Saturday, July 30, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၂၆)

တရားကိန္းသူ စိတ္မပူ / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) ပုသိမ္ႀကီး၊ စက္တင္ဘာ ၃၀၊ ၂၀၀၇။
ဓမၼ ဟူေသာ အေကာင္းဆုံးမိတ္ေဆြရိွရန္အေရးၾကီးေၾကာင္းႏွင့္တကြ၊ ေ၀ဒနာကမၼ႒ာန္း
သည္နိဗၺာန္သို ့ပို ့ေဆာင္နိဳင္ပုံကိုအရွင္အာနႏၵာႏွင့္ဂါရေဒနသူၾကြယ္အေၾကာင္းကို
ညႊန္းဆိုကာ ေဟာ ၾကားထားသည္။  တရားနာပါ။
ပါဝင္ဆင္ႏႊဲ အရိယာေရြးပြဲ / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) စက္တင္ဘာ ၂၅၊ ၂၀၀၇။  
ဘ၀ဒုကၡမ်ား အစဥ္မျပတ္ ခံစားရျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္နိဳင္ေရးအတြက္ မိမိကိုယ္မိမိ ဆုံးမ ထိန္းသိမ္းၾကရန္ ႏွင့္ အရိယာျဖစ္ရန္ အရည္အခ်င္းမ်ားကို ရွင္းလင္းျပထားျပီး တရား အားထုတ္ နည္း အက်ဥ္းကိုလည္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။ 
ယမမင္းထံ အစစ္ခံရပုံ တရားေတာ္ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
သတၱ၀ါမ်ားသည္ ဒိ႒ိႏွင့္ တဏွာကို အေပါင္းအေဖၚအျဖစ္ထားၾကျပီး ခႏၶာကို ဥာဏ္ျဖင့္ ရွဳၾကည့္ရန္ ေမ့ေနတတ္ၾကပုံကို ရွင္းလင္းေဟာၾကား ထားသည္။ ထို ့ျပင္၊ ငရဲက်သူ
သည္ ယမမင္းထံတြင္ အစစ္ခံရပုံႏွင့္ ငရဲတြင္ ခံစားရျခင္းမ်ားကို ထင္လင္းစြာ ေဟာ
ၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ရပိုင္ခြင့္ / ေဒါက္တာ အ႐ွင္ ေဆကိႏၵ (ဓမၼဒူတ) ရန္ကုန္၊ ေမ ၁၊ ၂၀၀၁။ 

အရိွကို အရိွအတိုင္း ရွဳျမင္ျခင္း၊ သမာဓိႏွင့္ ခ်မ္းသာျခင္းတို ့၏ ဆက္စပ္မႈ၊ ရပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အလုပ္၊ ေရာင့္ရဲျခင္းစေသာ တရားမ်ားကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

ရန္သူႏွစ္ေယာက္ကို အေသသတ္နည္း တရားေတာ္ / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
ေသဆုံးျခင္းကို ျဖစ္ေစေသာ အဓိကတရားႏွစ္ပါး_ အ၀ိဇၨာႏွင့္တဏွာတို ့အေၾကာင္းႏွင့္
ယင္းတို ့ကို ပယ္သတ္ပုံမ်ားကို ေဖၚျပ ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
လိုရင္းတိုရွင္း ဝိပႆနာ(၁) / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ ၁၃၆၇။
မည္သည္ကို တရားက်င့္ျခင္းဟု ဆိုေၾကာင္းႏွင့္ သီလ၀ႏၲ သုတၱန္ကို ရည္ညႊန္းလ်က္၊
ခႏၶာကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ ေရာဂါ၊ အိုင္းနာႏွင့္ ဆူးေညွာင့္ အျဖစ္ ရွဳၾကည့္ျခင္းျဖစ္သည့္ လိုရင္း
တိုရွင္း ၀ိပႆနာ က်င့္စဥ္ကို ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
လိုရင္းတိုရွင္း ဝိပႆနာ(၂) / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ ၁၃၆၇။
သီလ၀ႏၲ သုတၱန္ကို ကိုးကားျပီး၊ ခႏၶာကို မေကာင္းမႈ၊ နာမက်န္းျခင္း၊ သူစိမ္း၊ ပ်က္စီး
ျခင္း၊
သုညႏွင့္ အနတၱအျဖစ္ ရွဳၾကည့္ျခင္းတည္းဟူေသာ လိုရင္းတိုရွင္း၀ိပႆနာ
က်င့္စဥ္ကို
ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
အတြယ္အတာ အမွတ္(၁) တရားေတာ္ / ဦး ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ (ထူးႀကီး ဆရာေတာ္)
ေအာင္ပန္း၊ ဇြန္ ၁၅၊ ၂၀၀၅။
သံေယာဇဥ္ႏွင့္ သံေယာဇနိယတို ့အေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားျပီး၊ အျပင္
သံေယာဇဥ္ ဖယ္ရွားပုံကို "ကုဒါလ ပ႑ိတ" ဇာတ္ေၾကာင္းျဖင့္ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ိဳးခ်ိဳး / ေဒါက္တာ အ႐ွင္ ေဆကိႏၵ (ဓမၼဒူတ) အင္းစိန္၊ စက္တင္ဘာ ၂၁၊ ၂၀၀၃။  
တဏွာကိုု ပယ္သတ္ရန္ႏွင့္ ေက်းဇူးရွင္ကို ေက်းစြပ္ျခင္း မျပဳၾကရန္ "မဟာဒါန၀ါဏိဇၨ"
ဇာတ္ေၾကာင္းျပကာ အၾကံေပး ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
အိုေအာင္မင္းေအာင္ေပါင္းၾကပါေစ တရားေတာ္ / ဦး ဣႏၵာဝုဓာဘိဝံသ (ထူးႀကီး ဆရာေတာ္)
ေအာင္ပန္း၊ ဇြန္ ၁၄၊ ၂၀၀၅။
ဥာဏ္ျဖင့္ မိမိတို ့၏ ခႏၶာပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို စစ္ေဆးၾကရန္ အၾကံျပဳထားျပီး၊ အရွင္သာရိ
ပုတၱရာ ၏ ညီေတာ္အငယ္ဆုံးျဖစ္ေသာ အရွင္ေရ၀တ၏ အေၾကာင္းကို အေျခခံ၍
တဏွာ နယ္ေျမမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းျဖစ္သည့္၀ိပႆနာအက်င့္တရားမွန္ကိုေဟာ
ၾကားထား သည္။
တရားနာပါ။
 

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Saturday, July 23, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၂၅)

ႀကီးပြားေၾကာင္းရာ ()ျဖာ / အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ) ရန္ကုန္၊ [ခုနွစ္မရိွ]
ေလာကီႏွင့္ေလာကုတၱရာ ႏွစ္မ်ိဳးလုံး အတြက္ ၾကီးပြါးေၾကာင္းရာ ()ျဖာကို ရဟႏၲာျဖစ္ သြားေသာ မုဆိုးတစ္ဦး၏ ဇာတ္ေၾကာင္း ဥပမာျပျဖင့္ ျပည့္စုံစြာရွင္းလင္းေဟာၾကား
ထားသည္။
တရားနာပါ။

ေႂကြးတင္ ရွင္ဘုရင္ဆပ္ / အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၉။
ေလာကတြင္ ျမတ္စြာဘုရား အဘယ္ေၾကာင့္ ေပၚထြန္းေတာ္မူခဲ့ရေၾကာင္းကို ရွင္းျပ
ေဟာၾကား ထားျပီး၊ နိဗၺာန္သည္ ရရွိသင့္ေသာ အျမတ္ဆုံးခ်မ္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို
ျမတ္စြာ ဘုရားႏွင့္ ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ေနသည့္ ပုဏၰားတစ္ဦးတို ့၏ ေဆြးေႏြးမႈကို ကိုးကားလ်က္ ေဟာၾကားထား သည္။
တရားနာပါ။


ေစေတာခိလငါးပါး တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ႕ ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊
စက္တင္ဘာ ၂၃၊ ၁၉၉၃။
သတိပ႒ာန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆိုလိုရင္း၊ အမ်ိဳးအစားႏွင့္ က်င့္စဥ္ကိုေဖၚျပထားသည္။ ထို႔ျပင္၊ ေဒါသႏွစ္မ်ိဳး၊ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း_ပမာဒတရားႏွင့္ သတိရိွျခင္း_အပၸမာဒတရား၊ လူတို႔အဘယ္ေၾကာင့္ ေသဆုံးေနၾကရေၾကာင္းႏွင့္အတူ၊ စိတ္ကိုၾကမ္းတမ္းေစေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားႏွင့္ ယင္းသို ့မျဖစ္ေအာင္ တားဆီးကာကြယ္နည္း စသည့္ တရားမ်ားကို ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

တစပၪၥက ကမၼ႒ာန္း တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္[ခုနွစ္မရိွ]
သံကစၥသာမေဏ၏ျဖစ္ရပ္ကိုညႊန္ျပကာတစပဥၥကကမၼ႒ာန္းက်င့္စဥ္ျဖင့္သမာဓိရ
ေအာင္
ျပဳလုပ္ျပီးေနာက္ ၀ိပႆနာအားထုတ္ပုံကို ေဟာၾကားထားသည္။ တဖန္၊
မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္၊ အမ်ိဳးအစားႏွင့္ မဂ္ဥာဏ္
က ကိေလသာကို တစ္ဆင့္ျပီး တစ္ဆင့္ ပယ္သတ္သြားျခင္းကို ေစ့ငွစြာ ရွင္းလင္း
ေဟာၾကား ထားသည္။
တရားနာပါ။
တရားက်င့္သူ / ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲ နႏၵမာလာဘိဝံသ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU) ရန္ကုန္၊ ၁၃၇၁။
တရားက်င့္ျခင္း ဆိုသည္မွာ၊ တရားက်င့္ရန္ အေကာင္းဆုံး အခ်ိန္ႏွင့္ တရားအား
ထုတ္သူ
တြင္ ရိွရမည့္အခ်က္အလက္မ်ား စသည္တို ့ ပါ၀င္သည္။ တရားနာပါ။

ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕အတြက္ အေရးႀကီးေသာ အေျခခံ () ခ်က္ / အ႐ွင္ ဇဝန(ေမတၱာ႐ွင္)
ရန္ကုန္၊
[ခုနွစ္မရိွ]
ဖါးနတ္သား အေၾကာင္းႏွင့္ အျခားေသာ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားျဖင့္ သရဏဂုံသုံးပါးႏွင့္ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယုံၾကည္ျခင္းစေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို ့အတြက္ အေရးၾကီးသည့္ အေျခခံအခ်က္ () ခ်က္ကို ေဟာၾကားထားျပီး ဗုဒၶ၏ ခရီးသြားနည္းႏွင့္ ဘာသာေရး အေမးအေျဖမ်ားကိုလည္း ေဖၚျပထားသည္။ တရားနာပါ။

ဗုဒၶအလိုက် ဒါနျပဳနည္း / အ႐ွင္ ဇဝန (ေမတၱာ႐ွင္) ဘိုကေလး၊ ၁၃၆၇။
အဘယ္ေၾကာင့္ လူတို ့ဒါနျပဳၾကသနည္း။ ဗုဒၶ၏ ဒါနျပဳျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္
သပၸဳရိသဒါန၏ အဂၤါရပ္မ်ားကို သပၸဳရိသဒါန သုတၱန္ကို အေျခခံလ်က္ ေဟာၾကား
ထားသည္။ 
တရားနာပါ။

သညာသိႏွင့္ ပညာသိ / ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲ နႏၵမာလာဘိဝံသ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU) မႏၲေလး၊
၁၃၇၁။

ပညာႏွင့္သညာတို ့၏ျခားနားခ်က္ကို ဥပမာမ်ားစြာျဖင့္ ေဖၚျပထားျပီး၊ ရိွရမည့္
ပညာ အမ်ိဳးအစား ႏွင့္ ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပုံတို႔ကို ေသခ်ာစြာ ေဟာၾကားထား
သည္။
တရားနာပါ။

အနာဂါတ္ ေဘးငါးပါး () / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
အနာဂတ္ေဘးငါးပါးႏွင့္ ယင္းတို ့ကို သတၱ၀ါမ်ားက မည္သို ့ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကပုံကို
ရွင္းျပ ထားသည့္ျပင္၊ ဆိုင္းငံ့ျခင္းမရိွဘဲ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ၾကရန္ကိုလည္း
တိုက္တြန္းေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။

အနာဂါတ္ ေဘးငါးပါး () / ဦး ဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
သတၱ၀ါမ်ားအတြက္ ဗုဒၶ၏ဆႏၵ သုံးခုႏွင့္အနာဂတ္ေဘးငါးပါးကိုထင္ရွားစြာ ေဟာ
ၾကားထားကာ၊ ၀ိပႆနာ တရားကို ၾကိဳတင္အားထုတ္ထားၾကရန္ မိန္ ့ၾကားထား
သည္။  
တရားနာပါ။

Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Saturday, July 16, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၂၄)


ကိုယ့္အေသ ကိုယ္ရႈ တရားေတာ္ / ဦးဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
၀ိပႆနာက်င့္ျခင္းျဖင့္မိမိကိုယ္မိမိကယ္တင္ၾကရန္၊တရားနာျခင္းႏွင့္တရားက်င့္
ျခင္း ျပဳလုပ္ရန္ ပ်င္းရိသူအတြက္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားႏွင့္အတူ၊ ဉာဏ္ေရွ ့သြားျဖင့္
ကိေလသာ အျမစ္ျဖတ္ေရး စေသာတရား မ်ားကို ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
စိတ္ကိုျဖဴစင္ေစသည္႔ နည္းေျခာက္မ်ိဳး တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ႕ ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ [ခုနွစ္မရိွ]
မိမိတို ့၏စိတ္ကိုျဖဴစင္ေအာင္ ထားၾကရန္ အေရးၾကီးေၾကာင္း၊ မိမိစိတ္ကိုစစ္ေဆးပုံႏွင့္ စိတ္ကို ျဖဴစင္ ေအာင္ ထားနည္းမ်ားကို ေဖၚျပေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ဓမၼအေမြ / အ႐ွင္ဇဝန (ေမတၱာ႐ွင္) ရန္ကုန္၊ [ခုနွစ္မရိွ]
အာစိဏၰကံ ကုသိုလ္ ျပဳလုပ္ၾကရန္ အၾကံျပဳထားျပီး၊ နေမာတႆ ဘုရားရိွခိုး၊ ငါးပါးသီလႏွင့္ သရဏဂုံ အက်ိဳးမ်ားကို ဥပမာမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းထားသည္။ အာမိသအက်ိဳးႏွင့္ ဓမၼအေမြမ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း ဇာတ္ေၾကာင္းသာဓက အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဖၚျပေဟာၾကားထားသည္။ ထို ့ျပင္၊ ေသာတာပန္၊ ပညတ္၊ ပရမတ္ႏွင့္ နိဗၺာန္တို႔၏ အဓိပၸါယ္ ဆိုလိုရင္းႏွင့္ ဘာသာေရး အေမး အေျဖမ်ား ပါရိွသည္။ တရားနာပါ။
နားကတရားနာ ဥာဏ္ကခႏၶာလွည့္ သူေ႒းသား ကာလ ဥပမာျပ တရားေတာ္ / ဦးဓမၼသာရ (ဆင္ျဖဴကြ်န္းဆရာေတာ္) ဆင္ျဖဴကြ်န္း၊ စက္တင္ဘာ ၃၊ ၁၉၈၆။
ကိေလသာ၏ ညွဥ္းပမ္းနွိပ္စက္ပုံ၊ မဂၢင္ရွစ္တန္လမ္းအမွန္ကို ေလ်ွာက္လွမ္းျခင္းႏွင့္ တကြ ဒိ႒ိကို ပယ္သတ္နိဳင္ျခင္း အလို ့ငွါ ခႏၶာေပၚရာ ေျခာက္ေနရာကို ဥာဏ္ျဖင့္ ရွဳၾကည့္ၾကရန္ စေသာတရား မ်ားကို ရွင္းလင္း ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ဘဝဆိုတာ ကိုယ္အရႈံးေပးမွ ရႈံးတာပါ / အ႐ွင္ဇဝန (ေမတၱာ႐ွင္) ရန္ကုန္၊ ၁၃၆၇။
ငယ္ရြယ္သူမ်ားထက္ အသက္အရြယ္ၾကီးသူမ်ားက ကိေလသာ ပို၍ မ်ားတတ္ၾကပုံ၊ အရွဳံးသမားဟူသည္၊ၾကိဳးစားၾကကုန္ေသာမသန္စြမ္းသူမ်ား၏ ေအာင္ျမင္မႈ။ေခါင္း
ေဆာင္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္၊ သူေတာ္ႏွင့္ မသူေတာ္ စသည္မ်ား၏ ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်က္ႏွင့္ ဓမၼအေမြ ေပးရန္လိုအပ္ေၾကာင္းမ်ားကိုဥပမာ ေ၀ေ၀ဆာဆာျဖင့္ ေဟာၾကားထား
သည္။
တရားနာပါ။
ဘုရားအႀကိဳက္ဆုံး ပူေဇာ္နည္း တရားေတာ္ / ဦးဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
၀ိပႆနာက်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား အေကာင္းဆုံးေသာ ပူေဇာ္နည္းျဖစ္ ေၾကာင္း ႏွင့္ ေလာကတြင္ရိွေသာ တရားႏွစ္မ်ိဳး အေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
မီရုံေလး / ဦး သုမဂၤလ (ဒယ္အိုိးဆရာေတာ္) မႏၲေလး၊ ဇႏၷဝါရီ ၂၁၊ ၂၀၀၇။
ဒုကၡ၊ သုခ သို ့မဟုတ္ မည္သည္ပင္ျဖစ္ေစ အားလုံးသည္ မိမိ၏ စိတ္အေပၚတြင္သာ မူတည္ ေၾကာင္း ႏွင့္ ဒါန သီလႏွင့္ ဘာ၀နာအလုပ္ကို မည္သည့္အခါမွ တြန္ ့ဆုတ္ျခင္း မရိွၾကရန္ တိုက္တြန္းေဟာၾကားထားသည္။ ထို ့အတူ၊ စိတ္ႏွုလုံးေကာင္းထားရိွပါက ကုသိုလ္အနည္းငယ္ သည္ပင္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားစြာ ကို ဖန္တီးေပးနိဳင္ေၾကာင္းကို အဒိႏၷပုပၸက ပုဏၰားႏွင့္ သားျဖစ္သူမတၳကု႑လာ ဇာတ္ေၾကာင္းဥပမာေပးကာ ေဟာ ၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ေမတၱာ တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ႕ ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ဩဂုတ္ ၃၀၊ ၂၀၀၄။
ေမတၱာ၊ ေမတၱာဘာ၀နာႏွင့္စ်ာန္တို ့၏အဓိပၸါယ္ကိုရွင္းျပထားျပီး၊ ေမတၱာဘာ၀နာ ႏွစ္မ်ိဳး
ျဖစ္ ေသာ
__ ဩဓိသ၀ါကရဏႏွင့္ အေနာဓိသ၀ါကရဏ ေမတၱာႏွင့္ ပြါးမ်ားပုံသာမက
ေမတၱာဘာ၀နာ အက်ိဳးကိုပါ ေဖၚျပေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ယခုလုပ္ / ဦး သုမဂၤလ (ဒယ္အိုိးဆရာေတာ္) မႏၲေလး၊ ဇႏၷဝါရီ ၂၂၊ ၂၀၀၇။။
ျမတ္စြာဘုရားက သားေတာ္ရာဟုလာအား ညႊန္ျပေတာ္မူေသာ ခႏၶာငါးပါးအေပၚ ၀ိပႆနာ ရွဳ နည္း၊ ရာဟုလာအား အရွင္သာရိပုတၱရာ နည္းျပေသာ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းႏွင့္ ရာဟုလာ၏ ခ်က္ခ်င္းလိုက္နာ က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈကို အတုယူ သင့္ေၾကာင္း စသည့္ ေဟာၾကားခ်က္မ်ား ပါရိွသည္။ တရားနာပါ။
သုညတတရားနာမွ သုညတ နိဗၺာန္ေရာက္မည္ တရားေတာ္ / ဦးဓမၼသာရ (ဆင္ျဖဴကြ်န္းဆရာေတာ္) ဆင္ျဖဴကြ်န္း၊ စက္တင္ဘာ ၄၊ ၁၉၈၆။
ေသာတာပန္ျဖစ္ရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္တကြ၊ ခႏၶာ၏အရိွကို အရိွတိုင္း ပိုင္းျခားသိေရး အတြက္ ႏွလုံးသြင္းမွန္ၾကရန္ကိုလည္း "ေမာဂရာဇရဟန္း" အားကိုးကားလ်က္ ေဟာ ၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Friday, July 15, 2011

ဝါဆိုလျပည့္ ဓမၼစၾကာေန႔



ေဂါတမဘုရားေလာင္းေတာ္သည္ တစ္ကိုယ္တည္း က်င့္ေတာ္မူခဲ့၏။ ၁၀၃ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊   ေသာၾကာေန႕တြင္သဗၺၫုတဉာဏ္ေတာ္ကိုရ႐ွိကာဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေလသည္။

ထိုအခါ၊သဟမၸတိျဗဟၼာမင္း၏ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ခ်က္အရအဘယ္သူ႔ကိုတရားဦး
ေဟာၾကားအ့ံနည္းဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူ၏။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အာသယာႏုသယဉာဏ္၊ ဣၿႏၵိယ ပေရာပရိယဉာဏ္ေတာ္တုိ႔ ျဖင့္ဆင္ျခင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမ ဦးစြာဈာန္လမ္းျပခဲ့ ဖူးေသာ 
အာဠာရ ရေသ့ဆရာကိုျမင္၏။ ထိုရေသ့ကား ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထိုမွတစ္ ဆင့္ ဥဒက ရေသ့ဆရာကို ျမင္ေတာ္မူေလသည္။ ဥဒက ရေသ့လည္း ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္၏။

ထို႔ေနာက္၊ အျခားေသာ ေက်းဇူး႐ိွခဲ့ဖူးသူမ်ားအား တရားဦး ေဟာၾကားရန္ ၾကည့္ေတာ္မူျပန္သည္။ ထိုအခါ ပၪၥဝဂၢီငါးဦးတုိ႔ကို ျမင္ေတာ္မူေလသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုရေသ့မ်ားထံ ခ်က္ခ်င္း မႂကြေပ။ သုံးရက္သီတင္းသုံး ေစာင့္ဆိုင္းေတာ္မူ၏။ ထို႔ေနာက္မွ ဗာရာဏသီအနီး႐ွိမိဂဒါဝုန္ေတာ သို႔ ႂကြခ်ီ ခရီးဆက္ ေတာ္မူေလသည္။

အစားနည္းေသာအက်င့္မွ မ်ားေသာအက်င့္သို႔ ေျပာင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဘုရားမျဖစ္ႏိုင္ ေတာ့ဟု ပၪၥဝဂၢီတုိ႔ ယူဆခဲ့ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းအားစြန္႔ခြါၿပီးဗာရာဏသီ၊ မိဂဒါဝုန္ေတာ သို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကေလသည္။

ျမတ္စြာဘုရားႂကြလာသည္ကို ပၪၥဝဂၢီတုိ႔ ျမင္ၾက၏။ ခရီးဦးမႀကိဳ၊ဝတ္မျပဳလိုၾကေတာ့ေပ။
သို႔ရာတြင္ အ႐ွင္ျမတ္သည္ ဖန္ရည္ဆိုးသကၤန္း ဝတ္႐ုံလ်က္ပင္ ဝင္လာေတာ္မူ၏။ ကိေလသာ ကင္းစင္သျဖင့္ ေအးခ်မ္းတင့္တယ္ ၾကည္ညိဳဖြယ္႐ွိ၏။ သို႔ျဖစ္ရာပၪၥဝဂၢီတို႔ သည္ ခရီးဦးႀကိဳၾက
ရ၏။ ႐ွိခိုးပူေဇာ္ၾကရ၏။ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ၾကရ၏။

အခ်ိန္ကား ေနမင္းႀကီးဝင္လုဝင္ဆဲအခ်ိန္၊ လမင္းႀကီးမွာ ျပဴလစ္စ အခါသမယ ျဖစ္၏။
ဆည္းဆာ ညခ်မ္း ျဖစ္သည္။ သူေတာ္ျမတ္ဓာတ္ေၾကာင့္ သာယာဖြယ္ေကာင္းလွေပ၏။
မိဂဒါဝုန္ေတာကား ႐ႊင္ပ်ေအးျမေန၏။ ဆိတ္ၿငိမ္မႈျဖင့္ ၿပီးလ်က္႐ွိ၏။ ထိုအခိုက္တြင္ ျမတ္စြာ ဘုရား႐ွင္သည္ ပၪၥဝဂီၢတို႔၏ ေ႐ွ႕တြင္ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြေနေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္၊ "ရဟန္းတို႔" ဟု ေခၚေဝၚကာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ေတာ္မူလုိက္၏။ ဤကား တရားဦးေဟာရန္ဖိတ္ ေခၚသံအစ
တည္း။

ပၪၥဝဂၢီတို႔သည္သီလစင္ၾကယ္ၿပီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ ျပင္၊ သဒၶါ၊ ဆႏၵ၊ ဝီရိယစိတ္ထား
ျပည့္စုံေ နၿပီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကေလရာ ျမတ္စြဘုရား၏ စကားအစသည္ သူတို႔၏ ႏွလုံးသားဝယ္
တရား တည္၍တည္၍ လာေလသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက မိမိဘုရား ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္း မိန္႔ၾကား၏။ တရားနာယူၾကရန္    လည္း တစ္ဆက္တည္း တိုက္တြန္း၏။ သို႔ေသာ္မယုံၾကည္ႏုိင္ၾကသျဖင့္သံုးႀကိမ္သုံးခါ ျငင္းဆန္ ကာ ေနၾက၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုျငင္းဆန္မႈကုိ ဘုရားျဖစ္ ေၾကာင္းထပ္မံသိေစျပန္၏။
ၿပီးမွ
"တရားဦး" ေခၚဓမၼစကၠ ပဝတၱန သုတၱ ကိုေဟာၾကား ေတာ္မူေလသည္။ ထိုတရားေတာ္၏ အဆုံးဝယ္ အ႐ွင္ေကာ႑ညသည္ လူသားမ်ား အနက္ ပထမဦးဆုံး ေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ေလ၏။ ထိုေန႕သည္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႕ ျဖစ္၏။

ထို႔ေနာက္တဖန္၊ ေဒသနာကိုေဟာျပေတာ္မူရာ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ () ရက္ေန႕၌ အ႐ွင္ဝပၸ၊ () ရက္ေန႕၌ အ႐ွင္ဘဒိၵယ၊ () ရက္ေန႕၌ အ႐ွင္မဟာနာမ္၊ () ရက္ေန႕၌ အ႐ွင္အႆဇိ တို႔သည္ အသီးသီးေသာတာပန္ တည္ၾကေလကုန္၏။ ပၪၥဝဂၢီအားလုံးပင္ "ဧဟိဘိကၡဳ" ရဟန္း အျဖစ္ေရာက္ၾကေလသည္။

ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ()ရက္ေန႕တြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ "အနတၱလကၡဏသုတၱ" ကို ေဟာၾကား   ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤတြင္ ငါးဦးလုံး ရဟႏၲာ ျဖစ္ေတာ္မူၾကေလသည္။ ထိုေန႔ကို လည္း"ရဟႏၲာေန႔" ဟု ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ သတ္မွတ္ယူၾကကုန္သည္။ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ ကိုမူတရားဦးဓမၼစၾက္ာ ေဟာ ၾကားေသာေန႔ ျဖစ္၍ "ဓမၼစၾကာေန႔" ဟု ယေန႔အထိ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အေလးအျမတ္ျပဳခဲ့ၾကေပ သည္။ ။

Posted by ဉာဏ္ဦး

Saturday, July 9, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၂၃)

 
ဒုကၡရင္းကာ သုခရွာ / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) မႏၲေလး၊ စက္တင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၀၇။
ဓမၼကိုရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံၾကရန္၊ သစၥာမသိျခင္း၏အက်ိဳးဆက္၊ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳသည္
အထိ အာရံု
()ပါးေပၚတိုင္း စိတ္ရွည္သည္းခံကာ ရွဳမွတ္ၾကရန္ (ဆိုလိုသည္မွာ သုခ
ရရိွရန္ ဒုကၡကို အရင္းအႏွီးျပဳရန္
) တိုက္တြန္း ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

ႏွစ္ဦးကာလ ဓမၼလက္ေဆာင္ / ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲနႏၵမာလာဘိဝံသ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU) ရန္ကုန္၊ 
[ခုႏွစ္မ႐ွိ]
လူတို ့ရရိွနိဳင္ေသာ ခ်မ္းသာေလးမ််ိဳးႏွင့္ ယင္းတို ့အနက္အေကာင္းဆုံးခ်မ္းသာ၊ မဂၤလာ အစစ္ႏွင့္ သမၸတၱိ စက္တို ့ကို ေဟာၾကားထားသည္။ ၄င္းျပင္၊ ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမကို လိုက္နာၾကရန္ွႏွင့္ သဒၶါ သီလ စာဂႏွင့္ ပညာတုိ ့ရရွိေအာင္ျပဳလုပ္ၾကရန္ကိုလည္း တိုက္တြန္းထားသည္။ တရားနာပါ။

ျပဳႏိုင္ခဲ့တဲ့အလွဴဒါန တရားေတာ္ / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ ဇူလိုင္ ၅၊ ၂၀၀၉။
ဗုဒၶ၏ဒါနျပဳရသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္၊ နိဘတၱ ဒါန (စဥ္ဆက္မျပတ္ေပးလွဴျခင္း) ႏွင့္ ပကၡိတ
ဒါန
(ႏွစ္ပါတ္တစ္ၾကိမ္ဒါနျပဳျခင္း_ ရွားပါးေသာအလွဴ အမ်ိဳးအစား) စသည္တို ့ကို ရွင္းလင္းေဟာ ၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

ရာဟုလာကို အေမြေပးေသာတရားေတာ္ / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ စက္တင္ဘာ ၇၊ ၂၀၀၉။
အမၺလ႒ိက ရာဟုေလာ၀ါဒ သုတၱန္ကို ေဟာၾကားရာ၌၊ ဗုဒၶကရာဟုလာအား ေျခေဆး
ဇလုံတြင္း မွေရ၊ ၾကည့္မွန္ႏွင့္ စြယ္စုံတိုက္ဆင္ စေသာ ဥပမာမ်ားေပးကာ ေဟာၾကား
ထားေသာ အဆုံးအမ ျဖစ္သည့္ အ ဓိကအားျဖင့္ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းမျပဳရန္၊
ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ အမႈတို ့ကို မျပဳလုပ္မီ ၾကိဳတင္စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကည့္ၾက ရန္ႏွင့္ ေကာင္းမႈ ကိုျပဳလုပ္ျပီး မေကာင္းမႈကို အစဥ္ ထာ၀ရ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရန္စေသာ တရားမ်ားပါ၀င္သည္။
တရားနာပါ။

ရႈကြက္၊ ရႈခ်က္ ပိုင္ပါေစ / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) မႏၲေလး၊ စက္တင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၀၇။
တရားအားထုတ္ရာတြင္ ရွဳကြက္ႏွင့္ ရွဳခ်က္ကိုက္ညီေစရန္ မည္သို ့ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ တရားအားထုတ္ေနစဥ္အတြင္း မိမိကိုယ္မိမိ ဆြံ ့အသူ၊ မ်က္မျမင္ႏွင့္ မက်န္းမာသူ ကဲ့သို ့ ျပဳမူက်င့္ၾကံ ၾကရန္ လမ္းညႊန္ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

ေသမင္းတမန္ သတ္နည္း တရားေတာ္ / ဦးဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
မဂ္ျဖင့္ေသမင္းတမန္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ တဏွာ ဥပါဒါန္ႏွင့္ ကံ တို ့ကိုပယ္သတ္နည္းကို ရွင္းလင္း ေဟာၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။

အေကာင္းဆံုးလက္ေဆာင္ / ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲနႏၵမာလာဘိဝံသ (ပါ-ခ်ဳပ္၊ ITBMU) ရန္ကုန္၊
[ခုႏွစ္မ႐ွိ]
လူတို ့၏သက္တမ္းကို ဆယ္စုႏွစ္အလုိက္ ခဲြျခားရွင္းလင္းျပျခင္း၊ တစ္စကၠန္ ့အတြင္း
ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားျဖစ္ေပၚသည္ကို ပိုင္းျခား၍ သိသည္အထိ မိမိကိုယ္မိမိ ဆင္ျခင္
သုံးသပ္ရန္၊ အရိွကိုအရိွ အတိုင္းသိျခင္းႏွင့္တကြ ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ တရားအားထုတ္ျခင္း
ကို မဆိုင္းမတြ ျပဳလုပ္ၾကရန္ စသည္ျဖင့္ စုံလင္စြာ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။

အဖံုးႏွစ္ခ်ပ္ ဖြင့္ၾကည့္မွ နိဗၺာန္ျမင္ရပံု / ဦးဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) မိုးကုတ္၊ ဇြန္ ၁၈၊ ၁၉၆၂။
နိဗၺာန္ကို ဖုံးကြယ္ထားေသာ အ၀ိဇၨာႏွင့္တဏွာ၊ ျဖစ္ပ်က္ခႏၶာတို ့ကိုဖယ္ရွားျခင္းျဖင့္
သစၥာကို သိရိွေစပုံကို ေဟာၾကားထားျပီး၊ အရွင္နာဂသိန္ႏွင့္ ၀ိေဒဟမင္း တို ့၏ တရားေဆြးေႏြးေသာ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပထားသည္။
တရားနာပါ။

ဣေႃႏၵထက္ေၾကာင္း တရားတက္ေၾကာင္း () ပါး () / အရွင္ကု႑လာဘိဝံသ (သဒၶမၼရံသီ
ဆရာေတာ္
) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၃။
ေပၚခိုက္ရုပ္နာမ္ကိုရွဳမွတ္ျခင္း၊ ပညတ္ကိုပယ္ကာပရမတ္ကိုရွဳၾကည့္ျခင္းႏွင့္ ေ၀ဒနာ
နဳပႆနာ က်င့္စဥ္ အက်ဥ္း စေသာတရားမ်ားကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။

တရားနာပါ။

ဣေႃႏၵထက္ေၾကာင္း တရားတက္ေၾကာင္း () ပါး () / အရွင္ကု႑လာဘိဝံသ (သဒၶမၼရံသီ
ဆရာေတာ္
) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၃။
အျမဲမျပတ္ရွဳမွတ္ျခင္း၊ သမၸဇဥ္အမ်ိဳးအစားမ်ား၊ သြား ရပ္ထိုင္ ေလ်ာင္း ဣရိယာပုထ္
ေလးပါးျဖင့္ အေရွ ့သို ့တက္ျခင္း၊ အေနာက္သို ့ဆုတ္ျခင္းနည္းမ်ားအရ တရား အားထုတ္ပုံ ႏွင့္တကြ ျမတ္စြာ ဘုရားအား ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ရျခင္း၏ အက်ိဳးတရား မ်ားကို ျပည့္စုံစြာ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။


Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္

Saturday, July 2, 2011

ေထရဝါဒ ဓမၼ အသံစု (၂၂)


ခႏၶာကိုယ္အတြြင္း ဆရာမရွိ တပည့္မရွိေအာင္ က်င့္ရမည့္တရား / ဦးဝိမလ(မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) 
အမရပူရ၊ မတ္ ၂၇၊ ၁၉၅၄။
မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ရရိွေစရန္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ရာတြင္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ဆရာမရိွ တပည့္မရိွ ေအာင္ က်င့္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေလာဘ ေဒါသႏွင့္ ေမာဟတရားတို ့
သည္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း၌ ဆရာႏွင့္ တပည့္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးအျဖစ္ ျပဳမူေနၾကပုံကို ရွင္းလင္း

ေဟာၾကား ထားသည္။
တရားနာပါ။
ဓနပါလသူေ႒း / အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ) က်ဳိက္ေကာ္၊ [ခုနွစ္မရိွ]
ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳး၊ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္ ျပဳလုပ္ျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္တို႔ကို ေဟာ
ၾကားထား သည္။ ဥပမာျပမွာ
"ဓနပါလေသ႒ိ ျပိတၱာ" ဇာတ္ေၾကာင္းျဖစ္သည္။
တရားနာပါ။
ဗုဒၶနည္းက်ခ်မ္းသာစြာေနထိုင္နည္း တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္)
ရန္ကုန္၊
[ခုနွစ္မရိွ]
ဗုဒၶနည္းက်ခ်မ္းသာစြာေနထိုင္နည္း ျဖစ္ေသာ_၁။ ေရာင့္ရဲျခင္း၂။ပစၥဳပၸန္ကာလတြင္ေန
ထိုင္ျခင္း
၃။ နာမ္ႏွင့္ရုပ္တို ့ကို အျမဲမျပတ္ရွဳၾကည့္ေနျခင္း (အေကာင္းဆုံးအက်င့္) မ်ား ကို ျပည့္စုံစြာေဟာ ၾကားထားသည္။ တရားနာပါ။
ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမ တရားေတာ္ / အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ (ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ [ခုနွစ္မရိွ]
သာသနာဆိုသည္မွာ၊ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားမ်ား၏ အဆုံးအမ အက်ဥ္းႏွင့္ စိတ္ကို စင္ၾကယ္
ေစ
သည့္ အေကာင္းဆုံးနည္း_ သတိပ႒ာန္တရား စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ေရခ်ိဳးျခင္းႏွင့္ သက္သတ္လြတ္ / အရွင္ ပညာေဇာတ (ေတာင္စြန္း၊ ဓမၼဒူတ) ရန္ကုန္၊ ၁၃၅၅။
ႏွလုံးသြင္း မွန္ကန္စြာျဖင့္ ေကာင္းမႈျပဳကာ မေကာင္းမႈေရွာင္ရန္ႏွင့္ သရဏဂုံသံုးပါး
တည္ျမဲၾက ရန္ကို အေစခံမကေလး ပုဏၰာႏွင့္ ပုဏၰားၾကီးတစ္ဦးတို ့၏ ေဆြးေႏြးစကား
ကို ကိုးကားလ်က္ ေဟာၾကားထားေလသည္။
တရားနာပါ။
ဝိပႆနာရႈဖို႕ အႀကိမ္ႀကိမ္မွာပုံ တရားေတာ္ / ဦးဝိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္) [ခုနွစ္မရိွ]
အဘယ္ေၾကာင့္ ဗုဒၶသည္ ဝိပႆနာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ရန္ အၾကိမ္ၾကိမ္ မွာၾကားေတာ္
မူခဲ့သ နည္း၊ ဝိပႆနာအားမထုတ္ျခင္း၏ရလဒ္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ ဖြင့္ဆိုေတာ္မူေသာ သုခႏွင့္ ဒုကၡ ၏ဆိုလိုရင္း စသည္မ်ားကို ရွင္းလင္းေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
ေဝဒနာႏုပႆနာ / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ဒီဇဘၤာ ၈၊ ၂၀၀၇။
ေဝဒနာ၏လကၡဏာ၊ ေဝဒနာသုံးပါး_ သုခ၊ ဒုကၡႏွင့္ ဥေပကၡာ၊ သာမိကေဝဒနာႏွင့္ နိယာမိက ေဝဒနာ စေသာ တရားမ်ားကိုေဟာၾကားထားသည္။ ဥပမာေပးဇာတ္ေၾကာင္း မ်ားကား_အရွင္ တိႆႏွင့္ ယခင္က ငွက္မုဆိုးျဖစ္ခဲ့ေသာ ပုတိကာယတိႆ မေထရ္
တို႔၏ အေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ သည္။
တရားနာပါ။
သစၥာသိ၍ က်င့္သုံးရန္ / ဘဒၵႏၲ ဝါယာမိႏၵ (ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္) ရန္ကုန္၊ ဒီဇဘၤာ ၈၊ ၂၀၀၇။
ဓမၼကိုတန္ဖိုးထားရသည့္အေၾကာင္းရင္း၊ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္နိဳင္သေရြ ့ျပဳလုပ္
ျခင္း ျဖင့္ မိမိကို မိမိခ်စ္ခင္ၾကရန္၊ အနိကာရတၱ မင္းသားအားသုေမဓါမင္းသမီးေဟာ
ၾကားေသာ တရား စသည္မ်ား ပါရိွသည္။
တရားနာပါ။
အခ်ိန္ေႏွာင္းပါက / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ ေအာက္တိုဘာ ၄၊ ၂၀၀၉။
အရွင္တိႆ၏ အေၾကာင္းကို ဥပမာေပးကာ၊ ငယ္ရြယ္ျပီး က်န္းမာခိုက္တြင္ ၀ိပႆနာ က်င့္ၾကံျခင္းကို အားသြန္ခြန္စိုက္ ျပဳလုပ္ၾကရန္ အၾကျံပဳ ေဟာၾကားထားသည္။
တရားနာပါ။
အေႏွာင္အဖြဲ႔တရားေတာ္ / ေဒါက္တာအရွင္ ပညိႆရ (ဓမၼဒူတ) ပဲခူး၊ စက္တင္ဘာ ၂၆၊
၂၀၀၉။
ပုထုဇဉ္တို ့ မည္သည့္အခါကမွ သိရွိျခင္းမရွိဘဲ ပယ္သတ္ရန္ လ်စ္လ်ဴ ရွဳေလ့ ရိွၾက
သည့္ တကယ့္အေႏွာင္အဖြဲ ့ျဖစ္ေသာ တဏွာ၏ အေၾကာင္းကို ျပည့္စုံစြာေဟာၾကား
ထားသည္။
တရားနာပါ။ 


Posted by ဉာဏ္ဦး၊ ေအးဆက္