Sunday, February 26, 2012

ဗုဒၶ၏ အဆင္းေတာ္ျမတ္ [၃]



အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_သူတစ္ပါးကို ေကာင္းေစလို၍ ကုသိုလ္၊ 
ဥစၥာ၊ မိတ္ေဆြ၊ ပညာလိုရာမ်ားတိုးပြါးရာတိုးပြါးေၾကာင္းေဆာင္
ရြက္ေပးခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၁၇) မရိုးစည္ကဲ့သို ့လုံးဝန္းသည့္လည္ 
ပင္းရိွျခင္း။ (၁၈)လက္ျပင္ရိုးႏွစ္ဖက္အၾကား၌ အသားျပည့္ျဖိဳး
ေနၿပီး ေက်ာကုံးမွာလည္း ခြက္၍ မေန၊ အေရးအေၾကာင္းမထင္ ဘဲ ျပည့္ျဖိဳးျခင္း။ (၁၉) ျခေသၤ့မင္း၏ ေ႐ွ႕ကိုယ္ထည္ပမာ ေရွ ့
ပိုင္းကိုယ္ထည္ၾကီးကာ ေယာက်္ားပီသျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ေလာကီႏွင့္ ေလာကုတၱရာဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ား အလုံးစုံ
ျပည့္စုံျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_သတၱဝါမ်ားကို နာက်င္ပင္ပန္းေအာင္ 
ညွဥ္းပန္းမႈ မျပဳခဲ့ေပ။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၂ဝ) ပါစက ဝမ္းမီးကို မွ်တေစသည့္ 
အရသာကို ေဆာင္ယူႏုိင္ေသာ အေၾကာ ခုနစ္ေထာင္ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_မည္သည့္ ေရာဂါမွ်မရိွ ပကတိက်န္းမာျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_မည္သည့္အခါမွ် သူတစ္ပါးအား မ်က္
ေစာင္းမထိုး၊ မ်က္ေမွာင္မကုတ္၊ ေဒါသႏွင့္ မၾကည့္၊ ျပံဳးျပံဳး
ရႊင္ရႊင္ ၾကည္ၾကည္ လင္လင္ႏွင့္သာ ၾကည့္ေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၂၁) ညိဳၾကည္ေသာ မ်က္လုံးရွိျခင္း။  
(၂၂) မ်က္ေတာင္ေမြး ေသးသြယ္ေကာ့ပ်ံ၍ေနျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ပီယသိဒၶိေဆး ရွိသည့္အလား လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱဝါ 
အားလုံးတို႔၏ ၾကည္ညိဳ ခ်စ္ခင္ျခင္းကို ခံေတာ္မူရျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ဘဝတိုင္းတြင္ မည္သည့္ကုသိုလ္ကို ျပဳ 
သည္ျဖစ္ေစ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၂၃) နဖူးေတာ္ (ဆံစ၏ ေအာက္လက္
ႏွစ္သစ္) တြင္ နဖူးသင္းက်စ္ေတာ္ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ သုံးဆယ့္တစ္ဘုံ၌ က်င္လည္ၾကကုန္ေသာ သတၱဝါ 
အားလုံးသည္ ဗုဒၶ၏ ေနာက္ေတာ္သို႔ လိုက္ၾကသျဖင့္ ေနာက္
လိုက္ေျခြရံမ်ားျပားျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ဘဝတိုင္းတြင္ မည္သည့္အခါမွ် မုသား 
စကား မေျပာဘဲ အမွန္ခ်ည္းသာေျပာခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၂၄) ေမြးညင္းတြင္းတစ္တြင္းတြင္ ေမြး
ညင္း တစ္ပင္စီသာ ေပါက္ျခင္း။ (၂၅) မ်က္ခုံးႏွစ္ဖက္အၾကား
တြင္ ဥဏၰလုံ ေမြရွင္ေတာ္ရွိျခင္း (ဆန္႔လိုက္ေသာ္ ႏွစ္ေတာင္
ခန္႔ ရွည္ျပီး၊ ဝါဂြမ္းကဲ့သို ့ ျဖဴေဖြးကာ ဂြမ္းပုံ ပုံထားသည့္အလား လက်္ာရစ္ရစ္ျပီး ပုံေနသည္။)
အက်ိဳးဆက္_သတၱဝါအားလုံးတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စိတ္တိုင္းက် 
လိုက္ပါၾကျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ဘဝတိုင္းတြင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္
ေယာက္ ကြဲကြာေစမည့္ ကုန္းတိုက္ျခင္းအမႈကို မျပဳလုပ္ခဲ့၊ ကြဲကြာေနသူမ်ားကို ေစ့စပ္ေပးသည္။ သင့္ျမတ္ေနသူမ်ားကို သင့္ျမတ္သည္ ထက္ သင့္ျမတ္ေအာင္ အစဥ္အားေပးသမႈ
ျပဳခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၂၆) သြားေတာ္ေလးဆယ္ ရိွေတာ္  
မူျခင္း။ (၂၇) သြားေတာ္မ်ားမွာ ေသးသြယ္ကာ မက်ဲဘဲ စိပ္စိပ္
ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ပရိသတ္မ်ားျပားျခင္း၊ ရွိျပီးေသာ ပရိသတ္ မျပိဳကြဲျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_နားမခ်မ္းသာေစမည့္ ၾကမ္းတမ္းေသာ 
စကားကို မည္သည့္အခါမွ် မေျပာဆို၊ ထာဝစဥ္ ၾကည္ေအးခ်ိဳ
သာေသာ စကားကိုသာ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၂၈) လ်ာေတာ္ရွည္ကာ ျပန္႔က်ယ္
ႏူးညံ့ျခင္း။ (၂၉) ျဗဟၼာမင္း၏ အသံပမာသာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ အသံေတာ္ ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ စကားေတာ္ကို အမ်ားၾကည္ညိဳ လိုက္နာၾကျခင္း။
(ဆက္ပါဦးမည္)

Posted by Aye Sat

Saturday, February 25, 2012

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၅၆)


ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိပါ / ဦးကဝိဒဇေဇာတိ (ေကာင္းဆုေဝ) မင္းတုန္း၊
ေအာက္တိုဘာ ၁၆၊ ၂ဝ၁ဝ။
တန္ဖိုးရွိေသာ  ဘဝကို ၾကာရွည္စြာ  ေနထိုင္နည္း၊   ဘုရား အျဖစ္ကို ရရွိရန္ ျမတ္ဗုဒၶ မည္ကဲ့သို႔ၾကိဳးပန္း အားထုတ္ခဲ့ရပုံ၊ စိတ္ကို ကိေလသာဖုံးလႊမ္းမႈမွ တားဆီးျခင္းတို႔ကို ရွင္းလင္း
ေဟာၾကား
ထားျပီး၊ မိမိကိုယ္မိမိ စစ္ေဆးကာ မိမိပိုင္းျခားသိ သည္ကို အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးျပဳရန္ကိုလည္း တိုက္တြန္းေဟာ ၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ေတာရွင္းတရားေတာ္ (-) / ေဒါက္တာအ႐ွင္ ေကာဝိဒ (မဇၩိမ ဂုဏ္ရည္) ရန္ကုန္၊ ဧၿပီ ၁၊ ၂ဝဝ၆။
ကိေလသာကို ပယ္သတ္ရန္ အဘယ္ေၾကာင့္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ကိေလသာ ဖယ္ထုတ္ေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္ေသာ အခ်က္မ်ား
ႏွင့္ သကၤန္းဂုဏ္ရည္စသည့္ တရားမ်ားကို ျပည့္စုံစြာေဟာၾကား ထား
သည္။  တရားနာပါ ()  တရားနာပါ ()
ေနာက္ဆုံးစကား (-) / ေဒါက္တာအ႐ွင္ ေကာဝိဒ (မဇၩိမဂုဏ္ရည္) ရန္ကုန္၊ ဒီဇင္ဘာ ၃ဝ၊ ၂ဝဝ၆။
"ပရိနိဗၺာနသုတၱန္" ကိုးကားခ်က္ျဖင့္၊ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေနာက္ဆုံး
စကား၊ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးႏွင့္ အားထုတ္ပုံႏွင့္အတူ ဝိပႆနာ အက်ိဳးမ်ားကို ေဖၚျပထားသည္။
တရားနာပါ () တရားနာပါ ()
မိဘထံမွ အေႂကြး အရင္ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားပါ / ဘဒၵႏ ၱေတေဇာသာရ (ပဲခူး) ေပ်ာ္ဘြယ္၊ ၁၃၆၂။
မိဘေက်းဇူးႏွင့္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ပုံ၊ မိဘေမတၱာကို နားလည္ သေဘာေပါက္ျခင္း၊ မိဘကိုိုျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္မႈ မရွိေသာ သားသမီးမ်ား အတြက္ ဆိုးက်ိဳးမ်ား စသည္ တို႔ကို  ဘုရား
အေလာင္းေတာ္ "ေရႊဟသၤာမင္း" ဇာတ္ေၾကာင္းျပကာ ရွင္း လင္း ေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ေရႊတစ္ေန႔ ေငြတစ္ေန႔ တရားေတာ္ / ဘဒၵႏ ၱေတေဇာသာရ (ပဲခူး) ပဲခူး၊ ၁၃၆၉။
"ဥဒယဘဒၵ" ဇာတ္ေတာ္ကို ပမာျပဳကာ၊ တန္ဖိုးမရွိေသာ ခႏၶာမွ ကုသိုလ္ အဆီအႏွစ္ကို ထုတ္ယူ ၾကရန္ အၾကံေပး  ရွင္းလင္း
ေဟာၾကားထားသည္။
  တရားနာပါ။
လကၡဏာျမင္မွ အရူးေပ်ာက္မယ္ တရားေတာ္ / အရွင္ပုညာနႏၵ၊ ရန္ကုန္၊ ဩဂုတ္ ၂၁၊ ၂ဝဝ၅။
အနိစၥလကၡဏာႏွင့္ အနတၱလကၡဏာ၊ ခႏၶာငါးပါး ဥပမာမ်ားႏွင့္ အနတၱဉာဏ္ ရရွိႏိုင္ရန္  ရုပ္ႏွင့္ နာမ္ကို  ရႈမွတ္နည္း  စသည္ တို႔ကို ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
သီလလံုျခဳံရုံႏွင့္ မတင္းတိမ္ပါနဲ႔ (သလႅႏွင့္ အဘယေဟာ-သစ္တုံးဥပမာ) / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္) စက္တင္ဘာ ၁၊ ၁၉၅၈။
သစ္တုံးကို ဥပမာေပးကာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳေရးအတြက္ သီလ လုံျခံဳရုံမွ်ႏွင့္ မလုံေလာက္ေသးေၾကာင္းကို ေဖၚျပထား
သည္။ ထို ့ျပင္၊ နိဗၺာန္ကို ရရိွရန္ သမာဓိႏွင့္ ပညာကို ယွဥ္တြဲရန္ အေရးၾကီးေၾကာင္းႏွင့္ သခၤါရဒုကၡႏွင့္  အသခၤတသုခ တို႔ကို
လည္းေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
အရူးေပ်ာက္ဖို႔ဆိုတာ ဘာဝနာ (၄၀) တရားေတာ္ / အရွင္ပုညာနႏၵ၊ ရန္ကုန္၊ ဩဂုတ္ ၂ဝ၊ ၂ဝဝ၅။  
သႏၲတိ ႏွင့္ သဏၭာန ပညတ္တို႔၏ အဓိပၸါယ္၊ ပုထုဇဥ္တို႔တြင္ ကိန္းေအာင္းလ်က္ရွိသည့္ ၀ိပၸလႅာသ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊ ရုပ္ နာမ္တို႔၏ ျဖစ္ပ်က္ကို  ပိုင္းျခား၍ သိေသာ  အနိစၥ  ဉာဏ္၊ စားေသာက္ေနစဥ္တြင္ ရႈမွတ္နည္း ႏွင့္ ေသာတာပန္ႏွင့္ ရဟႏၲာတို႔၏ ကြာျခားခ်က္ စေသာ  တရားမ်ား ပါရွိသည္။ တရားနာပါ။
အသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာ / ဦး ကဝိဒဇေဇာတိ (ေကာင္းဆုေဝ) ရန္ကုန္၊ ဩဂုတ္ ၂၅၊ ၂ဝ၁ဝ။
အသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာတို႔အေၾကာင္းကို ေသခ်ာစြာရွင္း
ျပထားျပီး၊ ဂုဏ္သိကၡာရွိစြာျဖင့္ မည္
ကဲ့သို႔ ေနထိုင္ရမည္ကို ညႊန္ျပထားသည္။ တရားနာပါ။
အဂၤါေလးပါးျပည္႔စံုလွ်င္ ဒုတိယဘဝမွာ ကိစၥၿပီးပုံတရားေတာ္ (ေသာ တာႏုဂတသုတ္) / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) စက္တင္ဘာ ၂၊ ၁၉၅၈။
တရားရရွိရန္ လိုအပ္ေသာ အခ်က္မ်ားကို ရွင္းျပထားျပီး၊ ဒုတိ ယ ဘ၀၌ တရားရရိွမည့္ ပုဂၢိဳလ္ အမ်ိဳး အစားမ်ားကိုလည္း "ေသာတာနုဂတ" သုတၱန္ကို ကိုးကားလ်က္ ေဟာၾကားထား သည္။ တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Sunday, February 19, 2012

ဗုဒၶ၏ အဆင္းေတာ္ျမတ္ [၂]


အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ သဂၤဟတရားေလးပါးႏွင့္ အညီ လူအေပါင္း 
ကို ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၇) လက္ဖဝါး၊ ေျခဖဝါး ႏူးညံ့ျခင္း၊ လက္မမွ 
အပ က်န္လက္ေခ်ာင္း ရွစ္ေခ်ာင္းတို႔သည္ အရွည္အတိုမရွိ တညီတည္းျဖစ္ျခင္း၊လက္ဆစ္အေရး အေၾကာင္းမ်ား ေျဖာင့္
ျခင္း။ (၈) ေျခေခ်ာင္း ဆယ္ေခ်ာင္းလုံး ညီညာျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ လက္ထဲတြင္ ဆုပ္ထားသကဲ့သို ့မျပိဳကြဲေသာ 
ပရိသတ္ရွိျခင္း။
 အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို ေဖၚျပ၍ ျမတ္ေသာ 
တရားဓမၼကိုသာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၉) ေျခဖမ်က္ေတာ္(ေျခမ်က္ေစ့)သည္
ေျခဖမိုးအထက္ျမင့္ေသာ ေနရာ၌ တည္ရွိျပီး ဖူးေမာက္ ေနျခင္း မရိွ ေျပျပစ္လ်က္ရွိျခင္း။ (၁ဝ) တစ္ကိုယ္လုံးရွိ ေမြးညင္းေတာ္ မ်ားသည္ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ေမာ္၍ ဖူးဘိအလား အေပၚသို႔အဖ်ား လွည့္ကာေနျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_သတၱဝါအားလုံးကို လႊမ္းဖုံးကာ အသာဆုံး အျမတ္ဆုံး
 ျဖစ္ျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_သူတစ္ပါးအား ႏႈတ္မႈအတတ္၊ လက္မႈ 
အတတ္မ်ားကို ျမန္ဆန္စြာတတ္ကၽြမ္းေအာင္ ေကာင္းစြာသင္
ၾကားေပးေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၁၁) ေျခသလုံးသည္စပါးဖုံးကဲ့သိုေ႔လးဖက္
ေလးတန္ ျပည့္ျဖိဳးကာ တင့္တယ္ ေတာ္မူျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ရဟန္းႏွင့္ဆိုင္ေသာအသုံးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကို
လိုေလ ေသးမရိွ အလုံးစုံရရိွျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_မိမိသိလိုေသာ အေမးျပႆနာမ်ားကို သိမည္ 
ဟု ယူဆရသည့္ ရဟန္းသံဃာ ဆရာသမားမ်ားအား ခ်ဥ္းကပ္
ေမးျမန္း ခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၁၂) ပိန္းၾကာရြက္တြင္ ေရမတင္သကဲ့သို ့ 
အသားအေရ ႏုညံ့ေခ်ာမြတ္ေနျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ ေျမထုပမာ ၾကီးက်ယ္ေသာပညာ၊ ရႊင္ေသာ ဟာသပညာ၊ 
လ်င္ေသာ ဇဝနပညာ၊ ထက္ေသာ တိကၡပညာ၊ နက္နဲေသာ ဂမၻီရပညာ၊ ကိေလသာကို ေဖါက္ခြဲႏုိင္ေသာ နိဗၺိႏၶပညာႏွင့္ အလုံးစုံကို သိေသာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္မ်ား ရရိွျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ နာက်င္ေအာင္ မည္သို ့ေျပာဆိုေစ အမ်က္ 
မထြက္ဘဲ စိတ္ရွည္ခဲ့ျခင္းႏွင့္အလြန္ေကာင္းမြန္ ေခ်ာေမြ ့သည့္
အဝတ္၊ အျခံဳ၊ အခင္းတို႔ကို လွဴဒါန္းေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၁၃) ဇမၺဴရစ္ ေရႊအဆင္းပမာ ဝါဝင္းေသာ 
အသားအေရရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ အလြန္ေကာင္းမြန္ ေခ်ာေမြ ့သည့္ အဝတ္၊ အျခဳံ၊ အခင္း 
မ်ား ရရွိျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ကြဲကြာေနေသာ အမိႏွင့္ သား၊ သို႔မဟုတ္ 
သမီး၊ အဖႏွင့္ သား၊ သို႔မဟုတ္ သမီး၊ ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ ေမာင္ႏွမ၊
ညီအစ္မ၊ ညီအစ္ကို၊ ဆရာတပည့္ စသည္တို႔ကို ေတြ႔ေအာင္ ရွာေဖြေပးကာ ျပန္လည္ဆက္စပ္ေပးခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၁၄) ဆဒၵန္ဆင္မင္း ပုံစံကဲ့သို ့ေသာ
ေယာက်္ားနိမိတ္မ်ား ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ ေထာင္ေသာင္းမကေသာ သားေတာ္ရဟန္းမ်ား ရွိျခင္းျဖင့္ 
ဘုရားအဆုံးအမကို လိုက္နာကာ သာသနာျပဳၾက၍ လူ  နတ္
ျဗဟၼာ တို႔ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ရရိွေစျခင္း။
အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ ဘဝ ေပါင္းမ်ားစြာ လွဴဒါန္းခဲ့ရာ၌ အယုတ္ 
အလတ္ အျမတ္ဟူ၍ ေရြးခ်ယ္ကာေလ်ာ္သလို လွဴဒါန္းခဲ့၏။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_(၁၅) ပေညာင္ပင္ပမာ အလံႏွင့္ အရပ္ 
ညီျခင္း။ (၁၆) မတ္တပ္ရပ္လ်က္ႏွင့္ ခါးမကုံး ဒူးမညြတ္ဘဲ ဒူးေတာ္ကို ကိုင္ႏုိင္ျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ခုနစ္ပါး (သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ 
ပညာ၊ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ) ႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း။
(ဆက္ပါဦးမည္)

Posted by Aye Sat

Saturday, February 18, 2012

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၅၅)


ကံႏွင့္လူသား / အ႐ွင္ ဣႏၵက (တြံေတးဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၈။
"ကမၼဝိဘၤဂသုတၱန္" ကို အေျခခံကာ၊ သတၱဝါတို႔၏ ဘဝကို စီမံ လ်က္ရွိေသာ ကံသည္သာ ကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာ ျဖစ္ပုံ၊ ေလာကီ ႏွင့္
ေလာကုတၱရာ အတြက္ ကံ၊ ဝီရိယႏွင့္ ပညာတို႔အေရးပါမႈ၊ မိမိ ကိုယ္မိမိ ျပဳျပင္ျခင္းႏွင့္ တဏွာ၊ မာန ႏွင့္ ဒိ႒ိတို႔ကို
ဖယ္ရွားျခင္း မ်ားကိုေဖၚျပထားသည္။  တရားနာပါ။
တရားရေတာ့ တရားႏွင့္ေပ်ာ္ / အ႐ွင္ ဣႏၵက (တြံေတးဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၈။
စုေပါင္းကုသိုလ္ ျပဳျခင္း၊ အားထားရေသာ ရတနာသုံးပါး၊ တရား
ႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ ့ျခင္း၊ ဓါတ္ခံ၊ လက္ေတြ ့ဝိပႆနာက်င့္စဥ္စသည္ တို႔ကို
"မဟာကပၸိနရဟန္း"ဝတၳဳကို ညႊန္းဆိုလ်က္ ေဟာၾကား
ထားသည္။
တရားနာပါ။
ေတာေဒယ်ပုဏၰားဝတၳဳ / ဦး အဂၢဉာဏ (ကန္ဘဲ့ဘုရားေလးေက်ာင္း) ရန္ကုန္၊ ဩဂုတ္္ ၁၂၊ ၂ဝဝ၅။
ရခဲလွစြာေသာ ဒုလႅဘတရားငါးပါးတို ့ကို ေဖၚ ျပထားျပီး၊ ယင္း အခြင့္အခါကို ရရွိ ေနခိုက္ ယခုအခါ၀ယ္ ဒါန၊ သီလႏွင့္ ဝိပႆ နာအမႈတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ၾကရန္"ေတာေဒယ်ပုဏၰား"ဇာတ္ၾကာင္း
ဥပမာျဖင့္ တိုက္တြန္းေဟာၾကားထားသည္။ 
တရားနာပါ။
ဓမၼအစဉ္ လက္ငင္းဝင္ တရားေတာ္ / အရွင္ သုနႏၵၵ (ဓမၼရံသီဆရာေတာ္) မိုးကုတ္၊ စက္တင္ဘာ ၁၂၊ ၂ဝဝ၄။
အနႏၲရပစၥည္း၊ သမနႏၲရပစၥည္း ႏွင့္ ကုသိုလ္ကံ ျဖစ္ေစ အကု သိုလ္ကံ ျဖစ္ေစ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အက်ိဳး ေပးတတ္သည့္ ဒိ႒ဓမၼကံတို႔အေၾကာင္းကို ျပည့္စုံစြာ ရွင္းလင္းေဟာၾကားထား သည္။ တရားနာပါ။
နိဗၺာန္ကို ကန္႔ကြက္တဲ့ တရားငါးမ်ဳိး / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) ဩဂုတ္ ၂၈၊ ၁၉၅၈။
"သုသိမရဟန္း" ဝတၳဳကို ကိုးကားလ်က္၊ နိဗၺာန္ကို  ကန္႔ကြက္
သည့္ အနာဂတ္ ေဘးငါးပါး ႏွင့္ ယင္းေဘးတို႔မွ အလ်င္ျမန္ဆုံး လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းတို႔ကို ရွင္းလင္းေအာင္ေဟာ ၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္ တရားေတာ္ / ဘဒၵႏၲ သဒၶမၼကိတိၱသာရ (ေအာင္ဆန္း ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ေဖေဖၚဝါရီ ၂၂၊ ၂ဝဝ၄။
ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္တို႔ကို ရွင္းျပရာတြင္၊ ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္တို႔
၏ အဓိပၸါယ္၊ သခၤတႏွင့္ အသခၤတပရမတ္ ခႏၶာအက်ယ္ ငါးပါး
ႏွင့္ အက်ဥ္း ႏွစ္ပါး၊ ပညတ္အမ်ိဳးအစားမ်ား၊ ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္ တို႔ကို ယွဥ္တြဲၾကရန္ ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္ေစရန္ ရုပ္ႏွင့္ နာမ္ကို ရႈမွတ္ၾကရန္ အၾကံေပးခ်က္ စသည္မ်ား ပါရွိ သည္။ 
တရားနာပါ။
ပပဥၥအလိုလိုက္ သိပ္မိုက္တဲ့သား တရားတာ္ / အရွင္ သုနႏၵၵ (ဓမၼရံသီ ဆရာေတာ္) မိုးကုတ္၊ စက္တင္ဘာ ၁၃၊ ၂ဝဝ၄။
ပပဥၥ တရားမ်ား ျဖစ္ေသာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ကို ပယ္ႏုိင္ေရး အတြက္၊ သဟဇာတ ပစၥည္း ႏွင့္ အညမည ပစၥည္းတို႔ကို ထင္ ရွားေအာင္ ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ပုထုဇဉ္ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔၏ ေတြးလုံး / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) ဩဂုတ္ ၂၆၊ ၁၉၅၈။
ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေတြးမွား၊ ျမတ္ဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည့္
အေတြးအမွန္၊ ေရွာင္တိမ္း၍ မရေသာ ေဘးသုံးမ်ိဳး၊ ယင္းေဘး တို႔
မွ မိဘႏွင့္ သားသမီး အခ်င္းခ်င္း လက္ေတြ ့အားျဖင့္ ကယ္ တင္ေနၾကပုံ စသည့္ တရားမ်ားကို ရွင္းလင္းေဟာၾကား ထား သည္။ တရားနာပါ။
ေလးခုအလႊာ / ဦး အဂၢဉာဏ (ကန္ဘဲ့ဘုရားေလးေက်ာင္း) ရန္ကုန္၊ ဩဂုတ္္ ၁၃၊ ၂ဝဝ၅။
သညာ ျဖင့္မွတ္သားကာ ဉာဏ္ ျဖင့္ရႈမွတ္ရေသာ ဝိပႆနာ
အလုပ္၊ ဉာဏ္မ်က္လုံး ႏွင့္ ပကတိမ်က္လုံးတို႔၏ ျခားနားခ်က္၊ သိရွိျခင္းျဖင့္ ဝီစိကိစၧာ၊ သကၠာယဒိ႒ိ ႏွင့္ သႆတဒိ႒ိ တို႔ကို ပယ္ေစႏိုင္သည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးအလႊာေလးခုကို ျမတ္
စြာဘုရား အဘယ္ေၾကာင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း အစ ရွိေသာ တရားမ်ားပါရွိသည္။
တရားနာပါ။
သတိပဌာန္သုံးမ်ိဳး ႏွင္႔ ဝိဇၨာဉာဏ္႐ွင္းေဟာတရားေတာ္ / ဘဒၵႏၲ သဒၶမၼ ကိတိၱသာရ (ေအာင္ဆန္း ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ေဖေဖၚဝါရီ ၂၄၊ ၂ဝဝ၄။
သတိပ႒ာန္၊ သတိပ႒ာန္ ဘာဝနာ ႏွင့္ သတိပ႒ာန္ ဘာဝနာ အဆုံးတို႔ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ ျခင္းျဖင့္ ကံကို ဉာဏ္ အျဖစ္
ေျပာင္း
လဲအသုံးျပဳ ၾကရန္ လမ္းညႊန္ ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Sunday, February 12, 2012

ဗုဒၶ၏ အဆင္းေတာ္ျမတ္ [၁]



ဤေလာကတြင္္ အလွမၾကိဳက္သူ မရွိေခ်။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း လွလို
ၾကသည္။ သူတစ္ပါးအလွ
ကိုလည္း ျမင္လိုၾကည့္လုိ တတ္ ၾကသည္။ အက်ည္းတန္သူ လွလိုသည္ကိုထား၊ လွေနျပီးသားသူသည္ပင္ အလွ
ျပင္ခ်င္ပါေသးသည္။ ပို၍သာ လွလိုၾကပါ၏။

ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို ယုံၾကည္မွသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ စစ္မွန္သည္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္သာ အက်ိဳးရသည္။ အေၾကာင္းကင္းေသာ အက်ိဳး ဟူ၍ကား မရွိ။ အကိ်ဳးကိုလိုေသာ္၊ ျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းကို ျပဳၾက
ရစျမဲျဖစ္သည္။ လွလိုၾက၍ ရုပ္ကိုနည္းအဖုံဖုံျဖင့္ ျပဳျပင္ကာေနၾက
သည္။ စိတ္ကိုျပင္ရေကာင္းမွန္းမူ မသိၾက။ ရုပ္ကိုလည္းျပင္၊ စိတ္ လည္းျပင္ ၾကပါလ်ွင္၊ ျပင္ဆင္တိုင္းလွ၊ ျပဳတိုင္းရ ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းကား ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳးပင္တည္း။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ အေၾကာင္းကုသိုလ္ေကာင္းမ်ားကို ျပဳေတာ္မူခဲ့ေလ
ရာ အက်ိဳးေကာင္းမ်ားစြာကို ရရွိေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူခဲ့ေသာ ပါရမီဆယ္ပါး အျပားသုံး ဆယ္ႏွင့္ စြန္႔ျခင္းၾကီး ငါးပါးတို႔ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္မည့္ေနာက္ဆုံးဘဝ
တြင္ ထိုကံမ်ားက အရိွန္အဟုန္ ၾကီးမားစြာျဖင့္ အက်ိဳးေပးခဲ့ေလသည္။ လကၡဏာေတာ္ၾကီး သုံးဆယ့္ႏွစ္ပါးႏွင့္ လကၡဏာေတာ္ငယ္အပါးရွစ္
ဆယ္ တည္းဟူေသာ ျမတ္အလွမ်ားျဖင့္ ေယာက်္ားပီသစြာ သပၸါယ္ ၾကည္ညိုစဖြယ္ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶ
၏ အဆင္းေတာ္ အသံေတာ္အလွကို ၾကည့္မဝ ျဖစ္ကာ တရားအား မထုတ္ႏုိင္ဘဲ ဘုရားျမတ္ထံေတာ္ပါးတြင္ အနီးကပ္ဖူးေျမာ္လ်က္သာ
ေနေသာ ဝကၠလိရဟန္းကို
"တရားကိုျမင္ေသာ သူသာ ငါဘုရားကို
ျမင္ေသာသူ ျဖစ္သည္
" ဟူသည့္ ဆုံးမစကား ႏွင့္ ႏွင္ထုတ္ေတာ္မူခဲ့ရ
သည္။

ရုပ္ႏွင့္တကြ စိတ္ေတာ္ပါ လွေတာ္မူေသာ ျမတ္ဘုရား၏ အလွတရား
ကို အားက်ပါလွ်င္ နည္းယူရမည္ ျဖစ္သည္။ ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္းငွာမထိုက္
တန္ရကား ထပ္တူမလွပ ႏုိင္ေသာျ္ငားလည္း သံသရာတြင္ က်င္လည္ ရသမ်ွ ယခုထက္မ်ားစြာ ကိုယ္စိတ္လွပ သြားၾက ပါလိမ့္မည္။ သို ့ျဖစ္ ပါ၍၊ ျမတ္စြာဘုရားျပဳေတာ္မူခဲ့သည့္ အေၾကာင္းကုသိုလ္မ်ားႏွင့္ ရရိွ
ေသာ အက်ိဳးရင္း၊ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို သိသာရန္ေဖၚျပလိုပါသည္။

အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ဗုဒၶေလာင္းလ်ာ ဘ၀မ်ားစြာတြင္ ကုသိုလ္
ေကာင္းမႈ အလုပ္ဟူမူ မည္သည့္ အေၾကာင္းႏွင့္မ်ွ အပ်က္မခံ
ခိုင္ျမဲ စြာျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_ () အလယ္တြင္ ဟိုက္ျခင္းဟာျခင္း 
မရိွဘဲ ျပည့္ျဖိဳးကာ တစ္ေျပးညီ တည္ ေသာ ေျခဖဝါးျပင္ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_မည္သူ ့ကိုမွ်လည္း မေၾကာက္ရြံ ့တတ္၊ မည္သည့္ 
ရန္သူကမွ်လည္း ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးျခင္းငွာ မတတ္ႏုိင္ေပ။

အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_လူအေပါင္း၏ခ်မ္းသာကိုေဆာင္ရြက္ျခင္း၊
ေၾကာက္ရြံ ့ေနသူကို တရား သျဖင့္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္လွဴဒါန္း သည့္ အခါတိုင္း မူလဒါနကို သက္ဆိုင္ရာ အျခံအရံပစၥည္းမ်ား ပါျဖည့္စြက္လ်က္သာ လွဴဒါန္းျခင္းကို ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_() ေျခဖဝါးတြင္ တစ္ရာ့ရွစ္ကြက္စက္  
လကၡဏာေတာ္ပါရိွျခင္း။ သာမန္လူတို႔ထက္ထူးျခားခ်က္ျဖစ္၏။
အက်ိဳးဆက္_ အျခံအရံမ်ားစြာရွိျခင္း။

အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ ဘဝမ်ားစြာတြင္ သူ ့အသက္သတ္ျခင္း 
ကင္းခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_() ရွည္သြယ္ေသာ ေျခဖေနာင့္ေတာ္ 
ရွိျခင္း၊ () လက္ေခ်ာင္းေတာ္မ်ား ရွည္ျပီး အရင္းမွအဖ်ားတိုင္ သြယ္ျခင္း၊ () ဖေယာင္းတိုင္ပမာ ေျဖာင့္စင္းေသာ ခႏၶာကိုယ္
ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ အသက္ရွည္ျခင္း၊ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေခ်ခၽြတ္မွရမည့္ 
သတၱဝါ က်န္ရွိေနေသး၍ ေနဦးမည္ ဆိုပါလ်ွင္ အာယုကပ္ကုန္
သည္ထိပင္ တည္ေနႏုိင္ျခင္း၊ မည္သူကမ်ွ သတ္ျဖတ္၍ မရ
ျခင္း။

အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_အပိုအလိုမရွိအဆီၾသဇာျပည့္စုံျပီးခ်ိဳျမိန္ 
ေကာင္းျမတ္ေသာ အရသာရွိသည့္ အာဟာရတို႔ကို ေပးလွဴခဲ့
သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_() လက္ဖမိုး၊ ေျခဖမိုး၊ ပခုံးႏွင့္ လည္
ဂုတ္ စေသာ ခုနစ္ေနရာတြင္ အသား ျပည့္ျဖိဳးျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ အရသာ အထူးအျမတ္ကို မျပတ္သုံးေဆာင္ရျခင္း။
(ဆက္ပါဦးမည္)

Posted by Aye Sat