Saturday, August 27, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၃၀)


ကိုယ့္ကိုယ္ကိုခ်စ္ လူအစစ္ / ဘဒၵႏၲသီရိႏၵာဘိဝံ(ေယာဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ႏုိဝင္ဘာ ၁၇၊
၁၉၉၈။
လူအစစ္ ဟူသည္ အဘယ္သူနည္းႏွင့္ ထိုသူ၏ စြမ္းအားတို ့ကို ေဟာၾကားထားျပီး၊
ကုသိုလ္ မ်ိဳးေစ့၏ သတၱိသုံးခုကို အာဏာပါးကြက္သား
"တမၺဒါ႒ိက" အေၾကာင္း ဥပမာျဖင့္ ေဖၚျပထား သည္။ တရားနာပါ။
ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္အေၾကာင္း ႐ွင္းၿပပုံ တရား / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) မိုးကုတ္၊
ေဖေဖၚဝါရီ ၁၆၊ ၁၉၅၅။
ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္ကို ပိုင္းျခား သိျမင္ေစသည့္ ဥာဏ္ရရိွရန္ အားထုတ္ပုံကို ရွင္းလင္း
ေဟာၾကား ထား၏။
တရားနာပါ။
ေနေရးထက္ေသေရးအေရးႀကီးပံု / ဘဒၵႏၲ သဒၶမၼ ကိတိၱသာရ (ေအာင္ဆန္း ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ေဖေဖၚဝါရီ ၁၅၊ ၂၀၀၄။
ေရွာင္ကြင္းလို ့မရေသာ ေသျခင္းတရားအေၾကာင္းကို ေဟာၾကားထားျပီး၊ ေသရာ
ေညာင္ေစာင္း လဲေလ်ာင္းရသည့္ အခါတြင္ ေနာင္တ မရရိွေစေရးအတြက္ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ အား ကိုးစရာတရား ရွာထားၾကရန္အၾကံျပဳ ေဟာၾကားထားသည္။
  တရားနာပါ။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (မဟာဂႏၶာ႐ုံ ဆရာေတာ္) ပဲခူး၊ ႏိုဝင္
ဘာ ၂၃၊ ၁၉၇၅။
နိဗၺာန္သည္ အမြန္ျမတ္ဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အပါယ္ေလးပါးသည္ ေၾကာက္စရာ အေကာင္း ဆုံးျဖစ္ပုံႏွင့္ ကံ၏သတၱိတို ့ကို ေဟာၾကားထားသည့္ျပင္၊ ဓမၼ အေမးအေျဖ မ်ားကိုလည္း
ေဖၚျပထား သည္။
တရားနာပါ။
ႏွလုံးသားဝယ္ ဘုရားတည္ / ဘဒၵႏၲသီရိႏၵာဘိဝံသ (ေယာဆရာေတာ္) တပ္ကုံး၊ ဇူလိုင္ ၁၇၊
၁၉၉၃။
ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသုံးပါးႏွင့္ ေမတၱာတရားကို သဒၶါ၊ သတိ ပညာတို့ႏွင့္
ယွဥ္တြဲကာ ကိေလသာေနရာတြင္ အစားထိုးၾကရန္ တိုက္တြန္းေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
မဂ္ဥာဏ္လိုခ်င္လွ်င္ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ပါ အလုပ္ေပး တရား / ဘဒၵႏ ၻဇနိတာလကၤာရ
[
ခုနွစ္မရိွ]
မဂ္ဖိုလ္ရရန္ အဓိကအခ်က္၊ ၀ိပႆနာ အက်င့္တြင္ အားသာရမည့္ တရားမ်ား
ႏွင့္ သမာဓိ ထူေထာင္ပုံတို ့ကို ေဟာၾကားထားသည္။ ထို ့အတူ၊ တရားအားထုတ္
ရာ၌ တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါးအား ကိုးကားပုံကိုလည္း ညႊန္ျပထားသည္။
 
တရားနာပါ။
လမ္းသုံးသြယ္ ဘယ္လမ္းေ႐ြးၾကမလဲ / ဘဒၵႏၲ သဒၶမၼ ကိတိၱသာရ (ေအာင္ဆန္း ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ေဖေဖၚဝါရီ ၁၆၊ ၂၀၀၄။
ယထာဘူတဥာဏ္၏ဆိုလိုရင္း၊ အရိယာတို ့ပိုင္းျခားသိေသာအရာ၊ သတၱ၀ါမ်ား အတြက္ လမ္းသုံးသြယ္_၁။ ျမဳပ္လမ္း၊ ၂။ ေမ်ာလမ္းႏွင့္ ၃။ ဆန္လမ္း။ အားထားရာ တစ္ေၾကာင္း တည္းေသာ ၀ိပႆနာဆန္လမ္း၊ နိဗၺာန္သို ့မ်က္ေမွာက္ျပဳေရး အတြက္ လိုအပ္သည့္ အားၾကီးေသာ ၀ိပႆနာ ရရိွရန္ ဒိ႒ိပယ္သတ္ျခင္း အစရိွေသာ တရားမ်ား ပါ၀င္သည္။ တရားနာပါ။
ဝိသုဒၶိ ပမာျပ တရားထိုင္နည္းျပ အလုပ္ေပး တရား / ဘဒၵႏ ၻဇနိတာလကၤာရ [ခုနွစ္မရိွ]
၀ိပႆနာအက်င့္တြင္ သီလ၏ အခန္းက႑၊ ၀ိပႆနာ၏ မွန္ကန္ေသာ အျမင္
ႏွင့္ အနိစၥ ဒုကၡ ႏွင့္ အနတၱ တို႔ကို ပိုင္းျခားသိျမင္ေစသည့္ နည္းလမ္းမ်ား စသည္ အားျဖင့္ ျပည့္စုံစြာ ေဟာၾကား ထားသည္။
တရားနာပါ။
ဝႆကာရပုဏၰားႏွင့့္ ရွင္အာနႏၵာ အေမး၊ အေျဖ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္)
မိုးကုတ္၊
ေဖေဖၚဝါရီ ၁၅၊ ၁၉၅၅။
အယူမွားသူ မျဖစ္ၾကေစရန္သုခ ဒုကၡႏွင့္ ဥေပကၡာ စေသာ ေ၀ဒနာမ်ားေပၚတိုင္း ဒုကၡဟု
ရွဳမွတ္ ၾကရန္ လမ္းညႊန္ခ်က္၊ တရားကို ကိုးကြယ္ျခင္း၏ အဓိပၸါယ္ႏွင့္ အရွင္အာနႏၵာႏွင့္ ၀ႆကာရ ပုဏၰားတို ့ေဆြး ေႏြးေသာ တရားစကားကို ကိုးကားကာ မဂၢင္ရွစ္တန္ ရရွိရန္ နည္းလမ္း စေသာ တရားမ်ားကိုထင္လင္းစြာေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (မဟာဂႏၶာ႐ုံ ဆရာေတာ္)
[
ခုနွစ္မရိွ]
သူေတာ္ေကာင္း တို ့၏ လကၡဏာ ငါးပါးကို ရွင္းျပထားျပီး၊ တန္ဖိုးမရိွဘဲ မျမဲလည္း
မျမဲေသာ ခႏၶာမွ တရားအားလုံး၏ အႏွစ္ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကိုထုတ္ယူၾကရန္အၾကံ
ေပးေဟာၾကားထား သည္။
တရားနာပါ။
 
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Monday, August 22, 2011

စာေရးတံမဲ အလွဴပြဲ

 
ျမန္မာ့ဓေလ့အစဥ္အလာအားျဖင့္ တစ္ႏွစ္တာတြင္ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီပြဲအျဖစ္ တစ္လလ်ွင္တစ္မ်ိဳး
ဆင္ယင္
က်င္းပခဲ့ၾကေလသည္။ ငါးခုေျမာက္ဆယ့္ႏွစ္လရာသီပြဲမွာ ၀ါေခါင္လစာေရးတံမဲပြဲ ျဖစ္
ေၾကာင္းေဖၚျပၾက၏။
 

စာေရးတံမဲအလွဴပြဲဟူသည္ မဲေဖါက္၍ လွဴဒါန္းၾကေသာေႏွာင္ၾကိဳးကင္းသည့္ သံဃိက အလွဴ
ဒါနပြဲစစ္စစ္
တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ အခါတစ္ပါး ဘုရားရွင္သည္ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္း
ေတာ္၌ သီတင္းသုံး စံေနေတာ္ မူခိုက္၊ တစ္တိုင္းျပည္လုံး မိုးေခါင္ေလရာ အစားအစာေခါင္းပါး
ေသာ ေဘးဆိုးၾကီးက်ေရာက္ခဲ့၏။ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းလွဴဒါန္းႏိုင္ေရးအတြက္ အခက္
ၾကံဳ ခဲ့ၾကရေလသည္။ လွဴဒါန္းလိုသူမ်ားက အဆင္ေျပျခင္းငွါ ေဆာင္ရြက္စီမံၾကရေတာ့သည္။
တတ္စြမ္းသမ်ွ ထည့္၀င္ၾကကာ သံဃာတစ္ပါးႏွစ္ပါး စသည္ကိုျဖစ္ေစ၊ အလွဴ ရွင္တစ္ဦးစီမွ
သံဃာမ်ားအား မဲစနစ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ လွဴဒါန္းၾကျခင္းကို ဘုရားရွင္အား ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါရန္ပန္ၾကား
ေလ်ွာက္ထားၾကေလသည္။ ဘုရားရွင္ကခြင့္ျပဳ ေတာ္မူသည္ႏွင့္အညီ စာေရးတံမဲအလွဴပြဲဟူ၍
ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေပသည္။ 


သမိုင္းအေထာက္အထားအရ၊ စာေရးတံမဲအလွဴပြဲကို ၀ါေခါင္လတြင္ က်င္းပေလ့ရွိခဲ့ေၾကာင္း
ေတြ ့ရွိရ၏။
ထိုလတြင္ဆင္ယင္က်င္းပရျခင္းမွာ သံဃာေတာ္မ်ားေက်ာင္းတိုက္မ်ားတြင္ စုစု
စည္းစည္း ၀ါကပ္ေနေတာ္မူၾကသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ မိုးတြင္းကာလ ဆြမ္းကိစၥၾကြေရာက္ျခင္း အခက္အခဲရိွႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖ စ္ႏိုင္ေလသည္။
 

မဲခ်ကာ လွဴဒါန္းေသာ စနစ္မွာ ယေန ့့ထက္တိုင္ေျပာင္းလဲျခင္းမရိွေပ။ သို ့ရာတြင္၊ စာေရးတံမဲ၊
လွဴဖြယ္ ပစၥည္းႏွင့္ က်င္းပေသာ အခ်ိန္ကာလတို ့ကား အသြင္ကူးေျပာင္းခဲ့ေလျပီ။ ေရွးယခင္
က စာေရးတံမဲအျဖစ္ သစ္သားျပား၊ ၀ါးျခမ္းျပား၊ ႏွီးျပားႏွင့္ေပရြက္စသည္တို ့ကိုအသုံးျပဳခဲ့ၾက
သည္။ ယခုမူ စကၠဴ စာရြက္ကိုသာ စာေရးတံမဲ အျဖစ္ သုံးစြဲေနၾကေတာ့သည္။ လွဴဖြယ္ပစၥည္း
မွာလည္း မူလက ဆြမ္းသက္သက္မွ်သာျဖစ္ခဲ့ သည္။  ေနာင္တြင္ဆြမ္း သပိတ္သာမက လိုအပ္
ရာရာ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားျဖည့္စြက္ ပါ၀င္လာေလ သည္။ က်င္းပသည့္အခ်ိန္ ကာလမွာ
လည္း ၀ါေခါင္လတြင္ဟူ၍ သီးျခားမဟုတ္ေတာ့ေခ်။ တစ္ႏွစ္တာ၏ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မဆို
ဗုဒၶပူဇနိယ်ပြဲ က်င္းပခ်ိန္မ်ား၌ စာေရးတံမဲအလွဴပြဲကို ျပဳလုပ္လ်က္ရိွၾကသည္။

 

မဲေဖါက္ေသာပုံစံမွာလည္း တမ်ိဳးတဖုံေျပာင္းေရြ ့့ကာ လာခဲ့သည္။ စတင္ခဲ့စဥ္က စာေရးတံမဲ
ျပားတြင္ အလွဴရွင္၏ အမည္ကိုေရးသားထားျပီး သံံဃာမ်ားကႏွိဳက္ယူရသည္။ ထိုမွတဖန္၊
သံဃာေတာ္၏ ဘဲြ ့ေတာ္ ကိုေရးသား
ထားေသာ မဲျပားကို အလွဴရွင္က ႏႈိက္ယူရသည္။ လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ကား လွဴဖြယ္ပစၥည္း အစုစု ကို ျပင္ဆင္ကာ နံပတ္စဥ္မ်ား တပ္လ်က္ေပါက္မဲအျဖစ္
ထားရိွသည္။ နံပတ္မ်ားေရးထားေသာ မဲကို သံဃာေတာ္မ်ားအား ကံစမ္းမဲေဖါက္ေပးျခင္းျဖစ္
သည္။
 

နိဗၺာန္ကိုရည္၍ ျပဳသမ်ွေသာ ကုသိုလ္အေပါင္းတို ့သည္မ်ားမ်ားျပဳႏုိင္ေလ အေထာက္အပံ့ျပဳ
ေလပင္ျဖစ္ သည္။
ထို ့ေၾကာင့္၊ ယခုပင္လ်ွင္ ႏွလုံးသြင္းမွန္စြာျဖင့္ေမတၱာစိတ္ထား ဘာ၀နာ
ပြါးကာ ကုသုိုလ္မ်ားကို ျပဳ ၾကပါရန္ အေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရေပသည္။
 

Posted by ေအးဆက္

Saturday, August 20, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၂၉)


ခ်မ္းသာသက္ရွည္နည္း / အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ) စစ္ကိုင္း၊ ၁၃၅၈။  
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ေအးျငိမ္းေစရန္၊ ၾကီးပြါးခ်မ္းသာရန္ႏွင့္ အသက္ရွည္ရန္ ေနထိုင္ေဆာင္ ရြက္နည္းမ်ားကိုေဖၚျပေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။ 
နွဳိင္းလို႔မရ တုလို႔မႏိုင္ / ေဒါက္တာအ႐ွင္ ေဆကိႏၵ (ဓမၼဒူတ) ရန္ကုန္၊ ဇႏၷဝါရီ ၁၆၊ ၂၀၀၃။
ဒါန၏ အေၾကာင္းရင္း_အေလာဘ၊ ဗုဒၶါနဳႆတိႏွင့္ ဓမၼာနဳႆတိ ပြါးမ်ားအားထုတ္ပုံ
စသည့္ တရားမ်ားပါရိွသည္။
တရားနာပါ။ 
ပုထုဇဥ္ႏွင့္ အရိယာတုိ႔ ရွာမွီးျခင္း မတူညီၾကပုံ (ပရိေယသနသုတ္) / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္) ေဖေဖၚဝါရီ ၈၊ ၁၉၅၅။
ပုထုဇဥ္ႏွင့္ အရိယာတို ့ ရွာမွီးျခင္းမတူၾကပုံကို ပရိေယသနသုတၱန္ ကိုးကားခ်က္ျဖင့္ရွင္း လင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။ 
ေလာင္စာသိမ္း မီးၿငိမ္း တရားေတာ္ (ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သင္တန္း) / ဦး ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ (ထူးႀကီး ဆရာေတာ္) ေအာင္ပန္း၊ ဇြန္ ၁၇၊ ၂၀၀၅။
၀ိပႆနာအားထုတ္ျခင္းမျပဳမီ ဒိ႒ိကို ဦးစြာ ျဖဳတ္ၾကရန္ လမ္းညႊန္ထားျပီး၊ ျမတ္စြာ
ဘုရားႏွင့္ အဂၢိဝစၧပုဏၰားတို ့၏ တရားေဆြးေႏြးစကားကိုလည္း ေဟာၾကားထားသည္။

တရားနာပါ။ 
ဝါသနာ ဉာဥ္စရုိက္တို႔၏ အဆြဲ / ဝနဝါသီ အ႐ွင္ ေဉယ်ဓမၼသာမိ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္္ဆရာေတာ္)
ဇြန္ ၁၊ ၁၉၉၇။
သီလ၏ တန္ဖိုးႏွင့္ အေရးပါမႈကို သဒၶါတိႆမင္းႏွင့္ သီလကို ျမဲျမံစြာ ေစာင့္ထိန္းသည့္ 
ေမာင္သီလတို႔၏ ဇာတ္ေၾကာင္း ဥပမာျဖင့္ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။ 
သတိတစ္ခု ငါးျပာလိုစု / ဝနဝါသီ အ႐ွင္ ေဉယ်ဓမၼသာမိ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္္ဆရာေတာ္) ဇြန္ ၃၊
၁၉၉၇။
ကိေလသာသည္ မိမိတို႔အား ေန ့ညမျပတ္ ခိုင္းေစထားပုံကို ေဟာၾကားထားသည္။ ထို
့ျပင္၊ သရဏဂုံသုံးပါးကို သတိျဖင့္ ပြါးမ်ားၾကရန္ တိုက္တြန္းထားျပီး၊ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား
ကို သရဏဂုံ သုံးပါးက ကယ္တင္နိဳင္ေၾကာင္းႏွင့္ ေဘးအႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္ေပးနိဳင္
သည့္ တရား (၆)ပါးကို လည္း ေဖၚျပထားသည္။
တရားနာပါ။ 
၃၁ ဘုံ ႏြားသတ္႐ုံ / အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ) ေက်ာက္မဲ၊ ၁၃၅၈။
၃၁ဘုံတြင္ ရိွၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားသည္ သားသတ္ရုံမွ ႏြားမ်ားႏွင့္ တူညီပုံကို ရွင္းလင္း ေဟာၾကားထားသည္။ တဖန္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ခႏၶာရရွိၾကေၾကာင္းႏွင့္ ၀ိပႆ
နာကို အခ်ိန္တိုင္း အားထုတ္ကာ ေနာက္ဆုံး တရားအျပီးတိုင္ ရရွိျခင္း သို႔မဟုတ္
အနည္းဆုံး တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ ရရိွေအာင္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ႏွိဳးေဆာ္ ေဟာၾကားထား
သည္။
တရားနာပါ။ 
အတြယ္အတာ အမွတ္ (၂) တရားေတာ္ / ဦး ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ (ထူးႀကီး ဆရာေတာ္) ေအာင္ပန္း၊
ဇြန္ ၁၆၊ ၂၀၀၅။
အတြင္းႏွင့္ အျပင္သံေယာဇဥ္မ်ားျဖင့္ သတၱ၀ါမ်ား အေႏွာင္အဖြဲ ့ခံေနၾကရပုံကို ရွင္းလင္း
ေဟာၾကားကာ၊ အတြင္းသံေယာဇဥ္_အနဳသယကိေလသာ ပယ္သတ္ျခင္းကို ၀ိသာခႏွင့္ ဓမၼဒိႏၷာ သူၾကြယ္ဇနီးေမာင္ႏွံကို ညႊန္းဆိုလ်က္ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။ 
အိုေသေဘးမေစာင့္ဘဲ ဝိပႆနာ လုပ္သင့္ေၾကာင္း တရားေတာ္ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ ဆရာ
ေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
ေရွာင္ရွားရမည့္ အနာဂတ္ေဘး ငါးမ်ိဳးကို ေဖၚျပထားျပီး ၀ိပႆနာ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ယင္းတို႔မွ လြတ္ေျမာက္နိဳင္ေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။ 
အိမ္တြင္းကန္ေတာ့ပြဲ ျပင္ၾကမယ္ / ေဒါက္တာအ႐ွင္ ေဆကိႏၵ (ဓမၼဒူတ) ေမွာ္ဘီ၊ ေအာက္တုိ
ဘာ ၂၈၊ ၁၉၉၉။
သရဏဂုံျမဲၾကရန္၊ အိမ္ရိွ ဘုရားစင္ေရွ ့တြင္ မိသားစု၀င္မ်ား အားလုံးစုေ၀းကာ ဘုရား
ဝတ္ျပဳျခင္းကို ေန႔စဥ္အလုပ္တစ္ခုအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ႏွင့္ နတ္သိၾကားမ်ား ရွိခိုး
ျခင္းကို ခံရသူ စသည္မ်ားကို ျပည့္္စုံစြာ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။

Posted by  ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Sunday, August 14, 2011

ဝါေခါင္လျပည္႔ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔


ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ တစ္ႏွစ္တြင္သုံးလ ဝါဆိုေတာ္မူၾကသည္။ “ဝါဆိုသည္“ ဟုဆိုရာ၌ အေၾကာင္းၾကီးငယ္မရွိဘဲ မိမိတို ့သီတင္းသုံးရာအရပ္မွထြက္ခြါၾကြသြားျခင္းမျပဳသည္ကိုဆိုသည္။ ထိုသုံးလကာလသည္ပင္“ဝါတြင္း“ မည္ေပသည္။ ပရိယတ္ႏွင့္ပဋိပတ္ သာသနာတို ့အလို႔ငွါ အ
ျပည့္အ၀ အားထုတ္ၾကိဳးကုတ္ခြင့္ရၾကသည့္ အခါသမယလည္းျဖစ္သည္။

ဝါေခါင္လသည္ ဝါတြင္းသုံးလ၏ အလယ္ေခါင္က်ေသာလျဖစ္သည္။ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔သည္ ဝါေခါင္လျပည့္ေန ့ျဖစ္သည္။ စင္စစ္၊ ေမတၱာအခါေတာ္ေန ့မွာ ၾကာျမင့္လွျပီ ျဖစ္ေသာ ဗုဒၶ
ျမတ္စြာဘုရား သက္ရွိထင္ရွားရိွေတာ္မူခဲ့စဥ္က စတင္ေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မရွိရာမွ
ရိွလာခဲ့ေသာ ထိုေန႔၏ မူလအရင္းအျမစ္ကို သိၾကပါလ်ွင္ ပိုမို၍ပင္ သဒၶါတရားပြါးမ်ား မိၾကပါ
လိမ့္မည္။

ရဟန္းသံဃာေတာ္ အပါးငါးရာသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံမွ ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ားေတာင္းယူၾကကာ ဝါမဆိုမီေက်ာင္းမွထြက္ခြါၾကျပီးေတာအုပ္ၾကီးတစ္ခုတြင္ တရားအားထုတ္၍ေနေတာ္ မူၾကေလ
သည္။ ၀ါကၽြတ္အမီ တရားရရွိၾကရန္ ရည္သန္ခ်က္ျဖင့္ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သိကၡာ ဂုဏ္ ျမင့္ျမတ္မႈေၾကာင့္ ေနရင္းစြဲ ဘုမၼစိုး ရုကၡစိုးနတ္တို႔႔သည္ မိမိတို႔႔၏ ဘုံဗိမာန္အသီးသီးကို
စြန္႔လႊတ္ေရွာင္တိမ္းသြားၾကရေတာ့သည္။ သို ့ေသာ္၊ အန႔ံဆိုးမ်ားႏွင့္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အသံ
မ်ား ေပးလ်က္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား အေႏွာက္အယွက္ ျပဳ ၾကေလသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းစြာတရား
အားထုတ္၍ မရၾကေသာရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံျပန္ခဲ့ၾကသည္။

အေၾကာင္းျခင္းရာကို ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေတာ္မူအျပီး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းေတာ္တို ့အား
ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားပို ့ခ်ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔တြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ထပ္မံ၍ ေတာအုပ္ၾကီးသို ့ေရာက္ရွိခဲ့ၾက ျပန္သည္။  ဤအၾကိမ္တြင္မူ
ေတာအုပ္ၾကီးအတြင္းသို ့စတင္၀င္ေရာက္သည္ႏွင့္ ေမတၱာသုတ္တရားေတာ္ကို ရြတ္ဆိုပြါးမ်ား သြားၾကေလသည္။ ေမတၱာတန္ခိုးေၾကာင့္ ဘုမၼစိုး ရုကၡစိုးနတ္တို႔သည္ ရန္လိုျခင္းမရွိၾကေတာ့
ေခ်။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဝမ္းပန္းတသာၾကိဳဆိုၾကသည္။ ဝါတြင္းကာလတေလွ်ာက္ေ၀ယ်ာ ၀စၥမ်ား ျပဳလုပ္ေပးၾကသည္။ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္လည္း ခ်မ္းသာ
ေအးျငိမ္းစြာျဖင့္ တရားအားထုတ္ေတာ္မူႏိုင္ၾကေတာ့၏။ ရည္မွန္းေတာ္မူၾကသည့္အတိုင္း
၀ါကၽြတ္သည္ႏွင့္ ရဟန္းကိစၥျပီးျပည့္စုံၾက ျပီ ျဖစ္ေသာ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားျဖစ္ေတာ္မူၾက
ကုန္သည္။

သို ့ျဖင့္၊ ဝါေခါင္လျပည့္ ေမတၱာအခါေတာ္ေန ့ဟူ၍ သတ္မွတ္လာခဲ့ၾကသည္။ ယင္းေန႔မ်ား တြင္ ေမတၱာပြါးမ်ားျခင္းကို အခန္းအနားအသြင္ျဖင့္ ဆင္ယင္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ ယခုေခတ္အခါ တြင္ ေမတၱာဘာဝနာပြါးမ်ားျခင္းမ်ားကို တစ္ႏွစ္တြင္တစ္လ တစ္လတြင္တစ္ရက္ထဲတြင္သာ
မဟုတ္ ၾကေတာ့ဘဲ အခါအားေလ်ာ္စြာျပဳလုပ္လ်က္ရိွၾကသည္။  ေကာင္းလွပါဘိ။ ေမတၱာ၏
သေဘာမွာ မိမိအတြက္ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ တစ္ပါးသူ၏အက်ိဳးကိုသာ လိုလားစြာခ်မ္းသာေစလိုျခင္း သက္သက္ ျဖစ္သည္မဟုတ္ပါလား။ တစ္ဦးခ်င္း အေနႏွင့္ေသာ္မွ အခ်ိန္မေရြး ပြါးမ်ားႏိုင္ေသာ
ကုသိုလ္ အလုပ္ပါတကား။

Posted by ေအးဆက္

Saturday, August 13, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၂၈)

 
တရားရႏုိင္ မရႏိုင္ / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ မတ္ ၄၊ ၂၀၀၆။  
လူတိုင္း အဘယ္ေၾကာင့္ တရားမရ ရိွနိဳင္ၾကရသည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ တရားရနိဳင္ မရနိဳင္
မိမိကိုယ္ မိမိ စစ္ေဆးၾကည့္ ရမည့္အခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။
 
တရားနာပါ။
 
ဘဝခရီးဝယ္ ေရြးခ်ယ္ရမည့္လမ္း / ေဒါက္တာဘဒၵႏၲ နႏၵမာလာဘိဝံသ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU) ရန္ကုန္၊ ၁၃၆၉။  
ဘ၀ခရီး၀ယ္ေရြးခ်ယ္ရမည့္လမ္း_ ကာလာမသုတၱန္ကို ေဟာၾကားရာတြင္ ကုသိုလ္ႏွင့္
အကု သိုလ္ ဆိုသည္မွာ၊ ေမတၱာဘာ၀နာအက်ိဳး၊ တစ္ပါးသူမ်ားအေပၚ၌ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာႏွင့္ ဥေပကၡာ တရားမ်ားထားရိွျခင္းႏွင့္ မေကာင္းမႈကို ထာ၀စဥ္ ေရွာင္ၾကဥ္လ်က္ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း စေသာ တရားမ်ားပါ၀င္သည္။
 
တရားနာပါ။
 
ဘဝအသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈျမင္ျခင္း / ေဒါက္တာဘဒၵႏၲ နႏၵမာလာဘိဝံသ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU)
ရန္ကုန္၊ ၁၃၆၈။
 

ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရွဳျမင္ျခင္းႏွင့္ ဘ၀၏ ထြက္ေပါက္ျဖစ္ေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါး ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။  
ရႈမွတ္ဖြယ္ရာ အိမ္တြင္း ဝိပႆနာ / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) ပုသိမ္ႀကီး၊
ေအာက္တုိဘာ ၁၊ ၂၀၀၇။
 

သတိပ႒ာန္၏အေျခခံ၊ အေရးၾကီးဆုံးတရား_ သတိ၊ အိမ္မႈကိစၥ ျပဳလုပ္ရင္း ၀ိပႆနာ အားထုတ္ နည္းတို ့ကို ေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
လမ္းေပၚလူလား လမ္းေခ်ာ္သူလား / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) ပုသိမ္ႀကီး၊
ေအာက္တုိဘာ ၂၊ ၂၀၀၇။
 
တရားအရသာ၊ ဗုဒၶဘာသာအဆင့္မ်ား၊ ဗုဒၶႏွင့္ ဂ႑က ေမာဂၢလႅာန ပုဏၰားတို႔၏ တရား
ေဆြးေႏြး ခ်က္ႏွင့္သတိပ႒ာန္ က်င့္စဥ္မွန္ စေသာ တရားမ်ားကို ေဖၚျပေဟာၾကားထား
သည္။
 
တရားနာပါ။
 
လြတ္လမ္းကိုရွာ တရားနာ / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ ဧၿပီ ၁၊ ၂၀၀၆။  
တရားနာျခင္း၏ အက်ိဳးႏွင့္ တရားနာၾကားသင့္ေသာ အခ်ိန္အခါတို႔ကို မွတ္သား
လြယ္ကူေစျခင္းငွါ လကၤာေဆာင္ပုဒ္မ်ားျဖင့္ ေဟာၾကားထားသည့္အျပင္၊ ျပိတၱာမ
တစ္ဦး၏ ဇာတ္ေၾကာင္း ကိုပါ ဥပမာ ေပးထားေသးသည္။
 
တရားနာပါ။
 
ဝိသာခႏွင့္ ဓမၼဒိႏၷာ အေမး၊ အေျဖ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) အမရပူရ၊ ဇႏၷဝါရီ ၂၉၊ ၁၉၅၅။  
ဝိသာခႏွင့္ ဓမၼဒိႏၷာတို ့၏ တရားေဆြးေႏြး စကားကို ထင္လင္းေအာင္ ေဟာၾကားထား
သည္။
 
တရားနာပါ။
သတိႏွင့္ဆား ဥပမာၿပ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) အမရပူရ၊ ဇႏၷဝါရီ ၂၅၊ ၁၉၅၅။  
သတိ အေရးၾကီးပုံကို ဆားႏွင့္ ဥပမာျပကာ ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။  
ဣေႃႏၵထက္ေၾကာင္း တရားတက္ေၾကာင္း (၉) ပါး (၄) / အရွင္ ကု႑လာဘိဝံသ (သဒၶမၼရံသီ
ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၃။
 

သံဃရကၡိတ သာမေဏ အေၾကာင္းကို ညႊန္းဆိုကာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ အစားအစာ
သုံးေဆာင္နည္း သံုးမ်ိဳးကို ရွင္းလင္းထားသည္။ ထို ့ျပင္၊ စၾကၤ ံေလ်ွာက္ တရားအား
ထုတ္
ျခင္း၏ အက်ိဳးရိွပုံ၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာ တရားစခန္း၏ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ တရားစခန္း
ေရြးခ်ယ္ျခင္းမ်ားကိုလည္း ေဟာ ၾကားထားသည္။
 
တရားနာပါ။
ဣေႃႏၵထက္ေၾကာင္း တရားတက္ေၾကာင္း (၉) ပါး (၅) / အရွင္ ကု႑လာဘိဝံသ (သဒၶမၼရံသီ
ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၃။
 
တရားစခန္းတြင္ တရားအားထုတ္ေနစဥ္အတြင္း ထိန္းသိမ္းေနထိုင္ရမည့္ အခ်က္မ်ား
ျဖစ္ေသာ_ သင့္ေလ်ာ္သည့္ တရားစကားရွစ္မ်ိဳးကိုသာ ေျပာဆိုျခင္း၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာ သူႏွင့္သာအေဖၚ
ျပဳျခင္း၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အစာအာဟာရကိုမွီ၀ဲျခင္းစသည္တို႔ကိုျပည့္ စုံစြာေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Saturday, August 6, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၂၇)

 
ခ်မ္းေျမ့ မဂၤလာ သင္စရာ တရားေတာ္(၁) / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ႕ ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ႏုိဝင္ဘာ ၂၃၊ ၁၉၉၈။  
မဂၤလသုတၱန္နိဒါန္းႏွင့္ ပထမပိုင္း မဂၤလာ (၁၄) ပါးကို လကၤာေဆာင္ပုဒ္မ်ားႏွင့္အတူ
ရွင္းလင္းေဟာ ၾကားထားသည္။
  တရားနာပါ။
 
ခ်မ္းေျမ့ မဂ္လာ သင္စရာ တရားေတာ္(၂) / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ႕ ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ႏုိဝင္ဘာ ၂၃၊ ၁၉၉၈။ 
က်န္ရိွေသာ မဂၤလာ (၂၄) ပါးကို လကၤာ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားႏွင့္အတူ ရွင္းလင္းေဟာၾကား
ထား
သည္။  တရားနာပါ။
 
မၿငိေစနဲ႕ / ဦး သုမဂၤလ (ဒယ္အိုိးဆရာေတာ္) မႏၲေလး၊ ဇႏၷဝါရီ ၂၃၊ ၂၀၀၇။ 
ရာဟုလာအား ဗုဒၶသင္ၾကားမႈကို အညႊန္းျပဳကာ_အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းက်င့္ရသည့္
ရည္ရြယ္
ခ်က္ႏွင့္ ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ ဓါတ္ၾကီးေလးပါးတို ့ ျပဳမူသကဲ့သို ့ အားထုတ္ရသည့္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းက်င့္စဥ္ စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားထားသည္။ 
တရားနာပါ။
 
မိဘေက်းဇူး ဆပ္ဖူးၿပီလား / အ႐ွင္ ဇဝန (ေမတၱာ႐ွင္) ပဲခူး၊ ၁၃၆၇။ 
မိဘေမတၱာ၊ မိဘေက်းဇူးဆပ္ျခင္း၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ၊ သားသမီး ၀တၱရားေက်သူ
ႏွင့္ မေက်သူတို ့၏ ဇာတ္ေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား၊ လူမိုက္၊ အေရးပါလွေသာ
ဓမၼအေမြ အစရိွသည့္ တရား မ်ားကို ေဖာ္ျပေဟာၾကားထားသည္။
  တရားနာပါ။
 
မိလကၡရဟန္းႏွင့္ သုခသာမေဏ ဥပမာျပ အဓိပတိသုံးပါးထား၍ တရားအားထုတ္ရန္တရားေတာ္ /
ဦး ဓမၼသာရ (ဆင္ျဖဴကြ်န္းဆရာေတာ္) ဆင္ျဖဴကြ်န္း၊ စက္တင္ဘာ ၆၊ ၁၉၈၆။ 

တဏွာႏွင့္ဒိ႒ိ ဦးေဆာင္ေသာလမ္းကို ေရွာင္ရွားၾကရန္၊ နိဗၺာန္သို ့ မ်က္ေမွာက္ျပဳနိဳင္
ရန္အလို ့ငွါ မဂၢင္လမ္းကို လိုက္ၾကရန္၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရသည့္တိုင္ အဓိပတိ သုံးပါး
တပ္ကာ အားထုတ္ၾကရန္ ႏွင့္ မိမိတို ့၏ စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္နည္း စသည္မ်ားကို ေဟာ
ၾကားထားသည္။ ဥပမာေပး ဇာတ္ ေၾကာင္းမ်ားကား_မိလကၡရဟန္းႏွင့္ သုခသာမေဏ တို ့ျဖစ္ၾကသည္။
  တရားနာပါ။
 
ေမ့ေလ်ာ႔ျခင္းေဘးအႀကီးဆံုးတရား / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) မိုးကုတ္၊ မတ္ ၂၉၊ ၁၉၅၄။ 
ေၾကာက္ရြံ ့ရမည့္ အၾကီးဆုံးေဘး၊ ယင္းေဘးျဖစ္ရသည့္အေၾကာင္းရင္းႏွင့္ မည္သို ့
ေရွာင္ရွား
ရမည္တို ့ကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ေလာဘကုန္လွ်င္ နိဗၺာန္ဝင္ / အ႐ွင္ ဇဝန (ေမတၱာ႐ွင္) ရန္ကုန္၊ ၁၃၆၇။  
နိဗၺာန္ ဟူသည္၊ ေလာဘ၏အမည္ကြဲမ်ား၊တဏွာႏွင့္ေမတၱာကြာျခားခ်က္ႏွင့္ ေလာဘ
ေၾကာင့္ေရာက္ရသည့္ ဒုကၡမ်ား အေၾကာင္းကို ျပည့္စုံစြာေဟာၾကားထားသည္။ 
တရားနာပါ။
 
လက္ရွိခႏၶာစြန့္ ၍ ေနာက္ခႏၶာရျခင္းသည္ အျပစ္အႀကီးဆုံးသင့္ပုံ တရားေတာ္ / ဦး ဓမၼသာရ (ဆင္ျဖဴကြ်န္းဆရာေတာ္) ဆင္ျဖဴကြ်န္း၊ စက္တင္ဘာ ၅၊ ၁၉၈၆။ 
၀ိပႆနာ အားထုတ္ကာ ေနာက္ဆုံးနိဗၺာန္ ရရိွေရးအတြက္ အေရးၾကီးေသာ ႏွလုံးသြင္း
မွန္ကန္မႈ ရိွေစရန္ ကိေလသာကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ၾကရမည့္အေၾကာင္း တိုက္တြန္း
ေဟာၾကားထား ေသာ တရားေတာ္ျဖစ္သည္။  တရားနာပါ။
 
ေသာတာပန္တည္ၿခင္းအေၾကာင္းတရားေတာ္ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) ဇႏၷဝါရီ ၂၄၊ ၁၉၅၅။  
စူးစူးစိုက္စိုက္ ရွဳမွတ္ျခင္းျဖင့္ ထိနမိဒၶ၊ ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥတို ့ကို အနိဳင္ယူၾကရန္ ညႊန္ျပ
ေဟာ
ၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
အစဥ္ပြားမ်ား / ဦး သုမဂၤလ (ဒယ္အိုိးဆရာေတာ္) မႏၲေလး၊ ဇႏၷဝါရီ ၂၄၊ ၂၀၀၇။ 
ရာဟုလာအား ဗုဒၶ၏ သင္ၾကားမႈမ်ား။ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာ၊ အသုဘႏွင့္
အနိစၥ သညာ စေသာ ပြါးမ်ားနိဳင္သည့္ ဘာ၀နာအမ်ိဳးမိ်ဳး။ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းက်င့္စဥ္။
အားထုတ္စဥ္ အတြင္း နိဗၺာန္ကို အာရုံျပဳျခင္း။ ယင္းတို ့ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္း၏
အက်ိဳးတရား စသည္မ်ားကို ေဟာ ၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္