီ။

နာမ္ခႏၶာ (ေလးပါး) တို႔သည္ စိတ္လွ်င္ ေ႐ွ႕သြား႐ွိကုန္၏။ စိတ္လွ်င္ အႀကီးအမႉး ႐ွိကုန္၏။ စိတ္ျဖင့္ ၿပီးကုန္၏။ သန္႔႐ွင္းၾကည္လင္ေသာ စိတ္ျဖင့္အကယ္၍ ေျပာဆိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း
ေကာင္း၊ ႀကံစည္ေသာ္လည္းေကာင္း ထို
(ေျပာဆို ျပဳလုပ္ ႀကံစည္မႈ) ေၾကာင့္ အရိပ္သည္ (လူကို) မစြန္႔မူ၍ အစဉ္လုိက္ဘိသကဲ့သို႔ ထိုသူ
သို႔ ခ်မ္းသာသည္ အစဉ္လိုက္ေလ၏။

Posted by ဉာဏ္ဦး

Thursday, January 24, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၂)


နႏၵမာလာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာဘဒၵႏၲ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU)ရုပ္တရား ကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း အေၾကာင္း (၁)။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၇ဝ။

ရုပ္တရားကို ေလ့လာသုံးသပ္ရာတြင္_ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို ႏွိုင္းယွဥ္
ျခင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ရုပ္ဟုေခၚဆိုရၾကာင္းႏွင့္ ရုပ္ေဖာက္
ျပ
န္ေျပာင္း
လဲရျခင္း အေၾကာင္း၊ ရုပ္ဟူသည္ႏွင့္ ရုပ္ျဖစ္
ေၾကာင္းတရား
စသည္တို႔ ပါ၀င္ေအာင္ ေဟာၾကားထားသည္။   တရားနာပါ။

နႏၵမာလာဘိဝံသ၊ ေဒါက္တာဘဒၵႏၲ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU)
ရုပ္တရား ကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း အေၾကာင္း (၂)။ ရန္ကုန္၊ ၁၃၇ဝ။

ရုပ္ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးကို အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားျပျခင္း၊ ပဋိသေႏၶအမ်ဳိး အစားမ်ား လူတို႔သေႏၶတည္ေန ရပုံ၊ ရုပ္၏ လကၡဏာမ်ားႏွင့္ ရုပ္တရားကို သိရွိျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးတို႔ကို ေဖၚျပေဟာ
ၾကားထားသည္။   တရားနာပါ။

ပညိႆရ၊ ေဒါက္တာအရွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ပဲခူး)
ၿဖဴစင္ေသာစိတ္ထား။ ပဲခူး၊ ၁၁ ေဖေဖၚဝါရီ ၂ဝဝ၇။

တစ္ကိုယ္လုံး မီးစြဲေလာင္ေနေသာ ေျမြ ျပိတၱာအေၾကာင္းကို ညႊန္ျပလ်က္ စိတ္ကို ညစ္ႏြမ္းေစ သည့္ ကာမစၧႏၵနီဝရဏ (ေလာဘ)ႏွင့္ ဗ်ာပါဒ နီဝရဏ (ေဒါသ) စေသာ နီဝရဏႏွစ္ပါး ကို ထင္ရွားေအာင္ ေဖၚျပထားျပီး ယင္းတို႔ကို ေက်ာ္လႊားကာ စိတ္ကိုျဖဴစင္ေအာင္ထားပုံတို႔ကို ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

ပညိႆရ၊ ေဒါက္တာအရွင္ (ဓမၼဒူတ၊ ပဲခူး)
ဘဝစစ္တမ္း။ ပဲခူး၊ ၉ ႏုိဝင္ဘာ ၂ဝဝ၆။

အရွင္ရ႒ပါလႏွင့္ ေကာတဗ်မင္းတို႔၏ တရားေဆြးေႏြးစကား ကို ကိုးကားလ်က္ မိမိ၏ ဘဝကို စစ္တမ္း ထုတ္ၾကရန္ႏွင့္
၁။ အို နာ ေသျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဘဝသည္ မတည္ျမဲေၾကာင္း၊ ၂။ မိမိ အားထုတ္ထားသာ တရားမွတစ္ပါး အားကိုးစရာ မရွိေၾကာင္း၊ ၃။ ေသသည္၏ ေနာက္တြင္ ပိုင္ဆိုင္သမွ်တို႔ကို စြန္႔ခြါခဲ့ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဟူ၍ မရွိေၾကာင္းႏွင့္ ၄။ တဏွာ ေလာဘေၾကာင့္မည္သည့္အခါမွ် ျပည့္စုံေက်နပ္
ျခင္း မရွိႏိုင္ေၾကာင္းတို႔ကို စိတ္တြင္ စြဲျမဲထားၾကရန္ ဆုံးမ
ေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။

ဝိမလ၊ ဦး (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)
ဉာဏ္သုံးဆင့္တက္ပုံႏွင့္ အလုပ္ စဥ္ျပတရား။ မိုးကုတ္၊ ၉ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၅၉။

မဂ္ဉာဏ္ အဆင့္သုံးဆင့္တက္ပုံႏွင့္ မဂ္ဉာဏ္သည္ က်င့္ၾကံ အားထုတ္မွသာ ရရွိႏိုင္ျပီး တစ္ပါးသူထံမွ ခြဲေဝယူ၍ မရရွိႏိုင္ 
ၾကာင္းတို႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။   တရားနာပါ။

ဝိမလ၊ ဦး (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)
ဥတၱရလုလင္ဥပမာျပ၊ ဝိပႆနာ အားထုတ္နည္း။ မိုးကုတ္၊ ၁ဝ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၅၉။

သံသရာကို အဆုံးသတ္ျခင္း အလို႔ငွါ အားထုတ္ရမည့္ ဝိပႆနာ က်င့္စဥ္ကို "ဥတၱရလုလင္" ဇာတ္ေၾကာင္း ဥပမာျပျဖင့္ လိုရင္းတိုရွင္း နည္းေပးေဖၚျပထားသည္။   တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Monday, January 21, 2013

ဓမၼသာကစၧာ (၆)


သိၾကားမင္းရွိခိုးေသာ လူပီသသူမ်ား

တစ္ပါးေသာ ကာလကျဖစ္သည္။ သိၾကားမင္း၏ ေစခိုင္းခ်က္အရ အပါးေတာ္ျမဲ မာတလိနတ္သားသည္ အာဇာနည္ျမင္းတစ္ေထာင္
ကေသာ ရထားကို အသင့္ျပင္ကာ ေစာင့္စားလ်က္ေန၏။ သိၾကား
မင္းသည္ ေဝဇယႏၲာနန္းျပာသာဒ္မွ ဆင္းသက္မလာမီ ဦးစြာေအာက္ အရပ္သို ့ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးေလသည္။ ထို႔ ေနာက္မွ ရထား ဆီသို ့ လွမ္းႂကြေတာ္မူလာသည္။ ဤအျခင္းအရာကို ျမင္ေတြ႔ရေသာ မာ တလိနတ္သားကား ဘဝင္မက်ျဖစ္မိသည့္အေလ်ာက္ သိၾကားမင္း အား ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းေတာ့သည္။  

မာတလိ         
အရွင္သိၾကားမင္း၊ အရွင့္အား နတ္မင္းၾကီးေလးပါးႏွင့္ တကြ နတ္အေပါင္းတို႔က ရွိခိုးၾကရသည္ မဟုတ္ပါလား၊ သို႔ပါလ်က္ အရွိခိုးခံ အရွင္သိၾကားမင္းက အဘယ္သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ရွိခိုး  ေနျပန္ပါသလဲ ဘုရား။
သိၾကားမင္း    
လူ႔ျပည္မွာရွိတဲ့ လူသားမ်ားစြာထဲက လူပီသသူေတြကို ငါသိ ၾကားမင္း ရွိခိုးျခင္းျဖစ္တယ္ မာတလိ။
မာတလိ         
လူထဲကလူေတြထဲမွာ လူပီသသူေတြရယ္လို ့တစ္မ်ိဳး ထပ္ျပီး ရွိပါေသးလားဘုရား။
သိၾကားမင္း    
ရွိပါေလဘိ မာတလိရယ္။
မာတလိ         
ဒါျဖင့္ လူပီသသူဆိုတာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ေခဆိုေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
သိၾကားမင္း    
မိဘကို လုပ္ေကၽြးျခင္း ကုသိုလ္ေတြ ရယူေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ မိဘ
ကို ရွိခိုးျပီးမွ အိပ္ေလ့ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ရတနာသုံးပါးကို ဦးထိပ္
ထား ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေနတဲ့ ဥပါသကာ ဥပါသိကာ အစစ္
ျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ လူတို႔က်င့္အပ္တဲ့ ငါးပါးသီလကို ခါးဝတ္ပမာ
ျမဲျမံစြာေစာင့္ထိန္းနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ မိမိရဲ႕သားမယားကို တရား သျဖင့္ လုပ္ေကၽြးေစာင့္ေ႐ွာက္ေန
တဲ့ ပုဂၢိဳလ္န႔ဲ သာသနာ့ဝန္ ကို ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ေထရ္ရွင္ ရဟန္းစတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြဟာ လူပီသသူေတြပဲမာတလိရဲ႕မွတ္ထားကြဲ ့။
မာတလိ         
မွတ္သားထားပါမယ္ အရွင္သိၾကားမင္း။
သိၾကားမင္း    
ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြဟာရွိခိုးထိုက္သူေတြျဖစ္လို ့ငါသိၾကားမင္း ရွိခိုးျမဲျဖစ္တယ္။ ယခုကစလို႔ သင္သည္လဲပဲ အႏွီလူပုဂၢိဳလ္ မ်ားကို ရွိခိုးေပေတာ့ မာတလိ။
မာတလိ         
မွန္လွပါ မေမ့မေလ်ာ့ ရွိခိုးပါမည္ အရွင္သိၾကားမင္း။
သိၾကားမင္း     
ေကာင္းေလစြ၊ ေကာင္းေလစြ၊ ေကာင္းေလစြ။
က်မ္းကိုး။  ။ပညာနႏၵ၊ အရွင္ (သီတဂူၾကယ္တစ္ပြင့္)။ "လူပီသေသာ လူ႔ဘဝ" တရားေတာ္။ မေကြးၿမိဳ႕။

Posted by  ေအးဆက္

Friday, January 18, 2013

ဓမၼပဒ ၁ [ခုဒၵကနိကာယ္]

 
- ယမကဝဂၢ၊ အစုံျဖစ္ေသာ တရားေတာ္မ်ား
- စကၡဳပါလေတၳရဝတၳဳ

မေနာပုဗၺဂၤမာ ဓမၼာ၊ မေနာေသ႒ာ မေနာမယာ။
မနသာ ေစ ပဒုေ႒န၊ ဘာသတိ ဝါ ကေရာတိ ဝါ။
တေတာ နံ ဒုကၡမေႏြတိ၊ စကၠံဝ ဝဟေတာ ပဒံ။

နာမ္ခႏၶာ (ေလးပါး) တို႔သည္ စိတ္လွ်င္ ေ႐ွ႕သြား႐ွိကုန္၏။ စိတ္လွ်င္ အႀကီးအမႉး႐ွိကုန္၏။ စိတ္ျဖင့္ ၿပီးကုန္၏။ ျပစ္မွားလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ အကယ္၍ ေျပာဆိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပဳလုပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႀကံစည္ေသာ္လည္းေကာင္း ထို (ေျပာဆို ျပဳလုပ္ ႀကံစည္မႈ) ေၾကာင့္ လွည္းဘီးသည္ ဝန္ေဆာင္ႏြား၏ ေျခရာသို႔ အစဉ္လုိက္ဘိသကဲ့သို႔ ထိုသူသို႔ဆင္းရဲသည္ အစဉ္လိုက္ေလ၏။

Posted by ဉာဏ္ဦး

Saturday, January 12, 2013

ေထရဝါဒ ေဟာဓမၼ (၁)

ဇဝန၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာ႐ွင္)။ ေထရဝါဒ မွတ္ေက်ာက္။ ရန္ကုန္၊ [ခုႏွစ္မပါ။]

ေထရဝါဒ၏ အဓိပၸါယ္၊ အခ်ိန္၏ တန္ဖိုး၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔က အခ်ိန္ကို မည္သို႔အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးျပဳပုံႏွင့္ မသူေတာ္တို႔အခ်ိန္ ၿဖဳံးေနၾကပုံ၊ ရဟႏၲာႏွင့္ ပုထုဇဥ္တို႔၏ ကြာျခားခ်က္၊ အစြန္း သုံးပါး ကိုေရွာင္ကာ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ေထရဝါဒ၏ မွတ္ေက်ာက္၊ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား စသည္တို႔ပါရွိသည္။ တရားနာပါ။
ဇဝန၊ အ႐ွင္ (ေမတၱာ႐ွင္)။ ဓမၼအေမြ။ ရန္ကုန္၊ [ခုႏွစ္မပါ။]

အာစိဏၰကံ ကုသိုလ္ ျပဳလုပ္ၾကရန္ အၾကံျပဳထားျပီး၊ နေမာတႆ ဘုရားရိွခိုး၊ ငါးပါးသီလႏွင့္ သရဏဂုံ အက်ိဳးမ်ားကို ဥပမာမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းထားသည္။ အာမိသအက်ိဳးႏွင့္ ဓမၼအေမြမ်ား အေၾကာင္း ကိုလည္း ဇာတ္ေၾကာင္းသာဓကအမ်ိဳးမ်ိဳး ေဖၚျပေဟာၾကားထား
သည္။ ထို ့ျပင္၊ ေသာတာပန္၊ ပညတ္၊ ပရမတ္ႏွင့္ နိဗၺာန္တို႔၏ အဓိပၸါယ္ ဆိုလိုရင္းႏွင့္ ဘာသာေရး အေမး အေျဖမ်ား ပါရိွသည္။
တရားနာပါ။
ဉာဏိႆရ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္ (သီတဂူဆရာေတာ္)။ ေထရဝါဒနိဒါန္း တရား။ ရန္ကုန္၊ ၂ ဇြန္ ၂ဝဝဝ။

ေထရဝါဒ သာသနာဟူသည္၊ ေထရဝါဒသာသနာ၏ ထူးျခားေသာ လကၡဏာမ်ား၊ အရွင္မဟာကႆပ အား ေလးစားထိုက္ပုံႏွင့္ သံဃအစည္းအေဝးၾကီးတြင္ မေထရ္ျမတ္ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ မူဝါဒ သုံးခ်က္၊ ပထမသဂၤါယနာတင္ အေၾကာင္းႏွင့္ ေထရဝါဒႏွင့္ မဟာသံဃိကဟု သာသနာႏွစ္ရပ္ ကြဲျပားသြားျခင္းတို႔ကို ေဖၚ
ျပေဟာၾကားထားသည္။   
တရားနာပါ။
ဉာဏိႆရ၊ ေဒါက္တာအ႐ွင္ (သီတဂူဆရာေတာ္)။ ေထရဝါဒ သဂၤါယနာ တင္တရား။ ရန္ကုန္၊ ၃ ဇြန္ ၂ဝဝဝ။

ဘိကၡဳ အပရိဟာနိယ (သံဃာႏွင့္သာသနာၾကီးပါြးေၾကာင္း)ႏွင့္ ရာဇ အပရိဟာနိယ (မင္းႏွင့္ သာသနာ ၾကီးပြါးေၾကာင္း) တရား မ်ား၊ ဗုဒၶ၏ အလုပ္အေကၽြးအျဖစ္ လက္ခံျခင္းမျပဳမီ အရွင္ အာနႏၵာ က ဗုဒၶအား ပန္ၾကားေသာ ေတာင္းဆိုခ်က္ ရွစ္ခု၊ ပထမမွ ဆ႒မ သဂၤါယနာတင္အထိ က်င္းပျခင္းမ်ား၊ အရွင္အာနႏၵာ ပရိနိဗၺာန္စံ လြန္ေတာ္မူျခင္း စသည္တို႔ကို ေဖၚျပေဟာၾကား ထားသည္။   တရားနာပါ။
သုမဂၤလ၊ ဦး (ဒယ္အိုိးဆရာေတာ္)။ ဓမၼေက်းဇူး။  ျပင္ဦးလြင္၊ ၄ ေမ ၂ဝဝ၈။

ဓမၼ၊ သီလ၊ သမာဓိႏွင့္ ပညာတို႔ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုျပျခင္း၊ ဓမၼ၏
ေက်းဇူး၊ ဓမၼကို ဖ်က္ဆီး၍ မရႏိုင္ပုံ၊ ေလာကၾကီး အဘယ္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနရ
ေၾကာင္း ေဟာၾကားထားျပီး တရားေဆာင္သူ
ျဖစ္ၾကေစရန္လည္း တိုက္တြန္းထားသည္။  
တရားနာပါ။
သုမဂၤလ၊ ဦး (ဒယ္အိုိးဆရာေတာ္)။ ဓမၼအား။ ျမင္းကဆိပ္၊ ၂၃ ဇႏၷဝါရီ ၂ဝဝ၉။

ဓမၼ၏ အင္အားကို ေဖာ္ညၼန္းလ်က္ သီလ၊ သမာဓိနွင့္ ပညာတို႔
သည္ မိမိတို႔၏ ဘဝကို ေစာင့္ေရွာက္သည့္အေၾကာင္းကို‘တံုတိလ ဝက္ညီေနာင္’ ဇာတ္ေၾကာင္းျဖင့္ ေဟာၾကား
ထားသည္။   တရားနာပါ။


Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Sunday, January 6, 2013

ဓမၼသုတ (၁၆)

ဆင္ငယ္နည္းတူ အားထုတ္မူ
ဆင္ငယ္ေလးသည္ၾကီးလာေလေလ တျဖည္းျဖည္း
ပိုမိုေလးလံေသာ ဝန္ကို မ ႏုိင္ေလေလျဖစ္သည္။
တရားအားထုတ္သူသည္လည္း ဇြဲလုံ ့လဝီရိယျဖင့္ တိုး၍တိုး၍ ရင့္သန္လာေအာင္ အားထုတ္ႏိုင္သည္ႏွင့္အမွ် တရားတိုးကာ ရည္မွန္းရာလမ္းဆုံးသို ့ေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
< ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)။ ဝီရိယအကူအညီျဖင့္ သမာဓိပညာမဂၢင္ဆိုက္ေအာင္ ပြါးမ်ားနည္း တရားေတာ္ >

တရားအားထုတ္သူ၏ အလုပ္
အပင္စိုက္၊ ေရေလာင္း၊ ေပါင္းသင္ျခင္းသည္ စိုက္ပ်ိဳးသူ၏ အလုပ္ျဖစ္သည္။ အပြင့္ပြင့္ျခင္း၊ အသီးသီးျခင္းတို႔မွာ သူ႔ဘာသာျဖစ္လာလိမ့္မည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတို ့ျဖစ္ခြင့္မေပးေသာအားျဖင့္ ပယ္ျခင္းသည္ တရားအားထုတ္သူ၏ အလုပ္ျဖစ္သည္။ ပယ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္ တရားရရွိမည္သာျဖစ္၏။
< ေဒါက္တာအ႐ွင္ ေဆကိႏၵ (ဓမၼဒူတ၊ ေမွာ္ဘီ)။ အစကသာၾကိဳသိခဲ့ရင္ တရားေတာ္ >

သိ ပယ္ ဆိုက္ ပြါး အေလးထား

ၾကက္မႀကီးသည္ ဥမွခ်က္ခ်င္း အေကာင္ငယ္ကေလးမ်ား
ေပါက္လို၍ မရ။
ဝပ္ျခင္း၊ ၾကက္ေငြ ့ေပးျခင္းႏွင့္ ၾကက္နံ ့ေပးျခင္းမ်ားကို
ျပဳလုပ္ရသည္။
တရားအားထုတ္သူမ်ားသည္လည္း သိ၊ ပယ္၊ ဆိုက္၊ ပြါး ကိစၥေလးရပ္ ျပဳလုပ္မွသာ တရားရႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
< အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ)။ လမ္းရွင္းေနမွ ႐ႈပြါးရ တရားေတာ္ >

အခ်ိန္လြန္မွ အားထုတ္မရ

အခ်ိန္လြန္မွ တရားအားထုတ္ျခင္းသည္ ခရမ္းသီးပိန္ကို ဓါးတုံးႏွင့္ လွီးသကဲ့သို ့ခရီးတြင္ျခင္း မရွိေခ်။
< အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္)။ သိ ပယ္ ဆိုက္ ပြါး တရားေတာ္ >

Posted by ေအးဆက္

Tuesday, January 1, 2013

ႏွစ္သစ္အေတြး (၂ဝ၁၃)


နက္ဖန္ဘာလုပ္ရမလဲ၊
တင္ၾကိဳေတြးကာ အသင့္ျပင္စျမဲ။
အေသနီးတာ စိတ္မစြဲ၊
တကယ္ေတြးၾကဖို ့က "ေသျခင္း" ပဲ။

Posted by  ေအးဆက္