Wednesday, September 28, 2011

ဓမၼသာကစၧာ (၃)


အေသမေမ့သူ
ယကၠန္းသည္မေလး တစ္ဦးသည္ "အသက္ရွင္ျခင္းသည္မျမဲ၊ ေသျခင္းတရားသည္သာျမဲသျဖင့္ မေမ့ၾကရန္ အေၾကာင္း" ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ကို ကာလတစ္ခု၌ နာၾကားခဲ့ရဖူးေလသည္။ ထိုအခ်ိန္ မွစ၍ ေသျခင္းတရားကို မျပတ္ဆင္ျခင္လ်က္သာေနလာခဲ့၏။ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာေသာ္၊ ထို သတို႔သမီးေနထိုင္ရာအရပ္သို ့ဘုရားရွင္ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာခဲ့သည္။ သို ့ေသာ္၊ ယကၠန္းသည္ မေလးသည္ မအားလပ္ လြန္းရကား တရားနာသြားခြင့္ မသာေခ်။ ဖခင္၏ ေစခိုင္းခ်က္အရ အိမ္မွယက္ေဖါက္ သြားယူအျပီး ယကၠန္းစင္သို ့ ျပန္လာခဲ့စဥ္ တရားပြဲနားအေရာက္တြင္ တရား နာလိုေသာစိတ္ေၾကာင့္ရပ္ကာေနမိရွာ၏။ ဘုရားရွင္က ေခၚေတာ္မူသျဖင့္ ၀င္ေရာက္ ထိုင္လိုက္ အျပီးတြင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ အျပန္အလွန္ စကားဆိုခဲ့ၾကသည္။

ျမတ္စြာဘုရား........... ခ်စ္သမီး ဘယ္ကလာတာလဲ။
ယကၠန္းသည္မေလး... မသိပါဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား........... ဘယ္ကိုသြားမွာလဲ။
ယကၠန္းသည္မေလး... မသိပါဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား........... မသိဘူးလား။
ယကၠန္းသည္မေလး... သိပါတယ္ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား........... သိရဲ့လား။
ယကၠန္းသည္မေလး... မသိပါဘုရား။

တရားနာ ပရိႆတ္မ်ားသည္ ယကၠန္းသည္မေလး၏ အေျဖစကားမ်ားကို ဘ၀င္မက် နားမရွင္း
ျဖစ္ၾကသည္။ ဘုရားရွင္ကို ေမးျမန္းၾကသျဖင့္ယကၠန္းသည္မေလးကို ျပန္လည္ေျဖၾကားေစေတာ္
မူသည္။

ျမတ္စြာဘုရား........... ခ်စ္သမီး၊ သင္ဟာ အိမ္ကျပန္လာတာ ျဖစ္ပါလ်က္ "ဘယ္က 
လာတာလဲ" ဆိုတဲ့ငါဘုရားရဲ့ အေမးကို "မသိပါ" လို ့ဘာေၾကာင့္ေျဖရတာလဲ။
ယကၠန္းသည္မေလး... သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရားသည္ ဤအေမးကို
အေၾကာင္းမဲ့ေမးေတာ္မူသည္ဟုမယူဆပါ။ ဘယ္ဘ၀ကလာေၾကာင္းေမးတာျဖစ္တယ္လို ့မွတ္ယူမိတဲ့အတြက္"မသိပါ"ဟုေျဖခဲ့ပါတယ္အရွင္ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား........... "ဘယ္ကိုသြားမွာလဲ" ဆိုတာကို ဘာေၾကာင့္ "မသိပါ" လို ့ ေျဖသလဲ။
ယကၠန္းသည္မေလး... ေသလြန္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာဘယ္ဘ၀ကိုသြားမွာလဲဆိုတာကိုေမးေတာ္ 
မူတာျဖစ္တဲ့အတြက္မသိေၾကာင္း ေျဖတာျဖစ္ပါတယ္အရွင္ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား........... "မသိဘူးလား" ဆိုတာကို "သိပါတယ္" လို ့ ေျဖတာက်ေတာ့ေကာခ်စ္သမီး။
ယကၠန္းသည္မေလး... "ေသမယ္ဆိုတာမသိဘူးလား" လို ့ ဆိုလိုတဲ့အတြက္ "သိပါတယ္" 
လို ့ေျဖတာျဖစ္ပါတယ္အရွင္ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား........... "သိရဲ့လား" ေမးေတာ့ "မသိဘူး" လို ့ဆိုျပန္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ။
ယကၠန္းသည္မေလး..."ဘယ္အခ်ိန္မွာေသမယ္ဆိုတာသိရဲ့လား" လို ့ေမးတာေၾကာင့္ မသိတဲ့ 
ေၾကာင္းေျဖတာသာျဖစ္ပါတယ္အရွင္ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား........... ဒီမ်ွဆိုပရိႆတ္အေပါင္းတို ့ရွင္းလင္းေလာက္ျပီျဖစ္တယ္။ သင္တို ့
သည္လဲ ဒီယကၠန္းသည္မေလးလိုပဲ ကိုယ့္အေသကိုယ္ဘယ္ေသာအခါမွမေမ့ၾကဖို
ငါဘုရား အထူးမွာၾကားေတာ္မူလိုတယ္။
ပရိႆတ္မ်ား........... မွန္လွပါအရွင္ဘုရား။
သာဓု.... သာဓု.... သာဓု

Posted by ေအးဆက္

Saturday, September 24, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၃၄)



ခုရႈ ခုၿငိမ္း တရားေတာ္ / ဦး ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ (ထူးႀကီး ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၁၊ ၂၀၀၅။
ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓါတ္၊ သစၥာ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အစရွိေသာ အရႈခံတရားမ်ားကို ပစၥဳပၸန္
တည့္
တည့္ ရႈၾကည့္နည္းကိုေသခ်ာစြာရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
စိုက္ပ်ိဳးေရးကို ရပ္ခ်င္လို႕ / အရွင္ ဣႏၵာစာရာဘိဝံသ၊ လွည္းကူး၊ မတ္ ၁၇၊ ၂၀၀၅။
ဗီဇသုတၱန္ကို ညႊန္းဆိုလ်က္ အပင္ေပါက္နိဳင္ေသာ အေစ့ငါးမ်ိဳး၊ အေစ့မွ အပင္ေပါက္
ရန္
လိုအပ္သည့္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶေပးေသာ ဥပေမယ်တို႔ကိုေဟာၾကားထားျပီး၊
ရာဂကို ပယ္သတ္ ၾကရန္ကိုလည္း တိုက္တြန္းထားသည္။
တရားနာပါ။
စိတ္ေကာင္းထားက မိတ္ေကာင္းရ / ဘဒၵႏၲ သိရိႏၵာဘိဝံသ (ေယာဆရာေတာ္) ပဲခူး၊
ဇႏၷဝါရီ ၃၀၊ ၁၉၉၈။
စိတ္ထားေကာင္းမြန္ျခင္းသည္ ဘ၀၏အၾကီးမားဆုံး အင္အားျဖစ္ပုံ၊ ေဘးငါးပါး၊ မိမိ
ကိုယ္မိမိ သိသူ၏ စြမ္းအား၊ လူ ့ဘ၀၏ ရလဒ္သုံးမ်ိဳး၊ ကုသိုလ္၏ အက်ိဳးမ်ားႏွင့္ စိတ္ေကာင္းထားျခင္း
ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြေကာင္းရရွိျခင္း အစရွိေသာ တရားမ်ားပါ၀င္
သည္။
တရားနာပါ။
ဓမၼႏွင့္ အႏုဓမၼရွင္း တရားေတာ္ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) အမရပူရ၊ ၁၉၅၆။
ဓမၼႏွင့္ အနဳဓမၼတို႔၏ ဆိုလိုရင္းကိုေဟာၾကားထားျပီး၊ အနဳဓမၼက်င့္ျခင္းျဖင့္ ဓမၼျဖစ္ေစ
ၾက
ရန္ အၾကံျပဳထားသည္။ ထုိ႔အတူ၊ ယခုဘ၀ နိဗၺာန္ရရွိမည့္ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ မရရွိမည့္
ပုဂၢိဳလ္တို႔၏
ကြာျခားခ်က္ကိုလည္း ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ေန႔စဥ္အလုပ္ကို လုပ္မွာလား၊ ေနစဥ္အလုပ္ကို လုပ္မွာလား / အရွင္ ဣႏၵာစာရာဘိဝံသ၊ အင္းတိုင္၊ ဇူလိုင္ ၉၊ ၂၀၀၄။
လူ႔ဘ၀၏ အလုပ္ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ ေန႔စဥ္အလုပ္ႏွင့္ ေနစဥ္အလုပ္ (ဒါန၊ သီလ၊ သမထ
ႏွင့္ ဝိပႆနာ
) တို ့ကိုေတာ္ေဒးယ်သူေ႒း၊ သားသတ္သၼားႏွင့္အိမ္ရွင္မေထရိကာတို ့
၏ ဇာတ္ ေၾကာင္းမ်ားကို ကိုးကားလ်က္ ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ေပါရိသာဒဇာတ္ေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (မဟာဂႏၶာ႐ုံ ဆရာေတာ္) ပဲခူး၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၃၊ ၁၉၇၅။
သံသရာမွ ကၽြတ္တမ္း၀င္ရန္ မည္သို ့ေဆာင္ရြက္ရမည္ကို ေပါရိသာဒဇာတ္ေၾကာင္း
ကိုးကါး ခ်က္ျဖင့္ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ေရႊဟသၤာမင္း တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (မဟာဂႏၶာ႐ုံ ဆရာေတာ္) ပဲခူး၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၃၊ ၁၉၇၅။
သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အျပဳအမူကိုေဟာၾကားထားျပီး၊ သူေတာ္ေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္ေစ
ရန္
အစဥ္ထာ၀ရ မေကာင္းမႈကိုေရွာင္ၾကဥ္ကာေကာင္းမႈကို ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ကိုဘုရားအေလာင္းေတာ္ေတမိမင္းႏွင့္ ေရႊဟသၤာမင္းဇာတ္ေတာ္မ်ားကိုသာဓကေပး
၍ ေဟာၾကား ထားသည္။
တရားနာပါ။
ဝိပႆနာရႈေသာ ပုဂၢဳိလ္တို႔၏ မွတ္တိုင္တရား / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) အမရပူရ၊ နိုဝင္ဘာ ၁၂၊ ၁၉၅၆။
မိမိကိုယ္မိမိ စစ္ေဆးနိဳင္သူႏွင့္ စစ္ေဆးနည္းႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာသမၼာဒိ႒ိႏွင့္
မဂၢ
သမၼာဒိ႒ိတို႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ ထို႔ျပင္၊ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဓနေမာဂၢလႅာ
နပုဏၰား
တို႔၏ ေဆြးေႏြးစကားကို သာဓကထားကာ အားထုတ္ရာ၌ေနာက္ဆုတ္ျခင္း
မျပဳဘဲ
ဝိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိမွမဂၢ သမၼာဒိ႒ိသို ့ေရာက္ေအာင္ဆက္လက္ ၾကိဳးပမ္းၾက
ရန္ တိုက္တြန္း
ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
သတၱိႏွင့္ ဗ်တၱိ တရားေတာ္ / ဦး ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ (ထူးႀကီး ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၀၅။
ပစၥယသတၱိ၊ ေလာကဓမၼႏွင့္ သမဂၤ ီတို႔ကိုေဟာၾကားထားသည္။ ထို႔ျပင္၊ သတၱိႏွင့္
ဗ်တၱိႏွစ္မ်ိဳးစလုံးရွွိေစရန္ႏွင့္ သတိ၊ ဝီရိယ၊ ပညာတို ့ျဖင့္ ဝိပႆနာက်င့္ၾကံအားထုတ္
ၾကရန္ကို
လည္း တိုက္တြန္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
အသီးတစ္ရာ အၫွာ တစ္ခု / ဘဒၵႏၲ သိရိႏၵာဘိဝံသ (ေယာဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ေဖေဖၚဝါရီ ၈၊ ၁၉၉၉။
သံသရာတြင္ မရွိမျဖစ္ေသာ ပမာဒ-သတိတရား၊ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း-အပၸမာဒတရား၏ ဆိုး
က်ိဳးမ်ား၊ ခႏၶာ၏ အေမးပုစၧာသုံးရပ္ႏွင့္ မိမိတို ့မည္သို ့ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း စေသာ တရားမ်ားကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Wednesday, September 21, 2011

ဓမၼသုတ [၃]



ဒါန ကုသိုလ္ အက်ိဳး
ျမတ္စြာဗုဒၶ၊ ပေစၥက၊ ဗုဒၶသာ၀ကတို ့မွာ၊ လွဴဒါန္းရတာ၊ ညံ့ဖ်င္းတာ၊ ဘယ္ခါမရိွပါ။
အက်ိဳးေပးတာ၊ အလြန္သာ၊ လြန္စြာႀကီးလွ၊ တြက္ေၾကာင့္ပါ။
စိတ္ၾကည္လင္က၊ ည့ံဖ်င္းရ၊ ဒါနဆိုတာမရွိပါ။
<ဦးပညာေဇာတ ၏ လွဴက်ိဳးသိမူ အသက္စြန္ ့လွဴ တရားေတာ္မွ>
သပၸဳရိသအလွဴ
လွဴဖြယ္ျဖာျဖာ၊ စင္ၾကယ္စြာ၊ ျပဳကာျပင္ကာလွဴ ဒါန္းသည္။
လွဴဖြယ္ျဖာျဖာ၊ ရို ေသစြာ၊ စိတ္မွာထား၍လွဴ ဒါန္းသည္။
ကိုယ္တိုင္ကိုင္ကာ၊ လက္ႏွင့္သာ၊ ေသခ်ာကပ္ကာလွဴ ဒါန္းသည္။
စြန္ ့ပစ္ပမာ၊ မလွဴပါ၊ ေသခ်ာ စိတ္စိုက္လွဴ ဒါန္းသည္။
ေကာင္းက်ိဳးေရာက္မွာ၊ ျပစ္ရွိကာ၊ ေသခ်ာေရးယူလွဴ ဒါန္းသည္။
<ဦးပညာေဇာတ ၏ လွဴက်ိဳးသိမူ အသက္စြန္ ့လွဴ တရားေတာ္>
သပၸဳရိသဒါန
စင္ၾကယ္မြန္ျမတ္၊ ေလ်ာက္ပတ္ေသာခါ၊
ေရြးခ်ယ္အပ္စပ္၊ မျပတ္လွဴရာ၊
လွဴဆဲတသီး၊ လွဴျပီးျပန္ခါ၊
၀မ္းေျမာက္လွ ဒါနသပၸဳရိသ။
<အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ၏ ခ်မ္းသာေလးပါးတရားေတာ္>
ခ်ိဳ ့တဲ့ေသာဒါနအက်ိဳး
လွဴေထြေရွးရႈ၊ ဥာဏ္နွင့္ခ်ိဳ ့၍၊ တြန္ ့တိုပိုက၊ ပထမအရြယ္၊ ေနာင္အခါမယ္၊ ရုပ္၀ယ္္ဆိုး၀ါး ဆင္းရဲမည္။
လွဴေနဆဲမွာ၊ တြန္ ့တိုပါေသာ္၊ အဂၤါခ်ိဳ ့သြယ္၊ ဂုဏ္မဲ့ႏြယ္၊ တင့္တယ္ရုပ္ဆိုးျဖစ္တတ္သည္။
လွဴျပီးေနာက္မွာ၊ ခ်ိဳ ့တဲ့ပါေသာ္၊ ေနာင္ခါသမီးသား၊ မဲ့ကုန္ျငား၊ ပုညနိမ့္က်ျဖစ္တတ္သည္။
<ဦးပညာေဇာတ ၏ ၀ိပႆနာမခက္ ဒါနခက္ တရားေတာ္>
လွဴရန္ခဲယဥ္းပုံ
မိမိဥစၥာ၊ နွစ္သက္စြာကို၊ စိတ္မွာရႊင္ၾကည္၊ ေပးလွဴမည္၊ ၾကံစည္ခဲယဥ္းသည္။
ၾကံစည္ႏိုင္လ်က္၊ တဆင့္တက္၍၊ ႏႈတ္ထြက္လွဴမယ္၊ ေျပာဖို ့ကြယ္၊ တကယ္ခဲယဥ္းသည္။
ေျပာေတာ့ေျပာႏိုင္၊ လက္ကကိုင္၍၊ ကိုယ္တိုင္ေသခ်ာ၊ လွဴဖို ့ရာ၊ လြန္စြာခဲယဥ္းသည္။
ကိုယ္တိုင္ကိုင္ကာ၊ လွဴႏိုင္ပါလ်က္၊ ေနာင္ခါေနာင္တ၊ မပူၾက၊ လြန္စြာခဲယဥ္းသည္။
<ဦးပညာေဇာတ ၏ ၀ိပႆနာမခက္ ဒါနခက္ တရားေတာ္>
လွဴသူႏွင့္ မလွဴသူ 
ႏွေမ်ာေသာသူ၊ စြန္ ့ၾကဲလွဴ၊ ေသမူယူသြားရ။
မႏွေမ်ာသူ၊ မေပးလွဴ၊ ေသမူထားခဲ့ရ။
<
ဦးပညာေဇာတ ၏ ၀ိပႆနာမခက္ ဒါနခက္ တရားေတာ္>
လွဴခ်မ္းသာ

မလွဴမတန္း၊ ဆင္းရဲလမ္း၊ လွဴတန္းခ်မ္းသာသည္။
ခ်မ္းသာသူမွာ၊ စဥ္မကြာ၊ မဂၤလာရွိေပသည္။
<အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ၏ ခ်မ္းသာေလးပါးတရားေတာ္>

Posted by ေအးဆက္

Saturday, September 17, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၃၃)


ေျခာက္အိမ္တန္းရြာ တရားေတာ္ / ဦး ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ (ထူးႀကီး ဆရာေတာ္) ေအာင္ပန္း၊
ဇြန္ ၁၇၊ ၂၀၀၅။

ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာကုသိုလ္မ်ား ျပဳလုပ္ေနခ်ိန္တြင္ ႏွလုံးသား၌ ကိန္းေအာင္း
လ်က္ရိွေသာေစတနာတရား။ ကိေလသာ၊ကံႏွင့္ ဝိပါကတို႔၏ဆက္စပ္မႈေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚရသည့္ ဝဋ္တရားႏွင့္ မီးတစ္ဆယ့္တစ္ပါး အစရွိေသာ တရားမ်ားကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
စံယူစရာ ခႏၲီမဂၤလာ / အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၈။
တရားအားလုံးတို ့တြင္အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေသာ ခႏီၲတရား ကိုေဟာၾကားထားျပီး၊ သည္းခံျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားႏွင့္ သည္းမ ခံျခင္း၏ ရလဒ္မ်ားကို စပါးၾကီး  ေႁမြၿပိတၱာဇာတ္ေၾကာင္း ဥပမာ ျပျဖင့္ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ / ေဒါက္တာအ႐ွင္ ေဆကိႏၵ (ဓမၼဒူတ) [ခုနွစ္မရိွ]
တရားအားထုတ္ျခင္းဆိုသည္မွာ မည္သည္ကို ဆိုလိုေၾကာင္းႏွင့္ ဗုဒၶ၏ တရား အားထုတ္နည္းတို႔ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထား၏။ တရားနာပါ။
တရားအားထုတ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ လိပ္ကဲ့သို႔ က်င့္ရမည္ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) အမရပူရ၊ ေအာက္တိုဘာ ၈၊ ၁၉၅၆။
တစ္ခုတည္းေသာ အားကိုးရာျဖစ္သည့္ ခရီးမွန္လမ္းမွန္-မဂၢသစၥာကို ကုမာရ
ကႆပရဟႏၲာႏွင့္
မိခင္တို႔၏ ဇာတ္ေၾကာင္း ကိုးကားခ်က္ျဖင့္ေဟာၾကားထား
သည္။ ထို႔ျပင္ ဝိပႆနာက်င့္ၾကံ အားထုတ္ရာတြင္ လိပ္သည္ အရာဝတၱဳဟူသမ်ွ
တို႔ကို အခြံေအာက္သို ့ဆြဲသြင္းသကဲ့သို ့အေတြး အာရုံအကုန္လုံးကို ဥာဏ္
ေအာက္သို ့ေရာက္ရွိေစရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းညႊန္ေဟာၾကားထား သည္။
တရားနာပါ။
တိုက္ပြဲႏွစ္မ်ိဳး / အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၅။
ကိေလသာကိုေအာင္နိဳင္ျခင္းသည္ ျမင့္ျမတ္ပုံကို ဧကသာရကပုဏၰားဇနီးေမာင္ႏွံ ဇာတ္ေၾကာင္း ဥပမာျဖင့္ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ဒုကၡြကုိ ပုိင္းျခားသိရွိၾကရန္ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) အမရပူရ၊ ေအာက္တိုဘာ ၁၅၊ ၁၉၅၆။
တရားအားထုတ္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ဒုကၡကို ပိုင္းျခားမသိျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳးမ်ား ဒုကၡဆိုသည္ မွာႏွင့္ ဒုကၡကို ပိုင္းျခားသိျမင္ပုံ စသည္တို႔ကိုေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ဘ၀သံသရာ / ဝနဝါသီ အ႐ွင္ ေဉယ်ဓမၼသာမိ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္္ဆရာေတာ္) ဇြန္ ၉၊ ၁၉၉၇။
ရုပ္နာမ္၊ ဝဋ္၊ ခႏၶာစေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားသုံးပါးတို႔၏ ဆက္ႏႊယ္မႈေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာရသည့္ ဘဝလည္ပတ္ပုံကို ေသခ်ာစြာ ရွင္းလင္းေဟာၾကားထား
သည္။
တရားနာပါ။
လာျခင္းေကာင္း၍ ျပန္ျခင္းေကာင္းပါေစ တရားေတာ္ / ဦး ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ (ထူးႀကီးဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂ဝ၊၂၀၀၅။
လာျခင္းေကာင္း၍ ျပန္ျခင္းေကာင္းၾကေစရန္_ဆိုလိုသည္မွာ ဝိပႆနာကို အ
ခိ်န္မီ အားထုတ္ၾက ရန္ကို ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားကို ဥပမာထားလ်က္ ရွင္းလင္းေဟာၾကား
ထားသည္။ ထို ့ျပင္၊ ဗုဒၶညႊန္ုုျပေသာ
ေကာင္း မြန္စြာ ေနထိုင္ပုံႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ခႏၶာရရွိၾက ေၾကာင္းတို႔ကိုလည္း
ေဟာ ၾကားထားေလသည္။
တရားနာပါ။
သတိတစ္လံုး လက္ကိုင္သံုး / ေဒါက္တာအ႐ွင္ ေဆကိႏၵ (ဓမၼဒူတ) ေမွာ္ဘီ၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၃၊ ၂ဝဝ၂။
သတိပ႒ာန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ေဟာၾကားရာတြင္- အမ်ိဳးအစား၊ အက်ိဳးတရား၊
က်င့္စဥ္၊ သတိႏွင့္ အာနာပါ နႆတိ စသည္မ်ားပါရွိသည္။
တရားနာပါ။
အာသေဝါတရားကုန္လိုလွ်င္ / ဝနဝါသီ အ႐ွင္ ေဉယ်ဓမၼသာမိ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္္ဆရာေတာ္) ဇြန္ ၅၊ ၁၉၉၇။
မွန္ကန္ေသာ ဒါနျပဳျခင္းႏွင့္ သီလေဆာက္တည္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ၾကရန္
နည္းလမ္းညႊန္ျပ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Wednesday, September 14, 2011

အဘိဏွသုတ္ ပါဠိေတာ္

ပဥၥိမာနိ ဘိကၡေဝ ဌာနာနိ အဘိဏွံ ပစၥေဝကၡိတဗၺာနိ၊
ဣတၳိယာ ဝါ ပုရိေသန ဝါ ဂဟေ႒န ဝါ ပဗၺဇိေတန ဝါ။
ကတမာနိ ပၪၥ
() ဇရာဓေမၼာမွိ၊ ဇရံ အနတီေတာတိ အဘိဏွံ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ။
(
) ဗ်ာဓိဓေမၼာမွိ၊ ဗ်ာဓႎ အနတီေတာတိ အဘိဏွံ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ။
(
) မရဏဓေမၼာမွိ၊ မရဏံ အနတီေတာတိ အဘိဏွံ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ။
(
) သေဗၺဟိ ေမ ပိေယဟိ မနာေပဟိ နာနာဘာေ၀ါ ဝိနာဘာေဝါမွိတိ အဘိဏွံ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ။
(
) ကမၼႆေကာမွိ ကမၼဒါယာေဒါ ကမၼေယာနိ ကမၼဗႏၶဳ ကမၼပၸဋိႆရေဏာ၊
ယံ ကမၼံ ကရိႆာမိ ကလ်ာဏံ ဝါ ပါပကံ ဝါ၊
တႆ ဒါယာေဒါ ဘဝိႆာမီတိ အဘိဏွံ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ။
ဣမာနိ ေခါ ဘိကၡေဝ ပဥၥ ဌာနာနိ အဘိဏွံ ပစၥေဝကၡိတဗၺာနိ
ဣတၳိယာ ဝါ ပုရိေသန ဝါ ဂဟေ႒န ဝါ ပဗၺဇိေတန ဝါ။

ပါဠိ-နိႆယ
ဘိကၡေဝ၊ ရဟန္းတို႔။ ပဥၥ၊ ငါးပါးကုန္ေသာ။ ဣမာနိ ဌာနာနိ၊ ဤအေၾကာင္းတရားတို႔ကုိ။ ဣတိၱယာ ဝါ၊ မိန္းမသည္ လည္းေကာင္း။ ပုရိေသန ဝါ၊ ေယာက်္ားသည္ လည္းေကာင္း။ ဂဟေဌန ဝါ၊ လူသည္ လည္းေကာင္း။ ပဗၺဇိေတန ဝါ၊ ရဟန္းသည္ လည္းေကာင္း။ အဘိဏွံ၊ ေန႔ညဥ့္မျပတ္။ ပစၥေဝကိၡ တဗၺာနိ၊ ဆင္ျခင္အပ္ကုန္၏။

ပဥၥ၊ ငါးပါးတို႔သည္။ ကတမာနိ၊ အဘယ္သည္တို႔နည္း။
() အဟံ၊ ငါသည္။ ဇရာဓေမၼာ၊ အုိျခင္းသေဘာရွိသည္။ အမွိ၊ ျဖစ္၏။ ဇရံ၊ အုိျခင္းသေဘာတရား ကုိ။ အနတီေတာ၊ မလြန္နုိင္ေခ်။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ အဘိဏွံ၊ ေန႔ညဥ့္မျပတ္။ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ၊ ဆင္ျခင္ အပ္၏။
() အဟံ၊ ငါသည္။ ဗ်ာဓိဓေမၼာ၊ နာျခင္းသေဘာရွိသည္။ အမွိ၊ ျဖစ္၏။ ဗ်ာဓႎ၊ နာျခင္းသေဘာ တရားကုိ။ အနတီေတာ၊ မလြန္နုိင္ေခ်။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ အဘိဏွံ၊ ေန႔ညဥ့္မျပတ္။ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ၊ ဆင္ျခင္အပ္၏။
() အဟံ၊ ငါသည္။ မရဏဓေမၼာ၊ ေသျခင္းသေဘာရွိသည္။ အမွိ၊ ျဖစ္၏။ မရဏံ၊ ေသျခင္း သေဘာ တရားကုိ။ အနတီေတာ၊ မလြန္နုိင္ေခ်။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ အဘိဏွံ၊ ေန႔ညဥ့္မျပတ္။ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ၊ ဆင္ျခင္အပ္၏။
() ေမ၊ ငါအား။ သေဗၺဟိ၊ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ။ မနာေပဟိ၊ နွလုံးကုိ ပြားေစတတ္ေသာအေဆြ အမ်ိဳး၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ ခ်စ္ကြ်မ္းဝင္သူတို႔နွင့္။ နာနာဘာေဝါ၊ အရပ္တစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ရွင္ကြဲကြဲ ရျခင္းသည္လည္းေကာင္း။ ဝိနာဘာေဝါ၊ ဘဝတစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ေသကြဲကြဲ ရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ အမွိ၊ ျဖစ္တတ္ေခ်၏။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ အဘိဏွံ၊ ေန႔ညဥ့္မျပတ္။ ပစၥေဝကၡိတဗၺံ၊ ဆင္ျခင္အပ္၏။
(
) အဟံ၊ ငါသည္။ ကမၼႆေကာ၊ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္။ ကမၼဒါယာေဒါ၊ ကံသာလွ်င္ အေမြခံ
ရွိသည္။ ကမၼေယာနိ၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိသည္။ ကမၼဗႏၶဳ၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြ အမ်ိဳးရွိသည္။ ကမၼပၸဋိႆရေဏာ၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္လဲေလ်ာင္းရာရွိသည္။ အမွိ၊ ျဖစ္၏။
ကလ်ာဏံဝါ၊ ေကာင္းသည္လည္းျဖစ္ေသာ။ ပါပကံဝါ၊ မေကာင္းသည္လည္း ျဖစ္ေသာ။ ယံကမၼံ၊
အၾကင္ကံကုိ။ ကရိႆမိ၊ ျပဳအံ့။ တႆကမၼႆ၊ ထုိေကာင္းမွဳ မေကာင္းမွဳကံ၏။ ဒါယာေဒါ၊
ေကာင္းေမြဆုိးေမြခံသည္။ ဘဝိႆာမိ၊ ျဖစ္ရအံ့။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ အဘိဏွံ၊ ေန႔ညဥ့္မျပတ္။
ပစၥေဝကၡိတဗၺံ၊ ဆင္ျခင္အပ္၏။

ဘိကၡေဝ၊ ရဟန္းတို႔။ ဣမာနိ ပဥၥ ဌာနာနိ၊ ဤငါးပါးေသာအေၾကာင္းတရားတို႔ကုိ။ ဣတိၱယာ ဝါ၊
မိန္းမသည္ လည္းေကာင္း။
ပုရိေသန ဝါ၊ ေယာက်္ားသ ည္ လည္းေကာင္း။ ဂဟေဌနဝါ၊ လူသည္ လည္းေကာင္း။ ပဗၺဇိေတန ဝါ၊ ရဟန္းသည္ လည္းေကာင္း။ အဘိဏွံ ေနညဥ့္မျပတ္။ ပစၥေဝကိၡ တဗၺာနိ၊ ဆင္ျခင္အပ္ကုန္၏။

Posted by ဉာဏ္ဦး

Monday, September 12, 2011

ေတာ္သလင္းလျပည့္ ဂ႐ုဓမၼအခါေတာ္ေန႔


မည္သည့္ေနရာမဆို အေၾကာင္းေကာင္းလွ်င္ အက်ဳိးေကာင္း စျမဲပင္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားမွာ အေၾကာင္းေကာင္းေတြျပဳ၍ အက်ဳိးေကာင္းေတြရသည့္ သာဓကမ်ားစြာ႐ွိသည္။ လူ႔ေလာကတြင္ အလို အပ္ဆုံးႏွင့္ အေရးႀကီးဆုံးအရာသည္ မည္သည္နည္း။ ဂ႐ုဓမၼဇာတ္ေတာ္ အခ်ဳပ္ကို အႏွစ္ထုတ္ၾကည့္
လွ်င္ အမွန္သိေပမည္။

တစ္ခုေသာဘဝဝယ္ ဘုရားေလာင္းသည္ ကု႐ုတုိင္း၊ ဣႏၵပတၱနဂိုရ္ျပည္၌ ဓနၪၥယ ေကာရဗ်မင္းျဖစ္၏။ ထိုဘုရင္ အုပ္စုိးစဉ္ တစ္ျပည္လုံးကို သီလတရားေစာင့္ထိန္းေစသည္။ အားလံုးသီလလုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ ၾကသျဖင့္ ထိုတုိင္းျပည္မွာ မိုးေလဝသမွန္ကန္၏။ ေကာက္ပဲသီးႏွံ စပါးဆန္ေရေပါမ်ား၏။ ျပည္သူလူ အမ်ားလည္း ၿငိမ္းခ်မ္း၍ ေရာဂါေဘးဆိုးမ်ားမွ ကင္းေဝးၾကရသည္။

ထိုအခ်ိန္မွာ ကာလိဂၤမင္း စိုးစံေသာ ဒႏၲပူရျပည္သည္ကား မိုးနည္းေရ႐ွား ျဖစ္ေန၏။ ဆန္ေရစပါး ႐ွားပါးေသာေၾကာင့္ လူအမ်ားလည္း ဒုကၡမ်ိဳးစုံ ေတြ႔ႀကံဳေနၾကရသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္သည္ ေကာရဗ်မင္း
၏ တိုင္းျပည္သာယာဝေျပာျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို စူးစမ္းေလ့လာ၏။ ဤတြင္ ေကာရဗ်မင္း ႏွင့္
ျပည္သူအမ်ား၏ သီလစြမ္းအားေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ထြန္းခဲ့ရသည္ကို သိ႐ွိယုံၾကည္လာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္၊ ကာလိဂၤမင္း ႏွင့္တကြ ျပည္သူျပည္သားတို႔သည္ ကု႐ုဓမၼကို ႀကိဳးစားလိုက္နာၾကကုန္၏။ သီလတရား ျပည့္စုံလာၾကေသာအခါ ဒႏၲပူရျပည္သည္လည္း ဥတုရာသီေကာင္းမြန္္္လာၿပီး သာယာ
ဝေျပာ လာေတာ့၏။ အေၾကာင္းရင္း ကု႐ုဓမၼ ျပည့္စံုလုံၿခံဳမႈေၾကာင့္ အက်ိဳးထူးမ်ား ရလာျခင္းျဖစ္၏။ ကု႐ုဓမၼေခၚ ဂ႐ုဓမၼသည္ ယေန႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း ေစာင့္ထိန္းက်င့္သုံးေနၾကသည့္ ပၪၥသီလ
(ဝါ) ငါးပါးသီလပင္ျဖစ္ ပါသည္။

ကု႐ုဓမၼဇာတ္ေတာ္လာအတိုင္း ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ကို ကု႐ုဓမၼအခါေတာ္ေန႔ အျဖစ္သတ္မွတ္ခဲ့
ၾက၏။ ကာလေ႐ြ႕လာေသာ္ ကု႐ုဓမၼမွသည္ ဂ႐ုဓမၼဟူ၍ ျဖစ္လာေတာ့၏။ေဝါဟာရေျပာင္းလဲမႈတစ္ခု ပင္ျဖစ္ေပသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ သတ္မွတ္မႈကား ေကာင္းမြန္လွ၏။ လိုက္နာက်င့္သုံးမႈ အားေကာင္းဖို႔
လည္း ပို၍လိုမည္ထင္မိသည္။

ဆန္စပါးစိုက္ပ်ိဳးရာသီ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ ကို ဂ႐ုဓမၼအခါေတာ္ေန႔ျမတ္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာတို႔၏ ကိုယ္က်င့္တရား အေလးအျမတ္ထားပုံကို ျပသရာေရာက္ေပသည္။ အေလး ထားၾကသည့္အတိုင္း ျမဲၿမံစြာ လိုက္နာျပဳက်င့္ၾကဖို႔လည္းလိုမည္၊ ျဖဴစင္ဖို႔လည္းလိုမည္ထင္ပါသည္။
သို႔မွသာ သီလ၏ အစြမ္း ထက္မႈကို ဧကန္ခံစားရမည္ မလြဲတည္း။

ထိုမွတစ္ပါး သီလျဖဴစင္ျခင္း ႏွင့္ ျပည့္စုံသူသည္
() ေမ့ေလ်ာ့မႈ မရွိျခင္း () ေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ေစာရျခင္း () ပရိတ္သတ္တြင္း အေၾကာက္
ကင္းစြာ ဝင္နိုင္ျခင္း
() ေသခါနီးအခါ မေတြေဝဘဲ ေသႏုိင္ျခင္း () ေသၿပီးေနာက္ သုဂတိဘုံဘဝ ၌ ျဖစ္ရျခင္း _ ဟူေသာ အက်ိဳးတရားတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံႏုိင္သည့္အျပင္ အထက္မဂ္ဉာဏ္မ်ားကုိ ရရွိေစ
 ႏိုင္ သည့္ ေလွကား သဖြယ္လည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့၏။

ငါးပါးသီလသည္ လူတိုင္းအတြက္ အေျခခံအက်ဆုံး အ႐ွင္းဆုံး အက်ိဳးမ်ားဆုံး ကိုယ္က်င့္တရားျဖစ္
သည္။ အေရအတြက္အားျဖင့္ နည္းပါး၏။ သုိ႔ေသာ္ လိုက္နာက်င့္သုံးေလ မိမိေရာအမ်ားပါ အက်ိဳး ႀကီးမားေလ ျဖစ္သည္။ ထိုငါးပါးကား_
၁။ သူ႔အသက္ကိုသတ္ျခင္း-
၂။ သူ႔ဥစၥာခိုးျခင္း-
၃။ အိမ္ေထာင္ေရးေဖါက္ျပားျခင္း-
၄။ လိမ္ညာေျပာဆိုျခင္း-
၅။ အရက္ မူးယစ္ေဆး ေသာက္သုံးျခင္း- တို႔မွ လုံးဝေ႐ွာင္ၾကဉ္မႈမ်ား ျဖစ္၏။

လူပီသေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ ဤငါးပါးကို ထာဝရေ႐ွာင္႐ွားၾက၏။ မည္သူမဆို အျမဲေစာင့္ ထိန္းနုိင္ရမည္။ ေစာင့္ထိန္းသည္ႏွင့္အမွ် တစ္ဦးခ်င္း၏ စိတ္သႏၲာန္သည္ ျဖဴစင္ေနမည္၊ ၿငိမ္းေအးေန
မည္။ အခ်င္းခ်င္း ႏွိပ္စက္မႈမွလည္း ကင္းေဝးေနၾကမည္။ ထို႔အျပင္၊ သီလျမဲၿမံသူတို႔ကို ဝန္းက်င္တြင္ ႐ွိၾကကုန္ေသာ သမာေဒဝ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္တို႔ကလည္း ေစာင့္ေ႐ွာက္ၾက၏။ သီလ႐ွိသူမ်ား ေနထိုင္
ရာ တိုင္းနိုင္ငံသည္ ရာသီဥတုမွန္ကန္လာၿပီး ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးစည္ပင္လာသည္။ လူတို႔လည္း စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပလာၾကမည္မွာ မလြဲေပ။

ထို႔ေၾကာင့္၊ တစ္ဦးခ်င္းမွသည္ တစ္ကမၻာလုံးအထိ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာဝေျပာလာေအာင္ အျမဲတမ္း
လိုက္နာက်င့္သုံးအပ္သည့္ ငါးပါးသီလေခၚဂ႐ုဓမၼကိုယ္က်င့္ေကာင္းမ်ား လုံၿခံဳေအာင္ သတိထား
ေစာင့္ထိန္းၾကဖို႔ ေလးစားစြာ တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။ ကု႐ုတိုင္းသားမ်ား က်င့္သုံးခဲ့၍ ကု႐ုဓမၼ ဟု
တြင္ခဲ့၏။ ကု႐ုတိုင္း သားမ်ားကဲ့သို႔ လိုက္နာက်င့္သုံးနိုင္သည္ ႏွင့္ အမွ် ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ခံစားနိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

Posted by ဉာဏ္ဦး

Saturday, September 10, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၃၂)


မေမ့ပါနဲ႕ / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) မႏၲေလး၊ စက္တင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၀၈။
ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံခါနီးတြင္မိန္ ့ၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာအဆုံးအမစကားကိုေဖၚျပထား
သည္။ ထို ့ျပင္၊ သတိျဖင့္ ခႏၶာအစဥ္ကို ဥာဏ္သက္၀င္ၾကရန္၊ သစၥာေလးပါးကိုေကာင္း
စြာေဟာၾကားနိဳင္ေသာ ဆရာသမားေကာင္းကို ရွာေဖြၾကရန္၊ ႏွလုံးသြင္းမွန္ကန္စြာျဖင့္
တရားေတာ္ကို နားၾကားၾကရန္ႏွင့္ တရားအဆုံးအမ အတိုင္းလိုက္နာ က်င့္ၾကံၾကရန္တို ့
ကိုတိုက္တြန္းေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
မရဏလမ္းႏွင့္ အမတလမ္း / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) ပုသိမ္ႀကီး၊ ေအာက္တို
ဘာ ၃၊ ၂၀၀၇။
ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားေသာေနရာႏွင့္ေအးျငိမ္းေသာေနရာမ်ား၊ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္တရား
မ်ားႏွင့္ အတူအေဟာင္း၊ အသစ္၊ အေဟာင္းအသစ္ အေရာအေႏွာ၊ အေဟာင္းလည္း
မဟုတ္အသစ္လည္းမဟုတ္၊စေသာကံေလးမ်ိဳးတို ့အေၾကာင္းကိုေဟာၾကားထားသည္။ မျမဲေသာခႏၶာမွျမဲေသာနိဗၺာန္သို ့လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ၾကရန္ကိုလည္းတိုက္တြန္းထား
သည္။
တရားနာပါ။
ရွစ္ေယာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ / ေဒါက္တာဘဒၵႏၲ နႏၵမာလာဘိဝံသ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU)  ဥကၠံ၊
၁၃၆၈။
ျမင့္ျမတ္ေသာေကာင္းမႈျပဳျခင္းကိုလက္လြတ္ဆုံးရွုံးရသူရွစ္ေယာက္ႏွင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ
ေကာင္းမႈကိုျပဳႏိုင္စြမ္းသူတစ္ေယာက္တို ့၏အေၾကာင္းကိုရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
လက္ေတြ႕ဘ၀ကို ပ႒ာန္းျဖင့္ ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း / ေဒါက္တာဘဒၵႏၲ နႏၵမာလာဘိဝံသ
(
ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU) [ခုနွစ္မရိွ]
လက္ေတြ ့ဘ၀ကို ပ႒ာန္းတရားေတာ္ျဖင့္ေလ့လာသုံးသပ္ျပဆိုေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
သစၥာတရားနာမႈ ႏွလုံးသြင္းမွန္မႈ တရားေတာ္ () / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) ဇူလိုင္ ၁၀၊
၁၉၅၆။
သစၥာတရားကို ပိုင္းျခားသိျမင္ႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းႏွစ္မ်ိဳး၊ ကိုယ္တိုင္သစၥာတရားကို
ပိုင္းျခားသိျမင္ျခင္းႏွင့္ ဒိ႒ိႏွင့္ တဏွာတို ့ကို မည္သို ့ပယ္ခြါနိဳင္ပုံအစရွိေသာ တရားမ်ား
ကိုေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
သစၥာတရားနာမႈ ႏွလုံးသြင္းမွန္မႈ တရားေတာ္ () / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) ဇူလိုင္ ၁၁၊
၁၉၅၆။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား အၾကိမ္ၾကိမ္ မွာၾကားခဲ့ေသာ စကားေတာ္မ်ားကိုေဟာၾကားထားျပီး၊ ၀ိပႆနာက်င့္ၾကံ အားထုတ္သူႏွင့္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းမရွိသူတို ့၏ျခားနားခ်က္ကို
လည္းေဖၚျပထားသည္။
တရားနာပါ။
အားထုတ္နည္းသင္အလုပ္ေပးတရား / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ ဧၿပီ ၃၀၊
၂၀၀၆။
၀ိပႆနာက်င့္စဥ္ကိုေဆာင္ပုဒ္မ်ားျဖင့္နည္းလမ္းညႊန္ျပေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ဥပုသ္ဘာေႀကာင့္ ေစာင့္ရတယ္ / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ ေမ ၆၊ ၂၀၀၆။
ကုသိုလ္သံုးမ်ိဳးႏွင့္ေလးမ်ိဳးတို ့အေၾကာင္းကိုေဟာၾကားထားျပီး၊ သီလေစာင့္ထိန္းျခင္း၏
အဓိပၸါယ္ႏွင့္ အေၾကာင္းရင္းတို ့ကို ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႏွင့္ ခို၊ ေျမြ၊ ေျမေခြးႏွင့္ ၀က္၀ံ
တို ့၏ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ကိုးကား၍
ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ဣေႃႏၵထက္ေၾကာင္း တရားတက္ေၾကာင္း()ပါး () / အရွင္ ကု႑လာဘိဝံသ (သဒၶမၼရံသီ
ဆရာေတာ္
) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၃။
တရားအားထုတ္ရန္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ကိုယ္အေနအထားႏွင့္ ရာသီဥတု၊ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳး
ႏွင့္ထိုသူတို ့၏တ
ရားရရွိေသာ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ သုခေ၀ဒနာကို ဒုကၡဟူ၍ ဆင္ျခင္ႏုိင္
ရန္က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းစေသာ တရားမ်ားကိုေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ဣေႃႏၵထက္ေၾကာင္း တရားတက္ေၾကာင္း()ပါး () / အရွင္ ကု႑လာဘိဝံသ (သဒၶမၼရံသီ
ဆရာေတာ္
) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၄။  
ဣေျႏၵထက္ေစသည့္ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ျဖစ္ေသာေဗာဇၩင္တရား ပြါးမ်ားျခင္းႏွင့္ စိတ္
၏ သဘာ၀တို ့ကို
ေဟာၾကားထားသည္။ ထို ့ျပင္၊ ရြဲကုန္သည္ႏွစ္ဦးျဖစ္ၾကေသာေဂါတမ
ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ႏွင့္ေဒ၀ဒတ္ေလာင္းတို ့ကို ဥပမာထားလ်က္ဒုလႅဘ
တရားေလးပါးကိုေဟာၾကားထားကာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာပီတိ
တို ့ကိုလည္းေဖၚျပထားသည္။ တရားနာပါ။

 Posted by  ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္